Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bijou 7-06-2000 17-09-2011.
Moderator: moderatorteam
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Re: Bijou 7-06-2000 17-09-2011.
Ach heel veel sterkte, wat plotseling, en 11 jaar, daar hadden nog wel wat jaartjes bij gekund.
Wel mooi dat ze zo gegaan is,na een fijne boswandeling.
Maar toch ondanks dat, heel veel sterkte.
Wel mooi dat ze zo gegaan is,na een fijne boswandeling.
Maar toch ondanks dat, heel veel sterkte.
Gr. Aniek

- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Heel veel sterkte... 
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
Heel veel sterkte met dit plotselinge verlies.
Fijn voor Bijou dat het zo snel gegaan is, wel onwerkelijk dat ze zo ineens uit je leven verdwijnt.
Begrijpelijk dat het loslaten moeilijk is, hopelijk kan je man deze stap zetten, om haar zo dood in haar mand te zien liggen lijkt me ook niets.
Fijn voor Bijou dat het zo snel gegaan is, wel onwerkelijk dat ze zo ineens uit je leven verdwijnt.
Begrijpelijk dat het loslaten moeilijk is, hopelijk kan je man deze stap zetten, om haar zo dood in haar mand te zien liggen lijkt me ook niets.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Dank jullie.
Jullie zullen het misschien niet geloven, maar mijn man wil een nieuw hondje hebben, ik probeer het tegen te houden want ik wilde eigenlijk gaan afbouwen.
Hij doet het toch zegt hij, wat mijn man in zijn kop heeft gaat in zijn kont niet zweren.
Heb wel tegen mijn man gezegd dat hij dan niet meer hoeft te zeuren dat het lastig is om veel honden te hebben. Zou hij ook niet meer doen moet het eerst zien en dan geloven.
Hij heeft al een fokker gebeld. Krijg er de kriebels van. Niet dat ik het niet leuk zou vinden hoor nog een pupje, maar had liever gewacht. Als ik nog mee een hond had of twee vind ik het niet zo erg om nog een pupje te nemen, maar nu wil ik het eigenlijk nog niet.
Al zal het best wel weer leuk zijn.
Heb daarnet dia`s zitten bekijken, dat doet mijn man altijd als er een hond dood is, wil hij ineens allemaal foto`s zien.
Jullie zullen het misschien niet geloven, maar mijn man wil een nieuw hondje hebben, ik probeer het tegen te houden want ik wilde eigenlijk gaan afbouwen.
Hij doet het toch zegt hij, wat mijn man in zijn kop heeft gaat in zijn kont niet zweren.
Heb wel tegen mijn man gezegd dat hij dan niet meer hoeft te zeuren dat het lastig is om veel honden te hebben. Zou hij ook niet meer doen moet het eerst zien en dan geloven.
Hij heeft al een fokker gebeld. Krijg er de kriebels van. Niet dat ik het niet leuk zou vinden hoor nog een pupje, maar had liever gewacht. Als ik nog mee een hond had of twee vind ik het niet zo erg om nog een pupje te nemen, maar nu wil ik het eigenlijk nog niet.
Heb daarnet dia`s zitten bekijken, dat doet mijn man altijd als er een hond dood is, wil hij ineens allemaal foto`s zien.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
gonnie
- Zeer actief
Nee, dat is ook niks want je verwacht dan elke keer dat ze eruit komt omdat je soms vergeet dat ze dood is als ze zo ligt lijkt het net of ze slaapt.kloesje schreef:Heel veel sterkte met dit plotselinge verlies.
Al vinden twee van de drie honden het schijnbaar nog wel nodig om na de wandeling even bij Bijou te gaan kijken, Jarah niet die vind het helemaal niks, die ruikt vanuit de verte even en wil er helemaal niet bij in de buurt komen. Nikkie vind het nog wel fijn om steeds te gaan kijken.
Morgen gaan we haar laten cremeren, dat wil mijn man graag.
Groetjes Gonnie.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Heel veel sterkte Gonnie, ook voor je man. Voor Bijou een zegen dat het zo snel is gegaan lijkt me, maar voor jullie en vooral voor je man als een donderslag bij heldere hemel.
-
gonnie
- Zeer actief
Nanna schreef:Hallo. Jij hebt daar toch ook zeggenschap in?gonnie schreef:Dank jullie.
Ik hoor hier altijd op het forum van "me frient/me man willutnie", maar als de vrouw het niet wil moet het dan maar plotseling overruled worden?
Als jij het écht niet wilt moet je gewoon je poot stijf houden.
Dat is wel zo, maar mijn man wilde nooit geen honden en ik heb de eerste hond ook zonder zijn medeweten gehaald.
En het is niet zo dat ik het heel erg vind, maar is eigenlijk een poging om verstandig te zijn en te gaan minderen met honden.
Heb alleen wel een paar voorwaarden gesteld als hij echt nog een hond erbij wilt, en dat is dat ik niet meer wil dat hij gaat zeuren dat hij het lastig vind om vier honden te hebben en dat hij eens de baas gaat worden in plaats ze overal maar hun zin in te geven.
En natuurlijk heb ik er zeggenschap in, maar dat geldt dan ook voor hem.
Ik hoop eigenlijk dat als het verdriet straks wat gesleten is bij hem, dat zijn verstand dan terug keert en hij dan gaat inzien dat drie honden toch wel leuk is en er voorlopig geen nieuw hondje bij hoeft te komen. Op het moment heeft de fokker waar we een voorkeur voor hebben toch geen nestje, al hebben ze wel plannen voor een nestje eind van het jaar, maar goed dat is nog een paar maandjes en misschien is zijn verstand dan teruggekeerd.
Groetjes Gonnie.
-
gonnie
- Zeer actief
Inge O schreef:dit was wel heel erg snel, dat hakt er toch in zo.
ik zou het ook niks vinden, zo binnen in huis maar gelukkig is het maar tot morgen.
sterkte, allebei.
Allemaal weer bedankt voor jullie medeleven.
Zou blij zijn als Bijou morgen uit huis is, want vind het echt helemaal niks dat ze nog hier is, zo kan je het niet afsluiten. Ik houd ervan om alle rot dingen in mijn leven heel snel achter me te hebben zodat ik verder kan.
Groetjes Gonnie.
- TinkaLuna
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Cao de Fila de Sao Miguel (helaas 26 mei 2012 overleden)
Inmiddels een Bull Terrier en een Duitse Dog in huis - Aantal honden: 2
-
chrico
- Zeer actief
Sterkte, jemig wat is dit plotseling gegaan zeg. Kan mij voorstellen dat je er nog even niet aan moet denken om een pup erbij te halen. Misschien kan je man uitleggen zo van nu nog even niet, het is allemaal te snel 
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- laura b
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel
- Aantal honden: 1
Sterkte!
-
gonnie
- Zeer actief
chrico schreef:Sterkte, jemig wat is dit plotseling gegaan zeg. Kan mij voorstellen dat je er nog even niet aan moet denken om een pup erbij te halen. Misschien kan je man uitleggen zo van nu nog even niet, het is allemaal te snel
Ach, dat het snel is maakt me niet zoveel uit, maar nou het toch zover is lijkt me het wat makkelijker om drie honden te hebben.
Krijg het idee echt niet meer uit zijn hoofd. Hij wil nu weer de fokster bellen.
Ze hebben plannen voor eind van het jaar een nestje en voor volgend jaar.
We hebben Bijou net weg gebracht.
Maar goed Bijou is nu uit huis en nu kunnen we het afsluiten.
Mijin man belt nu met de fokster. Echt waar hoor, wat in zijn kop zit gaat in zijn kont niet zweren.
Groetjes Gonnie.
-
gonnie
- Zeer actief
Ja hoor, hij heeft zich op de wachtlijst laten plaatsen voor het nest wat aan het eind van het jaar gepland is.
Nou ja, ook al zie ik het niet echt zitten, het moet dan maar. Tenslotte heb ik de eerste hond ook genomen terwijl hij geen honden wilde.
Nou ja, ook al zie ik het niet echt zitten, het moet dan maar. Tenslotte heb ik de eerste hond ook genomen terwijl hij geen honden wilde.
Groetjes Gonnie.
- Isis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kortharige collieteven Maggie en Kate
Weer een Duitse pincher ook,neem ik aan?
Nou ja, wie weet dat je er over een paar weken toch anders over denkt en het toch wel heel erg leuk vindt om een pup er bij te hebben.
Nou ja, wie weet dat je er over een paar weken toch anders over denkt en het toch wel heel erg leuk vindt om een pup er bij te hebben.
-
gonnie
- Zeer actief
Ja, weer een Duitse Pinscher. Wil ik deze keer wel een black en tan, is weer eens wat anders dan rood. En eigenlijk zou ik weleens een ras willen hebben dat wat minder waaks is, maar goed dat kan altijd in de toekomst misschien nog eens.Isis schreef:Weer een Duitse pincher ook,neem ik aan?
En het is niet dat ik zo verdrietig ben omdat Bijou er niet meer is dat ik geen pup meer wil, ik laat eigenlijk mijn verstand werken.
Aan een kant vind ik het best wel leuk hoor.
Als de pup er is zal ik het ook best wel leuk vinden. Heb mijn man wel de voorwaarde gesteld dat hij dan niet meer moet zeuren als ze eens een keer lastig zijn, en dat hij ze nou ook eens opvoed inplaats ze te verwennen.
Groetjes Gonnie.
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
- Aantal honden: 3
Sterkte met het plotseline verlies van Bijou
Je man weet wel van wanten, maar dat is waarschijnlijk gewoon zijn manier van verwerken. Wie weet bedenkt hij zich nog of ga jij je er wel enorm op verheugen 
-
gonnie
- Zeer actief
Is zijn manier van verwerken, hij is ook naar het kruidvat geweest om foto`s te laten maken van twee dia`s van Bijou en die moeten dan aan de muur.
Is niet erg hoor, maar hij moet ook mijn manier accepteren, ik ben nog al nuchter en kan zoiets snel van me afzetten. Zeker nu het afgerond is en Bijou gecremeerd is.
Ik denk ook wel dat ik me er op ga verheugen. Maar mijn man is ook zo veranderlijk als het weer en zal je zien als ik me er bij heb neergelegd en me ga verheugen dat hij zich bedenkt, daarom ga ik er nog maar niet teveel op rekenen.
Eigenlijk zou mijn man het jurkje moeten dragen en ik een broek.
Mijn man weet zeker van wanten, als er iets kapot is moet dat altijd meteen gerepareerd worden of het nou midden in de nacht is of als het eten al op tafel staat maakt hem niks uit.
Hij is ook bang dat hij straks te oud is voor een pup. Dus vandaar dat hij het zo snel wilt.
Is niet erg hoor, maar hij moet ook mijn manier accepteren, ik ben nog al nuchter en kan zoiets snel van me afzetten. Zeker nu het afgerond is en Bijou gecremeerd is.
Ik denk ook wel dat ik me er op ga verheugen. Maar mijn man is ook zo veranderlijk als het weer en zal je zien als ik me er bij heb neergelegd en me ga verheugen dat hij zich bedenkt, daarom ga ik er nog maar niet teveel op rekenen.
Eigenlijk zou mijn man het jurkje moeten dragen en ik een broek.
Mijn man weet zeker van wanten, als er iets kapot is moet dat altijd meteen gerepareerd worden of het nou midden in de nacht is of als het eten al op tafel staat maakt hem niks uit.
Hij is ook bang dat hij straks te oud is voor een pup. Dus vandaar dat hij het zo snel wilt.
Groetjes Gonnie.
-
Lillith
- Zeer actief
Tja, het is altijd leuk zo'n pupje..
Hebben jullie dan geen last met jullie honden, het zijn toch open teefjes en familie?
Dit hondje wordt dan een vreemde eend in de bijt en geeft misschien veel onrust in de groep.
Pinchers en Schnauzers kunnen heel fel reageren vooral de teven...
Kan een argument zijn voor/tegen je man

Hebben jullie dan geen last met jullie honden, het zijn toch open teefjes en familie?
Dit hondje wordt dan een vreemde eend in de bijt en geeft misschien veel onrust in de groep.
Pinchers en Schnauzers kunnen heel fel reageren vooral de teven...
Kan een argument zijn voor/tegen je man
-
gonnie
- Zeer actief
Dat argument heb ik ook geopperd, maar hij zegt dat het wel mee zal vallen. Nou moet ik zeggen dat mijn teven voor pups buiten best lief zijn, tenminste daar kunnen ze veel van hebben.
En ik zou het pupje er natuurlijk niet gelijk zo tussengooien. Ga dan eerst lekker met de meiden en de pup samen naar buiten, kunnen ze zo aan elkaar wennen.
En ik moet zeggen toen ik zelf pups had waren ze best wel rustig met ze, oke, ze kregen weleens een knauw maar dat deed de moederhond ook.
Ja, het is familie, Tama en Nikkie komen uit het eerste nest van Bijou en Jarah uit het tweede nest.
Maar goed, ik ga me er nog niet teveel mee bezig houden want het is nog niet zover.
En ik zou het pupje er natuurlijk niet gelijk zo tussengooien. Ga dan eerst lekker met de meiden en de pup samen naar buiten, kunnen ze zo aan elkaar wennen.
En ik moet zeggen toen ik zelf pups had waren ze best wel rustig met ze, oke, ze kregen weleens een knauw maar dat deed de moederhond ook.
Ja, het is familie, Tama en Nikkie komen uit het eerste nest van Bijou en Jarah uit het tweede nest.
Maar goed, ik ga me er nog niet teveel mee bezig houden want het is nog niet zover.
Groetjes Gonnie.
- patricia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Contacteer:
Heel veel sterkte met het plotselinge verlies van Bijou.
veel sterkte voor je man maar zoals ik het een beetje lees ook veel sterkte met je man.
veel sterkte voor je man maar zoals ik het een beetje lees ook veel sterkte met je man.
Groetjes Patries

-
gonnie
- Zeer actief
Dank je.
We zijn nu een paar dagen verder en Bijou is ondertussen gecremeerd dus nu gaat het wat beter met hem.
Hij heeft gisteren een foto/dia scanner gekocht, nu gaan we zijn dia's digitaliseren die hij van de honden heeft gemaakt. Nou ja, we, ik.
We zijn nu een paar dagen verder en Bijou is ondertussen gecremeerd dus nu gaat het wat beter met hem.
Hij heeft gisteren een foto/dia scanner gekocht, nu gaan we zijn dia's digitaliseren die hij van de honden heeft gemaakt. Nou ja, we, ik.
Groetjes Gonnie.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Sterkte met het plotselinge verlies van Bijou

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
gonnie
- Zeer actief
Wil jullie ng bedanken voor jullie medeleven.
Groetjes Gonnie.
- Annestiekje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 1
Heel veel sterkte met het verlies van Bijou

My home is .... where my dog is..........
Wat missen we je lieve kleine brompot.... 20-12-2002 - 22-09-2011
-
gonnie
- Zeer actief
Dank je.
Groetjes Gonnie.
-
carolien
- Actief
- Mijn ras(sen): kr chihuahua, kr jack russ, mix van....??
- Aantal honden: 3
-
gonnie
- Zeer actief
Jij ook bedankt. Ik had eigenlijk niet gedacht dat ik haar zo erg zou missen, ben best erg nuchter maar ik mis haar toch echt.
Groetjes Gonnie.