Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ja hoor, daar gaan we weer... Update
Moderator: moderatorteam
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ja hoor, daar gaan we weer... Update
Shendor drinkt de laatste 4 dagen abnormaal veel. Er is geen stress, hij gedraagt zich ook niet zo, afgezien van het vele drinken. Hij eet goed, is vrolijk en actief, maar het drinken...
Plas ophouden is ook moeilijk, hij plast uiteraard veel meer nu omdat hij meer drinkt, maar ook vaker. En hij heeft moeite om het op te houden.
Gisteren heb ik het bijgehouden, als ik hem zijn gang laat gaan gaat er gerust 4 liter op een dag doorheen. Dit krijgt hij niet, hij krijgt steeds kleine beetjes nu.
Normaal gesproken drinkt hij veel als hij gestrest is, en dat duurt max. 2 dagen, maar morgen beginnen we aan de 5e dag en dat vind ik toch te lang. Dus morgen maar even bij zijn vriendin Ellen (DA) op bezoek. Urine checken en maar weer een check-up. Begin augustus is er samen met het bloedonderzoek ivm de digoxinewaarde ook een groot bloedonderzoek gedaan en al die waardes waren goed. Het is weer een apart verhaal volgens Ellen. Tenzij zijn nieren/lever ineens erg achteruit blijken te gaan. Maar dat hopen we nog maar even niet.
Plas ophouden is ook moeilijk, hij plast uiteraard veel meer nu omdat hij meer drinkt, maar ook vaker. En hij heeft moeite om het op te houden.
Gisteren heb ik het bijgehouden, als ik hem zijn gang laat gaan gaat er gerust 4 liter op een dag doorheen. Dit krijgt hij niet, hij krijgt steeds kleine beetjes nu.
Normaal gesproken drinkt hij veel als hij gestrest is, en dat duurt max. 2 dagen, maar morgen beginnen we aan de 5e dag en dat vind ik toch te lang. Dus morgen maar even bij zijn vriendin Ellen (DA) op bezoek. Urine checken en maar weer een check-up. Begin augustus is er samen met het bloedonderzoek ivm de digoxinewaarde ook een groot bloedonderzoek gedaan en al die waardes waren goed. Het is weer een apart verhaal volgens Ellen. Tenzij zijn nieren/lever ineens erg achteruit blijken te gaan. Maar dat hopen we nog maar even niet.
Laatst gewijzigd door moosje op 15 sep 2011 12:25, 2 keer totaal gewijzigd.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: Ja hoor, daar gaan we weer...
he jakkes, ik duim voor je

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- krullie
- Zeer actief
ai wat een zorgen om hem.
hier draaien de duimen.
hier draaien de duimen.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik duim!

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Roompie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Ja, dat bestaat.Roompie schreef:Ik duim ook! Bestaat er zoiets als suikerziekte bij honden?

- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
Shendor is 2 kilo afgevallen in nog geen 2 weken tijd. Hij krijgt ruim voldoende te eten. Hij is niet misselijk en braakt niet, is vrij relaxt, dus verbruikt ook geen energie met nerveus zijn.
Hier de uitslagen van de urine:
Soortelijk gewicht is 1.008, veel te laag.
Glucose normaal, proteine negatief, bil negatief, ket negatief, nit negatief, leu negatief, bloed negatief, ph 6,5. Allemaal prima dus behalve sg.
Uitslag bloedonderzoek:
Ureum 2,4, glucose 5,1, AF < 50, TP 59, GPT 298 iu/l (flink gestegen t.o.v. vorige keer, 5-8-11), creat 78.
Conclusie: GTP verhoogd (maar AF is keurig en ureum laag door i.v.m. nuchter), geen eiwit in urine, sg echt te laag!
AO: gb pols eerste keer 220, na bloedafname 168, dus keurig.
GPT stijging/ pupd kan met hart te maken hebben maar frequentie is eigenlijk heel mooi nu, thuis ook geen hoesten of benauwdheid.
Geen maagdarmkanaalklachten behalve gras eten, maar dat doet hij al heel lang en vorige GPT was goed.
Plan:
volgende week weer wegen, indien gewicht naar beneden en gpt stijgende dan echo abdomen om uit te sluiten dat het de lever is, want het kan ook het hart zijn.
Ze vond het weer een leuke puzzel.

Hier de uitslagen van de urine:
Soortelijk gewicht is 1.008, veel te laag.
Glucose normaal, proteine negatief, bil negatief, ket negatief, nit negatief, leu negatief, bloed negatief, ph 6,5. Allemaal prima dus behalve sg.
Uitslag bloedonderzoek:
Ureum 2,4, glucose 5,1, AF < 50, TP 59, GPT 298 iu/l (flink gestegen t.o.v. vorige keer, 5-8-11), creat 78.
Conclusie: GTP verhoogd (maar AF is keurig en ureum laag door i.v.m. nuchter), geen eiwit in urine, sg echt te laag!
AO: gb pols eerste keer 220, na bloedafname 168, dus keurig.
GPT stijging/ pupd kan met hart te maken hebben maar frequentie is eigenlijk heel mooi nu, thuis ook geen hoesten of benauwdheid.
Geen maagdarmkanaalklachten behalve gras eten, maar dat doet hij al heel lang en vorige GPT was goed.
Plan:
volgende week weer wegen, indien gewicht naar beneden en gpt stijgende dan echo abdomen om uit te sluiten dat het de lever is, want het kan ook het hart zijn.
Ze vond het weer een leuke puzzel.

- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Ja hoor, daar gaan we weer... Update
Vaag toch want hij heeft toch ook periodes dat hij juist slecht eet?
Knuffel voor Shendor erbij natuurlijk!
- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
Sinds hij op vers staat eet hij goed.*Esther schreef:Vaag toch want hij heeft toch ook periodes dat hij juist slecht eet?
Maar vaag is het zeker.

- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Hè bah, wat lastig allemaal. Ik hoop dat de da er snel achter is en dat er natuurlijk ook wat aan gedaan kan worden!