Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Stamboomnamen
Moderator: moderatorteam
-
Heidewachtel
- Actief
- Mijn ras(sen): Heidewachtels
Stamboomnamen
Hallo allemaal,
Voor ons X-nest (wat bij Gerard ligt, waar ik samen de kennel mee heb), heb ik stamboomnamen aangevraagd... ik kreeg nu het geboorteformulier terug en de volgende 4 namen zijn afgekeurd omdat het afkortingen of losse letters zouden zijn:
- Xtreme Passion
- Xcooby Doo
- Xcalibur
- Xtra Spicy
Nu heb ik vanmorgen de RvB gebeld en die mevrouw vertelde me dat ze afgekeurd waren omdat het losse letters zijn... zien jullie ze??? Het had er niks mee te maken dat ze er aan vast zaten... Ik heb haar even uitgelegd wat het woord LOSSE letter betekent... daar hebben we een meningsverschil over... Daarbij heeft Xcooby Doo niks met een losse letter te maken, maar ze vertelde mij dat als ik de C (van Xcooby) er tussen uit zou halen het wel goedgekeurd zou worden want dan was het geen losse letter meer... Snappen jullie hem nog? Ik heb haar verteld dat ik het er niet mee eens ben en dat deze namen al bestaan binnen het NHSB (en dan ook nog in Nederland geboren honden). Ze zei toen dat dit nu eenmaal de regels van de RvB zijn... Ik zei toen weer op mijn beurt dat ik het vreemd vond dat dit niet terug te vinden is in de reglementen... Maar ja...ze konden niet alles in de reglementen zetten. Heb net een mail gestuurd met de vraag voor goedkeuring van deze namen omdat het gewoon een andere schrijfwijze is omdat we de E ervoor weg hebben gelaten (behalve bij Xcooby Doo)...
Voor ons X-nest (wat bij Gerard ligt, waar ik samen de kennel mee heb), heb ik stamboomnamen aangevraagd... ik kreeg nu het geboorteformulier terug en de volgende 4 namen zijn afgekeurd omdat het afkortingen of losse letters zouden zijn:
- Xtreme Passion
- Xcooby Doo
- Xcalibur
- Xtra Spicy
Nu heb ik vanmorgen de RvB gebeld en die mevrouw vertelde me dat ze afgekeurd waren omdat het losse letters zijn... zien jullie ze??? Het had er niks mee te maken dat ze er aan vast zaten... Ik heb haar even uitgelegd wat het woord LOSSE letter betekent... daar hebben we een meningsverschil over... Daarbij heeft Xcooby Doo niks met een losse letter te maken, maar ze vertelde mij dat als ik de C (van Xcooby) er tussen uit zou halen het wel goedgekeurd zou worden want dan was het geen losse letter meer... Snappen jullie hem nog? Ik heb haar verteld dat ik het er niet mee eens ben en dat deze namen al bestaan binnen het NHSB (en dan ook nog in Nederland geboren honden). Ze zei toen dat dit nu eenmaal de regels van de RvB zijn... Ik zei toen weer op mijn beurt dat ik het vreemd vond dat dit niet terug te vinden is in de reglementen... Maar ja...ze konden niet alles in de reglementen zetten. Heb net een mail gestuurd met de vraag voor goedkeuring van deze namen omdat het gewoon een andere schrijfwijze is omdat we de E ervoor weg hebben gelaten (behalve bij Xcooby Doo)...
Groetjes Judith

-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Re: Stamboomnamen
Veeg haar deze Xpreszo du Greffier du Roi dan even 'om de oren' want dit is een in NL geboren pup en zoon van onze Katell en in dat nest zitten meer dergelijke namen !
Sandra

-
empyree
- Zeer actief
- Contacteer:
Deze ook nog van een ander nest van jaren eerder.....Xceptionelle du Greffier du Roi
Sandra

- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Oja, herkenbaar. Ik wilde "kind van papa" op zijn frans. Papa heette Ubac. dat zou dan Fils d'Ubac moeten worden.
Was ook een losse letter. Ik mocht er wel Fils de Ubac van maken. Maarja, dat slaat in het frans nergens op natuurlijk.
Ik werd er ook moedeloos van want ik kreeg niet uitgelegd dat het echt correct frans was (en ik heb een frans ras met een franse kennelnaam).
Ik heb er dus maar Fan Ubac van gemaakt. "Fan" en tegelijk "van" op zn fries (mijn achternaam, mag best
). Maar stom blijft het wel, die eigenaardige toepassingen van regels
Ik snap overigens wel wat ze bedoelt in jouw rijtje. Ze bedoelt dat het volgens onze taalregels niet kan. Daarom noemt ze het een losse letter.
Succes met bedenken van nieuwe namen.
Was ook een losse letter. Ik mocht er wel Fils de Ubac van maken. Maarja, dat slaat in het frans nergens op natuurlijk.
Ik werd er ook moedeloos van want ik kreeg niet uitgelegd dat het echt correct frans was (en ik heb een frans ras met een franse kennelnaam).
Ik heb er dus maar Fan Ubac van gemaakt. "Fan" en tegelijk "van" op zn fries (mijn achternaam, mag best
Ik snap overigens wel wat ze bedoelt in jouw rijtje. Ze bedoelt dat het volgens onze taalregels niet kan. Daarom noemt ze het een losse letter.
groetjes Madelief en Yanthe

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik vind het klets om te zeggen dat iets niet mag omdat het in onze taal niet kan.
Mijn X-nest was er maar een, die heet Xin Doeke, dat mocht. Xin is echt Chinees, hoor
Ik hoef maar een catalogus te pakken om allerlei idiote namen te zien, inclusief allerlei losse letters, en dat zijn allemaal in nederland geboren pups dan!
Ik vind dat echt belachelijk gedoe.
Mijn X-nest was er maar een, die heet Xin Doeke, dat mocht. Xin is echt Chinees, hoor
Ik hoef maar een catalogus te pakken om allerlei idiote namen te zien, inclusief allerlei losse letters, en dat zijn allemaal in nederland geboren pups dan!
Ik vind dat echt belachelijk gedoe.
-
empyree
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is ook echt belachelijk want mijn kennelnaam is ooit in NL geregistreerd als d'Empyrée en dat mag dan weer wel ???Madelief schreef:Oja, herkenbaar. Ik wilde "kind van papa" op zijn frans. Papa heette Ubac. dat zou dan Fils d'Ubac moeten worden.
Ik heb er dus maar Fan Ubac van gemaakt. "Fan" en tegelijk "van" op zn fries (mijn achternaam, mag best). Maar stom blijft het wel, die eigenaardige toepassingen van regels
![]()
Ze weten daar ook niet één lijn te trekken en doen volgens mij maar wat. Het is denk ik maar niet wie jouw stamboomaanvraag behandelt denk ik .
Ik heb namelijk een pup (in NL)gefokt die als stamboomnaam Oops I did it Again heeft en daar is ook nooit moeilijk over gedaan, dus wie het nog snapt mag het zeggen !
Sandra

- Full Monty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (Harige) Naakthonden
- Contacteer:
nu gaat de RvB zich nog opwerpen als taalkundigen ook? Het mot echt nie gekker worden toch! Vraag me af wat het volgende is waar ze zich mee gaan bemoeien, de stambomenplastificeerraad.
oh ja, vergeten... ik vind het leuk gevonden namen en hoop toch echt dat ze gewoon worden toegewezen.
oh ja, vergeten... ik vind het leuk gevonden namen en hoop toch echt dat ze gewoon worden toegewezen.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat dacht je van Pitlochry's ?
Redelijk bekende kennelnaam, lijkt me?
Maar een voorbeeld, maar redelijk veelzeggend volgens mij.
Redelijk bekende kennelnaam, lijkt me?
Maar een voorbeeld, maar redelijk veelzeggend volgens mij.
-
Heidewachtel
- Actief
Full Monty schreef:nu gaat de RvB zich nog opwerpen als taalkundigen ook? Het mot echt nie gekker worden toch! Vraag me af wat het volgende is waar ze zich mee gaan bemoeien, de stambomenplastificeerraad.
De mevr. van de RvB die ik aan de telefoon had en dus van de afdeling stambomen praat zelf gebrekkig Nederlands dus waarschijnlijk wordt alles afgekeurd wat niet in de Dikke van Dale staat...
Groetjes Judith

- Full Monty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (Harige) Naakthonden
- Contacteer:
al sprak ze perfect chinees, nederlands en swahilis, dan nog hebben zij zich nog niet te bemoeien met verbasteringen van Engelse en ook Nederlandse (dialect) namen. Daar worden ze toch niet schromelijk voor overbetaald, om na te denken?
-
empyree
- Zeer actief
- Contacteer:
Speciaal voor Madelief als je ze bij de raad nog eens tegen je hebt met een naam met een apostrophe er in of zo !
Dit zijn allemaal in NEDERLAND gefokte honden dus bij de raad moeten ze niet zeuren ;-(
Grand'Alliance du Greffier du Roi
I'm Dutch du Greffier du Roi
Jour d'Été du Greffier du Roi
Ma Bel'Aujourdhui du Greffier du Roi
Mise-en-Scène du Greffier du Roi
A l'Attaque du Greffier du Roi*
C'est Ça du Greffier du Roi*
D'Autre Chose du Greffier du Roi*
J'Aime Gosse Dru du Greffier du Roi*
Xceptionelle du Greffier du Roi
Jour d'Eté du Greffier du Roi
Dit zijn allemaal in NEDERLAND gefokte honden dus bij de raad moeten ze niet zeuren ;-(
Sandra

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
G'Viho werd ook afgekeurd, staat nu Gviho op de stamboom, dat mocht wel...vaag dus.
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
In de kennelnaam van mijn ouders zit ook een losse letter, fan 'e Kasseien Oprit.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
empyree schreef:Speciaal voor Madelief als je ze bij de raad nog eens tegen je hebt met een naam met een apostrophe er in of zo !
In 't verleden gemaakte 'fouten', blablabla............... Met dát bijltje heb ik al eens gehakt. Kon ook allerlei voorbeelden presenteren.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Misschien toch tijd dat er eens massaal protest tegen wordt aangetekend.
Want waar staat dat het niet zo mogen?
Er staat wél in de regels dat je moet oppassen hoe je iets schrijft omdat de Raad er niet over gaat of het per ongeluk of expres "fout" wordt geschreven.
Dus waarom bemoeien ze zich er dan toch mee?
Er staat wél in de regels dat je moet oppassen hoe je iets schrijft omdat de Raad er niet over gaat of het per ongeluk of expres "fout" wordt geschreven.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
wat een bullshit, humorloze bedoeling zeg. Ze snappen toch ook wel wat er staat, ik vind het juist wel tof zo met die X. Alleen Xcooby zou ik ook Xooby genoemd hebben denk ik 
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Ik snap best dat er bepaalde namen zijn die niet mogen, maar dat lijkt me gewoon op te stellen in 1 lijst. Verder vind ik dat men lekker zelf moet weten hoe men de honden noemen wil 
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Xtra ook afgekeurd? Weet een kooikerhondje van ongeveer 2,5 jaar die Xtra Xublime heet, dat werd dus 'gewoon' goedgekeurd.
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
Het is gewoon pure willekeur:
In het verleden goedgekeurd van mij zijn:
Only th' Lonely (dus the afgekort als th'')
Tri Bfore U die (dus het engelse you geschreven als u)
Xzolid Xzoul (dus xs ipv s)
Xzoft Xzeduce
Xzuper Xzign
Xzecond Xzolo
Xzexy Xzecret
Xzerious Xzir
Tri 'n Tri again ('n als afkorting for and)
Recent afgekeurd zijn:
Miss Sh's th One (sh's ipv she's mocht niet en th mocht ook opeens niet meer)
Miss One 'n Only ('n wordt niet meer geaccepteerd)
Mr You're th One (ook weer vanwege th)
Mr That's th One (weer vanwege th)
Dough U Love Me (de U werd opeens gezien als losse letter)
How Do U Dough (weer vanwege die losse U)
Oftewel in het verleden accepteerden ze de U wel, nu niet weer
In het verleden accepteren ze woordspelingen beginnend met een X wel, nu niet meer
In het verleden accepteren ze th'wel als afkorting van the en 'n voor and
Ik heb heftig discussie gevoerd tot op zelfs hoog niveau binnen de Raad maar winnen kun je het niet.
Volgens mij doen ze alleen maar moeilijk bij engelse namen, ik heb al gevraagd of als ik woordgrapjes uithaal in het Kroatisch of ze dan ook moeilijk doen, maar kreeg uiteraard geen antwoord!
In het verleden goedgekeurd van mij zijn:
Only th' Lonely (dus the afgekort als th'')
Tri Bfore U die (dus het engelse you geschreven als u)
Xzolid Xzoul (dus xs ipv s)
Xzoft Xzeduce
Xzuper Xzign
Xzecond Xzolo
Xzexy Xzecret
Xzerious Xzir
Tri 'n Tri again ('n als afkorting for and)
Recent afgekeurd zijn:
Miss Sh's th One (sh's ipv she's mocht niet en th mocht ook opeens niet meer)
Miss One 'n Only ('n wordt niet meer geaccepteerd)
Mr You're th One (ook weer vanwege th)
Mr That's th One (weer vanwege th)
Dough U Love Me (de U werd opeens gezien als losse letter)
How Do U Dough (weer vanwege die losse U)
Oftewel in het verleden accepteerden ze de U wel, nu niet weer
In het verleden accepteren ze woordspelingen beginnend met een X wel, nu niet meer
In het verleden accepteren ze th'wel als afkorting van the en 'n voor and
Ik heb heftig discussie gevoerd tot op zelfs hoog niveau binnen de Raad maar winnen kun je het niet.
Volgens mij doen ze alleen maar moeilijk bij engelse namen, ik heb al gevraagd of als ik woordgrapjes uithaal in het Kroatisch of ze dan ook moeilijk doen, maar kreeg uiteraard geen antwoord!
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
-
Heidewachtel
- Actief
Het is dus duidelijk dat ik niet de enigste ben met dat probleem... Het valt me op dat het gebeurd sinds vorig jaar Juli (bij mij dan...), volgens mij begint er nu een rode lamp te knipperen als ze een geboorteformulier van "Loenerhof" binnen krijgen haha!
Groetjes Judith

- Esther1963
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog en Stabyhoun
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Wat is dat toch een verschrikking met die mensen die daar werken. We hebben ze toch niet gevraagd om na te denken, alleen maar om letters te tellen
Volgens mij zijn ze meer tijd kwijt aan het veranderen dan aan hun standaard werk 
Esther en d'r beestenboel

- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Een van Faith`s pups had ik Rock N Roll All nite willen noemen. Dat mocht ook niet en werd veranderd naar Rock AND Roll.
Terwijl in Portia`s nest van 2009 een pup zat die U can call me Diva heet.
Linda
Terwijl in Portia`s nest van 2009 een pup zat die U can call me Diva heet.
Linda
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
-
Heidewachtel
- Actief
Ja... zo had ik ook een Rhytm 'n Blues... werd ook Rhytm and Blues...
Groetjes Judith

-
empyree
- Zeer actief
- Contacteer:
Eigenlijk heb ik er maar één woord voor en dat is kinderachtig geklungel bij de raad !
Sandra

-
Cashel Vale
- Zeer actief
- Contacteer:
Laat maar weten. Ik doe mee, en zal het dan ook doorplaatsen op andere forums.Marjoleine schreef:Misschien toch tijd dat er eens massaal protest tegen wordt aangetekend.
Eerst had ik nooit problemen met de namen, en nu wordt er altijd een of meerdere namen afgekeurd. En altijd om redenen dat je denkt: Hoe krijg je het verzonnen!!
Groetjes Helma
http://www.cashelvale.nl
http://www.cashelvale.nl
-
Heidewachtel
- Actief
-
Heidewachtel
- Actief
Haha... nee dat snap ik... maar wist niet dat je uberhaubt een Collie had/hebt???
Groetjes Judith

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Er werkt een nieuwe, denk ik?Cashel Vale schreef:Laat maar weten. Ik doe mee, en zal het dan ook doorplaatsen op andere forums.Marjoleine schreef:Misschien toch tijd dat er eens massaal protest tegen wordt aangetekend.
Eerst had ik nooit problemen met de namen, en nu wordt er altijd een of meerdere namen afgekeurd. En altijd om redenen dat je denkt: Hoe krijg je het verzonnen!!
Hier is nog niets afgekeurd trouwens, maar ik wil wel aantekenen dat ik meermaals een te lange naam heb ingeleverd en dat die gewoon is goedgekeurd. Dus ze kunnen niet tellen blijkbaar maar ze vinden dat ze wel kunnen spellen
-
Heidewachtel
- Actief
Oh... zal eens gaan zoeken... Lief koppie trouwens!Nanna schreef:Yep. Heel verhaal, staat geloof ik ergens in de koffiehoek.Heidewachtel schreef:Haha... nee dat snap ik... maar wist niet dat je uberhaubt een Collie had/hebt???
Groetjes Judith