Maar wat een ellende voor de mensen daar, wat een armoede. Je ziet het regelmatig op tv, maar als je er dan echt zelf tussen staat en de kleine kinderen met die dikke buikjes ziet en vaak zonder kleding en geen voedsel, dan draait je maag om.
Na overleg met de gids hadden Michael en ik voedsel gekocht, rijst, bonen aardappels en suiker. Verder hadden we veel kleding bij ons wat we aan de mensen gegeven hebben. En dan sta je daar tussen een zeer grote menigte die elkaar bijna de hersens inslaan voor een handje rijst
We zijn ook naar een weeshuis geweest voor hele kleine kinderen en daarnaast zit een schooltje voor de iets oudere kinderen. Hier hebben ze een zwaar tekort aan melkpoeder voor de kleinere kinderen en schriftjes en pennen en potloden voor het schooltje. Dus ook maar wat gebracht. Het is niet heel veel wat je kan doen, maar het was toch maar iets.
Verder ook erg grappige dingen meegemaakt. Gingen we naar een plaatselijk marktje. Ze kennen daar in de dorpjes natuurlijk geen asfalt en het is een blubberzooi,. Dus ik had mijn spijkerbroek met gympen aan. Michael en mijn nichtje niet, korte broek met slippers. Ze gleden alle kanten op
Ik heb even snel een kleine selectie uit de 8000
De luipaarden, er zat een moeder met haar jong in deze boom:

Hyena:

Roofvogel, ben even de naam kwijt, maar waren erg groot en zeer vervelend. Bij de lunchstop (aan het nijlpaarden meer

De kraterwand, er hing de hele dag om de hele krater een wolkendek, in de krater was het bloedheet:

Een paar gnoe's, we hebben nog een gedeelte van de migratie gezien, echt zo gaaf!

De zeer linke buffels, mensen daar komen liever de leeuw tegen dan een paar buffels, ze zijn nogal licht ontvlambaar

Een vrouw en man struisvogel, duidelijk verschil in kleur:

Een cerval die ligt te pitten

Een van de vele gieren die we tegen kwamen:

En deze gekke maraboe kwam elke dag even bij het ontbijt bij het raam staan te schooien

Zee arend:

Clubje nijlpaarden vlak naast de auto:

In dezelfde rivier stikte het van de krokodillen. En uiteraard mochten we de auto uit om aan de waterkant wat foto's te maken

Pumba

Enorm veel verschillende aapjes gezien:

Het stikte er werkelijk van de leeuwen, die vonden het vooral leuk om voor je auto te gaan staan en je te gaan aanstaren
Dit zijn 2 broers op een berg zand:

Geen idee wat dit is, maar zat wel te loeren naar onze lunchdoosjes

Weer een leeuw:

Met kleine tandjes

pumbaaaaa

Deze kwamen we ook nog tegen, geen idee wat het was, volgens mij kwam het van een andere planeet

De broertjes nog een keer:

Ander clubje leeuwen:

dorst

aahh lief poesje

Een jong leeuwtje

Olifanten met een kleintje:

Kopjes geven

Hier was papa olifant heel woest, met zijn poten schrapen, slurf zwaaien en een dreigende houding naar de leeuw, want mevrouw leeuw had het voorzien op het kleine olifantje. Ze droop wel af toen de olifant uit zijn plaat ging

Een bezoekje bij de Masai's

Zit je 's avonds gezellig te eten zitten er 2 van deze boven je hoofd

De leraar van het kinderschooltje;

In het hutje van een Masai

En toen stond dit ineens bijna in de auto....

De allergrootste etters die er zijn echt waar

Zebra's

Meneer wilde er even tussen door met de rest van zijn familie aan de rand van de lunchplek. Dus we stonden daar toevallig met meerdere auto's en je kan geen kant meer op, want echt snel lopen doen ze niet

En dan ook nog boos kijken naar ons ook

Giraffen

Flamingo's

de etterigheid straalt er vanaf toch

Een blauw aapje

En ineens komt er weer een giraf uit de struiken gewandeld

Ik kan nog wel doorgaan tot de 8000 foto's maar dat gaat vast vervelen