Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Laten jullie je hond aaien door kinderen??

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Laten jullie je hond aaien door kinderen??

Ongelezen bericht door blondie »

Linx schreef:
blondie schreef:
Foetsie schreef:Nee, liever niet. Ten eerste omdat hij wat terughoudend en schrikkerig kan reageren na vreemden toe en ten tweede heeft mijn moeder al een keer gebeten. Tussen mijn moeder en hond boterde het de eerste keren al niet. Nu hij een keer heeft gebeten, is het vertouwen ook weg.
Waarom beet hij?
De eerste kennismaking met Bluf en mijn ouders verliep ook niet je van het. Maar inmiddels is dat geheel bijgetrokken gelukkig. Beetje investeren van beide kanten allebei wat manieren bijbrengen en het kwam goed.
Wel goed lezen hè, de hond beet niet, haar moeder beet.. :goeie:
:schrik:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Ik vind het voordeel dat je kunt vertellen hoe ze het beste kunnen aaien als kinderen het eerst vragen, daarom wil ik dat ook altijd.
Dat gestuif naar mijn honden toe vind ik niet goed, aaien mag maar wel met beleid ;)
Niet dat er nu zoveel geaaid wordt hier met dh's die zoooooooooo gevaarlijk zijn, maar vooral met de witjes in Nederland was het vaste prik en mijn witte teef was nou net de enige van mijn 4 honden die niet geaaid mocht worden.
Wel sneu soms want Gina vindt het echt heerlijk, die is stapel op kinderen, maar bij haar durfden ze dan juist weer niet :(
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Hier in huis geen probleem, buiten wil ik geen gefrut aan Gil :wink: , ik wil ook niet dat als hij kinderen/mensen ziet hij erop af gaat om te kijken of er nog iets van aandacht te behalen valt.
of dat ik hem dat alle keren wijs moet maken, deze honden leren snel, :roll:
en aandacht bedelen en succes behalen is altijd leuker dan een baas die zegt dat het niet mag,
zelfs niet die ene keer dat iemand in de paniek schiet omdat er een kleine 70 kilo hond, doelbewust op hem af komt :ugh:
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

Ik meestal niet, in ieder geval niet zomaar even op straat, omdat ik Ragyo daar geen plezier mee doe. Hij is bang van vreemde kinderen en probeert dan weg te komen. Is er wat meer tijd, bijv als ik ergens op bezoek ben dan wel, maar dan leg ik eerst uit hoe ze hem moeten benaderen zodat hij niet bang wordt. De kinderen moeten dan wel het geduld daarvoor op kunnen brengen, zomaar erop duiken en aaien wordt niks. Kinderen die hij eenmaal kent vindt hij enig en die mogen dus ook gerust aaien.

Ik heb Ragyo ooit eens meegenomen naar een dag voor kinderen met PDD-nos/autisme/ADHD en dat was erg leuk, aan het eind van de dag was hij met iedereen dikke vriendjes. Ze deden samen met de hond spelletjes en toneelstukjes. Ik had aan het begin uitgelegd dat hij bang was en hoe ze hem moesten benaderen en in de loop van de dag hebben ze dat allemaal samen met mij gedaan. Voor de ADHD'ers was het nog het moeilijkst, maar toen de rest kon aaien wilden zij ook, al moesten ze er even stil voor blijven zitten :mrgreen:
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Branco mag wel door kinderen geaaid worden, geen probleem, hij nodigt de kinderen er ook zelf toe uit. ;) Ik kijk wel hoe het gaat natuurlijk en ze moeten lief doen tegen hem, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat een kind lelijk tegen hem deed. ;) Kinderen zijn vaak óf helemaal weg van hem, óf een beetje angstig of nerveus, en voor beide groepen is hij gewoon de ideale aai-hond. Als kinderen bang zijn blijft hij héél stil staan (alleen zijn staartje kwispelt stiekem door), ook als ze hem dan aaien, echt snoezig. Alsof hij weet dat hij ze niet moet laten schrikken. En als kinderen blij zijn krijgen ze allemaal likjes.

Rhodi mag uiteraard niet door kinderen worden geaaid.
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik geniet er altijd van als ik op mijn vaste route richting hondenuitlaatgebied 3 speeltuinen passeer en de kinderen er aan komen rennen om mijn meisjes te knuffelen. Alle kinderen in de buurt weten ook dat ze 'niet aan de grijze mogen komen' maar dat de anderen het heerlijk vinden om aandacht te krijgen.
Het maakt ook niet uit of de kinderen om hun hals hangen of met z'n vijven tegelijk lopen te frutten. Natuurlijk zou ik het niet goed vinden als zij het niet leuk vinden, maar kk krijg Lyndie en Kyra, en nu ook Bonnie, niet eens mee zonder dat er geknuffeld wordt.
Ik zie gewoon dat de dames langzamer gaan lopen en constant naar de speeltuin kijken om even te checken of er geen kinderen zijn.
Ik vind het ook zo'n leuk gezicht, al die kinderen en mijn meisjes die zich al die aandacht heerlijk laten aanleunen.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Nee hoor,daar is ze veel te eng voor :pffff:
Afbeelding
Dit meisje vroeg het wel netjes eerst.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Foetsie
Actief
Mijn ras(sen): boomer

Ongelezen bericht door Foetsie »

blondie schreef:
Foetsie schreef:Nee, liever niet. Ten eerste omdat hij wat terughoudend en schrikkerig kan reageren na vreemden toe en ten tweede heeft mijn moeder al een keer gebeten. Tussen mijn moeder en hond boterde het de eerste keren al niet. Nu hij een keer heeft gebeten, is het vertouwen ook weg.
Waarom beet hij?
De eerste kennismaking met Bluf en mijn ouders verliep ook niet je van het. Maar inmiddels is dat geheel bijgetrokken gelukkig. Beetje investeren van beide kanten allebei wat manieren bijbrengen en het kwam goed.
Hahhaha nee, mijn moeder beet de hond niet. Het was de hond die mijn moeder beet.
Zo misverstand uit de weg geholpen. :scratch:
Tommie lag naast me op de bank en toen mijn moeder hem wou aaien beet hij haar.
Ik was toen bij mijn moeder thuis op visite.
In het begin gromde en blafte hij ook veel na haar, maar je moet ook geen oog contact met hem maken of bukken.
Het gaat al wel weer wat beter en mijn ma bewaard altijd wat lekkers voor hem.
Tenslotte gaat de liefde van een dier ook door de maag. :wink:
Afbeelding
Sepp
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Stabij & Border Collie

Ongelezen bericht door Sepp »

Allebei zijn heel goed met kinderen. Roef is dol op kinderen. Arme Roef wordt alleen soms niet begrepen..joelend en brabbeld stap ze op de peuters af en die schrikken dan nog wel eens..terwijl het blij geouwehoer is van Roefie.

Kinderen zijn vaak dol op Sepp, hij legt nml netjes de bal voor hun voeten en stapt dan achteruit zodat ze de bal kunnen gooien. Ik hou niet van dat gedrag, maar kinderen vinden het fantastisch...kunnen ze in alle rust een bal oppakken en weggooien.

Denk dat zowel Roef en Sepp het heerlijk zouden vinden als hier in huis kinderen zouden wonen. Sepp omdat er dan altijd wel een slachtoffer is om mee te spelen en Roef omdat er dan altijd wel iets te snoepen valt :D
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Puchu mag wel geaaid worden, maar ik schat de kinderen wel in op 'zelfverzekerdheid'.
Bij wat bange kinderen kan Puchu namelijk ook wat terughoudend worden en gaan blaffen, dan krijg je nog weer bangere kinderen
en van die boze moeders :F:
Maar bij kinderen die geen angst hebben voor honden, is Puchu ook gewoon vrij en vindt het leuk. Dus dan mag het.

Kaya mag niet meer geaaid worden door vreemde kinderen. Zij is niet helemaal betrouwbaar en respecteert iemand haar niet totaal,
dan zou ze wellicht een 'snauw richting...' kunnen geven.
Dus geen gefrunnik door vreemden aan haar, alhoewel ze op zich kinderen altijd heel leuk heeft gevonden. Maar haar grenzen zijn
nu ze ze ouder wordt, iets te snel bereikt.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door chaos »

2 weken op de camping gestaan en met drie honden aan de lijn een bezienswaardigheid. Kinderen die netjes vragen mogen van mij altijd een hond uitzoeken om te aaien en ondertussen praten we er wat over. Gezellige gesprekjes en mijn honden maken er nooit een punt van, Fien geniet er uitermate van, die spot kinderen eerder dan ik dat doe. Chaos en Odin hoeven niet zo nodig maar vinden het wel oke.
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Bij Shendor kunnen ze niet in de buurt komen, dus die mogen ze niet aaien.
Zarah mochten ze altijd aaien, die vond het geweldig, als ze maar aandacht kreeg.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

Als ze het netjes vragen en ze benaderen hem rustig dan wel.
Maar als ze op hem af komen rennen of met een hoop herrie dan niet, dan vind hij het eng.

In de winter kan ik altijd uren vertoeven hier op de recreatieplas en dan kan Bumba z'n geluk niet op wanneer er een kindje in het zand zit te spelen, dan gaat hij er stom naast zitten en kijkt hij wat het kind aan het doen is, en af en toe een kusje geven :I:

Beetje slechte kwaliteit.
Afbeelding

Even kusje geven en daarna er naast gaan zitten :I:
Afbeelding
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Jaap* schreef:Ik heb trouwens altijd meteen onzettende sympathie voor kinderen die niet raar opkijken van honden die groter zijn dan zijzelf :cool2:
Ha wat zullen mijn kleinkinderen dan in de smaak vallen.Die gaan voor je het doorhebt met Felix aan de wandel :mrgreen:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Lieve kinderen wel stoute kinderen hadden we in het verleden Orson voor en nu Sien.
Met wat bijpassende adviezen ,eerst strak aankijken ,flink je handjes boven haar hoofd laten wapperen en dan pas aaien op haar hoofdje :mrgreen: :engel:

Nee hoor ,Spok en Micron mogen altijd geaaid worden nadat dat gevraagd is Sien en Rio niet.
Sien zou kunnen snappen en Rio houd er niet van als totale vreemde hem aanraken.
De kleinkinderen kunnen wel met alle honden goed overweg ,ook met Sien ,al zijn we daar wel het voorzichtigst mee.
En het levert uiteraard schattige plaatjes op :I:

Afbeelding

Ziek bij oma op de bank

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dit is een hele oude ,mijn dochter als klein hummeltje met hond

Afbeelding

En nu hede ten dage

Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Hier zijn ze beiden gek op kinderen, en het gebeurd heel vaak dat ze zonder te vragen zich op Anne en Fenna 'storten' eigenlijk. Ik snap er geen biet van dat die ouders dat allemaal maar laten gebeuren...En ik weet wel zeker dat veel ouders dit vooral omdat ik twee Goldens heb, gewoon toelaten. :19: Vooroordelen zijn heel erg aanwezig als het om hondenrassen gaat...Bij mijn honden geen enkel probleem gelukkig, die zijn heel makkelijk. Kunstjes uitvoeren, knuffels krijgen..Allemaal best.
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Als kinderen rustig doen en het vragen mogen ze Isa best knuffelen. Op de camping in frankrijk waren alle kinderen fan van Isa en kwamen regelmatig even langs om te knuffelen, prima!
Sally is bang en daardoor nogal fel en kan soms boos doen, die heeft al helemaal een hekel aan kinderen dus die laat ik nooit aaien.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Deze hond wel, als het eerst gevraagd wordt.
Skadi is dol op hele kleine kinderen, en ze doet er ook voorzichtig mee.
Laatst heeft een net driejarig jochie nog een spelletje 'pak me dan' gespeeld met haar en twee labs (die waren van zijn vader).
Dikke pret, en de enige keer dat dat jochie op z'n snuit ging was het omdat hij over zijn eigen voeten struikelde.
Waarop er een herder en twee labjes stonden te wachten tot 'ie zijn knietjes had afgeklopt waarna het feest weer verder ging.
Supercute!
Jammer genoeg zijn de ouders van kleine kinderen over het algemeen te bang om een hond in de buurt te laten komen, dus veel mogelijkheden heeft ze niet vwb dit soort pret.

Oudere kinderen worden benaderd als volwassenen. Heel terughoudend.

Mijn vorige hond mocht alleen geaaid worden door kinderen die een levenslang trauma (zonder gaatjes) op wilden lopen.
Die snauwde fórs (zonder aan te raken).
Een keer had ik haar buiten laten liggen bij de groentenboer (altijd los, zodat ze kon weglopen van de confrontatie).
Zij had volkomen gemist dat er in een keer een kleuter op haar afvloog die bovenop haar dook :schrik:
Toen snauwde ze echt fel (nog steeds zonder aan te raken). Kleuter over de zeik, en oma ook.
Oma heb ik aan het verstand gepeuterd dat ze blij mocht zijn dat mijn hond alleen snauwde en niet greep.
Een kleuterarmpje en een herderbek zijn niet écht gelijkwaardige tegenstanders :ugh:
Dus dat het handig zou zijn dat ze dat kind dat niet meer zonder vragen zou laten doen.
Daar trok oma wel wit van weg.

Waarom ik 'zo'n hond' in de publieke ruimte bracht?
Omdat ze NOOIT greep. Echt NOOIT.
En haar voorkeuractie was weglopen. Niet snauwen.
Daarom zette ik haar ook nooit vast.
Kinderen die er onverwacht bovenop doken kregen de schrik van hun leven.
Maar wel zonder schade.
Ik denk dat ze dan iets geleerd hebben.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Anne&Taar schreef:Hier zijn ze beiden gek op kinderen, en het gebeurd heel vaak dat ze zonder te vragen zich op Anne en Fenna 'storten' eigenlijk. Ik snap er geen biet van dat die ouders dat allemaal maar laten gebeuren...En ik weet wel zeker dat veel ouders dit vooral omdat ik twee Goldens heb, gewoon toelaten. :19: Vooroordelen zijn heel erg aanwezig als het om hondenrassen gaat...Bij mijn honden geen enkel probleem gelukkig, die zijn heel makkelijk. Kunstjes uitvoeren, knuffels krijgen..Allemaal best.
Dat zou je denken maar hier komen ook regelmatig ouders met kinderen op onze honden af. Een tijd terug reed een jongeman vol met zijn buggy op onze honden in om ze eens goed te knuffelen, Ik moest gewoon oppassen dat Arie niet in de buggy dook om dat kindje af te lebberen. Vrouwlief stonf wel in shock op afstand te kijken. Ik vind dat nogal risicovol, gelukkig is Arie gek op kinderen en Kira negeert alles wat geen eten op baasjes zijn.
Saskia241
Zeer actief

Ongelezen bericht door Saskia241 »

Miranda schreef:Deze hond wel, als het eerst gevraagd wordt.
Skadi is dol op hele kleine kinderen, en ze doet er ook voorzichtig mee.
Laatst heeft een net driejarig jochie nog een spelletje 'pak me dan' gespeeld met haar en twee labs (die waren van zijn vader).
Dikke pret, en de enige keer dat dat jochie op z'n snuit ging was het omdat hij over zijn eigen voeten struikelde.
Waarop er een herder en twee labjes stonden te wachten tot 'ie zijn knietjes had afgeklopt waarna het feest weer verder ging.
Supercute!
Jammer genoeg zijn de ouders van kleine kinderen over het algemeen te bang om een hond in de buurt te laten komen, dus veel mogelijkheden heeft ze niet vwb dit soort pret.

Oudere kinderen worden benaderd als volwassenen. Heel terughoudend.

Mijn vorige hond mocht alleen geaaid worden door kinderen die een levenslang trauma (zonder gaatjes) op wilden lopen.
Die snauwde fórs (zonder aan te raken).
Een keer had ik haar buiten laten liggen bij de groentenboer (altijd los, zodat ze kon weglopen van de confrontatie).
Zij had volkomen gemist dat er in een keer een kleuter op haar afvloog die bovenop haar dook :schrik:
Toen snauwde ze echt fel (nog steeds zonder aan te raken). Kleuter over de zeik, en oma ook.
Oma heb ik aan het verstand gepeuterd dat ze blij mocht zijn dat mijn hond alleen snauwde en niet greep.
Een kleuterarmpje en een herderbek zijn niet écht gelijkwaardige tegenstanders :ugh:
Dus dat het handig zou zijn dat ze dat kind dat niet meer zonder vragen zou laten doen.
Daar trok oma wel wit van weg.

Waarom ik 'zo'n hond' in de publieke ruimte bracht?
Omdat ze NOOIT greep. Echt NOOIT.
En haar voorkeuractie was weglopen. Niet snauwen.
Daarom zette ik haar ook nooit vast.
Kinderen die er onverwacht bovenop doken kregen de schrik van hun leven.
Maar wel zonder schade.
Ik denk dat ze dan iets geleerd hebben.
Nou, die mag inderdaad blij zijn dat ze niet greep.
En Skadi lijkt me een geweldige hond. :I:
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

DanseMacabre schreef:En Skadi lijkt me een geweldige hond. :I:
Skadi is een schatje. Meestal.
En ik ben door alle verhalen ook heel erg nieuwsgierig geworden naar wetters, dus als je eens een wandelafspraak wil maken, dan staat mijn PB open ;)
We zijn ook allebei dól op teckels.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

Als ik Salina niet corrigeer, dan jengelt ze net zo lang tot mensen haar aandacht geven. Als de aandacht van de mensen uit komt en ze gedraagt zich netjes, dan ontneem ik haar die kans op aandacht natuurlijk niet ;) Zelfs al zouden mensen zich letterlijk op haar storten, zij vindt alles best.
Pipra staat wat meer op de normale beleefdheden. Eerst even snuffelen, anders doet ze liever een stapje terug. Maar met de mensen die ze goedkeurt, heeft ze wel meer knuffelgeduld dan Salien. En dus werken ze als een team samen: Salina lokt de mensen met haar schattige kopje en houdt ze even bezig terwijl Pipra voorzichtig snuffelt, daarna laat ze het geknuffel aan Pip over en gaat ze nieuwe slachtoffers aankijken dat ze nóóit aandacht krijgt!
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
Henriette
Zeer actief
Mijn ras(sen): Yorkshire, Dwergteckel en Lhasa Apso

Ongelezen bericht door Henriette »

Ik wil ook graag dat mijn teckel lief doet met kinderen...helaas was zij te lief,waardoor het kindje geschrokken is door haar opdringerigheid en nare schoppende bewegingen maakt naar.
Ik begrijp ze allebei...maar weet niet hoe ik het op moet lossen.
Van mij hoeven ze geeneens allemansvriendjes te zijn,maar in het gezin moet het perfect zijn....haha....gaat vast niet lukken.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ja, alle kinderen mogen zich en masse op Perry en Cento storten. De heren wentelden zich ook graag in de aandacht van grote getalen kinderen op het schoolplein.
Gevraagd of ongevraagd, ze vinden het heerlijk. Perry wil volwassenen regelmatig negeren, al gaan ze op hun kop staan, maar kinderen die vind hij fantastisch.
Mikey mag door niemand geaaid worden, klein of groot.
Gr. Aniek

Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Henriette schreef:Ik wil ook graag dat mijn teckel lief doet met kinderen...helaas was zij te lief,waardoor het kindje geschrokken is door haar opdringerigheid en nare schoppende bewegingen maakt naar.
Van mij hoeven ze geeneens allemansvriendjes te zijn,maar in het gezin moet het perfect zijn....haha....gaat vast niet lukken.
kindjes kun je ook opvoeden hoor, net zoals je hondjes kunt opvoeden en met kindjes is het vaak nog makkelijker omdat je ze dingen uit kunt leggen.
Verder zou ik kind en hond niet zonder toezicht bij elkaar laten en eventueel kind-hond contact van zeer dichtbij -als in met je neus er boven op- begeleiden ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Saskia241
Zeer actief

Ongelezen bericht door Saskia241 »

Henriette schreef:Ik wil ook graag dat mijn teckel lief doet met kinderen...helaas was zij te lief,waardoor het kindje geschrokken is door haar opdringerigheid en nare schoppende bewegingen maakt naar.
Mijn teckel was ook lief tegen een kindje (niet opdringerig). Kindje was doodsbang voor 'm en ging schoppen en slaan naar Oscar.
Gelukkig was ie niet onder de indruk verder en ging wat anders doen.
Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Dazzle niet, Amy en Charley wel.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”