Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe combineer je je hond met je leven?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Fleetwood
geregistreerd lid

Hoe combineer je je hond met je leven?

Ongelezen bericht door Fleetwood »

Wij hebben geen hond(en), vinden ze wel leuk, maar hebben allebei een fulltime baan...

Dus is het sowieso uitgesloten voor ons om voorlopig een hond te nemen als we dat zouden willen lijkt mij...

Toch ken ik iemand die iedere pauze naar huis gaat om de hond uit te laten, en iemand die dat zelfs niet doet :denken:
Ik ben van mening dat áls je voor een hond gaat, je ook goed moet zijn voor zo'n beest en hem/haar de aandacht/zorg moet kunnen bieden die hij/zij nodig heeft.

Ik ben benieuwd hoe jullie dat combineren met je werk, studie en/of andere bezigheden, en hoe dat gaat!
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Re: Hoe combineer je je hond met je leven?

Ongelezen bericht door Renske »

Fleetwood
geregistreerd lid

Ow... :oohja:

Weet je een goede zoekterm, of link? Dan kan ik daar eens lezen! :)
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Bij ons is er pas een hond gekomen toen we allebei een dag minder gingen werken. Momenteel is het zo dat ze 4 halve dagen alleen zijn en één dagdeel bij mijn ouders. Het beperkt je wel bij het zoeken naar een andere baan als je niet full-time beschikbaar bent, maar dat heb ik er graag voor over :D.

Je kunt op het linkje klikken :wink: .
Lien0
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russel Terrier

Ongelezen bericht door Lien0 »

ik ben nog student dus Milo zit maximaal 6 uurtjes alleen thuis en in het weekend is er altijd iemand.

Nu moet ik dit half jaar stage lopen en is dat 40 uur per week dus zal Milo 8 uur alleen zitten. De ene week zit ze maandag 8 uur alleen en vrijdag 5 uur alleen omdat ze dan bij mijn oma is. De volgende week zit ze elke dag 8 uur alleen maar ga ik in de ochtend met haar fietsen en in de avond gaan we weer fietsen of wandelen en ga ik niet weg zodat ze opnieuw langer alleen zit. Na dit half jaar zal Milo 3 dagen 8 uur alleen zitten en de andere 2 dagen maximaal 6 uur (kan ook 1 uur zijn en ook gewoon niet ligt aan me rooster). Het jaar erna ben ik vrijwel elke dag thuis doordat ik afstudeer.

Daarna zie ik wel verder.
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Ik heb het vast ook al in het andere topic geschreven, maar vooruit, ik wil het best nog een keer vertellen. :wink:

Wij zijn pas aan honden begonnen toen ik gestopt was met werken vanwege de baby die we toen kregen. Later ben ik wel weer gaan werken, maar altijd part time. Tegenwoordig werk ik vanuit huis en is het helemaal makkelijk om alles te combineren.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik werk part time , mijn vriend heeft bedrijf aan huis .

ik zou het zelf niet willen als we beiden full time werkten .

maar ik ken een stel die inmiddels uit elkaar zijn die werkten allebei , en zij kwam in de pauzes naar huis om de honden uit te laten dan zou het kunnen , nu zijn de honden bij haar en werkt zij nog steeds full time en doet het nog steeds zo.

de rede dat ze uit elkaar zijn heeft wel te maken met het feit dat hun levens te druk waren (is wel iets om over na te denken ) maar als jullie het beiden willen en ook echt bereid zijn om tussen door naar huis te gaan om de hond uit te laten of evt met honden uitlaat. dan denk ik dat het wel mogelijk moet zijn.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Naima »

Wij hebben een pup van bijna 4 maanden. Ik heb 3 kinderen en ik studeer. Mijn man werkt fulltime. Door mijn studie heb ik belachelijk lange zomervakanties van bijna 3 maanden. We hebben Lotus begin juli gehaald en ik ga volgende week nu weer naar college, dat vond ik zelf wel erg fijn. Tijd genoeg om zindelijk te maken, alleen te leren zijn etc. Nu ging dit allemaal goed bij Lotus goed, maar er was geen tijdsdruk.
Ik ben straks 2 dagen in de week naar school, daardoor is Lotus dinsdag en donderdag een paar uurtjes alleen. Dit blok dan, dat wisselt. Verder moet ik wel heel veel doen, maar ben ik grotendeels thuis.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

In het verleden heb ik een hond gehad toen mijn partner en ik allebei fulltime werkten en ja, dat was inderdaad
in de pauze naar huis, in de auto snel een boterham eten, hond uitlaten en weer terug racen naar het werk.
Ik had daar geregeld dat ik of vroeger begon of later doorwerkte, zodat ik langer pauze had (en ik woonde slechts 10
minuten rijden van mijn werk af).
Inmiddels ben ik fulltime thuis en als ik er op terug kijk, zou ik ook nooit meer op deze manier een hond willen houden.
Ik vond het voor mezelf niet leuk altijd dat haasten (dag in, dag uit, 11 jaar lang) en voor de hond ook niet.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.

Ongelezen bericht door ArCee »

viewtopic.php?f=1&t=205539

:blah: :blah: :blah:
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Tyson kwam toen ik full-time werkte, hij ging of een paar uur mee naar mijn werk of mijn ouders paste op hem.
Samara kwam pas toen ik partime werkte en Bowie ook.
Zolang het niet hoeft zou ik niet full-time gaan werken als er honden zijn... helaas heb je niet altijd die keuze... en als je fulltime werkt en zorgt dat je hond lekker flink beweging krijgt voordat je gaar werken, op tijd uit gekaten wordt en de tijd naast je werk 100% voor d ehonden hebt is er niets mis mee...
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

jacq1970 schreef:Zolang het niet hoeft zou ik niet full-time gaan werken als er honden zijn... helaas heb je niet altijd die keuze... en als je fulltime werkt en zorgt dat je hond lekker flink beweging krijgt voordat je gaar werken, op tijd uit gekaten wordt en de tijd naast je werk 100% voor d ehonden hebt is er niets mis mee...
Ja, op zich wel mee eens, mits je een vakantie van een week of 6 kunt hebben op het moment dat pup in huis komt. Een diertje van gemiddeld 8 weken al hele dagen alleen laten vind ik ECHT heel erg not done.
Eigenlijk vind ik in geval dat iemand fulltime werkt dat er bij een puppekind langere tijd dan die 6 weken vakantie iemand moet zijn die tenmiste het beessie uit kan laten en er even aandacht aan besteden.

Voor een oudere hond is dat probleem "minder". Zou TS wellicht een ouder asielzoekertje ;-) een plekje kunnen geven?

Suzanne
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Toen wij aan honden begonnen ben ik ook minder gaan werken, 24 uur.
Als mijn ouders ze niet uit konden laten ging ik ook in m'n pauze naar huis, omdat onze teef toen het écht niet lang op kon houden. (was incontinent af en toe)

Nu hebben we de honden in de kennels, vind ik wat weggaan betreft iets makkelijker. Omdat, als ze echt nodig moeten, ze hun behoefte in de kennel doen. Natuurlijk NIET ons streven, maar het kán. (dit geld voor Mike.... voor Indy is het nog steeds de normaalste zaak van de wereld om in één hoekje van de buitenkennel een drol te draaien, haha)
Verder is ons leven toch wel aardig ingericht op de honden. Zorgen dat ze niet te lang alleen zijn. Zijn we een dag werken dan zijn hun s'avonds aan de beurt om te trainen of fietsen of een eind lopen.

Al heb ik ook sinds kort het pension ontdekt. Daar zijn ze nu een paar keer geweest en dat bevalt prima. Zo te zien en horen vermaken ze zich daar goed en af en toe een paar nachtjes zonder vinden we ook best prettig. (had ik nóóit verwacht van mezelf hoor, scheelt ook dat ik de meneer van het pension heel erg vertrouw met de honden)
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Suzanne123 schreef:
jacq1970 schreef:Zolang het niet hoeft zou ik niet full-time gaan werken als er honden zijn... helaas heb je niet altijd die keuze... en als je fulltime werkt en zorgt dat je hond lekker flink beweging krijgt voordat je gaar werken, op tijd uit gekaten wordt en de tijd naast je werk 100% voor d ehonden hebt is er niets mis mee...
Ja, op zich wel mee eens, mits je een vakantie van een week of 6 kunt hebben op het moment dat pup in huis komt. Een diertje van gemiddeld 8 weken al hele dagen alleen laten vind ik ECHT heel erg not done.
Eigenlijk vind ik in geval dat iemand fulltime werkt dat er bij een puppekind langere tijd dan die 6 weken vakantie iemand moet zijn die tenmiste het beessie uit kan laten en er even aandacht aan besteden.

Voor een oudere hond is dat probleem "minder". Zou TS wellicht een ouder asielzoekertje ;-) een plekje kunnen geven?

Suzanne
Even hoor Suzanne, maar hoe denk je er dan over dat ik Dana in huis heb gehaald terwijl ik maar 2,5 week vakantie had. En daarna ook weer moest werken?
Wel met een kleine kanttekening dat ik eerst alleen avonddiensten heb gedraaid van 19.00-23.00 en van 14.45-23.15 en mijn vriend pas om 16.15 thuis is.
Dus de 3e week dat Dana hier was dat ze niet meer de hele dag iemand om zich heen had? Dat ze de 4e week al 2 uurtjes alleen kon zijn, dat ik eerst nog mijn moeder na 1 uurtje al langs had gestuurd, terwijl ze gewoon lag te slapen?
Ik begrijp dat voor jou 6 weken vakantie ideaal is voor als je een pup in huis wilt halen. Maar hoeveel mensen kunnen daadwerkelijk 6 weken vakantie nemen? Ik niet, ik mag er maximaal 3 achter elkaar.
Ik ben het voor een gedeelte echt wel met je eens, maar 6 weken vind ik wel heel overdreven.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

wij werken beiden fulltime & ik ben van de puppen verzorgen (mijn man werkt vnl avond, nacht & weekend en ik dag & doordeweeks)
puppen gaan dus ook met mij mee naar kantoor, is totaal geen probleem om ze lekker tussendoor uit te laten. Eigenlijk altijd zo gedaan (bij diverse werkgevers), nooit een probleem geweest.
sads
Actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog
Old English bulldog/American Pitbull

Ongelezen bericht door sads »

Nou ben eens benieuwd hoe jullie hierop reageren.....
We werken beide fulltime. Ik in 3 diensten en mijn man dagdienst. Met een dagdienst sta ik on 3:30 op als ik om 5:00 uur moet vertrekken om onze 3 oldies te vertroetelen en te verzorgen/ uitlaten. Mijn man staat om 7:00 op en laat ze ook nog een s uit. Als hij vertrekt is mijn moeder er om de kinderen te verzorgen en naar school te brengen en zij laat ze voor ze gaat ( 8:30 ) nog even plassen. Vervolgens komt zij tussen 12:00 en 13:00 om ze uit te laten en ze eventueel in de tuin te laten spelen ( 200 m2 ). Ik ben om 14:30 thuis en ga met alle 3 de kinderen van school halen. Met middagdienst zijn ze maar 3 a 4 uurtjes alleen en met een nachtdienst slapen ze bij mij op of naast het bed. Meestal op :lol1: Voor zover ik het kan beoordelen hebben we happy honden, maar ik geef eerlijk toe dat als ik minder zou kunnen werken ik dat zou doen....Maar ja niet iedereen heeft die luxe... :wink: Moet wel zeggen dat we erg geboft hebben met die fijne mams van mij :balon:
GROETJES SAN, DODGE, CHEVY EN BUBBELS
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

sads schreef:Nou ben eens benieuwd hoe jullie hierop reageren.....
We werken beide fulltime. Ik in 3 diensten en mijn man dagdienst. Met een dagdienst sta ik on 3:30 op als ik om 5:00 uur moet vertrekken om onze 3 oldies te vertroetelen en te verzorgen/ uitlaten. Mijn man staat om 7:00 op en laat ze ook nog een s uit. Als hij vertrekt is mijn moeder er om de kinderen te verzorgen en naar school te brengen en zij laat ze voor ze gaat ( 8:30 ) nog even plassen. Vervolgens komt zij tussen 12:00 en 13:00 om ze uit te laten en ze eventueel in de tuin te laten spelen ( 200 m2 ). Ik ben om 14:30 thuis en ga met alle 3 de kinderen van school halen. Met middagdienst zijn ze maar 3 a 4 uurtjes alleen en met een nachtdienst slapen ze bij mij op of naast het bed. Meestal op :lol1: Voor zover ik het kan beoordelen hebben we happy honden, maar ik geef eerlijk toe dat als ik minder zou kunnen werken ik dat zou doen....Maar ja niet iedereen heeft die luxe... :wink: Moet wel zeggen dat we erg geboft hebben met die fijne mams van mij :balon:

top toch :E:
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Judith-Diesel schreef:
Suzanne123 schreef:

Suzanne
Even hoor Suzanne, maar hoe denk je er dan over dat ik Dana in huis heb gehaald terwijl ik maar 2,5 week vakantie had. En daarna ook weer moest werken?
Wel met een kleine kanttekening dat ik eerst alleen avonddiensten heb gedraaid van 19.00-23.00 en van 14.45-23.15 en mijn vriend pas om 16.15 thuis is.
Dus de 3e week dat Dana hier was dat ze niet meer de hele dag iemand om zich heen had? Dat ze de 4e week al 2 uurtjes alleen kon zijn, dat ik eerst nog mijn moeder na 1 uurtje al langs had gestuurd, terwijl ze gewoon lag te slapen?
Ik begrijp dat voor jou 6 weken vakantie ideaal is voor als je een pup in huis wilt halen. Maar hoeveel mensen kunnen daadwerkelijk 6 weken vakantie nemen? Ik niet, ik mag er maximaal 3 achter elkaar.
Ik ben het voor een gedeelte echt wel met je eens, maar 6 weken vind ik wel heel overdreven.
Ik vind 2,5 week dus te weinig.
6 weken "iemand erbij" ... manlief en ik hadden allebei 3 weken vakantie. Maakt 6 weken.

Tuurlijk slaapt zo'n uk, wat moet die anders doen.

Ik vind het niet correct om een pup zo snel zo lang alleen te laten.

Suzanne
Vlien
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Boomer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Vlien »

Momenteel werk ik helemaal niet dus Diesel is constant bij mij. Nu heb ik geen stabiele woonsituatie meer en zou ik moeten gaan werken. Alleen kan ik 't nauwelijks over mijn hart krijgen om fulltime te gaan werken, omdat hij dan zolang alleen moet zijn :( Zit allerlei dingen te bedenken waardoor 't toch anders zou kunnen, nog niet echt iets gevonden.

Hoewel ik wel heb gehoord dat honden het verschil tussen 10minuten en 8uur nauwelijks merken, dus ik weet niet voor wie ik dit nu zo moeilijk vind, mijn eigen schuldgevoel, of hij die eigenlijk gewoon de hele dag slaapt xD
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Suzanne123 schreef: Ik vind het niet correct om een pup zo snel zo lang alleen te laten.
Het is vooral dat je er niet van uit kunt gaan dat een pup dat zo snel kan. Als je snel weer moet werken en niks anders kunt regelen, ga je druk zetten op een pup om het op te bouwen. En dat pakt niet altijd goed uit.

Ter vergelijking: Bram en Izzie zijn daarin volstrekt anders. Bram had ik echt niet snel alleen kunnen laten. Bij Izzie heb ik niks aan hoeven leren. Die zag het probleem niet in van alleen zijn. Ik was bij beide een maand vrij en daarna gingen ze naar de dagopvang. Ik laat jonge honden pas vrij laat alleen. Met een maand of vijf oid. Ze kunnen alletwee prima alleen zijn. Tibs niet. Die kan het alleen met Izzie erbij. Geen idee hoe het hem aangeleerd is (herplaatser).
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik ben ontzettend dankbaar voor de hulp van een aantal mensen als ik echt 'omhoog' zit met de honden. Ik heb mijn werk in principe zo geregeld dat het in mijn eentje allemaal te doen is (ik werk 6 uur per dag, sommige dagen wat minder), maar een aantal keer in het jaar komen er toch extra dingen bij kijken. Verjaardags-ettentjes (die ik echt niet af kan zeggen in bepaalde gevallen) 's avonds terwijl ik overdag al gewerkt heb (ik werk veel weekenden), vergaderingen, soms een mega OV-vertraging. En dan is alleen ook echt wel erg alleen, en ben ik erg blij dat ik in de 9 jaar dat ik nu honden heb altijd wel een hele fijne oppas-voor-eventuele-noodgevallen heb gehad.

Verder heb ik bij alles wat ik buitenshuis doe, of wil gaan doen, altijd wel de honden in mijn achterhoofd. Kunnen ze mee? Zo niet, zijn ze dan erg lang alleen? Zo ja, wat dan?
Ik vind dat niet erg, want dat is mijn leven, samen met de honden. Maar ik vind het wel iets om je te realiseren als je aan (een) hond(en) begint terwijl je daarnaast moet werken en bepaalde sociale verplichtingen hebt (en dan heb ik er al bijzonder weinig, al zeg ik het zelf :engel: ).

Met pups heb ik overigens altijd een langere periode vrij gehad, of ik begon met maar 3 uurtjes werken op een dag na een paar weken vrij.

Edit: en qua "indelen in het dagelijks leven"; ik sta op werkdagen rond 6 uur op zodat ik voor mijn werk nog ruim met de honden kan lopen. Da's 's zomers leuker dan 's winters :F: Als ik thuis kom uit mijn werk gaan we ook meteen weer of een stuk lopen, of bij een watertje apporteren, of een combinatie. Uit je werk komen, en vervolgens op de bank storten kan je wel vergeten. Vind ik tenminste :wink: Mijn vrije dagen staan grotendeels in het teken van iets (extra) leuks met de honden ondernemen, maar dat is mijn hobby ook, dus dat komt dan weer mooi uit :mrgreen:
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Werk gezocht waarbij de honden mee kunnen :ok:
S@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nygel, Jago, Raika & Dana
Working Kelpie, Lancashire Heeler & BC.

Ongelezen bericht door S@nne »

Hey Fleetwood jij ook hier ;-)
hier nog een topic over combi hond, werk, gezin etc. viewtopic.php?f=1&t=205539
Schapendrijven, Frisbee, Agility, Flyball, Hoopers en Suppen ze zijn er gek op! :D
Afbeelding
Groetjes, Sanne
Fleetwood
geregistreerd lid

Hee Sanne!

Ja, ik ook hier, maar eigenlijk meer om te fantaseren dat iets anders hoor. Ik zie het hier nog niet echt gebeuren.
Eerst moet ons leventje maar eens wat rustiger worden, en minder werken zou ook handig zijn, maar dat zit er voorlopig nog niet in, dus een hond ook niet ;)

De reacties hier, en in de andere topics bevestigen eigenlijk al een beetje wat ik dacht....
S@nne
Zeer actief

Hey, ja met 2 fulltime banen is het niet altijd even makkelijk. Maar wellicht nadat jullie in jullie definitieve huis zijn getrokken en tijd hebben om verder erover na te denken zou een volwassen herplaatser wellicht niet verkeerd zijn. Uiteraard moet er voor de middagwandeling wel een oplossing gezocht worden, maar dat hoeft geen probleem te zijn (buurvrouw, uitlaatservice etc).

Neem rustig de tijd om alle voors en tegens op een rij te zetten en te kijken wat mogelijk is indien er een hond komt. Bovendien is het een mooie reden om eens een paar weekjes vrij te nemen van werk als de nieuwe huisgenoot komt ;-) hihi
Schapendrijven, Frisbee, Agility, Flyball, Hoopers en Suppen ze zijn er gek op! :D
Afbeelding
Groetjes, Sanne
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Ik werk 32 uur, maar een flink deel vanuit huis en flexibel in te delen. Daardoor kan ik overdag meestal wel een uur er tussenuit naar het bos bijvoorbeeld. De honden zijn sowieso nooit langer dan 4 uur alleen, omdat ik nooit hele dagen weg hoef. Mijn partner werkt fulltime, waarvan 1 dag thuis. Mijn tienerkinderen kunnen als ik 's middags weg ben ook de honden uit laten zo nodig en ze de nodige aandacht geven, wat ze heel graag doen :wink:
Honden met full time buitenshuis werken, zou ik zelf niet bolwerken, dat weet ik van mezelf. Ik lees wel dat sommige mensen het goed voor elkaar hebben en denk dat het best kan als je goede maatregelen neemt. Ik vind dat het ook wel uitmaakt of de hond alleen is of nog een maatje heeft, dat lijkt me voor honden toch veel prettiger :lol1:
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

ik vind het zelf vaak niet eerlijk tegen over de dieren om ze 40 uur of langer in de week alleen te laten .
als je zoveel weg bent . waarom wil je dan persee een hond ?

dit is de vraag die ik mezelf vaak stelde toen ik full time werkte en besloot om die rede geen hond te nemen ;)
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
S@nne
Zeer actief

24 x 7 = 168 uur in 1 week.
minus 40 uur werken en (8 x 7) 56 uur slapen.

Hou je nog 72 uur over voor andere zaken in 1 week (72:7= ruim 10 uur per dag over). Tevens zoals ik al aangaf als je 6 tot 8 uur werkt op een dag, kan je ook een oppas of uitlaatservice inschakelen, die uren zit de hond dan ook niet alleen.

Ik weet niet of ik er voor gekozen had als ik ook fulltime zou werken (dat weet je pas als je in die situatie zit), maar ik denk wel dat er tussenwegen zijn en oplossingen zijn die vooral voor de hond leuk en prettig zijn. Als je als fulltimers andere werktijden hebt is het al makkelijker combineren.

Bijvoorbeeld:
De éen heeft een baan van 9 tot 17 uur van ma t/m vrij.
De ander heeft maandagochtend vrij, dinsdag vrij, wo/do/vrij/za werken.
Dan hoef je dus alleen voor wo/do/vrij een oplossing te zoeken dmv oppas (of je eigen kinderen als ze oud genoeg zijn), uitlaatservice, sommigen mogen mee naar het werk etc...

Er zijn ook mensen die tussen de middag een uur vrij zijn en dan de hond uit gaan laten.

Ik denk dat het bij de ene situatie wel zou kunnen en bij de andere bijvoorbeeld weer niet, het zal per persoon en huishouden verschillen. Ieder beslist dat voor zichzelf.
Afbeelding
Groetjes, Sanne
meg1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer

Ongelezen bericht door meg1986 »

Ik zal nu wel afgeschoten worden maar hee.. what the hell...

Ik heb boomer genomen toen ik nog studeerde (afstudeerfase). ik had een baan voor 3 dagen in de week. Oma zou hem op die dagen uitlaten tussen de middag.

Nu werk in inmiddels full-time. (onderwijs dus wel flexibel met mijn uren) Ik heb boomertje niet weg gedaan. Wel heb ik alles voor hem geregeld dat hij de vrijheid heeft. Hij loopt in de woonkamer als ik weg ben. Heeft hier 12 botten liggen, 3 kongs en we gaan voor ik ga werken eerst een eind fietsen of wandelen.

Hij blijft de hele dag alleen (van bijv 8 tot 3.. of soms 4). Als ik thuis kom gaan wandelen of fietsen. In weekenden en avonden is hij nooit alleen. Ik ga niet weg als hij dan nie tmee kan of niet bij mijn ouders kan blijven. ik kan niks anders, want als ik minder ga werken moet hij heel veel dingen opgeven omdat ik die financieel niet meer kan, en we zijn met tweetjes, boom en ik, dus iemand anders kan het niet op zich nemen. Bij noodgevallen heb k overigens wel een back-up.

Ja boomer zit overdag alleen, is hij daardoor ongelukkig? Nee absoluut niet. Kan ik hem iets anders bieden.. Ja een uitlaatservice... Maar dat vond hij de laatste keer zelf ook niks.. Iemand die hem uitlaat, ja in noodgevallen maar niet standaard. Wat doet hij de hele dag? Hij ligt voor het raam op de vensterbank te slapen en te genieten van het uitzicht.. nee hoor.. die van mij komt niets te kort........
Pinky & Bonnie, I still miss you girls...
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Suzanne123 schreef:

Suzanne
Toen Bowie kwam zijn mijn lief en ik in totaal12 weken omstebeurt thuis gebleven, maar ik weet ook dat niet iedereen in die positie zit dat dat kan.
Ik voel me er niet fijn bij als ik een hond, jong of oud, tesnel alleen zou moeten laten, al zijn ze hier nooit alleen wat er is altijd nog 1 hond thuis... maar toch voor mij is dat not done... toen Samara kwam, zij was ca 6 jaar toen, was ik plotseling erg ziek dus het geluk dat ik thuis was, mijn vriend is toen ik weer wat uurtjes aan het werk ging thuis geweest, en daarna konden wij het lamgzaamaan opbouwen.
Niet iedereen zit in die positie dat dat zomaar kan... en nee ik vind ook niet dat voor een oudere hond dus zomaar kan dat je d ehond snel alleen laat, die moet ook wennen aan jou, aan het huis aan het alleen zijn... geen verschil mee vind ik.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”