Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kun je een zogende teef "overvoeren"?
Moderator: moderatorteam
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Kun je een zogende teef "overvoeren"?
Shima eet als een turfgraver, zoals ze dat dan zeggen, maar ze heeft gewoon nooit genoeg! Ze wilde tijdens het werpen nog wel eten als ze kans maar had gekregen. Ze kreeg normaal een pond Lotgering per dag, nu 2 kilo per dag en ze vliegt nog steeds naar de vriezer voor meer! Hoeveel kan ik geven zonder dat het TE veel wordt?
Ze krijgt tussendoor wat kwark en eens een hondenkoekje af en toe.
- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Kun je een zogende teef "overvoeren"?
Toch wel een beetje uitkijken daarmee. Het risico is niet dat ze TE veel aankomt maar dat ze teveel melk gaat geven. Als de puppen het niet kunnen opdrinken kan ze last krijgen van stuwing...en alle nare gevolgen van dien.
Ik had het, in de eerste paar dagen met Yanthe, na de bevalling. Ik heb haar erg veel gevoerd, Je wilt tenslotte met een hele elftal wel voldoende melk. Wie verwacht er nu dat ze dan teveel melk geeft voor 11 stuks? Dus toch. De pups kwamen wel 100-130 gram aan, belachelijk veel. Ze gaf een opeens paar zachte grommetjes van de pijn en leek niet graag te willen zogen, maar ik had het gelukkig snel door en ik heb haar gedwongen te blijven liggen en steeds de pups aangelegd. Toen de druk eraf was was het weer goed. Direct eten omlaag geschroeft en gelukkig is het niet meer voorgekomen daarna.
Buiten dat zie ik niet snel problemen met teveel voeren.
Ik had het, in de eerste paar dagen met Yanthe, na de bevalling. Ik heb haar erg veel gevoerd, Je wilt tenslotte met een hele elftal wel voldoende melk. Wie verwacht er nu dat ze dan teveel melk geeft voor 11 stuks? Dus toch. De pups kwamen wel 100-130 gram aan, belachelijk veel. Ze gaf een opeens paar zachte grommetjes van de pijn en leek niet graag te willen zogen, maar ik had het gelukkig snel door en ik heb haar gedwongen te blijven liggen en steeds de pups aangelegd. Toen de druk eraf was was het weer goed. Direct eten omlaag geschroeft en gelukkig is het niet meer voorgekomen daarna.
Buiten dat zie ik niet snel problemen met teveel voeren.
groetjes Madelief en Yanthe

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Wat madelief zegt.
RR en Willemijn aten allebei als idioten, beide rond de 1-1,5 kilo per dag in het begin, later 2-2,5 kilo.
Vanaf een week of 4-5 ga ik weer terug en bouw ik af.
Omgerekend is dat dus ca 3 x de normale hoeveelheid in het begin, later ca 5 x de normale hoeveelheid .
edit: verder nog ca een halve liter karnemelk per dag trouwens, gedurende de eerste 5 weken ongeveer.
RR en Willemijn aten allebei als idioten, beide rond de 1-1,5 kilo per dag in het begin, later 2-2,5 kilo.
Vanaf een week of 4-5 ga ik weer terug en bouw ik af.
Omgerekend is dat dus ca 3 x de normale hoeveelheid in het begin, later ca 5 x de normale hoeveelheid .
edit: verder nog ca een halve liter karnemelk per dag trouwens, gedurende de eerste 5 weken ongeveer.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ik heb er bij die heel weinig eten en dat is ook nniet goed.
Maar teveel is ook niet goed want dan krijg je ook een te snelle darmpassage waardoor weer weinig word opgenomen.
Zou een beetje kijken naar hoeveel puppen er liggen die gevoerd moeten worden en de teef zelf en het een beetje afpassen.
Maar teveel is ook niet goed want dan krijg je ook een te snelle darmpassage waardoor weer weinig word opgenomen.
Zou een beetje kijken naar hoeveel puppen er liggen die gevoerd moeten worden en de teef zelf en het een beetje afpassen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
smitthy is nog steeds erg kieskeurig met eten,rood vlees wil ze niet behalve rodi vlees compleet ...lotgering en smuldier vlees wil ze dus niet en ook geen gewoon kopvlees oid
zij eet graag hart,kippenvleugeltjes, verse vuile pens, pens en vlees van rodi en pens of pens compleet van smuldier en wat boterhammen met pindakaas omdat ze dat zo lekker vindt
ook krijgt zij elke dag 250 gram kwark, ik denk dat zij in totaal nu 1.5-2 kg per dag binnen krijgt , normaal gesproken is dat 600 gram ongeveer.
ze stopt trouwens als ze vol zit, ze krijgt dit dan ook verdeelt over 3-4 maaltijden per dag met tussendoor wat koekjes, meer eet ze niet maar het lijkt me wel voldoende,ze geeft goed melk en alles is tevreden.
zij eet graag hart,kippenvleugeltjes, verse vuile pens, pens en vlees van rodi en pens of pens compleet van smuldier en wat boterhammen met pindakaas omdat ze dat zo lekker vindt
ook krijgt zij elke dag 250 gram kwark, ik denk dat zij in totaal nu 1.5-2 kg per dag binnen krijgt , normaal gesproken is dat 600 gram ongeveer.
ze stopt trouwens als ze vol zit, ze krijgt dit dan ook verdeelt over 3-4 maaltijden per dag met tussendoor wat koekjes, meer eet ze niet maar het lijkt me wel voldoende,ze geeft goed melk en alles is tevreden.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Shima
- Zeer actief
- Contacteer:
Het probleem is dat Shima geen bodem in haar maag heeft
Nooit gehad ook. Ze krijgt nu 2 kilo Lotgering en een halve liter karnemelk per dag. De pups groeien goed, maar ik heb het idee dat ze heel snel wisselen van tepel.
Ik heb nog niets van stuwing gezien en zal dat goed in de gaten houden.
- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Haha, ja, verkeerd geformuleerd. Het mogelijk zórgelijke is niet dat....etcInge O schreef:ook dat aankomen kan, als ze niet genoeg melk geven.Madelief schreef: Het risico is niet dat ze TE veel aankomt maar dat ze teveel melk gaat geven.
Natuurlijk kan dat, maar dat is niet zo erg, bedoelde ik. Gaat er wel weer af nadien
groetjes Madelief en Yanthe

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Me nog nooit zorgen gemaakt over teveel voeren. De teven hier staan op 3-4 kilo per dag (normaal 500 Gr., volwassen teven hier wegen circa 22 kilo). Vanaf het afspenen (4 wk) gaat wat naar de puppen gaat van het rantsoen vd teef af, dus als de puppen 1 kilo wegwerken krijgt de teef een kilo minder.
- Shima
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb het idee dat haar uiers niet zo gevuld zijn als vorig jaar en de pups eerder wisselen van speen, maar misschine komt dat nog. Maar mischien zit ik er ook wel een beetje teveel bovenop.
De ene pup komt 4 gram aan, een ander 35 gram. De geboortegewichten waren deze keer iets lager dan vorig jaar, wat met 10 pups ook niet raar is natuurlijk. Deze ronde was de lichtste 424 gram (nu al 626!!!) en de zwaarste 556 gram (nu 662)
Dat Shima te zwaar zou worden is wel mijn minste zorg, dat lopen we er later wel weer af als dat zou gebeuren. Ik wil alleen niet iets doen wat slecht is voor teef of pups. Misschien geef ik vandaag en morgen eens een pond meer en zien wat er gebeurt.
Je leert volgens mij bij ieder nest wel weer iets bij. Zelfs bij je tiende nest of niet?
De ene pup komt 4 gram aan, een ander 35 gram. De geboortegewichten waren deze keer iets lager dan vorig jaar, wat met 10 pups ook niet raar is natuurlijk. Deze ronde was de lichtste 424 gram (nu al 626!!!) en de zwaarste 556 gram (nu 662)
Dat Shima te zwaar zou worden is wel mijn minste zorg, dat lopen we er later wel weer af als dat zou gebeuren. Ik wil alleen niet iets doen wat slecht is voor teef of pups. Misschien geef ik vandaag en morgen eens een pond meer en zien wat er gebeurt.
Je leert volgens mij bij ieder nest wel weer iets bij. Zelfs bij je tiende nest of niet?
-
Cabasja
- Actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
- Contacteer:
Hier nu pups...
Fajra eet normaal zo'n 120 gram brokjes per dag,nu staan er onbeperkt puppybrokken en 3 x daags 200 gram vlees.
De bak met puppybrokken moet ik de eerste week wel 3 x daags nog eens bijvullen...en die gaat helemaal vol.
Fajra is wel al wat aangekomen.Ik heb trouwens nooit magere moederhodnen,vind ik vreselijk!!
Haar puppen kwamen ook flink aan,ze zijn ook maar met z'n 3tjes...maar goed voor een dwergschnauzer s 40-50 gram per dag toch w el erg veel,hahahaha
Maar dat komt allemaal gewoon goed,ik maak me daar toch niet echt druk om,heb liever dat ze daarna moeten afvallen dan dat ze mager overblijven.
Te veel melk...ik denk dat dat toch genetisch bepaald is en niet door het voeren komt...
Bij mensen is dat ook niet
Fajra eet normaal zo'n 120 gram brokjes per dag,nu staan er onbeperkt puppybrokken en 3 x daags 200 gram vlees.
De bak met puppybrokken moet ik de eerste week wel 3 x daags nog eens bijvullen...en die gaat helemaal vol.
Fajra is wel al wat aangekomen.Ik heb trouwens nooit magere moederhodnen,vind ik vreselijk!!
Haar puppen kwamen ook flink aan,ze zijn ook maar met z'n 3tjes...maar goed voor een dwergschnauzer s 40-50 gram per dag toch w el erg veel,hahahaha
Maar dat komt allemaal gewoon goed,ik maak me daar toch niet echt druk om,heb liever dat ze daarna moeten afvallen dan dat ze mager overblijven.
Te veel melk...ik denk dat dat toch genetisch bepaald is en niet door het voeren komt...
Bij mensen is dat ook niet

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Je leert altijd bij (als je er open voor staat
).
Ik zou ook dingen geven voor het zog, dat doe ik wel altijd.
elke ochtend een boterham met dik pindakaas, extra karnemelk of pupmelk, pens, dat is allemaal goed voor het zog.
En verder rust en niet teveel tobben. Komt wel goed
Ik zou ook dingen geven voor het zog, dat doe ik wel altijd.
elke ochtend een boterham met dik pindakaas, extra karnemelk of pupmelk, pens, dat is allemaal goed voor het zog.
En verder rust en niet teveel tobben. Komt wel goed
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
Hier een Amai. Is nu 5 weken drachtig en vreet 1,5 kilo per dag weg en normaal 400 gram. Is nog niet tevreden met wat ze krijgt. Niet te geloven gewoon.
-
Angelique.
Marjoleine schreef: elke ochtend een boterham met dik pindakaas
wit of bruin brood ? of maakt dat niet uit ?
-
Angelique.
Oke, bedankt 
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Dianavdberkt schreef:Hier een Amai. Is nu 5 weken drachtig en vreet 1,5 kilo per dag weg en normaal 400 gram. Is nog niet tevreden met wat ze krijgt. Niet te geloven gewoon.
Nu al zoveel extra voeren? Ga t hier pas langzaam opbouwen in de laatste 2-3 weken, maar nog niet naar 3x normaal.
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
normaal doe ik dat ook niet Carmen maar ze was na het wedstrijd seizoen brood en brood mager. ik kreeg er geen spat aangevoerd. Nu kreeg ik ook al commentaar van de dames van de universiteit dat ze wel van ranke dennen houden maar dat dit TE was. Dat wist ik ook al en ik was al extra aan het voeren. Ik hou haar heel goed in de gaten. Als ze voorlopig eruit blijft zien zoals nu is dat dik in orde.crutz schreef:Dianavdberkt schreef:Hier een Amai. Is nu 5 weken drachtig en vreet 1,5 kilo per dag weg en normaal 400 gram. Is nog niet tevreden met wat ze krijgt. Niet te geloven gewoon.
Nu al zoveel extra voeren? Ga t hier pas langzaam opbouwen in de laatste 2-3 weken, maar nog niet naar 3x normaal.
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
Dianavdberkt schreef:normaal doe ik dat ook niet Carmen maar ze was na het wedstrijd seizoen te mager . Nu kreeg ik ook al commentaar van de dames van de universiteit dat ze wel van ranke dennen houden maar dat dit TE was. Dat wist ik ook al en ik was al extra aan het voeren. Ik hou haar heel goed in de gaten. Als ze voorlopig eruit blijft zien zoals nu is dat dik in orde. Die 400 gram waar ze op stond zijn langzaam opgevoerd. Ik hou er gewoon niet van om met een dikke hond te werken. sorry.crutz schreef:Dianavdberkt schreef:Hier een Amai. Is nu 5 weken drachtig en vreet 1,5 kilo per dag weg en normaal 400 gram. Is nog niet tevreden met wat ze krijgt. Niet te geloven gewoon.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Oké, das anders idd.