Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Werkmeneren over de vloer

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Werkmeneren over de vloer

Ongelezen bericht door blondie »

Niet zo veel problemen mee. Ik vraag altijd wel of mensen bang zijn. Houd de honden als ik de deur open doe wel weg bij de voordeur en dan vraag ik of ze bang zijn. Zo nee dan mogen de honden even komen kijken. Ze mogen niet om de voeten mogen dralen de heren moeten wel hun werk kunnen doen uiteraard.
Vanavond was er een bezorger aan de deur weer en toevallig lag Bluf bij de voordeur en dat is dan wel een hoop kabaal en denkt men wel eens dat ze door de ruiten heen komt :roll: Toen ik opendeed stond de jongen dus al halverwege de trap met de dood in zijn ogen. En daarna de opluchting toen er geen hond achter me stond. (Kon het niet laten om te zeggen dat beide honden in de kamer waren, zijn ogen werden acuut weer groter :tongue: ) Maar mensen kunnen gewoon binnen en hun werk doen, alleen bij mensen die angst hebben laat ik ze er niet bij.
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Hier is ooit een werkman om 6 uur 's ochtends binnen gekomen, ik sliep nog want hij zou pas om 10 uur komen. Ik hoor Diesel woest blaffen, wat gemopper van de werkman en toen ik beneden kwam was de werkman ongeschonden bezig met zijn werk. Iedereen kan hier dus zomaar binnen lopen, Diesel blaft wel maar 1 lief woord en hij laat het hele huis leeghalen.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

sTefaniA schreef:Hier is ooit een werkman om 6 uur 's ochtends binnen gekomen, ik sliep nog want hij zou pas om 10 uur komen. Ik hoor Diesel woest blaffen, wat gemopper van de werkman en toen ik beneden kwam was de werkman ongeschonden bezig met zijn werk. Iedereen kan hier dus zomaar binnen lopen, Diesel blaft wel maar 1 lief woord en hij laat het hele huis leeghalen.
Die gok zou ik hier niet willen nemen :engel: Ik weet het niet omdat het nog nooit gebeurd is. En als er iemand zo maar binnen komt hoor ik het wel omdat Bluf haar snater opentrekt :wink: Ik weet niet wat ze zouden doen als ik niet in de buurt ben en er iemand naar binnen wil stappen. Woningbouw zei laatst toen ik moeilijk vrij kon krijgen voor onderhoud dat ik gewoon de sleutel kon afgeven :roll: dat doen we dus maar niet, zonder honden had ik dat ook niet gedaan trouwens.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

blondie schreef:
sTefaniA schreef:Hier is ooit een werkman om 6 uur 's ochtends binnen gekomen, ik sliep nog want hij zou pas om 10 uur komen. Ik hoor Diesel woest blaffen, wat gemopper van de werkman en toen ik beneden kwam was de werkman ongeschonden bezig met zijn werk. Iedereen kan hier dus zomaar binnen lopen, Diesel blaft wel maar 1 lief woord en hij laat het hele huis leeghalen.
Die gok zou ik hier niet willen nemen :engel: Ik weet het niet omdat het nog nooit gebeurd is. En als er iemand zo maar binnen komt hoor ik het wel omdat Bluf haar snater opentrekt :wink: Ik weet niet wat ze zouden doen als ik niet in de buurt ben en er iemand naar binnen wil stappen. Woningbouw zei laatst toen ik moeilijk vrij kon krijgen voor onderhoud dat ik gewoon de sleutel kon afgeven :roll: dat doen we dus maar niet, zonder honden had ik dat ook niet gedaan trouwens.
O, dat zou ik ook nooit doen.

In het briefje waarin de werkmeneren aankondigden dat ze vanmorgen zouden komen stond ook: als ik niet thuis kon zijn, dan moest ik de sleutel aan de buren geven. Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

blondie schreef:
Ik had het ook niet gewaagd hoor, Diesel waakt heel fel en er zat ooit iemand verstopt in de bosjes en daar was hij helemaal niet blij mee. Maarja werkman stond dus gewoon binnen zonder dat ik het wist, en Diesel heeft alleen heel hard geblaft. Hij had hem wel al een keer eerder gezien misschien dat hij daarom niks deed. Ik weet niet wat hij doet als er een vreemde binnen komt eigenlijk.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

[Sandra] schreef:
blondie schreef:
O, dat zou ik ook nooit doen.

In het briefje waarin de werkmeneren aankondigden dat ze vanmorgen zouden komen stond ook: als ik niet thuis kon zijn, dan moest ik de sleutel aan de buren geven. Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt.
1x wel gedaan, maar die buuf heeft zowiezo mijn sleutel en kan erg goed met de honden overweg. Ik had toen al zo vaak vrijgenomen voor onderhoud die zomer dat ik het even niet meer op kon brengen. Bluf was toen trouwens toen bij de fokster dus alleen Finn was in huis. Zij heeft de meneer binnengelaten en heeft met Finn in de woonkamer gezeten en toen het duurde en duurde is ze een ommetje gaan maken met hem (de hond dus). En mijn vader heeft ook wel eens werkmensen binnen gelaten en Finn en Bluf in de woonkamer gehouden. Soms doe ik het wel, maar wel mensen die ik vertrouw in mijn huis én met de honden.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

blondie schreef: Soms doe ik het wel, maar wel mensen die ik vertrouw in mijn huis én met de honden.
Dat dus. Mijn buren hebben al een paar keer mijn post opengemaakt als die verkeerd bij hen was bezorgd. Bankafschriften, correspondentie van de gemeente over financiële zaken... Ze zijn niet nieuwsgierig, maar ze willen wel alles weten, zeg maar :ugh: Die krijgen echt mijn sleutel niet. Dan komt de werkmeneer maar op een ander moment.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.

Ongelezen bericht door ArCee »

Als het ooit zo mag gaan dat GILA iemand pakt die binnen komt, bij onze afwezigheid, dan zal ze zeker GEEN straf krijgen.
Als wij het namelijk goed vinden zorgen wij zelf wel voor een situatie waarbij dit zonder risico mogelijk is.
Elke andere situatie is dus niet afgesproken en ontoelaatbaar voor ons, en dan mag ze best ingrijpen zonder dat ze op haar donder krijgt. :ok:
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Ik vraag altijd even of ze bang zijn voor honden, maar dit is nog niet voorgekomen. Hades is altijd reuze nieuwsgierig naar wat zo'n manspersoon doet, dan gaat hij een beetje snuffelen aan de gereedschapskist en daarna even checken of er misschien vanuit werkmeneer 'in de baas zijn tijd' een knuffeltje vanaf kan... Sommige werkmeneren gaan daar op in, anderen zeggen iets van 'dag hondje' en gaan gewoon aan de slag, dan taait hij vanzelf af.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Toen we aan het renoveren waren raakte ze er wel aan gewend. (hadden toen nog 2 rottweilers)
Maar daarvoor, en ook erna, waren ze weer veel scherper. Vonden ze het niet zo leuk eigenlijk.
Heel duidelijk de zaak in de gaten houden. Ze moesten altijd wel in de mand van mij en blijven.
Of ik deed ze in een andere kamer. Bleef er wel altijd erg allert op.

Daisy schoot één keer uit de mand naar de meteropnemer toen die weg wilde gaan. Gelukkig reageerde ze gelijk op me toen ik ze terug stuurde. Man was érg snel weg! :schrik:
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

Vandaag weer een werkmeneer, Ragyo's nieuwe plan was nu om met een flostouw in de bek te komen kwispelen. Helaas voor hem, had het niet het gewenste effect (aandacht).
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

werkmensen worden door honden en poezen lastig gevallen
Afbeelding
Diaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennen

Ongelezen bericht door Diaantje »

Ik doe ze altijd even in de tuin, ''werkmeneren'' worden hier altijd luidkeels aangekondigd en dat schrikt toch af waardoor ze een beetje bevooroordeeld zijn en denken dat ze bijten :mrgreen: Tijdje terug hadden we hier een gaslek, dat heeft de hele dag geduurd en toen zijn de honden wel gewoon binnen geweest, die man vond het prima dus wij ook ;)
Afbeelding
Tessa 3-03-2008 - 10-11-2011 †
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Werkmeneren worden genegeerd hier. Zelfs Vera die normaal op bezoek reageert alsof ze komen voor haar surprise party, negeert werkmeneren. Dat doet ze al vanaf pup, en ze voelt ook feilloos aan of iemand op bezoek komt "voor ons" of dat het een werkmeneer/mevrouw is :19:
Ik vind het bijzonder makkelijk moet ik zeggen, hoef me nooit met de honden te bemoeien dan.
Ik heb zelfs weleens geprobeerd met een kennis om te doen alsof dat ook iemand was die niet 'voor ons' kwam; trapten de honden bepaald niet in helaas :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”