Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welke voeding zet aan?
Moderator: moderatorteam
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Welke voeding zet aan?
Was net bij de Da met Lizzie. Volgens hem was ze vel over been, echt veel te dun. Ik wist dat ze dun was, en ze is hartstikke energiek, dus echt niet op sterven na dood, maar ze moet dus wel zwaarder worden. Ze krijgt nu 500 gram Rodi per dag. Maar dat is dus te weinig. Ik kan haar natuurlijk wel meer geven, maar ik zoek eigenlijk voer dat wat meer aanzet bij haar. Of heeft iemand tips, om iets anders te geven dat snel aanzet. Dushi is juist net op dieet omdat ze sinds Lizzie er is 1kg is aangekomen (en dat is best veel op haar gewicht). En dat komt overigens niet omdat Dushi Lizzies voer opeet, het is hier eerder andersom....
Laatst gewijzigd door Miezemuis op 12 sep 2011 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ignit
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Welke voeding zet aan?
gewoon meer eten geven - zo komt ze op een natuurlijke manier op haar gewicht.
- dagmar88
- Zeer actief
Je zou kunnen kijken of je samen met iemand in de buurt lotgering kunt kopen, dat zet serieus aan 
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Je zou gewoon meer vlees kunnen geven.
Ik geef aan Samara een geperste brok, Cavom, die is vetter dan de andere soorten... en dat combineer ik met kvv's als rodi en smuldier, Samara is een windhond en heel snel teschraal en door de Cavom blijft ze op gewicht.
Je zou ook satinballs kunnen geven als bijvoer:
1 kilo VersVleesvoeding(of 1 kilo rundergehakt,de goedkoopste)
250 ml warm water
1 vel gelatine
100 gr Havermout of ander cerial,het liefste Nutrix rijstebloem van Nutricia (moet voorbewerkte Havermout zijn,zoals b.v Bambix of Brinta)
1 rauw ei
2 eetlepels stroop.
De gelatine oplossen in warm water.
Voeg de Havermout,het ei en de stroop toe,en klop met vork door elkaar.
Mix dit samen met het vlees en rol er ping-pong maat ballen van.
Verdeel in aparte porties en vries.
Ik geef aan Samara een geperste brok, Cavom, die is vetter dan de andere soorten... en dat combineer ik met kvv's als rodi en smuldier, Samara is een windhond en heel snel teschraal en door de Cavom blijft ze op gewicht.
Je zou ook satinballs kunnen geven als bijvoer:
1 kilo VersVleesvoeding(of 1 kilo rundergehakt,de goedkoopste)
250 ml warm water
1 vel gelatine
100 gr Havermout of ander cerial,het liefste Nutrix rijstebloem van Nutricia (moet voorbewerkte Havermout zijn,zoals b.v Bambix of Brinta)
1 rauw ei
2 eetlepels stroop.
De gelatine oplossen in warm water.
Voeg de Havermout,het ei en de stroop toe,en klop met vork door elkaar.
Mix dit samen met het vlees en rol er ping-pong maat ballen van.
Verdeel in aparte porties en vries.
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Buster was op KVV ook tikkie mager, toen hij nog heel jong was. DA adviseerde gekookte aardappelen bij te voeren. dat werkte heel goed!
maar een brok zoals Cavom (voeren wij nu ook met af en toe Kvv of vleesbotten). Cavom is een voeder ,met veel calorien. en onze honden doen het er perfect op.
in Cavom zitten ook geen toegevoegde conserveermiddelen e.d. en het is een geperste brok.
maar een brok zoals Cavom (voeren wij nu ook met af en toe Kvv of vleesbotten). Cavom is een voeder ,met veel calorien. en onze honden doen het er perfect op.
in Cavom zitten ook geen toegevoegde conserveermiddelen e.d. en het is een geperste brok.
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Wat voor ras is het en hoe zwaar moet het ras wegen?
Groetjes van Charlotte

- Miezemuis
- Zeer actief
Lizzie is een grote poedel. Ze is pas 3 maanden, en ze weegt nu 5,7 kg bij een grootte van 38 cm
- Miezemuis
- Zeer actief
Als ik brokken geef krijgen ze hier trouwens ook Cavom of Nutro.
Ik heb laatst van iemand Naturis voeding gekregen om te probren zou dat ook meer aanzetten dan Rodi?
Ik heb laatst van iemand Naturis voeding gekregen om te probren zou dat ook meer aanzetten dan Rodi?
- Sjalot
- Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
- Contacteer:
- Miezemuis
- Zeer actief
Tussen de 20 en 32 kg. Ze is een teefje. ik hou het zelf op een kilo of 25
- Sjalot
- Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
- Contacteer:
Ik zou haar dan als een volwassen hond voeren. Dat betekent 750 gram per dag.
Groetjes van Charlotte

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
toots was ook heel mager , ben over naar kvv . ik had zoiets van eerst zien maar ik zit er nu nog geen maand op en moet zeggen hij komt langzaam aan dus niet in 1 keer . ben zeer tevreden ik gebruik nu carnibest en soms tussen door rodi
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
wij hadden vroeger een dwergpoedel. die moest (vanwege blaassteen) dierenarts brokken. dat vond ze niet heel erg lekker. en zij was dus ook altijd wel dun, of tenminste niet dik. maar poedels zijn ook geen labradors.
als je DA zegt dat ze dun is, dan zal dat ook wel. 5,7kg. op 38 cm. is ook best dun. maar of het te dun is? een poedel is wel een wat fijner gebouwde hond.
je zegt Cavom of nutro te voeren. ik zou voor 1 voersoort gaan. en af en toe Kvv als extra. ik zou gewoon eens elke dag Cavom voeren. misschien twee of drie maal per dag voeren.
veel honden blijven slank op Kvv. wat meestal een voordeel is, bij onze huishonden
je hond moet cavom dan wel lekker vinden. anders eet hij nog niet genoeg.
misschien s`ochtends brok, en middag/avond Kvv ?
of proberen gekookte aardappel bij te voeren, zolang ze in de groei is.
als je DA zegt dat ze dun is, dan zal dat ook wel. 5,7kg. op 38 cm. is ook best dun. maar of het te dun is? een poedel is wel een wat fijner gebouwde hond.
je zegt Cavom of nutro te voeren. ik zou voor 1 voersoort gaan. en af en toe Kvv als extra. ik zou gewoon eens elke dag Cavom voeren. misschien twee of drie maal per dag voeren.
veel honden blijven slank op Kvv. wat meestal een voordeel is, bij onze huishonden
je hond moet cavom dan wel lekker vinden. anders eet hij nog niet genoeg.
misschien s`ochtends brok, en middag/avond Kvv ?
of proberen gekookte aardappel bij te voeren, zolang ze in de groei is.
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Je kan wat vettere diersooten geven; eend, geit, lam en vette vis zoals zalm.

- May Linn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie's en herders
Meer voeren, ik vind 500gr voor middelgrote pup niet erg veel.
Mijn herder weegt nu volwassen 28kg en kreeg met die leeftijd al 700-800gr per dag.
Evt kun je wat vettere diersoorten voeren (geit, lam, eend enz.), wel opletten of ze daar goed tegen kan.
Daarnaast zetten jonge actieve honden vaak niet veel aan, zeker de 1e 2 jaar niet.
Ik zou me daar niet zo zorgen over maken.
Gewoon genoeg voeren, pas als je ziet dat ze aan de dikke kant is ga je weer wat minderen.
Ze gaan zo snel in hun gewicht dat ze ook weer snel slank of dikker zijn.
Mijn herder weegt nu volwassen 28kg en kreeg met die leeftijd al 700-800gr per dag.
Evt kun je wat vettere diersoorten voeren (geit, lam, eend enz.), wel opletten of ze daar goed tegen kan.
Daarnaast zetten jonge actieve honden vaak niet veel aan, zeker de 1e 2 jaar niet.
Ik zou me daar niet zo zorgen over maken.
Gewoon genoeg voeren, pas als je ziet dat ze aan de dikke kant is ga je weer wat minderen.
Ze gaan zo snel in hun gewicht dat ze ook weer snel slank of dikker zijn.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Biène was als pup ook mager, zette totaal niet aan. Maar ze was gezond.
Ze is vanzelf aangekomen toen ze volwassen werd.
Numa is ook totaal niet dik, eet al weken een kilo kvv per dag en weegt nu rond de 20 kilo (4 maanden). Ik zou gewoon wat meer kvv voeren maar er geen halszaak van maken. Te zwaar is ook niet goed voor de gewrichten
Numa is ook totaal niet dik, eet al weken een kilo kvv per dag en weegt nu rond de 20 kilo (4 maanden). Ik zou gewoon wat meer kvv voeren maar er geen halszaak van maken. Te zwaar is ook niet goed voor de gewrichten
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Ik zou ook meer geven en kijken wat dat doet. Ik denk dat een grote poedel en een golden redelijk hetzelfde zijn qua volwassen gewicht en Lotus is 3 weken ouder dacht ik (13-05). Lotus krijgt bijv op een kvv dag 700-800 gram (afhankelijk van tussendoortjes, meer dan 800 eet ze niet, dan laat ze het staan) Gewoon kijken wat ze eet als ze meer krijgt. Lotus was heel erg tenger, nu is ze niet dik maar qua gewicht heel mooi in verhouding vind ik
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- Miezemuis
- Zeer actief
Lizzie zou wel meer willen eten maar dat mocht ze niet van mij, ze kreeg al genoeg als ik de hoeveelheden op het doosje aanhoud. (ze mag volgens Rodi maar 400 gram hebben en ze krijgt al 100 gram meer en beloningen). Ik had gewoon niet door dat ze zo mager was. Of eigenlijk wel, maar ik dacht dat dat hoorde.
Ze krijgt nu soweiso meer. Lizzie kreeg trouwens eerst Nutro maar ben na de eerste zak overgstapt op cavom, ben het nu alleen nog aan het mixen (laatste beetje Nutro met Cavom).
Ik ga inderdaad eerst maar eens wat meer voeren en als ze daar niet van aankomt de satin balls proberen.
Ze krijgt nu soweiso meer. Lizzie kreeg trouwens eerst Nutro maar ben na de eerste zak overgstapt op cavom, ben het nu alleen nog aan het mixen (laatste beetje Nutro met Cavom).
Ik ga inderdaad eerst maar eens wat meer voeren en als ze daar niet van aankomt de satin balls proberen.
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Komt goed hoor! En het kan heel snel bijtrekken 
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- Amy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chinese Crested (+Kruising), Middenslag Poedel, Mechelse Herder
- Aantal honden: 7
Onze poedelpup is ook een scharminkel, maar ik heb de DA er niet over gehoord
Hij krijgt nu net zoveel als onze grootste reu ongv. aan vlees en kippenekken en hij is iets voller. Onze "dikkere" reu van 34cm is ongv. 6kg dus ik zou bijna zeggen dat je poedel gewoon "slank" is. Maar goed ik ben ook niet zo van "puppyvet" hoor
Zou als je twijfelt gewoon wat meer voeding geven, niet anders gaan voeren persé
- dagmar88
- Zeer actief
Heb je er rekening mee gehouden dat de hoeveelheden op het doosje gelden voor een volwassen hond en niet voor ene pup in de groei?Miezemuis schreef:Lizzie zou wel meer willen eten maar dat mocht ze niet van mij, ze kreeg al genoeg als ik de hoeveelheden op het doosje aanhoud. (ze mag volgens Rodi maar 400 gram hebben en ze krijgt al 100 gram meer en beloningen). Ik had gewoon niet door dat ze zo mager was.
Charlie eet nu 400 gram per dag, als pup tot een kilo...
Je kunt beter op het oog voeren dan je blind te staren op percentages.
- Judith
- Zeer actief
Nou ik denk ook dat het komt omdat ik het gewicht van Dana heb neer gezet.Amy schreef:Onze poedelpup is ook een scharminkel, maar ik heb de DA er niet over gehoordHij krijgt nu net zoveel als onze grootste reu ongv. aan vlees en kippenekken en hij is iets voller. Onze "dikkere" reu van 34cm is ongv. 6kg dus ik zou bijna zeggen dat je poedel gewoon "slank" is. Maar goed ik ben ook niet zo van "puppyvet" hoor
Zou als je twijfelt gewoon wat meer voeding geven, niet anders gaan voeren persé
Dana weegt 7,5 kilo en is 39 cm
en Lizzie is 5,6 kilo en 38 cm en het zijn zusjes
En Dana is ook niet te dik, ik kan gewoon haar ribben voelen.

- Miezemuis
- Zeer actief
Ja daar heb ik rekening mee gehouden. op rodi compleet staat precies wat een pup mag hebben van een bepaalde leeftijd met een bepaald gewicht.dagmar88 schreef:Heb je er rekening mee gehouden dat de hoeveelheden op het doosje gelden voor een volwassen hond en niet voor ene pup in de groei?Miezemuis schreef:Lizzie zou wel meer willen eten maar dat mocht ze niet van mij, ze kreeg al genoeg als ik de hoeveelheden op het doosje aanhoud. (ze mag volgens Rodi maar 400 gram hebben en ze krijgt al 100 gram meer en beloningen). Ik had gewoon niet door dat ze zo mager was.
Mijn Da zei dat een pup moet voelen als de bovenkant van je vingens als je een vuist maakt (zeg maar waar je ring omzit), Lizzie voelt als je knokkels (in de ribben)
- lieveheersbeestje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Prana was ook (te) mager als pup. Ze kreeg zoveel als ze op kon en dat was ruim meer dan "op de verpakking" stond en daarnaast extra dingen waar ze van aan zou komen (schapenvet, satinballs, zalmolie), maar ze was een moeilijke eter en ik kreeg er niet alles onbeperkt in.
Ze was erg actief en dat is ze nu nog steeds. Ze is nu niet meer TE mager, maar ze is wel erg slank. Dat ze slank is vind ik niet erg, lijkt me ook wel gezond. Te mager vond ik wel erg.
Als Lizzy wel meer wil eten zou ik gewoon meer voeren. Op de verpakking staan richtlijnen en die kloppen niet altijd met iedere individuele hond. Misschien heeft zij wel gewoon meer nodig.
Ik voer op een combinatie van oog en verstand. Als ik weet dat we ergens heen gaan waar ze veel meer beweegt krijgt ze zo ie zo meer eten en "extraatjes die aanzetten". Als ze te mager wordt krijgt ze meer, zou ze dikker worden weer wat minder.
Ze was erg actief en dat is ze nu nog steeds. Ze is nu niet meer TE mager, maar ze is wel erg slank. Dat ze slank is vind ik niet erg, lijkt me ook wel gezond. Te mager vond ik wel erg.
Als Lizzy wel meer wil eten zou ik gewoon meer voeren. Op de verpakking staan richtlijnen en die kloppen niet altijd met iedere individuele hond. Misschien heeft zij wel gewoon meer nodig.
Ik voer op een combinatie van oog en verstand. Als ik weet dat we ergens heen gaan waar ze veel meer beweegt krijgt ze zo ie zo meer eten en "extraatjes die aanzetten". Als ze te mager wordt krijgt ze meer, zou ze dikker worden weer wat minder.

------Groetjes Prana-----
- Miezemuis
- Zeer actief
Ik wilde het soweiso aan de da vrgen, maar die zei al uit zichzelf dat ik haar meer meost gaan voeren omdat ze echt te mager is. maar goed dat had ik ook wel verwacht toen ik las dat dana 2 kg zwaarder is dan Lizzie en nagenoeg even groot.Judith-Diesel schreef:Nou ik denk ook dat het komt omdat ik het gewicht van Dana heb neer gezet.Amy schreef:Onze poedelpup is ook een scharminkel, maar ik heb de DA er niet over gehoordHij krijgt nu net zoveel als onze grootste reu ongv. aan vlees en kippenekken en hij is iets voller. Onze "dikkere" reu van 34cm is ongv. 6kg dus ik zou bijna zeggen dat je poedel gewoon "slank" is. Maar goed ik ben ook niet zo van "puppyvet" hoor
Dana weegt 7,5 kilo en is 39 cm
en Lizzie is 5,6 kilo en 38 cm en het zijn zusjes
En Dana is ook niet te dik, ik kan gewoon haar ribben voelen.
- dagmar88
- Zeer actief
Ja, maar daar valt dus geen peil op te trekken. De ene pup is de andere niet, dus je ogen zijn de beste raadgever.Miezemuis schreef:Ja daar heb ik rekening mee gehouden. op rodi compleet staat precies wat een pup mag hebben van een bepaalde leeftijd met een bepaald gewicht.dagmar88 schreef:Heb je er rekening mee gehouden dat de hoeveelheden op het doosje gelden voor een volwassen hond en niet voor ene pup in de groei?Miezemuis schreef:Lizzie zou wel meer willen eten maar dat mocht ze niet van mij, ze kreeg al genoeg als ik de hoeveelheden op het doosje aanhoud. (ze mag volgens Rodi maar 400 gram hebben en ze krijgt al 100 gram meer en beloningen). Ik had gewoon niet door dat ze zo mager was.
- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Contacteer:
Hier had Caoimhe als pup ook beduidend meer nodig dan dat de verpakking van Carnibest aangaf.
Ik zou dus gewoon meer geven als ik jouw was i.p.v trucjes uit te halen om haar vetter te krijgen. Want behalve dun zal ze misschien nu ook tekorten op lopen op andere vlakken. Ze heeft duidelijk meer voeding nodig, dus geef dat dan ook gewoon
Ik zou dus gewoon meer geven als ik jouw was i.p.v trucjes uit te halen om haar vetter te krijgen. Want behalve dun zal ze misschien nu ook tekorten op lopen op andere vlakken. Ze heeft duidelijk meer voeding nodig, dus geef dat dan ook gewoon
Groetjes,
Wendy
Wendy
- Miezemuis
- Zeer actief
Ja klopt, je hebt helemaal gelijk. Ik heb me gewoon niet gerealiseerd hoe mager ze was. Stom, maar ik dacht echt dat ze zo hoorde.
-
Lillith
- Zeer actief
ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken, wat meer vlees, ruimer brok en kijken hoe dat valt.
Ollie eet ontzettend veel, gelijk al zoveel als Lillith en dan ruimde hij nog alle bakjes op.
Ik geef s'morgens brok en s'avonds Smuldier, nu heeft hij pech want Lille laat bijna niks meer staan.
Hij is een Ukje en weegt toch al 7,5kg dat was met 5,5 mnd.
Door Ollie ben ik weer kvv gaan geven want hij was vreselijk pappig en rond in het begin, dat is ook niet goed.
Nu heeft hij een aardig gespierd lijfje.
Ollie eet ontzettend veel, gelijk al zoveel als Lillith en dan ruimde hij nog alle bakjes op.
Ik geef s'morgens brok en s'avonds Smuldier, nu heeft hij pech want Lille laat bijna niks meer staan.
Hij is een Ukje en weegt toch al 7,5kg dat was met 5,5 mnd.
Door Ollie ben ik weer kvv gaan geven want hij was vreselijk pappig en rond in het begin, dat is ook niet goed.
Nu heeft hij een aardig gespierd lijfje.
Laatst gewijzigd door Lillith op 13 sep 2011 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.