Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pup met bloed en diaree, braken en niet eten.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: pup met bloed en diaree, braken en niet eten.

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

renee-uk schreef:
Hanneke2 schreef:
Tara schreef:
toots schreef:ik zou zelf de fokker heel even links laten liggen en me bezig houden met de gezondheid van de pup .
Echt niet! Je koopt een pup, en dan hoor je geen doodziek schepseltje in huis te krijgen. :neenee:
Als het hummeltje echt Parvo of Giardia heeft, dan heeft hij dat al bij de fokker ergens opgelopen.
Fokker is daar gewoon aansprakelijk voor en dient op zijn minst de dierenartskosten te vergoeden.
En dat moet je zo snel mogelijk aanhangig maken bij de fokker (of degene die het pupje verkocht heeft).
Een nog niet compleet geënte pup kan toch ook Parvo (en zeker Giardia) oplopen op een vies uitlaatveldje of door contact met besmette honden?

Maar ik geloof niet dat ik ooit van een daadwerkelijk Parvo-geval heb gehoord dat niet van een broodfokker vandaan kwam.

Ik duim voor het arme puppeding dat het geen parvo is.
de incubatietijd van parvo is 4-7 dagen en van giardia 5-16 dagen
pupke is er vanaf zaterdag en is vanaf zondag al niet lekker dus ik vrees toch echt dat hij bij de fokker besmet is als het inderdaad parvo is en weet dat wel zeker als het giardia is.
Je hoeft mij niet te overtuigen, ik durf er iets onder te verwedden dat het een broodfokpupje is en dat TS niet eens de echte moeder gezien heeft. Maar ik dacht van kom, ik breng het genuanceerd. :wink:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Hanneke2 schreef: Je hoeft mij niet te overtuigen, ik durf er iets onder te verwedden dat het een broodfokpupje is en dat TS niet eens de echte moeder gezien heeft. Maar ik dacht van kom, ik breng het genuanceerd. :wink:
ik ben bang dat ik dat ook denk, arm klein ding :jank:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

renee-uk schreef:
Hanneke2 schreef: Je hoeft mij niet te overtuigen, ik durf er iets onder te verwedden dat het een broodfokpupje is en dat TS niet eens de echte moeder gezien heeft. Maar ik dacht van kom, ik breng het genuanceerd. :wink:
En ook wel arme TS en kinders, beetje naief maar het pupje is ook weer niet in een impuls in een dierenwinkel gekocht ofzo. Ik hoop dat TS wel blijft schrijven hier.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Hanneke2 schreef:
renee-uk schreef:
En ook wel arme TS en kinders, beetje naief maar het pupje is ook weer niet in een impuls in een dierenwinkel gekocht ofzo. Ik hoop dat TS wel blijft schrijven hier.
Ja, zeker. Als je de voorstel post leest in combinatie met dit breekt toch je hart...
Maar dan weet TS in ieder geval dat er niets van de fokker verwacht hoeft te worden.
De3staffies
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire terrier

Ongelezen bericht door De3staffies »

Hoe is het nou met de puppy??
Afbeelding

Twinkeltje bedankt!!!
diego15-7
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): golden retriever

Ongelezen bericht door diego15-7 »

Ik heb net gebeld met de kliniek. Het gaat redelijk goed. Hij is wel actief, eet goed en dat blijft binnen ( maar dat was ook niet het grootste probleem) maar heeft dus nog stees diaree.
Hij piept en jammert alles bij elkaar, want hij heeft er een hekel aan opgesloten te zitten.
Vanmiddag belt de da mij we en hoor ik verder hoe het gaat.
Zal ook wel flink in de kosten gaan lopen want ik ben nog niet verzekerd :-(
Ze behandelen hem in quarantaine en gaan ervanuit dat het parvo is.... En idd, vanwege de incubatietijd van parvo moet hij dit al onder de leden gehad heben bij de fokker. Die zou me vandaag terugbellen.

Naast dat ik zo hoop dat hij er door komt vraag ik me ook af wat dit psychisch met diego doet. De hele tijd in een hok opgesloten zitten, etc. Het is nog zo,n puppy die je warmte nodig heeft etc.
En hij zit in de inprentingsfase. Wat onthoud hij hiervan?

En die fokker: is het werkelijk zo dat ook al zag ik maar 2 honden, dat dit misschien een tussenstation is?
Daar had ik nog nooit van gehoord.
En dan te bedenken dat het dierenasiel mij zelf aangeraden heeft via marktplaats te zoeken...
Maar hoe dan ook: ik ga de fokker wel aanspreken. Want hij het mij een zieke pup verkocht. Ik ga een oproep ergens zetten om de anded eiegnaren op te sporen want ik zie al gebeuren dat de fokker bij hoog en laag beweert dat de andere pups gezond zijn en dat het dus niet aan hem ligt...

Kan ik kosten op de fokker verhalen?
toch, uiteindelijk gaat het mij om Diego. Dat dit lieve beestje het maar mag halen.
diego15-7
Vaste gebruiker

Hanneke2 schreef:
renee-uk schreef:
Wie is ts? Bedoel je mij? Waar komt dat ts dan vandaan?
En zou het niet eens de echte moeder zijn?
Pff, bestaat dit dan echt zulk toneelspel?
Ik dacht juist goed gekeken te hebben, weinig honden, lieve moederhond, diego en nog 1 andere pup. En ze lijken echt wel op de moeder voor zover je dat van hondn kunt zeggen :-)
Jee, ik schrik er wel van. Had echt het idee het goed bekeken te hebben...
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ts=TopicStarter :-) jij dus.

fijn dat het met prutske alweer ietsje beter gaat. zielig hoor zo'n klein hummeltje en dan zo ziek!

waar heb je je pup gehaald? mag ook via pb hoor
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

diego15-7 schreef:Ik heb net gebeld met de kliniek. Het gaat redelijk goed. Hij is wel actief, eet goed en dat blijft binnen ( maar dat was ook niet het grootste probleem) maar heeft dus nog stees diaree.
Hij piept en jammert alles bij elkaar, want hij heeft er een hekel aan opgesloten te zitten.
Vanmiddag belt de da mij we en hoor ik verder hoe het gaat.
Zal ook wel flink in de kosten gaan lopen want ik ben nog niet verzekerd :-(
Ze behandelen hem in quarantaine en gaan ervanuit dat het parvo is.... En idd, vanwege de incubatietijd van parvo moet hij dit al onder de leden gehad heben bij de fokker. Die zou me vandaag terugbellen.
Fijn dat er een diagnose is en er nu gericht behandeld wordt :ok:
diego15-7 schreef:Naast dat ik zo hoop dat hij er door komt vraag ik me ook af wat dit psychisch met diego doet. De hele tijd in een hok opgesloten zitten, etc. Het is nog zo,n puppy die je warmte nodig heeft etc.
En hij zit in de inprentingsfase. Wat onthoud hij hiervan?
Een hond leeft in het nu. Gewoon net zo verder gaan zoals je bezig was en dit hele gebeuren niet op hem projecteren.
Dan zal het allemaal wel loslopen :wink:
diego15-7 schreef:En die fokker: is het werkelijk zo dat ook al zag ik maar 2 honden, dat dit misschien een tussenstation is?
Daar had ik nog nooit van gehoord.
En dan te bedenken dat het dierenasiel mij zelf aangeraden heeft via marktplaats te zoeken...
Maar hoe dan ook: ik ga de fokker wel aanspreken. Want hij het mij een zieke pup verkocht. Ik ga een oproep ergens zetten om de anded eiegnaren op te sporen want ik zie al gebeuren dat de fokker bij hoog en laag beweert dat de andere pups gezond zijn en dat het dus niet aan hem ligt...

toch, uiteindelijk gaat het mij om Diego. Dat dit lieve beestje het maar mag halen.
Marktplaats kan een hartstikke mooi medium zijn om te adverteren, maar is berucht om broodfokpups.
Wil je specifiek voor een ras gaan:
-ga voor een pup met stamboom en
-google de website en het telefoonnummer van de fokker
-kijk wat de normale prijs is voor een stamboom pup van je ras naar keuze
-lees je in wat de ras specifieke aandoeningen zijn en koop een pup uit geteste ouders

Verder, als mijn vermoeden klopt; blijf maar heeeeel ver uit de buurt van die 'fokker'/doorverkoper, waarschuw andere mensen en ga volgende keer voor een betrouwbare fokker.

En nu hopen dat pupsel weer gezond mag worden!!!

diego15-7 schreef:
Hanneke2 schreef:
renee-uk schreef:
Wie is ts? Bedoel je mij? Waar komt dat ts dan vandaan?
En zou het niet eens de echte moeder zijn?
Pff, bestaat dit dan echt zulk toneelspel?
Ik dacht juist goed gekeken te hebben, weinig honden, lieve moederhond, diego en nog 1 andere pup. En ze lijken echt wel op de moeder voor zover je dat van hondn kunt zeggen :-)
Jee, ik schrik er wel van. Had echt het idee het goed bekeken te hebben...
TS is Topic Starter. Jij dus in dit geval ja :lol1:
Toevallig ben ik afgelopen zondag bij een 'inkoper' verzeild geraakt waar ongeveer 150 pups tussen de 5 en 9 weken lagen.
3 daarvan gingen zo onder de arm mee om bij de 'moeder' gelegd te worden bij iemand thuis...
Verder worden ze vol medicijnen gepropt, worden snel na thuiskomst ziek, garantie tot aan de deur.
Mensen met een doodzieke pup werden uitgescholden en bedreigd :schrik:
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Fijn dat het weer wat beter met Diego gaat :ok:
Ik zou zeker achter de fokker aangaan en ja, alle ellende die hier wordt beschreven bestaat echt.
Ik hoop dat je ons op de hoogte houdt, ook als je hulp nodig hebt, het is in en in triest :jank:
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

en daar gaan we weer. misschien is het wel een goede fokker maar kon hij de puppen zo niet kwijt en heeft ze daarom op marktplaats gezet. Niet alle fokkers op marktplaats zijn slecht.

misschien heeft deze "fokker" het allemaal wel goed gedaan en is het puur ongeluk dat de hond parvo heeft.

Beter eerst afwachten tot je weet waar het puppenkind vandaan komt voor je allemaal zo reageert. :devil:
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Dianavdberkt schreef:en daar gaan we weer. misschien is het wel een goede fokker maar kon hij de puppen zo niet kwijt en heeft ze daarom op marktplaats gezet. Niet alle fokkers op marktplaats zijn slecht.

misschien heeft deze "fokker" het allemaal wel goed gedaan en is het puur ongeluk dat de hond parvo heeft.

Beter eerst afwachten tot je weet waar het puppenkind vandaan komt voor je allemaal zo reageert. :devil:
Op MP staan slechte en goede fokkers, alleen tuinen veel mensen er vaak bij de slechte in...met alle ellende van dien.
Ik heb niks tegen MP, zeg dat ook niet, wel tegen de fukkers :evil:
koentje

Ongelezen bericht door koentje »

:hmmm: Oh jee, nou in ieder geval is hij nu in goede handen!
Zeiden ze ook welk virus dat dan was? :(
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

Lillith schreef:
Dianavdberkt schreef:en daar gaan we weer. misschien is het wel een goede fokker maar kon hij de puppen zo niet kwijt en heeft ze daarom op marktplaats gezet. Niet alle fokkers op marktplaats zijn slecht.

Op MP staan slechte en goede fokkers, alleen tuinen veel mensen er vaak bij de slechte in...met alle ellende van dien.
Ik heb niks tegen MP, zeg dat ook niet, wel tegen de fukkers :evil:
Dus misschien heeft ze het hondje wel degelijk bij een goede fokker vandaan maar heeft ze domme pech. er is nog helemaal niet bekend bij welke fokker ze dit hondje vandaan heeft en deze wordt onmiddelik bestempeld als kut fokker. sorry hoor. pffffffffff
diego15-7
Vaste gebruiker

dit is de advertentie van marktplaats waar ik Diego vandaan heb:
http://dieren.marktplaats.nl/honden-ret ... mb_click=1#photoGallery

wat mij wel verbaasd is dat de advertentie er nog staat terwijl Diego de laatste pup was. er was nog wel een zusje, maar die was gereserveerd en werd zondag opgehaald. is er iemand van jullie die eens wil bellen en vragen of er nog een golden pup becshikbaar is, en hoveel?
want als hij er nog heeft is het wel duidelijk dat hij dus een tussenstation is...

verder belde hij gisteren wel terug, maar gek genoeg had hij alleen via de voicemail wat ingesproken .zijn bericht; hallo, met leo( achternaam kan ik nooit verstaan maar is iets van br,,recht) ik hoorde dat er iets is met een zieke pup? ik ben nu en vanavond niet bereikbaar maar probeer het morgen nog even.

ik heb hem vanmorgen al 2 keer geprobeerd te bellen, maar hij neemt niet op...

ik wil Diego niet terugbrengen, maar zou ik dat eigenlijk wel moeten doen indien het duidelijk wordt dat die leo dus een broodfokker is?

verder belde de da dat Diego vanmiddag naar huis mag. Hij is levendig , koorts is weg, en hij eet prima. alleen nog diarree, maar dat duurt gewoon even. hij krijgt antibiotica, anti braak en anti diaree medicijnen mee. en moet en licht verteerbaar dieet. dus ik ga rijst met bouillon en kip maken. dat vind hij heerlijk. zijn er nog tips?
mim
Zeer actief
Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel

Ongelezen bericht door mim »

Jeetje, wat een verhaal. Sterkte met Diego :flower: en fijn dat hij weer thuis is.
Afbeelding

Groetjes Mirjam, Smokey en Filou
Esther1963
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog en Stabyhoun
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Esther1963 »

Ik heb getracht te bellen, krijg uiteindelijk zijn voicemail. Ik werk op een adv. kantoor en daar is het telefoonnummer onderdrukt vandaar dat ik wel even wilde bellen, maar helaas.... ik had graag even navraag voor je gedaan. Misschien dat ik het morgenochtend nog even kan proberen.
Esther en d'r beestenboel

Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

diego15-7 schreef:En dan te bedenken dat het dierenasiel mij zelf aangeraden heeft via marktplaats te zoeken...
Een dierenasiel die je aanraadt een pup via MP te zoeken? :80: Weet je dat zeker? Bij een herplaatser kan ik mij daar misschien nog iets bij voorstellen (met veel moeite). Maar een pup en dan zeker een rashond van een overpopulair ras? Nee, dat geloof ik eerlijk gezegd niet zo....
diego15-7 schreef:Maar hoe dan ook: ik ga de fokker wel aanspreken. Want hij het mij een zieke pup verkocht. Ik ga een oproep ergens zetten om de anded eiegnaren op te sporen want ik zie al gebeuren dat de fokker bij hoog en laag beweert dat de andere pups gezond zijn en dat het dus niet aan hem ligt...

Als het werkelijk parvo is, staat gezien de incubatietijd vast dat de pup dus niet gezond mee ging. Lijkt mij zeker dat de 'fokker' dat moet betalen.
Afdwingen lijkt mij lastiger. Zeker als het een broodfokker/puppyverkoper is. Die wil alleen maar snel en makkelijk zo veel mogelijk geld verdienen. Vrees dat je daar wel jurdische hulp bij nodig gaat hebben.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Mickie schreef:
diego15-7 schreef:dit is de advertentie van marktplaats waar ik Diego vandaan heb:
http://dieren.marktplaats.nl/honden-ret ... mb_click=1#photoGallery

wat mij wel verbaasd is dat de advertentie er nog staat terwijl Diego de laatste pup was. er was nog wel een zusje, maar die was gereserveerd en werd zondag opgehaald. is er iemand van jullie die eens wil bellen en vragen of er nog een golden pup becshikbaar is, en hoveel?
want als hij er nog heeft is het wel duidelijk dat hij dus een tussenstation is...

verder belde hij gisteren wel terug, maar gek genoeg had hij alleen via de voicemail wat ingesproken .zijn bericht; hallo, met leo( achternaam kan ik nooit verstaan maar is iets van br,,recht) ik hoorde dat er iets is met een zieke pup? ik ben nu en vanavond niet bereikbaar maar probeer het morgen nog even.

ik heb hem vanmorgen al 2 keer geprobeerd te bellen, maar hij neemt niet op...

ik wil Diego niet terugbrengen, maar zou ik dat eigenlijk wel moeten doen indien het duidelijk wordt dat die leo dus een broodfokker is?

verder belde de da dat Diego vanmiddag naar huis mag. Hij is levendig , koorts is weg, en hij eet prima. alleen nog diarree, maar dat duurt gewoon even. hij krijgt antibiotica, anti braak en anti diaree medicijnen mee. en moet en licht verteerbaar dieet. dus ik ga rijst met bouillon en kip maken. dat vind hij heerlijk. zijn er nog tips?
Ziet er op het eerste gezicht niet uit als broodfokker of handelaar. Telefoonnummer gegoogled en de woonplaats met verschillende zoekwoorden, maar daar komt zo snel niks geks uit.
Ik zou de pup ook niet meer terug kunnen brengen hoor. Hoop dat het met die medicijnen snel over is en dat de fokker je tenminste tegemoet komt in de kosten.
heb hem ook gegoogled en vind het juist apart dat er van iemand die volgens MP al 4,5 jaar geregistreerd is verder helemaal niets te vinden is ;-)
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Mickie schreef:Ziet er op het eerste gezicht niet uit als broodfokker of handelaar. Telefoonnummer gegoogled en de woonplaats met verschillende zoekwoorden, maar daar komt zo snel niks geks uit.
Ik zou de pup ook niet meer terug kunnen brengen hoor. Hoop dat het met die medicijnen snel over is en dat de fokker je tenminste tegemoet komt in de kosten.
Foto ziet er niet uit of het een eigen foto is en bij die prijs voor een Golden Retriever pup word ik spontaan wantrouwig. 4 jaar geleden hebben wij bij een goede fokker na lang wachten meer dan het dubbele betaalt voor onze pup. En ik geloof niet dat de prijzen zo enorm omlaag gegaan zijn.
Volgens mij waren onze eerste Goldens begin jaren '90 al duurder.
Dit zeg ik niet omdat ik trots ben dat er zoveel geld voor neer is geteld, maar wel om duidelijk te maken dat deze prijs niet klopt.
Afbeelding
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

wat fijn dat het beter lijkt te gaan.
Hopelijk is de pup er snel boven op.
Kijk alleen wel uit met enten nu,niet te snel hier achteraan de enting laten zetten,eerst zijn weerstand even opkrikken.
Daar kun je eventueel ook probiotica voor geven,die weerstand verhogen!
Sterkte hoor!
dagmar88
Zeer actief

Mickie schreef: Ik kan ernaast zitten natuurlijk, dat het een enórm gehaaide fukker is die zijn accountnaam steeds wijzigt, een ander telefoonnummer neemt bij ieder nest en altijd een andere woonplaats vermelt. Ik ken meer fukkers die dat doen en toch kwam daar altijd iets van bovendrijven via google. Dat zie ik hier niet en dat geeft hoop.
:wink: Pup komt op 30 km van Reusel, Bladel en Hapert vandaan...

:help:
Teuntje56
Zeer actief
Mijn ras(sen): Xborder collie
Schapendoes

Ongelezen bericht door Teuntje56 »

Wat ik veel belangrijker vind dan een boze vinger op te steken naar de fokker is de fokker ten behoeve van de andere pups te informeren over het ziek zijn van Diego. Iemand die op marktplaats verkoopt kan heel goed van goede trouw zin. Hij moet echter wel weten (en de andere kopers informeren, ik zou hem daar ook op wijzen ) dat er een pup ziek is geworden. De andere eigenaren kunnen er dan extra allert op zijn en voorkomen dat de hond ziek wordt door bijtijds bij de DA met deze informatie aan de bel trekken.
Kosten e.d. komen dan volgens mij op de laatste plaats.
Maar voor DIego, heel veel beterschap.
diego15-7
Vaste gebruiker

ik had van te voren ook gegoogled en ook niets gevonden. Ook bij hem rondgekeken, de honden goed bekeken, in gedrag, in waar ze zaten, in hoe schoon het was en hoe hij ermee omging. Allemaal goede signalen gekregen behalve dat hij dan heel slecht te bereiken is..
Dus ja., daarom heb ik Diego meegenomen, want ik had mijn kids van te voren echt verteld dat mocht ik er geen goed gevoel bij hebben dat we hem dan niet mee zouden nemen.

Diego is nu thuis, en lekker actief. weer het vrolijk puppietje van zaterdag. Wel schor van het janken in de bench, en ja, toch gaan we met de training door. Ik heb de bench verkleind en nu kan alleen zijn kleedje erin. Ik hoop dat hij dan aan gaat geven dat hij moet plassen of poepen. Ik dacht overigens dat honden niets op hun slaapplek deden/ zonet heeft hij anders wel op zijn favoriete poef geplast... dus zal hij dan ook niet op zijn kleedje plassen?
ik zie dat het zenuwen zijn want hij plast om de 5 minuten. dus ik ben achter elkaar bezig op te ruimen.

ik durf niet meer met hem naar het uitlaatveld. maar waar dan? langs de stoep weigert hij en dan wil hij niet eens lopen. Dus dan in de bosjes bij de flat. Zullen de bewoners wel mopperen, maar ik zal het ze uitleggen en ik heb netjes alles opgeruimd.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

een hond heeft niet veel geheugen hoor, als jij normaal doet, doet hij het ook.
uitlaatveldjes vind ik sowieso riskant, ook met een volwassen hond. ik vermijd ze altijd :wink:

fijn dat het weer goed gaat :cheer:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
dagmar88
Zeer actief

:wink: Er zijn een hele hoop pups die wel op hun eigen plekje plassen en poepen.
Als hij daar vandaan komt waar ik denk, zal hij de eerste weken niet anders gekend hebben en kan het misschien wat langer duren voor het kwartje valt.
Doe het lekker rustig aan met hem, erg fijn dat het weer de goede kant op gaat :cheer:
diego15-7
Vaste gebruiker

Ik heb eindelijk de fokker gesproken. Hmmm, die had nog nooit van parvo gehoord.... Moets hem uitleggen wat het is etc. Hij had wel na dat ik gisteren zijn voicemail had ingesproken 2 andere eigenaren gebeld waar hij een nummer van had en die hadden geen probleem. Hij snapt het niet en ik dus ook niet.
Ik had ook al niet het gevoel dat hij parvo heeft en de da denkt dat het chiardia is.
Ok, maar, chiardia is toch ook een incubatietijd?
Dus hoe dan ook is hij bij hem besmet geraakt. Maar dan moeten de andere pups toch ook ziek zij. Of is chiardia minder besmettelijk?

Ik moet zEggen dat die leo wel oprecht klinkt. Ik had ook toen ik er was het gevoel dat hij onervaren was met het fokken.
Maarik snap niet waarom een man als hij niet weet wat parvo is...
Ik wil dus even uitzoeken of het dan echt iets is dat diego uit het nest heeft meegenomen of iets dat hij opgepikt heeft hier. Het kan nl ook gewoon iets geweest zijn dat hij iets verkeerds binnen gekregen heeft.
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Het is natuurlijk makkelijk om te zeggen dat je niet weet wat Parvo is. Zelfs en beetje serieuze particuliere gelegenheidsfokker weet dat. Ik denk dat deze fokker gewoon doet alsof hij van niets weet. En ik betwijfel het ook dat hij de andere pup eigenaren heeft gebeld. Maar goed, bewijzen kan je het niet natuurlijk.

Fijn dat Diego weer wat opgeknapt is! Pas inderdaad op dat hij weer geen besmetting oploopt. Hij is nu even heel kwetsbaar. :wink:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Tara schreef:
diego15-7 schreef:Ik heb eindelijk de fokker gesproken. Hmmm, die had nog nooit van parvo gehoord.... Moets hem uitleggen wat het is etc. Hij had wel na dat ik gisteren zijn voicemail had ingesproken 2 andere eigenaren gebeld waar hij een nummer van had en die hadden geen probleem. Hij snapt het niet en ik dus ook niet.
Ik had ook al niet het gevoel dat hij parvo heeft en de da denkt dat het chiardia is.
Ok, maar, chiardia is toch ook een incubatietijd?
Dus hoe dan ook is hij bij hem besmet geraakt. Maar dan moeten de andere pups toch ook ziek zij. Of is chiardia minder besmettelijk?

Ik moet zEggen dat die leo wel oprecht klinkt. Ik had ook toen ik er was het gevoel dat hij onervaren was met het fokken.
Maarik snap niet waarom een man als hij niet weet wat parvo is...
Ik wil dus even uitzoeken of het dan echt iets is dat diego uit het nest heeft meegenomen of iets dat hij opgepikt heeft hier. Het kan nl ook gewoon iets geweest zijn dat hij iets verkeerds binnen gekregen heeft.
De dierenarts zou uitsluitsel moeten kunnen geven over het wel of niet hebben van Parvo of Giardia.
In beide gevallen is de fokker gewoon aansprakelijk, of hij nu wel of niet van Parvo heeft gehoord... :wink:
en dat is kort te sluiten door een ontlasting onderzoekje,giardia schijnt wat langere tijd antibiotica nodig te hebben en een behoorlijke ontsmetting van besmette spullen geloof ik
Esther1963
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog en Stabyhoun
Contacteer:

Ongelezen bericht door Esther1963 »

Nou misschien ben ik dan wel naïef, maar ik ken ook mensen die honden hebben en die niet eens weten wat een grote of een kleine cocktailprik is, laat staat dat ze weten wat parvo of bijv. weil is. Het zou dus echt kunnen dat Diego van een gelegenheidsnestje komt en dat die man voor "de lol" een nestje gedaan heeft met zijn teef. TS zegt zelf ook al dat hij oprecht klonk en dat hij ook contact heeft gehad met de andere eigenaren aangaande de pups, dus hij was wel bezorgd. Ik ga niet gelijk uit van het slechte in de mens, er bestaan ook nog mensen die niet van alles op de hoogte zijn.
Esther en d'r beestenboel

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”