Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ervaring met 3 poten
Moderator: moderatorteam
- TaraL
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Een rasechte kruising
- Aantal honden: 1
Ervaring met 3 poten
Graag zou ik willen weten of er hier mensen zijn met ervaring met honden op 3 poten.
Wij hebben een tijdje terug een hond overgenomen direct na zijn pootamputatie.
Dit na verwaarloosd trauma en ook sociaal gezien was nogal wat achterstand.
Hij herstelde gelukkig megavlug en we hebben in een aantal weken de beweging opgevoerd. Ook sociaal gezien gaat het steeds wat beter.
Lichamelijk gezien gaat hij als een speer en hij kan gigantisch rennen en vliegen.
Ik vind dit zelf doodeng, omdat er natuurlijk niks mag gebeuren met die andere poot.
Nu ben ik dus heel benieuwd wat anderen wel en niet doen met hun '3pootje'.
Als ik hem laat gaan kunnen we uren wandelen want zijn energie is oneindig maar dat lijkt me niet verstandig.
We gaan nu per dag in totaal 2uur wandelen en regelmatig naar andere uitlaatplaatsen en losloopveldjes. Ik probeer het spelen redelijk rustig te laten verlopen en met name rechtlijnige beweging te geven. Dus niet acher ballen aan en dat soort dingen.
Zwemmen leek mij een goede, maar hij zinkt als een baksteen (waarschijnlijk is evenwicht bewaren met 1 poot minder best lastig) dus we zwemmen nu alleen als het zo warm is dat ik mee kan zwemmen en een handje helpen.
Ik hoor heel graag ervaringen en tips!
Wij hebben een tijdje terug een hond overgenomen direct na zijn pootamputatie.
Dit na verwaarloosd trauma en ook sociaal gezien was nogal wat achterstand.
Hij herstelde gelukkig megavlug en we hebben in een aantal weken de beweging opgevoerd. Ook sociaal gezien gaat het steeds wat beter.
Lichamelijk gezien gaat hij als een speer en hij kan gigantisch rennen en vliegen.
Ik vind dit zelf doodeng, omdat er natuurlijk niks mag gebeuren met die andere poot.
Nu ben ik dus heel benieuwd wat anderen wel en niet doen met hun '3pootje'.
Als ik hem laat gaan kunnen we uren wandelen want zijn energie is oneindig maar dat lijkt me niet verstandig.
We gaan nu per dag in totaal 2uur wandelen en regelmatig naar andere uitlaatplaatsen en losloopveldjes. Ik probeer het spelen redelijk rustig te laten verlopen en met name rechtlijnige beweging te geven. Dus niet acher ballen aan en dat soort dingen.
Zwemmen leek mij een goede, maar hij zinkt als een baksteen (waarschijnlijk is evenwicht bewaren met 1 poot minder best lastig) dus we zwemmen nu alleen als het zo warm is dat ik mee kan zwemmen en een handje helpen.
Ik hoor heel graag ervaringen en tips!
- Mary
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Re: Ervaring met 3 poten
Ik heb geen tips en/of ervaringen maar wel dit:

I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009
Mijn maatje en schurkie
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Belle, hier op het forum, heeft een poot laten amputeren bij haar hond. Een achterpoot.
Is een enorme hond trouwens en het gaat prima voor zover ik weet.
is het voor of achter bij jouw hond?
edit: de hond in kwestie doet nog steeds dogdance
Is een enorme hond trouwens en het gaat prima voor zover ik weet.
is het voor of achter bij jouw hond?
edit: de hond in kwestie doet nog steeds dogdance
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
ik zou hem gewoon behandelen als hond met 4 poten . bied hem gewoon een leuk leven . als je er steeds mee bezig bent van o als er maar niks met dat andere pootje gebeurd . heel naar zou dat zijn , maar ik denk dat als die iets niet kan geeft die dat wel aan.
verder wil ik nog even zeggen , wat super dat jullie een hond met 3 poten hebben geadopteerd . en heel veel plezier nog met hem .
verder wil ik nog even zeggen , wat super dat jullie een hond met 3 poten hebben geadopteerd . en heel veel plezier nog met hem .
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- balou2000
- Actief
mijn buurhondje heeft 3 pootjes
dat is een herplaatser uit Romenie
ze is altijd vrolijk , loopt en rent en het ziet er naar uit alsof ze nergens last van heeft
het is wel een niet al te groot hondje de lengte van een tekkel en de hoogte van een maltezer
dat is een herplaatser uit Romenie
ze is altijd vrolijk , loopt en rent en het ziet er naar uit alsof ze nergens last van heeft
het is wel een niet al te groot hondje de lengte van een tekkel en de hoogte van een maltezer
- TaraL
- Vaste gebruiker
@mary: op deze manier spelen we ook. Balletje rollen, stok niet tever gooien, maar echt crossen enzo lijkt me niet verstandig.
Hij weegt nog geen 20kilo en het gaat om een achterpoot. Veel mensen die we tegenkomen zien het pas laat en vinden ook dat hij zich geweldig goed redt.
Maar dingen als hardlopen, fietsen of skeeleren, daar twijfel ik met name aan of ik daar verstandig aan doe. Zijn van die dingen waarin ze lekker hun energie kwijt kunnen, maar is het slim???
We gaan ook met hem om als 'hond' en zolang hij zichzelf niet zielig vindt, doen wij het ook niet
De keuze was snel gemaakt, we zouden'm tijdelijk opvangen, maar toen duidelijk werd dat die poot eraf moest, hebben we besloten dat hij mocht blijven.
Hij weegt nog geen 20kilo en het gaat om een achterpoot. Veel mensen die we tegenkomen zien het pas laat en vinden ook dat hij zich geweldig goed redt.
Maar dingen als hardlopen, fietsen of skeeleren, daar twijfel ik met name aan of ik daar verstandig aan doe. Zijn van die dingen waarin ze lekker hun energie kwijt kunnen, maar is het slim???
We gaan ook met hem om als 'hond' en zolang hij zichzelf niet zielig vindt, doen wij het ook niet
De keuze was snel gemaakt, we zouden'm tijdelijk opvangen, maar toen duidelijk werd dat die poot eraf moest, hebben we besloten dat hij mocht blijven.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Volgens mij is het geen enkel probleem, rennen en spelen.
Wat ik zie en hoor van honden die een poot missen althans. De hond van Belle is formaat St. Bernhard (een kruising ervan) en die kan dat ook.
Probleemloos voor zover ik weet.
Wat ik zie en hoor van honden die een poot missen althans. De hond van Belle is formaat St. Bernhard (een kruising ervan) en die kan dat ook.
Probleemloos voor zover ik weet.
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
Misschien heel stom wat ik zeg en is misschien ook makkelijk gezegd dan gedaan.
Maar ik zou hem gewoon lekker laten doen. Doe wat je wil en wat hij kan. Gebeurt er wat dan heb je hem toch nog een paar hele fijne jaren kunnen geven. Lijkt me fijner dan dat je allemaal voorzichtig met hem doet en je niet echt van hem hebt kunnen genieten....
Maar ik zou hem gewoon lekker laten doen. Doe wat je wil en wat hij kan. Gebeurt er wat dan heb je hem toch nog een paar hele fijne jaren kunnen geven. Lijkt me fijner dan dat je allemaal voorzichtig met hem doet en je niet echt van hem hebt kunnen genieten....
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- TaraL
- Vaste gebruiker
Tja dat is het lastige, ik hoop hem een goed en leuk leven te kunnen geven, maar wel zo lang mogelijk zo gezond mogelijk. Hij is net een jaar en het voelt als een verplichting het zo goed mogelijk te doen.
Op straat hoor je achter elkaar hoe zielig iedereen 'm vindt en 'doe je wel voorzichtig'?
Ik zou mezelf toch voor m'n kop slaan als er achteraf een 'had ik maar......' komt.
Daarom ben ik zo benieuwd naar hoe anderen dat ervaren.
Op straat hoor je achter elkaar hoe zielig iedereen 'm vindt en 'doe je wel voorzichtig'?
Ik zou mezelf toch voor m'n kop slaan als er achteraf een 'had ik maar......' komt.
Daarom ben ik zo benieuwd naar hoe anderen dat ervaren.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
weet je tara , ik zou me niets van die anderen aantrekken , anderen weten het altijd beter .
ik denk dat je het al heel goed doet . maar ik zou niet teee overdreven voorzichtig doen .
dan ga je dingen latgen met hem en dan kan hij dingen niet jij beperkt hem dan .
en dat lijkt mij niet prettig voor de hond .
als hij iets niet kan dan zal hij het niet doen . het kan best wel eens voor gaan komen dat hij een spier verrekt hoor in zijn andere pootje .
dan weet hij en jij dat iets te veel is geweest , maar dat is snel weer genezen . en dan zijn jullie een ervaring rijker.
ik zou geen bergen beklimmen met hem . geen hindernissen springen . maar wel gewoon balletje gooien , en hem met andere honden laten spelen en hem laten rennen als hij dat zelf doet.
ik denk dat je het al heel goed doet . maar ik zou niet teee overdreven voorzichtig doen .
dan ga je dingen latgen met hem en dan kan hij dingen niet jij beperkt hem dan .
en dat lijkt mij niet prettig voor de hond .
als hij iets niet kan dan zal hij het niet doen . het kan best wel eens voor gaan komen dat hij een spier verrekt hoor in zijn andere pootje .
dan weet hij en jij dat iets te veel is geweest , maar dat is snel weer genezen . en dan zijn jullie een ervaring rijker.
ik zou geen bergen beklimmen met hem . geen hindernissen springen . maar wel gewoon balletje gooien , en hem met andere honden laten spelen en hem laten rennen als hij dat zelf doet.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
-
jelle & syb
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 Samojeed
2 Friese stabijen
1 Grijze Keeshond
1 Kruising
1 Wetterhoun - Aantal honden: 6
Wij hebben 2 honden gehad met een amputatie, een kruising van 16 kilo met een achterpoot amputatie.
en een kruising labrador/husky met een voorpoot amputatie
Beide honden kwamen er heel goed mee weg , holden en sprongen als de beste ,
tevens zwemmen deden ze prima , ze hebben nog mooie jaren gehad
en een kruising labrador/husky met een voorpoot amputatie
Beide honden kwamen er heel goed mee weg , holden en sprongen als de beste ,
tevens zwemmen deden ze prima , ze hebben nog mooie jaren gehad
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Geen ervaring met honden ,maar heb zelf een kat die sinds een paar weken een achterpoot mist.
Na de amputatie moest ze 10 dagen benchrust, daarna mocht ze weer bij de andere katten in het kattenverblijf ( kattenkennel buiten ivm allergie van vriend )
Ze heeft een uurtje moeten wennen aan het lopen , maar daarna deed ze alles weer wat ze voorheen ook deed.
Zat toen zelfs bovenin de krabpaal en die staat best hoog hier.
Zelfs met die 3 poten staat ze net zo stabiel als eerst.
Ik zou gewoon de hond niet ontzien, hij mist wel een poot maar mankeert eigenlijk niets toch ??
Gewoon lekker doen wat je ook zou doen als hij 4 poten had, nja das mijn mening dan
Na de amputatie moest ze 10 dagen benchrust, daarna mocht ze weer bij de andere katten in het kattenverblijf ( kattenkennel buiten ivm allergie van vriend )
Ze heeft een uurtje moeten wennen aan het lopen , maar daarna deed ze alles weer wat ze voorheen ook deed.
Zat toen zelfs bovenin de krabpaal en die staat best hoog hier.
Zelfs met die 3 poten staat ze net zo stabiel als eerst.
Ik zou gewoon de hond niet ontzien, hij mist wel een poot maar mankeert eigenlijk niets toch ??
Gewoon lekker doen wat je ook zou doen als hij 4 poten had, nja das mijn mening dan
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- Belle
- Zeer actief
Marjoleine noemde mijn hond Belle al. In februari is haar achterpoot geamputeerd en inmiddels is het zover dat ik het soms helemaal vergeet. Dan loopt ze naast me en denk ik ineens, hé, het lijkt wel of ze een beetje kreupel is, om vervolgens meteen te denken
oh ja, natuurlijk, ze heeft nog maar drie poten. Veel mensen zien het ook niet eens, helemaal niet als ze recht op hen afloopt. Ze doet weer alles wat ze voor die tijd deed, rent, springt, gaat steile hellingen af, loopt trappen en doet inderdaad ook nog doggy dance oefeningetjes. Laatst verbaasde ze me nog door een poot te geven terwijl ze stond, daardoor stond ze dus op twee poten en hield toch nog haar evenwicht.
Hier http://www.youtube.com/watch?v=dxaM8zR2p1A kun je een filmpje zien dat we hebben opgenomen in april, dus twee maanden na de amputatie. Nu loopt ze alweer stukken beter. In het begin had ze nog weinig conditie, ook omdat ze voor de amputatie al heel lang pijn had voordat duidelijk was wat er aan de hand was en daardoor weinig kon lopen. Ik heb de lengte van de wandelingen langzaam opgebouwd (ook omdat ik haar niet zou kunnen dragen als ze halverwege niet meer verder zou kunnen) en we zitten nu weer op een uur en dan kan ze aan het eind van de wandeling ook nog rondjes over het veld crossen (haar favoriete bezigheid).
Extra voorzichtig doe ik niet, maar Belle is ook geen onstuimige hond (ze is ook al 8 jaar).
Hier http://www.youtube.com/watch?v=dxaM8zR2p1A kun je een filmpje zien dat we hebben opgenomen in april, dus twee maanden na de amputatie. Nu loopt ze alweer stukken beter. In het begin had ze nog weinig conditie, ook omdat ze voor de amputatie al heel lang pijn had voordat duidelijk was wat er aan de hand was en daardoor weinig kon lopen. Ik heb de lengte van de wandelingen langzaam opgebouwd (ook omdat ik haar niet zou kunnen dragen als ze halverwege niet meer verder zou kunnen) en we zitten nu weer op een uur en dan kan ze aan het eind van de wandeling ook nog rondjes over het veld crossen (haar favoriete bezigheid).
Extra voorzichtig doe ik niet, maar Belle is ook geen onstuimige hond (ze is ook al 8 jaar).
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
- TaraL
- Vaste gebruiker
Ik heb me nooit echt verdiept in doggydance en dacht dat het erg intensief in voor hond. Maar zoals ik het bij jou zie is het denk ik een heel mooie manier om je hond in z'n koppie hard te laten werken zonder dat je lichamelijk heel veel vraagt.
Het zal inderdaad ook schelen dat karakter rustig is en ze al wat ouder is.
Die van ons is net een jaar en een terrierkruising, dus laten gaan tot je ziet dat het teveel is vind ik geen optie.
Je hebt me wel op een idee gebracht met de oefeningen die je met Belle doet.
Het zal inderdaad ook schelen dat karakter rustig is en ze al wat ouder is.
Die van ons is net een jaar en een terrierkruising, dus laten gaan tot je ziet dat het teveel is vind ik geen optie.
Je hebt me wel op een idee gebracht met de oefeningen die je met Belle doet.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
In de buitenlandsehonden wereld zijn er best wat 3-pootjes en de meeste doen gewoon heerlijk hun ding... die rennen, vliegen en springen over obstakels heen... die gaan gewoon hun goddelijke gang, thuis en op losloopvelden , in de bossen en op de hei net als 4 poters.
Of ze ermee hardlopen, fietsen of skeeleren geen idee maar als de conditie goed is en de rest is prima bespierd kunnen ze een heel fijn leven hebben zonder beperkingen.
Zou me niet teveel druk maken, een hond weet wel waar de grens ligt.
Of ze ermee hardlopen, fietsen of skeeleren geen idee maar als de conditie goed is en de rest is prima bespierd kunnen ze een heel fijn leven hebben zonder beperkingen.
Zou me niet teveel druk maken, een hond weet wel waar de grens ligt.
- Belle
- Zeer actief
Doggy dance oefeningen kun je helemaal aanpassen aan de hond. Belle heb ik bijv. nooit laten springen, ook niet toen ze nog vier poten had, omdat ik het gewoon te belastend vind voor grote honden en er is genoeg te verzinnen zonder fysieke belasting. Je kunt je hond bijvoorbeeld leren ja en nee te schudden, of links en rechts te kijken. Kost heel veel energie bij het aanleren, maar fysiek geen enkele belasting.TaraL schreef:Ik heb me nooit echt verdiept in doggydance en dacht dat het erg intensief in voor hond. Maar zoals ik het bij jou zie is het denk ik een heel mooie manier om je hond in z'n koppie hard te laten werken zonder dat je lichamelijk heel veel vraagt.
Veel plezier met je hond!
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
-
zoe
- Zeer actief
Mijn hond had 5 jaar geleden een tumor aan haar rechterachterpoot en die is na veel getob met bestralingen etc uiteindelijk geamputeerd.
Nou, ze redt zich vanaf dag 1 prima op 3 poten. Ze is echt ballengek en rent nog steeds af en toe achter de bal aan en ze kan ook nog heel goed een paar keer per week 1 a 2 uur mee wandelen. De laatste tijd komt ze soms wat moeilijker overeind en lijkt soms ook wat pijn te hebben, daarvoor krijgt ze elke dag pijnstillers en nu gaat het weer prima. Ze heeft zeker extra slijtage in haar achterpoot maar ze is ook bijna 10 dus de leeftijd speelt waarschijnlijk ook wel mee. Mijn ervaring is ook dat het prima lukt op 3 poten maar je moet gewoon goed naar je hond kijken.Ze kunnen natuurlijk geen klachten aangeven door mank te lopen
In mijn ogen heeft Indi nog een prima hondenleven maar als dat niet meer zo is doordat ze veel meer pijn krijgt dan laten we haar gaan maar ik hoop dat ze nog een tijdje blijft. Ik wens je in elk geval heel veel succes en plezier met je hond!

Nou, ze redt zich vanaf dag 1 prima op 3 poten. Ze is echt ballengek en rent nog steeds af en toe achter de bal aan en ze kan ook nog heel goed een paar keer per week 1 a 2 uur mee wandelen. De laatste tijd komt ze soms wat moeilijker overeind en lijkt soms ook wat pijn te hebben, daarvoor krijgt ze elke dag pijnstillers en nu gaat het weer prima. Ze heeft zeker extra slijtage in haar achterpoot maar ze is ook bijna 10 dus de leeftijd speelt waarschijnlijk ook wel mee. Mijn ervaring is ook dat het prima lukt op 3 poten maar je moet gewoon goed naar je hond kijken.Ze kunnen natuurlijk geen klachten aangeven door mank te lopen

groetjes van Joke
poot van Tender
poot van Tender
- TaraL
- Vaste gebruiker
Fijn te horen dat er toch best wat honden zijn die zich goed redden.
Of je nou wilt of niet, de opmerkingen van iedereen die je tegenkomt zetten je toch aan het denken of vooral aan het twijfelen of je het wel goed doet. Tot nog toe ga ik ervan uit dat als ze in huis gewoon lekker rustig is dat ze genoeg te doen heeft.
Merk ook wel dat als we minder doen, ze gaat lopen vervelen in huis (katten pesten, spullen stelen) en tis natuurlijk ook gewoon een kleine puber.......
We gaan intussen lekker door met cursus en een beginnetje maken met wat doggydancekunstjes
Of je nou wilt of niet, de opmerkingen van iedereen die je tegenkomt zetten je toch aan het denken of vooral aan het twijfelen of je het wel goed doet. Tot nog toe ga ik ervan uit dat als ze in huis gewoon lekker rustig is dat ze genoeg te doen heeft.
Merk ook wel dat als we minder doen, ze gaat lopen vervelen in huis (katten pesten, spullen stelen) en tis natuurlijk ook gewoon een kleine puber.......
We gaan intussen lekker door met cursus en een beginnetje maken met wat doggydancekunstjes
- Annestiekje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Wij hebben een tweetal driepootjes gehad bij ons in de opvang.
Ik zou zeggen laat hem zelf lekker zijn gang gaan. Ze voelen zelf heel goed aan wat ze wel of niet kunnen en passen hun manier van leven hier op aan. De spieropbouw van het lichaam stelt zich hier zelf op in en vangt alles op wat betreft de poot die mist.
Ik vind het ontzettend knap van hen dat ze het zo makkelijk oppakken en herstellen.
Ik zou zeggen laat hem zelf lekker zijn gang gaan. Ze voelen zelf heel goed aan wat ze wel of niet kunnen en passen hun manier van leven hier op aan. De spieropbouw van het lichaam stelt zich hier zelf op in en vangt alles op wat betreft de poot die mist.
Ik vind het ontzettend knap van hen dat ze het zo makkelijk oppakken en herstellen.

My home is .... where my dog is..........
Wat missen we je lieve kleine brompot.... 20-12-2002 - 22-09-2011
- TaraL
- Vaste gebruiker
Het is zeker wonderbaaarlijk hoe snel dieren herstellen, niet klagen en het leven gewoon nemen zoals het is.
Een paar daagjes een beetje pieperig en moeten wennen aan lopen op de gladde vloer en even leren hoe je moet plassen/ poepen en gaan liggen, maar daarna gaan met die baneen.
Vangen jullie wel 3pootjes op in de opvang?? Hier wordt er geen geld in zulke dieren gestopt. Is pootamputatie of een andere grote ingreep noodzakelijk worden ze ingeslapen. Het kost teveel, er zitten 'dieren zat' die een baasje zoeken en zulke dieren zouden nooit geplaatst worden.
Dat is ook de reden dat onze uk nu bij ons woont zeg maar. (op die manier wonen er alleen maar handicappies bij ons, maar ze zijn minstens zo leuk)
Een paar daagjes een beetje pieperig en moeten wennen aan lopen op de gladde vloer en even leren hoe je moet plassen/ poepen en gaan liggen, maar daarna gaan met die baneen.
Vangen jullie wel 3pootjes op in de opvang?? Hier wordt er geen geld in zulke dieren gestopt. Is pootamputatie of een andere grote ingreep noodzakelijk worden ze ingeslapen. Het kost teveel, er zitten 'dieren zat' die een baasje zoeken en zulke dieren zouden nooit geplaatst worden.
Dat is ook de reden dat onze uk nu bij ons woont zeg maar. (op die manier wonen er alleen maar handicappies bij ons, maar ze zijn minstens zo leuk)
- Annestiekje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Kijk maar op onze site, www.dierenopvangkoningen.vpweb.nl Daar hebben we betty en zij heeft ook 3 pootjes. Wij hebben voor twee jaar terug nog een hondje laten opereren om haar amputatie mooier te maken zodat zij hier minder last van had zij steunde iedere keer op haar stomp waardoor zij pijn had omdat deze nog te lang was. Deze dieren hebben net zo goed recht op leven als dieren met 4 poten.

My home is .... where my dog is..........
Wat missen we je lieve kleine brompot.... 20-12-2002 - 22-09-2011
- TaraL
- Vaste gebruiker
Tja dat was ons idee ook, maar in praktijk blijkt het helaas anders te werken.
Wij vielen voor een knap koppie en een enorm goed karakter en zo hoog zijn de kosten nou ook weer niet.
Toch vreemd dat dus blijkt dat je als hond maar net het 'geluk' moet hebben om in de goede regio gedumpt te worden??
Is het voor jullie financieel wel bol te werken??
Wij vielen voor een knap koppie en een enorm goed karakter en zo hoog zijn de kosten nou ook weer niet.
Toch vreemd dat dus blijkt dat je als hond maar net het 'geluk' moet hebben om in de goede regio gedumpt te worden??
Is het voor jullie financieel wel bol te werken??