Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gevoeligheid honden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

sandra&sammy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu/Malteser
Aantal honden: 1

Gevoeligheid honden

Ongelezen bericht door sandra&sammy »

Ik ga dinsdag met vakantie en Sammy heeft dit gewoon door! Zo bijzonder om te zien dat ze zo gevoelig zijn voor gebeurtenissen/veranderingen. Ik slaap dit weekend bij mijn ouders en uiteraard is Sammy ok bij mijn ouders. Mijn moeder ging vanmorgen vroeg met Sammy lopen, heerlijk...ik kon even blijven liggen. Toen ze terukwamen sprong Sammy bij mij op bed en is anderhalf uur bij me blijven liggen. Normaal komt hij op bed even kijken en springt er dan weer af en komt af en toe kijken, maar nu? Hij kroop zowat in me, ging elke keer op een plek liggen waar hij tegen me aan lag en maar likjes geven. De hele dag houdt hij me al in de gaten en waar ik ga, gaat hij. Hij voelt gewoon dat er iets staat te gebeuren....
Afbeelding
Sammy 31-08-2010
sandra&sammy
Zeer actief

Re: Gevoeligheid honden

Ik ga pas dinsdag met vakantie! Mijn ritme is exact hetzelfde, we slapen bijna elk weekend bij mijn ouders, dat is dus niets bijzonders...er is nog geen koffer in huis te vinden. Dus dat kan het niet zijn. Ik blijf er bij dat honden een zesde zintuig hebben. Als Sammy bij mijn ouders is en ik kom hem uit mijn werk ophalen dan zegt mijn moeder dat ze aan Sammy kan merken dat ik onderweg ben. Hij wordt onrustig en kijkt bij elk geluidje richting galerij en dan en ik dus inderdaad binnen een minuut of 10 bij mijn ouders....
Afbeelding
Sammy 31-08-2010
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

sandra&sammy schreef:Ik ga pas dinsdag met vakantie! Mijn ritme is exact hetzelfde, we slapen bijna elk weekend bij mijn ouders, dat is dus niets bijzonders...er is nog geen koffer in huis te vinden. Dus dat kan het niet zijn. Ik blijf er bij dat honden een zesde zintuig hebben. Als Sammy bij mijn ouders is en ik kom hem uit mijn werk ophalen dan zegt mijn moeder dat ze aan Sammy kan merken dat ik onderweg ben. Hij wordt onrustig en kijkt bij elk geluidje richting galerij en dan en ik dus inderdaad binnen een minuut of 10 bij mijn ouders....
HOnden zijn ontzettend goed in lichaamstaal lezen. Ze lezen ons de hele dag en elk minuscuul schijnbaar onbetekenend dingetje in onze houding valt ze op. Dan lijkt het alsof ze een zesde zintuig hebben wat dus niet zo is. Jouw moeder zal wel iets doen vlak voor jij thuis komt waardoor het hondje attent wordt. Misschien werpt ze vluchtig een blik op de klok. Het kan iets heel kleins zijn, maar de hond heeft dan allang door dat er iets staat te gebeuren.
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Carmen »

Cleva schreef:Dat zesde zintuig hebben ze ook. Maar het is geen helderziendheid. Het is een enorm scherp gevoel voor wat wel en niet gebruikelijk is.
Maar als jij dat anders ziet is dat natuurlijk zo.

Wel denk ik dat ze veel woorden verstaan. Veel meer dan alleen de commando's.
Dat laatste denk ik ook in combinatie met lichaamstaal. Ik heb ooit een interessante documentaire gezien over hoe wolven jagen en waarom elke wolf precies doet wat van hem verwacht wordt. Alles is gebaseerd op lichaamstaal. Het was een bijzonder interessante docu ik weet alleen niet meer waar ik die gezien heb :-?
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

ik herken het.
ik heb een speciaal tasje wat ik meeneem als ik met de auto ga.
je weet wel, water, brokjes, handoek, bal etc.
en ja hoor dan weten de heren dat we met hetleukedingendoeautootje gaan. :mrgreen:
wel heel aandoenlijk. :I:
sandra&sammy
Zeer actief

Het gaat er mij alleen maar om dat ik het leuk en bijzonder vind...ik ben geen zweverig type die in spoken gelooft, maar ik vind het gewoon leuk om te zien hoe beesten onbewust dingen oppakken...
Afbeelding
Sammy 31-08-2010
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Carmen schreef:
Cleva schreef:Dat zesde zintuig hebben ze ook. Maar het is geen helderziendheid. Het is een enorm scherp gevoel voor wat wel en niet gebruikelijk is.

Dat laatste denk ik ook in combinatie met lichaamstaal. Ik heb ooit een interessante documentaire gezien over hoe wolven jagen en waarom elke wolf precies doet wat van hem verwacht wordt. Alles is gebaseerd op lichaamstaal. Het was een bijzonder interessante docu ik weet alleen niet meer waar ik die gezien heb :-?
Denk nog eens goed na :mrgreen: , want dat klinkt wel intessant :ok:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

sandra&sammy schreef:Het gaat er mij alleen maar om dat ik het leuk en bijzonder vind...ik ben geen zweverig type die in spoken gelooft, maar ik vind het gewoon leuk om te zien hoe beesten onbewust dingen oppakken...
Ja, dat vind ik ook leuk hoor. :wink: Als ik weer eens met mijn rug naar de kamer toe zit (lees: achter de computer) hoef ik maar te dénken 'laat ik de honden weer eens uitlaten' en dan staan er al twee blij kwispelende honden naast mijn kruk. Verbazend vind ik het. Zo snel als ze iets door hebben.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Baco weet het nog eerder als, ik denk dan wat is die hond toch vervelend :mrgreen: maar dat is Kaukaas eigen. die horen dat aan te voelen ver van te voren. :engel:
Ik vind het maar lastig zo'n helderziende hond, weet ik eenmaal de bedoeling valt alles op zijn plek, maar voor die tijd snap ik er geen barst van. :oohja:
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Ik vind het in elk geval opmerkelijk dat hij, zonder dat hij hier vanaf de grond naar buiten kan kijken, ineens opspringt en waaks naar het raam begint te blaffen als er een buurhond voorbijloopt.

Ik woon in een gehorig huis, dat wel :mrgreen:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Jaap* schreef:
Carmen schreef:

Denk nog eens goed na :mrgreen: , want dat klinkt wel intessant :ok:
als het terug komt laat ik het je weten :wink: ga ik hem zelfs ook nog een keer bekijken want het was alweer een tijd terug
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.

Ongelezen bericht door ArCee »

Honden voelen emoties aan denk ik. Voelen als er, zeg maar, iets in de lucht hangt.
3 dagen voor Gila naar ons ging, voelde zij dat er iets in de lucht hing dat niet leuk was. Ze at bijna 3 dagen nauwelijks tot slecht.
Na een dag at ze hier al normaal. Ze wist dat er iets stond te gebeuren, maar exact weten ze het echt niet hoor.
Maar stemmingen aanvoelen doen ze wel vaak.
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Mijn honden waarschuwen mij expres niet als de verval datum van de rekeningen in zicht komt.
Want ze willen graag die deurwaarder in zijn poten grijpen die dan het erf op komt. :gvd: :gvd:
Zo heb ik hier wel meer gevalletjes van bovennatuurlijk gedrag. :engel:
Bij trieste gebeurtenissen komen ze al met de condeleanche en beterschaps kaarten aan lopen .
1 is hier ook zo slim die weet ddat er een postzegel op moet. :cool2:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

En toch zijn de signalen vaak zo duidelijk dat je ook niet erom heen kan. Je hebt misschien wat andere spullen mee genomen naar je ouders dan anders of je gedraagt je al anders tegen je hond, omdat je het eigenlijk een beetje zielig voor hem vind dat hij niet meegaat, of dat je hem steeds iets geks verteld wat je anders niet verteld. Misschien is je humeur gewoon anders dan de laatste tijd. Nee echt zelfs een blinde kan dat echt wel zien, alleen letten wij mensen vaak niet zo ontzettend op.

En dat je thuiskomt, tja daar zitten vaak ritueeltjes in......

En de documentaire over de jacht bij wolven heb ik inderdaad ook gezien, was inderdaad heel interessant, is dus niet zo lang geleden herhaald.....
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Honden hebben niets anders te doen dan een hele dag op ons te letten, weten ook precies hoe en wat wij doen.
Zijn er miniscule veranderingen merken ze dat perfect! En reageren erop.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”