5 september mee naar DA geweest, ook meteen weer voor dat pootje. Hijheeft een AB-injectie gehad die 2 weken werkt en kreeg pilletjes mee tegen de jeuk. Dat heeft al met al prima gewerkt, pootje ziet er zo goed als 'beter' uit en zn staart is weer helemaal netjes. De DA bleef volhouden dat hij vast nog ergens een vlo had, wat knap irritant was, aangezien ik hem 2 weken daarvoor al had ontvlooid en ik gewoon wist dat dat het probleem niet was... Ging zij met een kammetje over zijn rug. Niks. Nog een keer en ook stukje over zn staart, jawel, rood-bruine stukjes. "Kijk! Zie je wel, das wel vlooienpoep hoor." Volgens mij waren het gewoon korstjes van de wondjes op zn staart...maar goed.
Nu is dat dus allemaal weer rustig, zag ik ineens dat Yolah's staart-haar nogal raar zat. Ik til die staart op (want t zat aan de binnenkant) en ja hoor! Open plekken, vieze plakkerige wonden! Wel verd****! Precies hetzelfde als Bennie dus. We vinden dit wel heel toevallig, dus zijn aan het bedenken waardoor dit nou kan komen. Wim riep meteen dat het 'vast van dat vieze vreet'n' kwam. Ik heb ze sinds een maand over gezet op Smuldier. Nu kan ik me ergens voorstellen dat, omdat de ontlasting harder is dan eerder, dat misschien 'anders' aan hun kont voelt met poepen ofzo en dat ze daarom in die omgeving gaan likken en zo de huid kapotknagen... Maar dat lijkt me wel een beetje vergezocht.
Ik ga vanmiddag naar de DA, schon wieder, en dan zullen we t wel zien. Maar ik was toch even nieuwsgierig of iemand dit herkent, of misschien meteen een idee heeft van: Dat zou t kunnen zijn.