Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Staffie en vervreten
Moderator: moderatorteam
- Sumpie
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): amerikaanse stafford pup, van 5 mnd.
- Aantal honden: 1
Staffie en vervreten
Graag jullie advies over het volgende. Wij hebben een amerikaanse stafford van 5 mnd. Super lief diertje, goed met onze kids. Alleen nu het volgende, als wij even naar boven lopen dan begint ze onze bank op te peuzelen, althans de kussens. S, nachts zit ze in de bench en dat gaat hartstikke goed. Is echt haar plekje en overdag ligt ze er ook wel in, met het deurtje open dus ik heb niet de indruk dat ze het daar vervelend vind. We lopen elke dag wel een paar keer met haar, spelen met haar. Dus op zich krijgt ze aandacht genoeg. Het is wel zo dat wij eigelijk altijd thuis zijn. mijn man werkt overdag en ik s.avonds en als we al wel eens weg gaan dan gaat ze mee of een paar uurtjes in de bench. Maar als ik naar boven loop om te douchen of de was te doen dan hoort ze me denk ik en gaat ze lopen blaffen en piepen of vervreet de kusens van de bank. Hoe kan ik dit voorkomen? Ze moet toch leren dat ze af en toe alleen is? (we komen immers altijd weer terug) Ik kan haar meenemen naar boven maar aangezien het slecht is om haar trap te laten lopen doe ik dit liever niet want naar beneden durft ze niet en moet ik haar tillen. Ik ben maar klein en kan haar dus niet houden op de trap. En als ze boven is gaat naar de kamers van de kids toe en pakt daar hun speelgoed. Moet ik haar dan toch ook op die momenten in de bench doen?
Graag tips hoe ik dit aan kan pakken. Thx alvast.
Graag tips hoe ik dit aan kan pakken. Thx alvast.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Re: Staffie en vervreten
heeft de pup genoeg speel dingen . tauwen etc ?
hoevaak ga je er mee wandelen ?
pups kunnen dingen slopen dat is iets waaar je wel rekening mee moet houden .
zorg dat je hond voldoende afleiding heeft zodat die niet de bank als kluif gebruikt . een kluif kan ook helpen.
ik zou je pup niet onnodig nog extra in de bench doen.
hoevaak ga je er mee wandelen ?
pups kunnen dingen slopen dat is iets waaar je wel rekening mee moet houden .
zorg dat je hond voldoende afleiding heeft zodat die niet de bank als kluif gebruikt . een kluif kan ook helpen.
ik zou je pup niet onnodig nog extra in de bench doen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Sumpie
- nieuw lid
Thx voor je reactie. Ze heeft 2 touwen om op te kauwen. Een ouwe sok en kluifjes. Wat we ook wel doen is in die sok wat brokjes verstoppen zodat ze die eruit moet zien te krijgen. daar is ze meestal wel ff mee bezig. We wandelen toch zeker 5 keer per dag met haar en daarvan meestal 1x een best eind. Tussendoor speelt ze ook nog wel met de kinderen buiten of binnen.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
ok . dat van die sok met lekkers dat zou je kunnen geven als je naar boven gaat , je kan ook andere koekjes los verstoppen .
je kan ook tijdelijk een hos over de bank doen ofzo of de hond in de keuken of ander deel van de kamer zodat ze niet bij de bank kan .
ik denk wel dat dit iets is waar je doorheen moet even .
je kan ook tijdelijk een hos over de bank doen ofzo of de hond in de keuken of ander deel van de kamer zodat ze niet bij de bank kan .
ik denk wel dat dit iets is waar je doorheen moet even .
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
ik zou de hond ook wat meer mentale uitdaging geven, ga met haar trainen, leer haar leuke dingen aan. volgens mij zijn staffies honden die ook graag wat voor en vooral met hun baas willen doen.
en koop wat meer speelgoed voor haar waarmee jullie samen aan de slag gaan, leer haar apporteren bv
en als je gaat douchen oid, geef haar een Kong met wat lekkers erin,misschien houdt dat haar wel goed bezig en geeft dat haar voldoende afleiding.
touwen moet je wel mee oppassen dat ze er geen draden uit gaan trekken en doorslikken.
en koop wat meer speelgoed voor haar waarmee jullie samen aan de slag gaan, leer haar apporteren bv
en als je gaat douchen oid, geef haar een Kong met wat lekkers erin,misschien houdt dat haar wel goed bezig en geeft dat haar voldoende afleiding.
touwen moet je wel mee oppassen dat ze er geen draden uit gaan trekken en doorslikken.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Robin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): shi tzu x maltezer x jackrussel Robin en Mikai
Ik zou haar in dat soort gevallen wel even in de bench doen. Er is geen toezicht, dus is het veiliger haar even daarin te doen. Natuurlijk wel met kong, kluif of iets anders. Hoewel ook weer gezegd wordt dat je honden nooit met speelgoed in de bench moet zetten. Maar goed, dat is hoe ik het zou doen. Zo deed ik het met Robin ook altijd. Zij sloopte niks, maar klom zelf de trap op. Ik was dan altijd bang dat ze eraf zou vallen en dus deed ik haar in de bench als ik even boven was.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
oh ja vergeten te zeggen dat ik mijn pups ook altijd even in een bench doe als ik boven ben of ergens anders in huis dat ikde pup even niet in de gaten kan houden, ik heb ook een snoerenvreter gehad en die wil je toch echt niet zonder toezicht alleen laten, dus als het niet anders kon even in de bench , en ik gaf ze dan ook altijd een kluif of een kong, behalve mijn basenjis want die wilden het laatste stuk kluif altijd heel doorslikken en dat is niet zo handig om ze dan ermee alleen te laten 
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- dagmar88
- Zeer actief
Ik zou een Kong kopen. http://www.zooplus.nl/shop/honden/spel_ ... ong/139443
Die kun je met allerlei dingen vullen, hier vind je een hoop recepten.
Maar een lik pindakaas of leverworst langs het randje houdt ze meestal al even stil.
Die zou ik geven wanneer je naar boven gaat, buiten de bench.
De tijd waarin je boven bent langzaam opbouwen.
Heeft je pup ballen? Meestal kunnen ze zich daar ook lekker mee uitleven.
Deze zijn prijzig, maar absoluut staff proof
http://www.green-dog.nl/?planet-dog,81
Je hebt een bijzonder energiek ras in huis, zeker de eerste 2 jaar.
Ook nog eens behoorlijk intelligent en eigenwijs, dus bij onvoldoende stimulans gaan ze zelf leuke dingen bedenken.
Alleen minder leuk voor jou dus
Op dit moment zou ik clickertraining gaan doen en speuren.
http://hondenforum.nl/plaza/viewtopic.p ... ilit=+neus
Wanneer je hondje ouder is kun je daarbij denken aan behendigheid (je kunt daar in ook zonder clubverband leuke dingen bedenken, de HTK variant zeg maar) fietsen, zwemmen, frisbeeën, treibbal, flirt pole, spring pole.
Die kun je met allerlei dingen vullen, hier vind je een hoop recepten.
Maar een lik pindakaas of leverworst langs het randje houdt ze meestal al even stil.
Die zou ik geven wanneer je naar boven gaat, buiten de bench.
De tijd waarin je boven bent langzaam opbouwen.
Heeft je pup ballen? Meestal kunnen ze zich daar ook lekker mee uitleven.
Deze zijn prijzig, maar absoluut staff proof
http://www.green-dog.nl/?planet-dog,81
Je hebt een bijzonder energiek ras in huis, zeker de eerste 2 jaar.
Ook nog eens behoorlijk intelligent en eigenwijs, dus bij onvoldoende stimulans gaan ze zelf leuke dingen bedenken.
Alleen minder leuk voor jou dus
Op dit moment zou ik clickertraining gaan doen en speuren.
http://hondenforum.nl/plaza/viewtopic.p ... ilit=+neus
Wanneer je hondje ouder is kun je daarbij denken aan behendigheid (je kunt daar in ook zonder clubverband leuke dingen bedenken, de HTK variant zeg maar) fietsen, zwemmen, frisbeeën, treibbal, flirt pole, spring pole.
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 22 sep 2011 09:46, 4 keer totaal gewijzigd.
- Sumpie
- nieuw lid
Thx voor de reacties. Dus wel in de bench...ok ga ik dat doen. Is tenslotte ook niet voor uren. We hebben zo.n stok zeg maar waar een bal in kan, dat je die weggooit. Vind ze heel leuk. Alleen het terugbrengen doet ze nog niet altijd. Zit ze me van een afstandje eigenwijs aan te kijken, haha.
Een hond heb je niet voor even maar voor heel hun leven
- dagmar88
- Zeer actief
Dat zou ik dus niet doen. Ik zou haar in de eerste plaats veel meer mentale uitdaging bieden.Sumpie schreef:Thx voor de reacties. Dus wel in de bench...ok ga ik dat doen. Is tenslotte ook niet voor uren. We hebben zo.n stok zeg maar waar een bal in kan, dat je die weggooit. Vind ze heel leuk. Alleen het terugbrengen doet ze nog niet altijd. Zit ze me van een afstandje eigenwijs aan te kijken, haha.
De bank is toch al opgevreten, dus is dit het beste moment haar te leren alleen buiten de bench te blijven.
Met een kong alleen zal ze de eerste 5-10 minuten wel bezig zijn, en dan kun jij haar bij terugkomst belonen.
Als je haar met weinig stimulans regelmatig in de bench gaat zetten krijg je een hond die zich dood verveelt en alleen maar meer 'leuke' dingen voor zichzelf gaat bedenken.
-
dogo4ever
- Zeer actief
Ik doe Staffordpups/jonge honden dus wel altijd in de bench als ik wat langer naar boven ga. Bijv. voor de was of om te badderen ofzo. Hetzelfde voor Patterpupsels. Iets te kauwen (een nylabone) en lekker liggen. Ben zo weer terug.
- dagmar88
- Zeer actief
dogo4ever schreef:Ik doe Staffordpups/jonge honden dus wel altijd in de bench als ik wat langer naar boven ga. Bijv. voor de was of om te badderen ofzo. Hetzelfde voor Patterpupsels. Iets te kauwen (een nylabone) en lekker liggen. Ben zo weer terug.
-
dogo4ever
- Zeer actief
Ik heb zowiezo altijd meer dan 1 hond dus er is genoeg te doen in huisdagmar88 schreef:dogo4ever schreef:Ik doe Staffordpups/jonge honden dus wel altijd in de bench als ik wat langer naar boven ga. Bijv. voor de was of om te badderen ofzo. Hetzelfde voor Patterpupsels. Iets te kauwen (een nylabone) en lekker liggen. Ben zo weer terug.Bij jou krijgen ze ook wel meer dan een paar wandelingen op die leeftijd?
Ons meest recente pupseltje heeft ook haar tanden in de bank en tafel gezet. Alleen wel in mijn bijzijn en daar corrigeer ik haar dan ook op. Op momenten dat ik dat niet kan omdat ik boven ben of in de garage en er is niemand verder in de huiskamer, gaat ze de bench in. En zodra ik dan weer in zicht ben, gaat ze weer los. En de ene keer stuift ze er uit om te gaan spelen met de andere honden en de andere keer blijft ze liggen en kauwt ze nog even door en komt wat later.
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Dit advies is nog niet gegeven, dus bij deze:
het is voor een pup van 5 maanden erg weinig om 5 x per dag uitgelaten te worden. Zeker als 4 van de 5 een kort plasrondje is.
Ik denk dat ze best wel wat vaker naar buiten mag!
En ga haar dingen aanleren. Zit, af, hier, naast, zijn de 1e eenvoudige dingen. Dat zorgt ervoor dat ze met haar koppie bezig is. En dan liever 3 x per dag een paar minuutjes, dan 1 x per dag een half uur.
En, ik blijf het in dit soort topics toch maar zeggen: een puppycursus, of een training voor jonge honden bij een hondenschool is ook heel zinvol. Daar kun je normaal gesproken ook alles voorleggen waar je tegen aanloopt, en zul je ook advies krijgen.
het is voor een pup van 5 maanden erg weinig om 5 x per dag uitgelaten te worden. Zeker als 4 van de 5 een kort plasrondje is.
Ik denk dat ze best wel wat vaker naar buiten mag!
En ga haar dingen aanleren. Zit, af, hier, naast, zijn de 1e eenvoudige dingen. Dat zorgt ervoor dat ze met haar koppie bezig is. En dan liever 3 x per dag een paar minuutjes, dan 1 x per dag een half uur.
En, ik blijf het in dit soort topics toch maar zeggen: een puppycursus, of een training voor jonge honden bij een hondenschool is ook heel zinvol. Daar kun je normaal gesproken ook alles voorleggen waar je tegen aanloopt, en zul je ook advies krijgen.

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik vind staffordpups vreselijke slopers.
Ik zou wel proberen de pup meer geestelijk uit te dagen, maar ook alle belangrijke dingen opbergen.
Ik zou wel proberen de pup meer geestelijk uit te dagen, maar ook alle belangrijke dingen opbergen.
-
De3staffies
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire terrier
Hier ook een am staff teefje alleen dan 1 maand ouder, wat Floor tegenwoordig heel erg leuk vind is de Wubba kong. Dat ding piept en daar kan ze lekker mee door huis en tuin rennen, ik heb de grootste gekocht. En ondanks dat er voor staffords weinig speelgoed is dat lang mee gaat, is deze na een paar maanden nog best wel heel
http://www.zooplus.nl/shop/honden/spel_ ... ong/139437 Dit is hem.. De nylabone heb ik ook als advies gekregen, en moet zeggen dat dat ook helpt als ze in de bench zit.
En verder het sloopgedrag, ja dat is goed opletten!!
http://www.zooplus.nl/shop/honden/spel_ ... ong/139437 Dit is hem.. De nylabone heb ik ook als advies gekregen, en moet zeggen dat dat ook helpt als ze in de bench zit.
En verder het sloopgedrag, ja dat is goed opletten!!

Twinkeltje bedankt!!!
- Sumpie
- nieuw lid
Ik hoor iedereen hier over de Kong, ga deze dan ook gelijk aanschaffen. Lijkt me beter dan een sok met brokjes. Ga me ook zeker ff verdiepen (via google) hoe ik haar geestelijk meer uit kan dagen.
Een hond heb je niet voor even maar voor heel hun leven
- TaraL
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Een rasechte kruising
Bij ons zijn er met name in het begin ook redelijk wat kussens van de bank gesneuveld. Niets zo leuk als de rits open maken en dan heel hard schudden, want dan vliegen er heeelheeelheeel veel schuimrubberstukjes door het huis.
Wij hebben het commando 'op de mat' en 'blijf' geleerd. In het begin alleen de trap oplopen en meteen weer terug, maar nu kan ik gewoon een was ophangen of douchen en dan wordt er onderaan de trap (dus op de mat) keurig de wacht gehouden tot ik weer beneden ben.
Wij hebben het commando 'op de mat' en 'blijf' geleerd. In het begin alleen de trap oplopen en meteen weer terug, maar nu kan ik gewoon een was ophangen of douchen en dan wordt er onderaan de trap (dus op de mat) keurig de wacht gehouden tot ik weer beneden ben.