Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

12 jarig meisje gebeten door hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: 12 jarig meisje gebeten door hond

Ongelezen bericht door blondie »

Kon de baas zelf niet ingrijpen? Omdat er staat dat een voorbijganger de hond van het meisje heeft weggehaald :19:
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door daywalker »

Dus als de eigenaar er iets van heeft geleerd, is het meteen ook de eerste en de laatste keer, dat het dier heeft losgelopen. :W:
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Zo!
Die Glenn is me ook een ruime jager zeg :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

goed van die voorbijganger !!
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Jaap* schreef:Zo!
Daar ging de koffie......... :LOL:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Ink
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Jack Russell Terrier, genaamd Loekie

Ongelezen bericht door Ink »

'De eigenaar had laten weten dat hij zijn hond voor het eerst los had laten lopen' Als je hond voor het eerst los loopt hou je hem toch extra goed in de gaten lijkt me? Erg vaag dat dan een voorbijganger de hond van het meisje af heeft moeten halen!
Afbeelding

Life is what happens to you, while you're busy making other plans - John Lennon
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Het kind was buiten aan het spelen toen het dier zomaar aanviel. Een voorbijganger hielp de tiener
een 12 jarige is niet meer een heel klein kind, maar blijft wel K.U.T. natuurlijk
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 10 sep 2011 15:45, 2 keer totaal gewijzigd.
daywalker
Zeer actief

die moet voorlopig niet naar de tandarts zie ik :W:
daywalker
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
Het kind was buiten aan het spelen toen het dier zomaar aanviel. Een voorbijganger hielp de tiener
een 12 jarige is niet meer een heel klein kind, maar blijft wel K.U.T. natuurlijk
K.U.T. he dat staat bij ons op de voordeur en betekent "klompe ut trekke" :W: :LOL: oh sorry ik liet me even gaan :wink:
Ink
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Jack Russell Terrier, genaamd Loekie

Ongelezen bericht door Ink »

daywalker schreef: K.U.T. he dat staat bij ons op de voordeur en betekent "klompe ut trekke" :W: :LOL: oh sorry ik liet me even gaan :wink:
Hé, die is gaaf, die wil ik ook op een bordje bij de deur hebben! :E:
Afbeelding

Life is what happens to you, while you're busy making other plans - John Lennon
Woest
Zeer actief
Mijn ras(sen): Västgötaspets

Ongelezen bericht door Woest »

Nanna schreef:
blondie schreef:Kon de baas zelf niet ingrijpen? Omdat er staat dat een voorbijganger de hond van het meisje heeft weggehaald :19:
Dat soort bazen staat meestal alleen maar heel dom uit hun varkensachtige oogjes toe te kijken.
Of ze snappen geeneens wat er gebeurt, of ze denken "doet ie anders nooit zeg" óf ze vinden het wel geil. :19:
Tja zo ben ik op m'n 14de ooit gebeten door een aangelijnde hond (flexi). Die vrouw stond dus ook alleen maar een beetje schaapachtig te kijken en vroeg 'o bijt ie je?' Gelukkig had ik de tegenwoordigheid van geest om gewoon stil te blijven staan liet het beest op een gegeven moment zelf weer los, want ik geloof niet dat zij van plan was hem van m'n been te halen.
blondie
Zeer actief

Suske schreef:
Jaap* schreef:Zo!
Daar ging de koffie......... :LOL:
:mann: :LOL: :LOL:
blondie
Zeer actief

Woest schreef:
Nanna schreef:
blondie schreef:Kon de baas zelf niet ingrijpen? Omdat er staat dat een voorbijganger de hond van het meisje heeft weggehaald :19:
Dat soort bazen staat meestal alleen maar heel dom uit hun varkensachtige oogjes toe te kijken.
Of ze snappen geeneens wat er gebeurt, of ze denken "doet ie anders nooit zeg" óf ze vinden het wel geil. :19:
Tja zo ben ik op m'n 14de ooit gebeten door een aangelijnde hond (flexi). Die vrouw stond dus ook alleen maar een beetje schaapachtig te kijken en vroeg 'o bijt ie je?' Gelukkig had ik de tegenwoordigheid van geest om gewoon stil te blijven staan liet het beest op een gegeven moment zelf weer los, want ik geloof niet dat zij van plan was hem van m'n been te halen.
Ja weet je ik ben ook in mijn klauwen gebeten op strand door een hond die een strandtent (geen klein tentje maar een grote met terras) toen ik kind was omdat ik naar binnen liep. Dat heeft nooit de krant gehaald.
Ook in duin eens stokstijf blijven staan omdat er een dober vanaf de duinen met niet al te vriendelijke intenties aan kwam en ik blij was dat de baas op tijd zag wat zijn hond van plan was en hem terug kon fluiten.

Heel eerlijk gezegd, voor het eerst los, geen heftige bijtwonden doet me denken aan een jonge hond die voor het eerst los loopt en een dolletje maakt. Het kan echt anders zijn geweest maar dit is mijn eerste gedachte. En dat dan zo'n hond als aggressief bekend staat nu lijkt me niet fijn voor de eigenaar. Tenzij het dus echt een bewuste aanval is, maar gut aan dit stukje tekst in de krant kan je dat niet aflezen. Als het zo'n aggressieve hond is waarom kan een voorbijganger wel die hond bij dat kind wegkrijgen vraag ik me af.

Beetje advocaat van de duivel speel ik nu hoor, ben zelf van mening dat als mijn honden los lopen dat ik ook geen mensen tot last wil zijn dus heb ze liever bij me en na goedkeuring en wederzijds "leuk" vinden komt er interactie.
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Nanna schreef:
blondie schreef: Heel eerlijk gezegd, voor het eerst los, geen heftige bijtwonden doet me denken aan een jonge hond die voor het eerst los loopt en een dolletje maakt. Het kan echt anders zijn geweest maar dit is mijn eerste gedachte. En dat dan zo'n hond als aggressief bekend staat nu lijkt me niet fijn voor de eigenaar.
De eigenaar van de hond liet aan de politie weten dat zijn huisdier voor het eerst los had gelopen. De politie heeft het dier nu als 'gevaarlijk' bestempeld. Dat betekent dat de hond direct in beslag wordt genomen als hij opnieuw losloopt.
Ik schat zomaar dat het niet om een dwergpoedeltje gaat :19: . En of het nou een bewuste aanval was of niet; het kind moest zich onder doktersbehandeling laten stellen.
Hopelijk geeft de dreiging van inbeslagname de eigenaar net dát zetje om dat beest voortaan tóch maar aangelijnd te houden :ok:
of te leren loslopen op plekken waar dit verantwoord is.
Want als het idd een jonge hond is dan zal ie het gewoon moeten leren toch?

We zijn er weer allemaal niet bij geweest en weten dus niet hoe het echt gegaan is,pas dan kun je oordelen of zo'n dier gevaarlijk is of niet lijkt me.
Woest
Zeer actief
Mijn ras(sen): Västgötaspets

Ongelezen bericht door Woest »

Nanna, je wilt niet weten waarvoor mensen een dokter opzoeken hoor, dat zegt niks.

Maar goed de politie zal de hond vast niet voor niks als gevaarlijk bestempelen. Sowieso als een voorbijganger een 12-jarige uit een hondenbek moet bevrijden, dan doet de eigenaar van de hond toch echt iets fout volgens mij.
blondie
Zeer actief

Nanna schreef:
blondie schreef: Heel eerlijk gezegd, voor het eerst los, geen heftige bijtwonden doet me denken aan een jonge hond die voor het eerst los loopt en een dolletje maakt. Het kan echt anders zijn geweest maar dit is mijn eerste gedachte. En dat dan zo'n hond als aggressief bekend staat nu lijkt me niet fijn voor de eigenaar.
De eigenaar van de hond liet aan de politie weten dat zijn huisdier voor het eerst los had gelopen. De politie heeft het dier nu als 'gevaarlijk' bestempeld. Dat betekent dat de hond direct in beslag wordt genomen als hij opnieuw losloopt.
Ik schat zomaar dat het niet om een dwergpoedeltje gaat :19: . En of het nou een bewuste aanval was of niet; het kind moest zich onder doktersbehandeling laten stellen.
Hopelijk geeft de dreiging van inbeslagname de eigenaar net dát zetje om dat beest voortaan tóch maar aangelijnd te houden :ok:
Ja en ik vind het altijd dubbel, ook omdat je er niet zomaar vanuit moet gaan dat het om een bepaald type honden gaat.
Duitse jumper staande heeft hier op het strand ook al wat kindertjes in enthousiasthme omver gelopen, en ook wel eens een volwassene. Pas geleden las ik dat een eigenaresse van een hond met een gebroken been op het strand lag omdat haar eigen hond iets te enthousiast tegen haar opsprong, weet niet welk ras overigens.
Mijn vader moest ook naar de dokter omdat een schamp van een tand wat ellende veroorzaakte, betekende niet dat de hond aggressief was jegens mijn vader.
En bij happen of wonden van honden of katten (paarden, ik ben zelf ooit eens gebeten door een paard) wordt veelal gezegd dat het raadzaam is om naar een dokter te gaan zo bijzonder is het dus niet dat je dan naar een dokter gaat.
Ik wil het niet bagataliseren, of misschien juist wel omdat er de laatste tijd best vaak over aanvallen gepraat wordt en aggressieve honden.
Een enthousiasthe hond wordt tegenwoordig ook al als aggressief gezien. En het blijft gewoon wel zo dat als een sorry lab mensen :roos: als een lab, duitse staande cocker spaniel, poedel :mrgreen: wat overenthousiast zijn dat dat niet als eng wordt ervaren en bij een sorry mensen zeggen kan gebeuren, maar zodra het bepaalde andere types zijn dh, pitjes, staffies, mechelse herders bouviertjes etc. dan is het ineens een aanval ipv een wat drukke hond en dan wordt er niet gezegd kan gebeuren hoor :engel:
Jaap*
Zeer actief

blondie schreef:Ja weet je ik ben ook in mijn klauwen gebeten op strand door een hond die een strandtent (geen klein tentje maar een grote met terras) toen ik kind was omdat ik naar binnen liep. Dat heeft nooit de krant gehaald.
Dat is het ook wel een beetje hoor, denk ik.
Van elke scheet wordt tegenwoordig een donderslag gemaakt, en die vliegt in een mum van tijd de hele wereld rond. Met alle gespeculeer erbij.
Misschien is hier best sprake van een rare agressieve hond hoor, dat weet ik niet. Maar de landelijke pers zou het nog druk krijgen als ze verslag willen doen van elke hondenbeet.
Ik krijg er altijd het beeld bij van buren en bekenden die hysterisch om het hardst schreeuwen dat het een schande is met die honden en dat ze telegraaf of hart voor nederland moeten bellen.
Wat die mensen dan ook braaf doen, om de lieve vrede te bewaren :mrgreen:
En aldus komt er zo nu en dan een hondenbeet in de krant. En kunnen we weer ergens schande van spreken. Heerlijk.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Laat ik 1 ding voorop stellen; de hond mag niet bijten; of dat een chihuahua was of een ... eh... dobermann. Simpel.

Maar, soms vraag ik me bij dit soort berichten ook wel 's af of er niet wordt overdreven, of het idd wel een gerichte aanval was (zou dan het letsel niet vooral NIET mee moeten vallen)? Was het, in dit geval een "speels bijten"? (niet dat dat dan mag, maar het verandert wel het beeld bij het geheel)

Zonder erbij geweest te zijn kan in onmogelijk beoordelen of hier terecht sprake is van een "gevaarlijke hond".

Suzanne
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Jaap* schreef: Van elke scheet wordt tegenwoordig een donderslag gemaakt, en die vliegt in een mum van tijd de hele wereld rond. Met alle gespeculeer erbij.
zoals dit bedoel je ;)
Nanna schreef: Dat soort bazen staat meestal alleen maar heel dom uit hun varkensachtige oogjes toe te kijken.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Nanna schreef:
renee-uk schreef:
Jaap* schreef: Van elke scheet wordt tegenwoordig een donderslag gemaakt, en die vliegt in een mum van tijd de hele wereld rond. Met alle gespeculeer erbij.
zoals dit bedoel je ;)
Nanna schreef: Dat soort bazen staat meestal alleen maar heel dom uit hun varkensachtige oogjes toe te kijken.
Wou je zeggen dat het niet zo was? ;-)
Ik schrijf er ook meestal bij. Er zullen er heus zijn die zich wel realiseren wat er gaande is.
Soms schrikken mensen zo dat ze even niet in staat zijn om te bewegen, dan gebeurt hetzelfde maar wel vanuit een totaal andere achtergrond.

Of ze zijn te ver weg, honden kunnen erg hard lopen als ze willen.
Ik was er ook niet meteen bij toen Gina dat kleine hondje te pakken had :( en dat was echt geen onwil want ik vond het vreselijk en schrok en schaamde me dood.
Het was gewoon overmacht want zij rende dat voetbalveld een heel stuk sneller over dan ik zelfs in mijn wildste dromen of in mijn meest sportieve jaren had gekund en dat had niet anders gegaan als dat hondje een kind was geweest :U:
Maar dat maakt mij nog niet tot een stuk onverschil met varkensoogjes.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
daywalker
Zeer actief

We kunnen ons alleen baseren op wat er in zo,n artikel wordt geplaatst. :wink:
Wat voor nut heeft het dan om allerlei scenario,s te verzinnen over hoe het echt is gebeurd??? :U: we zijn er niet bij geweest toch? :ugh:
een hond heeft een kind gebeten, is klote, klaar. :pffff:
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

S@ndr@ schreef:
al was het een volwassene . een hond hoort niemand te bijten simpel .
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
S@ndr@
Zeer actief

toots schreef:
S@ndr@ schreef:
al was het een volwassene . een hond hoort niemand te bijten simpel .
tuut tuut tuut tuut :piew:
heb ik gezegd dan dat het o,k was .
:hmmm:
Chihuahua-paws
Zeer actief

nee , maar de reactie kwam op mij wel over van het is minder erg omdat het geen klein kind was . een bijtincident is even erg bij een volwassene , bij een kind , zelfs bij een andere hond is mijn mening . als je hond gevaarlijk is hou hem in godsnaam bij je .

als het voor het eerst is kun je het niet weten is dan heel erg . maar niet minder erg voor een volwassene want het blijft het zelfde incident.

S@ndr@
Zeer actief

Ik vind het toch erger als een "heel" klein kind gepakt wordt,
op de een of andere manier kan ik me bij een tiener nog wel gedrag voorstellen, dat raar gedrag kan uitlokken bij een hond.
maakt het nog niet goed, dat de hond beet hoor.
Jaap*
Zeer actief

S@ndr@ schreef:Ik vind het toch erger als een "heel" klein kind gepakt wordt,
op de een of andere manier kan ik me bij een tiener nog wel gedrag voorstellen, dat raar gedrag kan uitlokken bij een hond.
Daar vermenselijk je een hond écht teveel denk ik :wink:
Chihuahua-paws
Zeer actief

nee het komt zieliger over als een heel klein kind gebeten word sentimenteel.
maar het incident blijft het zelfde maarja kan aan mij liggen ;)

er is geen enkel gedrag van een spelend kind . wat er voor zou moeten kunnen zorgen dat een hond van een ander dat kind zou moeten kunnen bijten . dan heb je je hond bij je te houden.

Jaap*
Zeer actief

toots schreef:er is geen enkel gedrag van een spelend kind . wat er voor zou moeten kunnen zorgen dat een hond van een ander dat kind zou moeten kunnen bijten . dan heb je je hond bij je te houden.
Je kunt ook gewoon je kind bij je houden :19:
Er zijn grenzen aan wat een hond voor pesterijen wil verdragen.
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Nog maar een bijtgeval:
http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/ ... -aan.dhtml
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Jaap* schreef:
S@ndr@ schreef:Ik vind het toch erger als een "heel" klein kind gepakt wordt,
Daar vermenselijk je een hond écht teveel denk ik :wink:
sorry, ik snap hem niet helemaal denk ik. :blont:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”