Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Alleen spelen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Alleen spelen

Ongelezen bericht door Judith »

Dana vind het prachtig om alleen te spelen, ze sjeest dan met al haar speeltjes door het huis, gaat liggen rollen met haar speeltjes in haar bekkie en rare geluiden maken.
Ik ga ook vaak met haar spelen, maar ze kan zich ook prima in haar eentje vermaken.
Maar ik ben dit helemaal niet gewend, Diesel speelt NOOIT in zijn eentje, ja hij pakt wel een speeltje om hem vervolgens in je gezicht/handen/voeten/schoot te duwen om te zeggen kom we gaan spelen. :mrgreen:

Buiten vind ze het prachtig om een takje op te pakken die mee te nemen, dus ze pakt het op en dan loopt ze trots met dat takje in haar mond naar huis toe :mrgreen:
Gister waaide het zo hard hier, dus vliegen alle blaadjes over de grond, nou Dana vloog er achteraan om die blaadjes achterna te zitten :LOL: :cheer:

Hebben jullie ook een hond die prima alleen kan spelen of moet je mee spelen?
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: Alleen spelen

Ongelezen bericht door Budkes »

Ja Perry, hij gooit zelf zijn bal weg om te apporteren. :mrgreen:
En ook met andere speeltjes kan hij echt uitgebreid spelen, gooien, vangen, etc. etc.
Komt dan tussendoor wel even " vragen" of je meedoet, maar zo niet dan gaat hij gewoon in zijn eentje verder.
:I:
Gr. Aniek

Afbeelding
Ink
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Jack Russell Terrier, genaamd Loekie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Ink »

Loekie speelt liever met iemand anders, en komt dan net als Diesel met zijn speeltje aanzetten om je die letterlijk in de handen te drukken.

Maar, soms heeft ie wel eens buien dat ie wel lekker alleen speelt; meestal gaat ie dan met z'n bal op de bank of door de kamer liggen rollen, of met z'n pluche speeltje door de kamer of tuin rennen. Buiten is 'volg de mier' een favoriet spelletje, hij gaat dan steeds achter mieren aan, en probeert die met z'n poot te pakken, meestal gecombineerd met een hoop gekwispel en geblaf. Dat lijkt echt zo onnozel! :mrgreen:
Afbeelding

Life is what happens to you, while you're busy making other plans - John Lennon
Judith
Zeer actief

Ink schreef:Loekie speelt liever met iemand anders, en komt dan net als Diesel met zijn speeltje aanzetten om je die letterlijk in de handen te drukken.

Maar, soms heeft ie wel eens buien dat ie wel lekker alleen speelt; meestal gaat ie dan met z'n bal op de bank of door de kamer liggen rollen, of met z'n pluche speeltje door de kamer of tuin rennen. Buiten is 'volg de mier' een favoriet spelletje, hij gaat dan steeds achter mieren aan, en probeert die met z'n poot te pakken, meestal gecombineerd met een hoop gekwispel en geblaf. Dat lijkt echt zo onnozel! :mrgreen:
:LOL: :LOL: volg de mier, hoe kom je erop. en sorry het klinkt ook onnozel, kan je het niet een keer filmen :mrgreen:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Numa speelt ook veel alleen, wat gepaard gaat met een scala aan gilletjes, piepjes en blafjes
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Is leuk zo'n blij pupje... :D
Ollie doet het ook al zijn troepjes om hem heen en vooral in het begin liep hij er trots mee rond.
Speelt vaak alleen Lille ligt dan te gluren.....
Nu zijn alle takjes en blaadjes buiten prijs. :I:
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Elmo kan ook goed alleen spelen, geregeld wel een knuffel die tegen je aan word gegooid :mrgreen: Oh en blaadjes buiten zijn helemaal leuk :cheer:
Afbeelding
Ink
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Jack Russell Terrier, genaamd Loekie

Ongelezen bericht door Ink »

Judith-Diesel schreef:
:LOL: :LOL: volg de mier, hoe kom je erop. en sorry het klinkt ook onnozel, kan je het niet een keer filmen :mrgreen:
Geloof me, het ziet er echt zo onnozel uit als het klinkt! :mrgreen: Ik wil het best een keer proberen te filmen, maar momenteel zijn er niet echt veel mieren meer in de tuin, dus dat zal nog even moeten wachten!
Afbeelding

Life is what happens to you, while you're busy making other plans - John Lennon
lieveheersbeestje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door lieveheersbeestje83 »

Ook Prana kan goed alleen spelen. Kan er altijd erg van genieten om haar zo bezig te zien. Ze wil ook regelmatig met mij spelen, maar zelf spelen heeft ze af en toe ook echt "nodig".
Afbeelding
------Groetjes Prana-----
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Luna komt altijd even vragen of wij mee willen doen. Zo niet, dan vermaakt ze zich uitstekend zelf. Met name haar touw is favoriet, daar zwaait ze mee dat het een lieve lust is. Tussendoor komt ze af en toe nog wel vragen of wij echt niet mee willen doen.
Dalisa
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising tussen een kat, wolf, duif, kangoeroe en een beetje hond.

Ongelezen bericht door Dalisa »

Yenna wil het liefst dat je meedoet. soms speelt ze alleen, maar ze probeert altijd af te dwingen dat er iemand met haar speelt
als er visite binnenkomt komt ze ook altijd meteen met haar beer aan, zo van 'yes, iemand die ik wel kan overhalen om te spelen!' want wij hebben er niet altijd zin in zegmaar xD
Afbeelding
met dank aan Sanner
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel

Ongelezen bericht door laura b »

Hier spelen ze het meest met zijn tweetjes. Bobby kan wel alleen spelen maar Droopy is sowieso wat minder speels. Die speelt ook niet alleen.
daisyduke
Actief
Mijn ras(sen): grote poedel, border collie, shih tzu
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door daisyduke »

hoi judith, ik ben benieuwd hoe het met de kleur van je hondje is. 1 van mijn leerlingen heeft ook een zwarte poedel uit hetzelfde nest en is nu langzaamaan zilvergrijs aan het worden. dit was eerst helemaal niet te zien. echt een prachtig hondje wordt het. p.s. wij hebben elkaar een keer bij kees gezien toen je op pupvisite was.
Judith
Zeer actief

daisyduke schreef:hoi judith, ik ben benieuwd hoe het met de kleur van je hondje is. 1 van mijn leerlingen heeft ook een zwarte poedel uit hetzelfde nest en is nu langzaamaan zilvergrijs aan het worden. dit was eerst helemaal niet te zien. echt een prachtig hondje wordt het. p.s. wij hebben elkaar een keer bij kees gezien toen je op pupvisite was.
Dana is nog steeds zo zwart als de nacht (ok, door bepaald licht lijkt ze af en toe een beetje bruin haha).
Wel ontzettend leuk dat ze grijs wordt!
Het andere zusje van Dana zit hier ook op het forum, maar zij blijft volgens mij ook zwart.
Afbeelding
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Kuda kan zich ook prima vermaken.. ze gooit haar eigen ballen door de tuin heen om daar achter aan te racen dan. Al doet ze dat wel eens in huis maar dat mocht niet meer nadat ik een bot op mijn kop gehad had en ze met een bal een glas had om gemikt.

Ook rent ze soms ineens zelf voor zich uit om dan over alle takken en boomstronken heen te springen en door de plassen te racen.

Als er weer eens kikkers in onze tuin zitten dan "hupt" ze er achter aan met haar neus vast op die kikker gedrukt, vindt ze prachtig!

Maar het meest leuke vindt ze het toch om met andere te spelen als je de bal gooit.
Afbeelding
Afbeelding
daisyduke
Actief
Mijn ras(sen): grote poedel, border collie, shih tzu
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door daisyduke »

ja, had al gezien dat er meerder poedel eigenaren van kees hier rondzwerven.....
Rianne22
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Whippet & Podengo

Ongelezen bericht door Rianne22 »

Any kan zichzelf dus echt niet vermaken.. Ze doet het gewoon niet. Ze speelt echt nooit alleen. :scratch: Probeer haar altijd wel aan te moedigen, maar dan kijkt ze me aan met een blik van; wat mot je? :piew: Als ik dan een balletje gooi en ik ga haar aanmoedigen wilt ze er nog wel achteraan gaan, maar als ze ziet dat ik wegloop vind ze het al niet meer leuk. :mrgreen:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Gisteren schoot Charlie opeens uit bed, rende met een noodvaart naar onder om met haar favoriete bal weer terug te komen, onder de dekens te schieten en daar weer verder te pitten met haar bal in haar mond :mrgreen:
Dus ja, dat mormel vind de gekste manieren om zichzelf bezig te houden.
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix

Ongelezen bericht door Evertje »

Ja hoor, hier speelt Evert ook veel alleen. Het liefst met twee tennisballen. En een scale aan pluche piepbeesten vindt hij ook leuk en een paar keer p[er week staat z'n bed niet goed in de kamer en moet dat versleept worden :pffff:
Samen met mij (of ander menspersoon) is ook leuk voor de afwisseling. En met andere honden vindt hij het gezellig om mee op te lopen, maar echt spelen doet hij maar met 3 vaste vriendjes.
g.vercoelen
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie

Ongelezen bericht door g.vercoelen »

ja sammy border collie met een piepbeestje kan ze heel leuk alleen spelen en buiten met een grote bal die ze met haar neus vooruit duurt en zo de tuin rond gaat
Afbeelding
Rust zacht lieve Sammy 12-09-2002 - 15-06-2013
Rust zacht lieve Scruffie 03-01-1995 - 21-07-2014
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ja hoor ,Yentle is daar heel goed in. Ik ruim iedere dag haar speeltjes op in een hoek en de volgende dag liggen ze allemaal weer door de kamer heen. Oh en die plastic plantpotten, die schijnen ook het einde te zijn, vooral als ze dan zo over je snuit zitten dat je niets meer ziet......
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Finn kan zichzelf prima vermaken. Binnen, buiten die pakt een speeltje en gaat dollen, graven, rollen etc.
Bluf heeft dat absoluut niet, die moet je bezig houden. Buiten en binnen. Binnen kunnen ze dan wel samen ook spelen. Maar liever met mij erbij :19:
Zij kan zichzelf niet vermaken nou ja, wel als je een sproeier neerzet of een tuinslang in de vijver legt om die te vullen, dan vermaakt ze zich weer wel :engel:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

hier is het Gina die alleen speelt, ze nodigt wel Jan voortdurend uit maar die wil alleen maar met mij spelen.
Dat vind ik best wel sneu voor haar eigenlijk maar ik kan er verder ook niet zoveel aan doen aangezien ze spelen met mij ook niet zo heel geweldig vindt :?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
BAILEYSBAASJE
Zeer actief
Mijn ras(sen): F1b Goldendoodle

Ongelezen bericht door BAILEYSBAASJE »

Judith-Diesel schreef:Dana vind het prachtig om alleen te spelen, ze sjeest dan met al haar speeltjes door het huis, gaat liggen rollen met haar speeltjes in haar bekkie en rare geluiden maken.
Ik ga ook vaak met haar spelen, maar ze kan zich ook prima in haar eentje vermaken.
Maar ik ben dit helemaal niet gewend, Diesel speelt NOOIT in zijn eentje, ja hij pakt wel een speeltje om hem vervolgens in je gezicht/handen/voeten/schoot te duwen om te zeggen kom we gaan spelen. :mrgreen:

Buiten vind ze het prachtig om een takje op te pakken die mee te nemen, dus ze pakt het op en dan loopt ze trots met dat takje in haar mond naar huis toe :mrgreen:
Gister waaide het zo hard hier, dus vliegen alle blaadjes over de grond, nou Dana vloog er achteraan om die blaadjes achterna te zitten :LOL: :cheer:

Hebben jullie ook een hond die prima alleen kan spelen of moet je mee spelen?
Je beschrijving van Dana past exact bij Bailey: vermaakt zichzelf prima maar vindt het ook leuk om samen te spelen. Binnen eindigen we het samen spelen met "klaar" en dan kan ze daarna zelf prima verder. Soms gaat er geen samen spelen aan vooraf. En inderdaad: met harde wind is alles extra interessant, maar ze blijft gelukkig wel binnen de grenzen en aanspreekbaar. Als ze bijvoorbeeld bij de stoeprand zit en er waaien allerlei leuke dingetjes langs, dan volgt ze die met haar ogen terwijl ze keurig in zit blijft en grijpt pas wat als ze mee oversteekt om daar vervolgens, net als Dana, trots mee rond te lopen. :lol1:
Afbeelding
kayleigh*
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Kira speelt hier alleen of komt wat bij je brengen. Lekker liggen rollebollen met speeltjes in dat bekkie.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
melizzy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising york-malthezer

Ongelezen bericht door melizzy »

Lizzy kan heel erg goed alleen spelen,maar vind het ook leuk als wij met haar spelen.
Favoriete spelletje op dit moment.....haar speeltjes slopen,iets wat ze tot nu toe nog nooit gedaan had...grrrr!!
Ze word in december 2 jaar.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Toots speeld ook graag alleen , ook wel met ons mensen , maar niet met honden , wel snuffelen aan honden , hooguit een sprintje trekken , maar hij speeld toch graag zonder andere honden.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Sancho kan zich ook prima alleen vermaken, hij gooit zelf de ballen wel weg :mrgreen:
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.

Ongelezen bericht door ArCee »

Ja hoor, Gila kan het wel, maar samen met t baasje of andere hond is toch stiekenm leuker.
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Miezemuis
Zeer actief

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Lizzie speelt liever niet alleen (en doet ook heel erg haar best dat niet te hoeven). Toch heeft ze twee favoriete remi-spelletje. Spelletje 1 jatten.
dat gaat zo: Je maakt de speelgoed la open (en dat leer je snel als een poedel bent). Je moet dan welprecies weten waar het speelgoed van jouw keuze zit (maar dat weet je zo als je een poedel bent). je maakt de la open en haalt er iets uit (en dat iets is of een barbiepop of een my little pony) en je makat het stuk als je baasje niet snel genoeg is....(gelukkig kent ze los al erg goed en heeft het tot nu toe alleen geleid tot een handloze barby en een pootloze oude my little pony)

Spelletje 2: Je neemt de trap naar boven. Je nemet een speeltje. Je loopt de trap een stuk op en gooit het speeltje tussen de treden door. Je loopt snel naar beneden. Klimt tussen de treden door. pakt het speeltje, wurmt je weer tussen de treden door en begint opnieuw.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”