Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Neus probleem en rhinoscopie

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Amber & Lootah
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Australian Shepherd
Jack Russel Terriër
Contacteer:

Neus probleem en rhinoscopie

Ongelezen bericht door Amber & Lootah »

Hoi hoi,

Lootah heeft sinds een dag of 5 erg last van zijn neus. Reversedsneezing en gewoon niezen. Eerst kwam er niets uit maar sinds het weekend komt er helder slijm mee naar buiten. En hij eet de laatste tijd regelmatig grasjes die volop in bloei staan en het is ook weer grasaren tijd... Dus bij de dierenarts waar ik werk hebben we al gekeken onder een roesje maar niets gevonden. Wel hebben we zijn neus gespoeld. Alles was van binnen wel goed open. En ook was te zien dat zijn stembanden erg geirriteerd/ontstoken zijn. De vraag is dus of dit ten gevolgevanis.. Hij hoest totaal niet. Maar goed we hebben nu een antibiotica kuurtje voor de infectie die er zit en even aankijken of het verbeterd.Maar zo niet dan wil ik een rhinoscopie laten maken. Maar heeft iemand daar ervaring mee? En waar doen ze het allemaal en wat ben je er ongeveer voor kwijt? Niet dat dat laatste mij iets uitmaakt, maar als het ergens goedkoper kan is dat natuurlijk mooi meegenomen :-)

Alvast bedankt voor de info!
If it's not an aussie it's just a dog.
Afbeelding
Marina
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Neus probleem en rhinoscopie

Ongelezen bericht door Marina »

Ik zou een rhinoscopie laten maken.

Ik vind iets aan de neus heel erg eng. Maar tja dat komt natuurlijk met de ervaring neustumor met onze Luc.
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Amber & Lootah
Vaste gebruiker
Jack Russel Terriër
Contacteer:

Waar heb jij de scopie toen laten maken?
Afbeelding
Marina
Zeer actief

Bij mijn eigen dierenarts.

maar daar was niks te vinden en ik stond op een biopt. daar is toen die tumor mee ondekt.

maar wil natuurlijk niet zeggen dat Lootah dat ook heeft.
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
AnjaT
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): 2 engelse bulldoggen en een Maltzi
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door AnjaT »

Hallo

Ik ben met Bartje onze engelse bulldog van 9,5 jaar door onze eigen dierenarts verwezen naar een KNO arts.
Zij heeft dezelfde klachten als jij beschrijft van Lootah.
Wij hebben bij KNO dierenarts Ivo van oosterhout bij Diergeneeskundig Centrum Etten-Leur een rhinoscopie laten doen.

Helaas was de uitslag een kwaadaardige neustumor :( ( deze uitslag weten we nu sinds twee weken )

Ik wil je absoluut niet laten schrikken want er kunnen ook altijd nog andere oorzaken zijn voor neusuitvloeing maar laat er zeker goed naar kijken.

De kosten voor ons waren 309,00 euro inclusief lab. onderzoek ( weefselonderzoek ).

Sterkte en beterschap.

Groetjes Anja
Amber & Lootah
Vaste gebruiker
Jack Russel Terriër
Contacteer:

Ja ik hou hem goed in de gaten. Het gaat al een stuk beter met de antibiotcia die hij heeft gekregen, maar als het niet verbeterd dan laat ik gewoon een scopie maken. Lootah is nog geen 4 dus ik hoop niet dat het gekke dingen zijn...
Afbeelding
Marina
Zeer actief

AnjaT schreef:Hallo

Ik ben met Bartje onze engelse bulldog van 9,5 jaar door onze eigen dierenarts verwezen naar een KNO arts.
Zij heeft dezelfde klachten als jij beschrijft van Lootah.
Wij hebben bij KNO dierenarts Ivo van oosterhout bij Diergeneeskundig Centrum Etten-Leur een rhinoscopie laten doen.

Helaas was de uitslag een kwaadaardige neustumor :( ( deze uitslag weten we nu sinds twee weken )

Ik wil je absoluut niet laten schrikken want er kunnen ook altijd nog andere oorzaken zijn voor neusuitvloeing maar laat er zeker goed naar kijken.

De kosten voor ons waren 309,00 euro inclusief lab. onderzoek ( weefselonderzoek ).

Sterkte en beterschap.

Groetjes Anja

Hallo Anja,

Onze Luc had ook een kwaadaardige neustumor maar ze hebben het kunnen verwijderen.
Is dat bij jullie hond niet meer mogelijk????

sterkte
Afbeelding
AnjaT
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): 2 engelse bulldoggen en een Maltzi
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door AnjaT »

Hallo Marina

Ik heb het verhaal van Luc gelezen, zat bij hem de tumor op zijn neus?
Fijn dat hij nog geholpen kon worden :ok:

Bij Bartje zit het in haar neus tegen de schedel aan en het is helaas niet te opereren :(
Bestralen geeft veel risico's ( 15 keer onder narcose ) durven we echt niet aan.

Groetjes Anja.
Marina
Zeer actief

AnjaT schreef:Hallo Marina

Ik heb het verhaal van Luc gelezen, zat bij hem de tumor op zijn neus?
Fijn dat hij nog geholpen kon worden :ok:

Bij Bartje zit het in haar neus tegen de schedel aan en het is helaas niet te opereren :(
Bestralen geeft veel risico's ( 15 keer onder narcose ) durven we echt niet aan.

Groetjes Anja.
De tumor zat in de neusspiegel.

Ohh verschrikkelijk dat Bartje niet geholpen kan worden. heel erg veel sterkte. Dit is verschrikkelijk.
15 keer narcose is idd wel erg veel. Ik denk aan jullie
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”