Jack is aan het afvallen en ik maak me een klein beetje zorgen. Ik voer op zicht, en hij krijgt eigenlijk al een tijdje steeds meer, maar ik zie en voel steeds meer ribben.
We moeten van de week naar de DA met alle honden en katten voor de prikken, dus de DA mag ook zeggen wat ze ervan denkt, maar ik zit zelf te denken, zou het van de tramadol kunnen zijn?
Hij zit nog wel goed in de spieren, zijn dij- en bilpartij ziet er echt voor een hond in zijn situatie nog hartstikke mooi uit, hij is vrolijk en levendig en rent nog vrijwel elke dag. Hij drinkt niet overdreven veel, vreet goed en graag, maar valt dus wel af.
Tramadol is voor mijn gevoel best wel een heftig middel, en hij slikt het nou iets van een jaar ofzo, 100 mg per dag en af en toe 150 mg per dag. Ik wil (in overleg met de DA uiteraard) eigenlijk liever naar een combi met een NSAID en voor mijn part een maagbeschermer erbij.
Iemand andere ideeën of suggesties?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Jack valt af
Moderator: moderatorteam
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Jack valt af
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- CKS
- Zeer actief
Re: Jack valt af
Persoonlijk ben ik groot fan van tramadol dus wellicht ben ik bevooroordeeld
maar ik denk niet dat het afvallen van de tramadol komt, en als hij weinig last van bijwerkingen heeft (zoals sufheid en zo) zou ik hem daar lekker op laten. Op de lange termijn hebben nsaids juist meer bijwerkingen (nieren, maag). Als hij graag eet zou je hem meer kunnen geven, of het is wellicht een idee te zoeken naar een andere oorzaak dat hij af aan het vallen is. Je zou eens met je DA kunnen overleggen of een bloedbeeld + bloedchemie een keer een optie is, om eens te zien of alles loopt zoals het hoort te lopen.
Groetjes,
Kees
Groetjes,
Kees
- Hanneke2
- Zeer actief
Hij heeft inderdaad geen vervelende bijwerkingen, alleen als hij even op 3 per dag staat (als hij effe wat minder goed loopt/zich verstapt heeft o.i.d), dan kan hij wat hyper worden, maar dat stabiliseert dan weer als ik hem terug zet op 2 per dag.Casey schreef:Persoonlijk ben ik groot fan van tramadol dus wellicht ben ik bevooroordeeldmaar ik denk niet dat het afvallen van de tramadol komt, en als hij weinig last van bijwerkingen heeft (zoals sufheid en zo) zou ik hem daar lekker op laten. Op de lange termijn hebben nsaids juist meer bijwerkingen (nieren, maag). Als hij graag eet zou je hem meer kunnen geven, of het is wellicht een idee te zoeken naar een andere oorzaak dat hij af aan het vallen is. Je zou eens met je DA kunnen overleggen of een bloedbeeld + bloedchemie een keer een optie is, om eens te zien of alles loopt zoals het hoort te lopen.
Groetjes,
Kees
Ik ga sowieso met de DA overleggen, dankjewel voor je reactie!
- Hanneke2
- Zeer actief
Nou, vanmiddag bij de DA geweest, en zij vond hem er helemaal geweldig uitzien, prima op gewicht ook. Ik hou dat wel effe in de gaten, als hij echt meer afvalt ga ik weer terug.
Wat betreft pijnstilling geeft zij ook de voorkeur aan alleen tramadol, en ik mag zelfs naar de dubbele dosis als dat nodig mocht zijn (dan praten we voor mijn gevoel wel over een terminale Jack, en zo ver is hij nog lang niet).
Hij bleek wel weer een oorontsteking te hebben (dat verwachtte ik al een beetje), maar goed, dat gaat wel weer over met medicatie.
De rest van het stel (Lilo en de katten) hebben ook de APK-keuring plus prikken weer achter de rug, en alles is kerngezond verklaard. Alles zit goed in de vacht, goeie ogen, goeie oren (Jack dan effe niet), hart, longen, gewicht, gedrag (
), allemaal toppie. Da's toch altijd weer lekker om te weten. Ik was wel 209 euri armer.
(Okee, daar zat ook weer voor een tijdje tramadol bij, maar toch
)
Wat betreft pijnstilling geeft zij ook de voorkeur aan alleen tramadol, en ik mag zelfs naar de dubbele dosis als dat nodig mocht zijn (dan praten we voor mijn gevoel wel over een terminale Jack, en zo ver is hij nog lang niet).
Hij bleek wel weer een oorontsteking te hebben (dat verwachtte ik al een beetje), maar goed, dat gaat wel weer over met medicatie.
De rest van het stel (Lilo en de katten) hebben ook de APK-keuring plus prikken weer achter de rug, en alles is kerngezond verklaard. Alles zit goed in de vacht, goeie ogen, goeie oren (Jack dan effe niet), hart, longen, gewicht, gedrag (