Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hardloper lastig gevallen door hond
Moderator: moderatorteam
- daywalker
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
- Aantal honden: 4
Re: Hardloper lastig gevallen door hond
loslopende honden in combinatie met joggers - fietsers - ruiters enz.. gaat regelmatig mis en dat heeft een reden en als ik lees, dat de meeste mensen op het forum alleen al, hun honden meer los dan vast hebben, sta ik er niet van versteld dat er zoveel accidentjes gebeuren.
Honden zien de wereld anders:
- meubelen, schoenen, autozetels, boeken, speakers, elektrische bedrading, tapijten: zijn voor de hond dingen om op te bijten.
- tapijten en zachte dingen zijn om op te plassen.
- auto's, fietsen, brommers, katten :zijn dingen om achter te jagen.
- hondenbrokken, koude schotels, kleenex, pampers, paardenvijgen, biefsteak : zijn dingen om op te eten.
Verplaats je even in de wereld van je hond en misschien besef je dan, waarom honden een bepaald gedrag vertonen.
Je hond aangelijnd houden, is de enige manier om zekerheid te hebben, dat hij/zij niet achter dingen aangaat, maar dat vinden we zielig, want hij/zij moet toch ook zijn energie kwijt. Dat is inderdaad zo, maar als je je hond loslaat en er gebeurd wat, moet je ook een grote vent/vrouw zijn en je verantwoordelijkheid nemen.
Je kan dan ook als tegenargument zeggen, dat je hond perfect luisterd als ie losloopt maar dan kan je wel eens bedrogen uitkomen.
Dus van die krantenartikeltjes sta ik niet versteld hoor, het is namelijk dagelijkse kost.
Honden zien de wereld anders:
- meubelen, schoenen, autozetels, boeken, speakers, elektrische bedrading, tapijten: zijn voor de hond dingen om op te bijten.
- tapijten en zachte dingen zijn om op te plassen.
- auto's, fietsen, brommers, katten :zijn dingen om achter te jagen.
- hondenbrokken, koude schotels, kleenex, pampers, paardenvijgen, biefsteak : zijn dingen om op te eten.
Verplaats je even in de wereld van je hond en misschien besef je dan, waarom honden een bepaald gedrag vertonen.
Je hond aangelijnd houden, is de enige manier om zekerheid te hebben, dat hij/zij niet achter dingen aangaat, maar dat vinden we zielig, want hij/zij moet toch ook zijn energie kwijt. Dat is inderdaad zo, maar als je je hond loslaat en er gebeurd wat, moet je ook een grote vent/vrouw zijn en je verantwoordelijkheid nemen.
Je kan dan ook als tegenargument zeggen, dat je hond perfect luisterd als ie losloopt maar dan kan je wel eens bedrogen uitkomen.
Dus van die krantenartikeltjes sta ik niet versteld hoor, het is namelijk dagelijkse kost.
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
-
Lillith
- Zeer actief
Bij fietsers die ik ZIE moeten ze keurig aan de kant gaan zitten, niet echt voor de fietser maar voor hun eigen lijf.
Hardlopers, tja, ik heb eigenlijk nog nooit een hond gehad die daar achteraan wou, ze lopen ze wel voor de poten.
Lillith en Ollie blijven gewoon hun ding doen, dat betekend ook in de wegstaan of net voor een hardloper oversteken.
Dan wordt de hardloper gelanceerd, moet ie maar inhouden of een weggetje omhijgen

Hardlopers, tja, ik heb eigenlijk nog nooit een hond gehad die daar achteraan wou, ze lopen ze wel voor de poten.
Lillith en Ollie blijven gewoon hun ding doen, dat betekend ook in de wegstaan of net voor een hardloper oversteken.
Dan wordt de hardloper gelanceerd, moet ie maar inhouden of een weggetje omhijgen
- kimmeke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaskan Malamute
- Aantal honden: 1
Zo denk ik er ook over, maar dan moet je wel eerst weten dat ze er zijn he... ik roep ook regelmatig dat ik 'geen ogen op m'n gat heb'Plumeau schreef:De melding dat de baas niks deed vind ik schokkender dan de aanval zonder verwondingen.dagmar88 schreef:Nou, ja... Sommige hardlopers komen nog net niet vanuit het niets in je nek gesprongen en voelen zich al aangevallen wanneer een hond er van 5 meter afstand eens een blik op werpt.
Ik weet dus niet zo goed hoe serieus ik dat soort dingen moet nemen
Ik vind het niet meer dan normaal dat we even onze honden bij ons roepen als er iemand langs wil, losloop gebied of niet! En voor de honden kan het ook geen kwaad om regelmatig even bij het baasje te moeten komen en na een 'goed zo' weer lekker verder te mogen snuffelen en spelen. Ik merk dat hardlopers het vaak ook wel prettig vinden dat ik mijn tackelaars even aan de kant haal als ze er langs willen
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
-
Lillith
- Zeer actief
Precies, je moest eens weten hoeveel hijgers je hier plotseling in je nek krijgtkimmeke schreef:Zo denk ik er ook over, maar dan moet je wel eerst weten dat ze er zijn he... ik roep ook regelmatig dat ik 'geen ogen op m'n gat heb'Plumeau schreef:De melding dat de baas niks deed vind ik schokkender dan de aanval zonder verwondingen.dagmar88 schreef:Nou, ja... Sommige hardlopers komen nog net niet vanuit het niets in je nek gesprongen en voelen zich al aangevallen wanneer een hond er van 5 meter afstand eens een blik op werpt.
Ik weet dus niet zo goed hoe serieus ik dat soort dingen moet nemen
Ik vind het niet meer dan normaal dat we even onze honden bij ons roepen als er iemand langs wil, losloop gebied of niet! En voor de honden kan het ook geen kwaad om regelmatig even bij het baasje te moeten komen en na een 'goed zo' weer lekker verder te mogen snuffelen en spelen. Ik merk dat hardlopers het vaak ook wel prettig vinden dat ik mijn tackelaars even aan de kant haal als ze er langs willenEn dit voor zowel joggers als fietsers (een bel is tegenwoordig ook decoratie)
- kimmeke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaskan Malamute
Hoewel het verstand van een aantal joggers toch ook eens bekeken mag worden hoor. Hoeveel keer ik geen joggers ben tegengekomen op een losloopstuk voor de honden en dan gaan ze van op een afstandje gillen dat ze bang zijn voor honden. Ja, hallo! ga dan ergens anders lopen he 
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik amuseer me altijd met dit soort topics. Hondenbezitters die woedend worden op mountainbikers, joggers, zondagswandelaars, picknickende mensen, etc.
Ik vraag me altijd af wat er wordt gezegd op fietsforums of ouderforums over hondenbezitters.
Even on topic: mijn honden rennen sowieso zelden. Worden ze moe van, nl. Ze gaan ook heel braaf aan de kant als ik het ze vraag. En heel soms gaat het niet snel genoeg voor de langsrennende/fietsende medemens en dan wordt er wel eens iets lelijks gezegd.
Dan zwaai ik vriendelijk en zeg 'ook goededag gewenst'.
Ik vraag me altijd af wat er wordt gezegd op fietsforums of ouderforums over hondenbezitters.
Even on topic: mijn honden rennen sowieso zelden. Worden ze moe van, nl. Ze gaan ook heel braaf aan de kant als ik het ze vraag. En heel soms gaat het niet snel genoeg voor de langsrennende/fietsende medemens en dan wordt er wel eens iets lelijks gezegd.
Dan zwaai ik vriendelijk en zeg 'ook goededag gewenst'.

- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
Ik doe zelf ook aan hardlopen en wielrennen.
Qua hoe je honden zich horen te gedragen vind ik sterk afhangen van waar je bent.
Als fietser kan ik het bloedirritant vinden als honden loslopen op een fietspad, ver van enig losloopgebied.
Want hoe je ook waarschuwt en rekening probeert te houden, je kunt niet anticiperen op het gedrag van een loslopende hond die je niet kent.
Als hondenbaas erger ik me dood aan die mensen die met hun paard gaan rijden in het losloopgebied. Terwijl er verderop een gebied is waar honden niet los mogen en er ruiterpaden zijn. Mijn honden zijn namelijk in het geval van een bewegend paard compleet onbereikbaar, ook al heb ik het paard in kwestie nog niet eens gezien. En dan maak ik me toch zorgen om de ruiter, want wat doet een paard als mijn honden daar op af sprinten?
Met hardlopen mogen de honden die mee willen wat mij betreft mee, maar in mijn groep loopt een vrouw die bang is van honden, dus die zal het daar niet mee eens zijn. Meestal probeer ik dergelijke honden dan ook af te leiden zodat die vrouw ervan verschoond blijft.
Ik erger me, maar dat komt voort uit het feit dat ik geen ongelukken wil. Ik zal alleen nooit iemand toebijten dat hij er niet hoort te zijn, ook al heb ik honderd keer gelijk.
Soms gaat het mis, dan verontschuldig je je voor je hond en hoop je maar dat iedereen heel is gebleven. Hier is ook wel eens een loper gevallen omdat hij dacht dat Misty wel opzij zou gaan...meisje bleef staan waar ze stond en die meneer was duidelijk niet van het hordenlopen!
Qua hoe je honden zich horen te gedragen vind ik sterk afhangen van waar je bent.
Als fietser kan ik het bloedirritant vinden als honden loslopen op een fietspad, ver van enig losloopgebied.
Want hoe je ook waarschuwt en rekening probeert te houden, je kunt niet anticiperen op het gedrag van een loslopende hond die je niet kent.
Als hondenbaas erger ik me dood aan die mensen die met hun paard gaan rijden in het losloopgebied. Terwijl er verderop een gebied is waar honden niet los mogen en er ruiterpaden zijn. Mijn honden zijn namelijk in het geval van een bewegend paard compleet onbereikbaar, ook al heb ik het paard in kwestie nog niet eens gezien. En dan maak ik me toch zorgen om de ruiter, want wat doet een paard als mijn honden daar op af sprinten?
Met hardlopen mogen de honden die mee willen wat mij betreft mee, maar in mijn groep loopt een vrouw die bang is van honden, dus die zal het daar niet mee eens zijn. Meestal probeer ik dergelijke honden dan ook af te leiden zodat die vrouw ervan verschoond blijft.
Ik erger me, maar dat komt voort uit het feit dat ik geen ongelukken wil. Ik zal alleen nooit iemand toebijten dat hij er niet hoort te zijn, ook al heb ik honderd keer gelijk.
Soms gaat het mis, dan verontschuldig je je voor je hond en hoop je maar dat iedereen heel is gebleven. Hier is ook wel eens een loper gevallen omdat hij dacht dat Misty wel opzij zou gaan...meisje bleef staan waar ze stond en die meneer was duidelijk niet van het hordenlopen!
- Amy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chinese Crested (+Kruising), Middenslag Poedel, Mechelse Herder
- Aantal honden: 7
Tjah wij lopen in een losloop gebied, geen mountainbike routes, wel een paardenroute en 1 fietspad!
Op het fietspad roepen we de honden terug, op de paardenpaden letten we goed op, als er dan paarden lopen, even alles aan de lijn tot we er voorbij zijn. En verder acht ik dat mountainbikers daar gewoon even het fasoen hebben om rustig aan te doen in bochten, effe bellen of roepen als ze van achter komen etc.
Dan gaan we netjes aan de kant!
Joggers blaffen ze hooguit een keer naar, die vallen ze niet aan ofzo 
Wel 1 keer een klein oepsje gehad met een tijdelijk hondje die net bij ons was en we net los konden laten lopen, en toen ging het snel
Mountainbiker die over een heuvel kwam zeilen, hond in paniek, blaf, gris, grijp, bijt dat mormel in m'n hand
, mountainbiker was zo vriendelijk om even te stoppen. Hebben hem netjes bedankt en zijn weer verder gelopen
Dat je hond een jogger grijpt uit zogenaamd "instinct" in een gebied waar hij aan de lijn hoort te zitten, dat klopt dus nooit natuurlijk
Op het fietspad roepen we de honden terug, op de paardenpaden letten we goed op, als er dan paarden lopen, even alles aan de lijn tot we er voorbij zijn. En verder acht ik dat mountainbikers daar gewoon even het fasoen hebben om rustig aan te doen in bochten, effe bellen of roepen als ze van achter komen etc.
Wel 1 keer een klein oepsje gehad met een tijdelijk hondje die net bij ons was en we net los konden laten lopen, en toen ging het snel
Dat je hond een jogger grijpt uit zogenaamd "instinct" in een gebied waar hij aan de lijn hoort te zitten, dat klopt dus nooit natuurlijk
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
@Cleva
Dat bedoel ik dus, ik erger me, maar blijf geduldig.
Een dier is geen robot en zelfs als baas is je invloed maar beperkt. Met fietsen houden wij altijd in, ook al staat de hond netjes aan de kant, want hij kan ook zo besluiten het pad weer op te lopen en dan lig je toch echt met 20 man over elkaar heen asfalt te happen.
En ik zal geen dier doelbewust kunnen aanrijden, maar betreffende loper dacht mijn Misty te kunnen 'overlopen'...ja daar schoot hij dus echt helemaal niets mee op. Een paar blauwe knieen en hij ging lekker uit zijn plaat.
Dat bedoel ik dus, ik erger me, maar blijf geduldig.
Een dier is geen robot en zelfs als baas is je invloed maar beperkt. Met fietsen houden wij altijd in, ook al staat de hond netjes aan de kant, want hij kan ook zo besluiten het pad weer op te lopen en dan lig je toch echt met 20 man over elkaar heen asfalt te happen.
En ik zal geen dier doelbewust kunnen aanrijden, maar betreffende loper dacht mijn Misty te kunnen 'overlopen'...ja daar schoot hij dus echt helemaal niets mee op. Een paar blauwe knieen en hij ging lekker uit zijn plaat.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Dat had ik laatst ook. Ik liep in het losloopgebied, ik kijk om mij heen klik jigzy los en laat Kiyoshi uit de fietskar. 3 stappen later hoor ik Kiyoshi een gil geven en kijk ik achterom en zie ik een vrouw met fiets op de grond liggen. "ja dat komt door die honden" nou mevrouw ik zie u niet aankomen en als u niet belt kan ik ze ook niet bij mij roepen. "moet ik dan bellen voor die honden?" Nee hoor u kunt ook op de grond gaan liggen, dag mevrouw.
Ze moest nog blij zijn dat Kiyoshi niets had want hier kan ik echt niet om lachen, een beetje mijn puppie aanrijden. Normaal gesproken lopen ze ook voor mij om dit soort dingen te voorkomen, maar je zult zien net die ene keer dat ze achter mij lopen komt er een debiele fietser die wel denkt even op 2 spelende honden in te kunnen rijden. Ik denk niet dat ze het nog een keer doet.
Ze moest nog blij zijn dat Kiyoshi niets had want hier kan ik echt niet om lachen, een beetje mijn puppie aanrijden. Normaal gesproken lopen ze ook voor mij om dit soort dingen te voorkomen, maar je zult zien net die ene keer dat ze achter mij lopen komt er een debiele fietser die wel denkt even op 2 spelende honden in te kunnen rijden. Ik denk niet dat ze het nog een keer doet.
-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
- Aantal honden: 3
hardlopers gaat nog wel. die zie of hoor ik wel aankomen en 1 van mijn hondjes roep ik dan bij me want die rent graag mee.
dat gaat altijd goed. maar mountainbikers die scheuren echt met kweet nie hoeveel km per uur door datzelfde bos
en ik vind het doodeng als ze de bocht om komen vliegen. wat ik erg vind is dat de meeste niet eens afremmen als ze
mensen met honden zien. dat vind ik echt asociaal. er komt een dag dat er 1 een hond doodrijdt.
dat gaat altijd goed. maar mountainbikers die scheuren echt met kweet nie hoeveel km per uur door datzelfde bos
en ik vind het doodeng als ze de bocht om komen vliegen. wat ik erg vind is dat de meeste niet eens afremmen als ze
mensen met honden zien. dat vind ik echt asociaal. er komt een dag dat er 1 een hond doodrijdt.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Dat dacht ik bij het voorgaande voorval ook, stel dat het een klein hondje was geweest dan was die misschien plat. Kiyoshi is geen kleintje meer natuurlijk.
- Jikke
- Actief
- Mijn ras(sen): Een grote en een kleinere "rasechte" kliko ;)
Euh helaas kan ik uit ervaring zeggen dat er ook mountainbikers zijn die dat dus wel doen.. Voordat we onze hond hadden gingen we geregeld alleen met de kinderen in het bos wandelen en heb mijn kinderen geregeld op het laatste nippertje aan de kant moeten rukken omdat ik de mountainbikers niet aan hoorde/zag komen en dan kon ik daarna nog een hoop gescheld krijgen dat wij maar wat naast het pad moesten lopen (En nee het was niet alleen een mountainbikepad..) Ook oversteekpunten waar de mountainbikepaden de wandelpaden kruisen is met kleine kinderen een drama..Cleva schreef:
Verder vind het hele gegeven dat je nederig moet zijn omdat het maar honden zijn achterlijk.
Als er kleuters lopen dreig je toch ook niet er overheen te fietsen? Doe toch een keer normaal.
Buiten het bos is hier op het fietspad wielrenners een drama, dan loop je gewoon rustig met aangelijnde hond aan de rand van het fietspad en komen ze ineens met een rotvaart vlak bij je langs. En dan ook mopperen dat wij niet genoeg aan de kant gaan
- ArCee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Toen ik net alleen woonde liet ik geregeld de Rottweiler van de achterbuuf uit, die deed er dus helemaal niks mee, met Naido.
Ik kon lezen en schrijven met dat "monster".
1 bepaalde dag loop ik door het bos, komt er een man op een gewone fiets aan door het bos, wat alleen maar wandelgebied is. Afijn, Naido heeft hem eerder door als ik, en ik had hem dus nooit meegemaakt met fietsers tegen komen los van de lijn.
Ik hoor een schreeuw, draai me om en zie Naido dus letterlijk op de rug van die fietser zitten.
Ik schrok me werkelijkwaar een rolberoerte.
Als de sodemoeter die hond van die (Turkse) vent afgetrokken. Gelukkig geen schade, wonden of wat dan ook en Naido meteen aangelijnt. Loopje van vandaag is NU OVER.
Bij thuiskomst vertelde ik de buuf wat er geburd was en moest de man omschrijven. Bleek het dus een ex van haar te zijn die hem een keer een rotschop verkocht had toen hij noig niet volwassen was. Tjah, dan begrijp je het even beter, maar ik stond te trillen op mijn poten zeg. Zal het nooit vergeten, dat staat op mijn netvlies
Die vent heeft denkelijk ook zijn lesje geleerd
Ik kon lezen en schrijven met dat "monster".
1 bepaalde dag loop ik door het bos, komt er een man op een gewone fiets aan door het bos, wat alleen maar wandelgebied is. Afijn, Naido heeft hem eerder door als ik, en ik had hem dus nooit meegemaakt met fietsers tegen komen los van de lijn.
Ik hoor een schreeuw, draai me om en zie Naido dus letterlijk op de rug van die fietser zitten.
Ik schrok me werkelijkwaar een rolberoerte.
Als de sodemoeter die hond van die (Turkse) vent afgetrokken. Gelukkig geen schade, wonden of wat dan ook en Naido meteen aangelijnt. Loopje van vandaag is NU OVER.
Bij thuiskomst vertelde ik de buuf wat er geburd was en moest de man omschrijven. Bleek het dus een ex van haar te zijn die hem een keer een rotschop verkocht had toen hij noig niet volwassen was. Tjah, dan begrijp je het even beter, maar ik stond te trillen op mijn poten zeg. Zal het nooit vergeten, dat staat op mijn netvlies
Die vent heeft denkelijk ook zijn lesje geleerd
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ach ja het is wat.... Tuurlijk ik erger me ook wel eens en ik ben wel eens opstandig, maar in het algemeen probeer ik toch mijn fatsoen te houden en zo af en toe schiet ik wel eens heel menselijk uit mijn slof (eigenlijk maar zelden hoor, niet 1 keer per maand ofzo:P)
Het zou fijn zijn al we rekening met elkaar houden, maar niemand is alleswetend, dus mocht ik iets weten, dan kan ik dat vertellen aan de andere partij: bel de volgende keer ff, dan roep ik ze bij me, of verderop is een prachtig veldje zonder hondendrollen (want echt marokanen zullen echt geen benul hebben van hondenuitlaatveldjes... tja als je geen hond hebt, waarom zou je dat willen of moeten weten?)
Ik ben nog erger, ik moutainbike met de hond haha.
Het zou fijn zijn al we rekening met elkaar houden, maar niemand is alleswetend, dus mocht ik iets weten, dan kan ik dat vertellen aan de andere partij: bel de volgende keer ff, dan roep ik ze bij me, of verderop is een prachtig veldje zonder hondendrollen (want echt marokanen zullen echt geen benul hebben van hondenuitlaatveldjes... tja als je geen hond hebt, waarom zou je dat willen of moeten weten?)
Ik ben nog erger, ik moutainbike met de hond haha.

- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Wanneer leren fietsers, hardlopers & amazones nou eens, dat ze in de buurt van honden even in sur place of stap moeten 
- Brigitte30
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
Door jouw laatste zin moest ik ineens denken aan een vrachtwagen met deze belettering erop in BelgieJip schreef:Gelukkig gaat mijn Schapendoes niet achter joggers of fietsers aan ik heb hem "wachten"geleerd zodra er een jogger of fietser aankomt en dan staat hij stil zodat ik hem kan aanlijnen(want je weer maar nooit blijft een does.....)
zo gaat het ook met paarden die we hier regelmatig tegen komen in het losloopgebied........tja beetje rekening houden met elkaar...
wat ik dus echt niet vindt kunnen is dat die joggers gaan zitten poepen in de bosjes............ja weet ik wel dat doet mijn hond ook maar toch.....
http://depotop.be/
- Daantjeln4
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
Beide plaatsen waar honden niet los mogen....maar idd bijv bij Giersbergen, loopt de hondenroute precies over een heuveltje, daar komen de mountainbiker super hard naar beneden gereden. Gelukkig nog nooit een hond ervoor gehad, maar kan zeker gebeuren...Reny schreef:Daarom baal ik er zo van dat ze hier een hondenlosloopgebied hebben waar mountainbike routes doorheen lopen. Die komen in volle vaart een heuvel overzetten en mijn honden lopen te snuffelenDaantjeln4 schreef:Mijn vader is de afgelopen 4 maanden 2 x gebeten tijdens het mountainbiken.....
Eigenaren riepen beide keren: had je niet even kunnen stoppen, of had je niet even kunnen roepen dat je eraan kwam ( toen hij een bocht om ging )
en....dat doet hij anders noooit....
Wel 2 x naar het ziekenhuis gemoeten om zijn been te laten hechten...![]()
Gewoon niet slim van de gemeente.![]()
Gelukkig bijten de mijne niet, maar zo'n fietser zal vallen of tegen mijn hond aanrijden
Groetjes Danielle & High Five Tease en Ferro
In Loving Memory: Kira 14-10-1999 - 13-12-2010

- Daantjeln4
- Zeer actief
- Contacteer:
1e x Border Colli'sblondie schreef:wat voor honden waren het?Daantjeln4 schreef:Mijn vader is de afgelopen 4 maanden 2 x gebeten tijdens het mountainbiken.....
Eigenaren riepen beide keren: had je niet even kunnen stoppen, of had je niet even kunnen roepen dat je eraan kwam ( toen hij een bocht om ging )
Wel 2 x naar het ziekenhuis gemoeten om zijn been te laten hechten...
2e x weet ik niet, zwart en harig.

- Daantjeln4
- Zeer actief
- Contacteer:
Heb ik gezegd dat mijn vader een hond aan heeft gereden???saskia en sjaak schreef:geen bel op de fiets zeker???Daantjeln4 schreef:Mijn vader is de afgelopen 4 maanden 2 x gebeten tijdens het mountainbiken.....
Wel 2 x naar het ziekenhuis gemoeten om zijn been te laten hechten...
de 1e zool die mijn hond aanrijd, omdat hij z.n. op een mountainbike zonder waarschuwing de bocht om komt zeilen. bijt ik persoonlijk zelf in zijn benen.
en dat doe ik anders ook nooit.
Mijn vader heeft geen hond aangeraakt.
Nee hoor, hij is gewoon achterna gejaagd en toen gebeten, niet meer, niet minder.

-
JR Fan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell en Border Collie
- Aantal honden: 6
Paar weken geleden ook beetje aanvaring met hardlopers die aan het trainen waren in een hondenlosloopgebied.
We waren aan het wachten op mijn moeder, toen die hardlopers ineens richting de parkeerplekken gingen rennen (waar wij stonden te wachten). Honden deden eerst niets, totdat er een hardloper bij liep die ze blijkbaar raar vonden. Die vent was ook raar, ging de honden wegduwen enzo. En maar zeuren, "zullen weer geen Jack Russells zijn" (die Border Collie hadden ze blijkbaar niet herkent). Aan de andere kant van de weg is een aanlijnplicht voor honden, ga dan daar lekker hardlopen, kan je daar zeiken als je loslopende honden tegen komt.
Gevolg is nu wel, dat ik mijn ene hond (Border Collie) weer kan heropvoeden wat hardlopers betreft en door het bos loop met ogen in mijn achterhoofd en hartkloppingen.
We waren aan het wachten op mijn moeder, toen die hardlopers ineens richting de parkeerplekken gingen rennen (waar wij stonden te wachten). Honden deden eerst niets, totdat er een hardloper bij liep die ze blijkbaar raar vonden. Die vent was ook raar, ging de honden wegduwen enzo. En maar zeuren, "zullen weer geen Jack Russells zijn" (die Border Collie hadden ze blijkbaar niet herkent). Aan de andere kant van de weg is een aanlijnplicht voor honden, ga dan daar lekker hardlopen, kan je daar zeiken als je loslopende honden tegen komt.
Gevolg is nu wel, dat ik mijn ene hond (Border Collie) weer kan heropvoeden wat hardlopers betreft en door het bos loop met ogen in mijn achterhoofd en hartkloppingen.
Groetjes, Linda
Pootje van Diesel, Gizmo, Jack, Roy, Rose en Finn
In Gedachten:
Tybo, Friese Stabij (05-05-1992 - 14-08-2004)
Spike, x Keeshond (01-09-2002 - 17-03-2011)
Bowie, Jack Russell (15-10-2004 - 01-05-2018)
Pootje van Diesel, Gizmo, Jack, Roy, Rose en Finn
In Gedachten:
Tybo, Friese Stabij (05-05-1992 - 14-08-2004)
Spike, x Keeshond (01-09-2002 - 17-03-2011)
Bowie, Jack Russell (15-10-2004 - 01-05-2018)
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Hè bahDaantjeln4 schreef:2e x weet ik niet, zwart en harig.
- nusca
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een mechelaar.
Te paard passeer ik altijd in stap of sta even stil zodat de eigenaar tijd heeft om de hond bij zich te roepen, helaas luistert niet elke hond even goed naar de baas dan. Nou ben ik met mijn paard absoluut niet bang dat ze er vandoor gaat, wel dat ze de hond een flinke trap kan geven.
Wielrenners misdragen zich hier in de omgeving bijna 90% van de keren wel, of ik nou met de hond loop, fiets of op mijn paard zit. Wielrenners is dan ook het enige waar mijn paard een hekel aan heeft en op wil springen. (ik heb liever 10 passerende motoren van achter dan wielrenners).
Nou ben ik zelf af en toe wel een takkewijf door fietsers die ik ruim van te voren waarschuw als ik met scooter aankom en die niet aan de kant gaan te laten schrikken en normaal verminder ik altijd vaart bij het passerenn van paarden behalve bij degene die het nodig vinden om te blijven draven of galopperen terwijl ze mij ruim van te voren zien, dan geef ik gas bij en passeer gewoon.
Abby valt wel uit en wordt daarom ook alleen maar losgelaten als ik alles kan overzien en ruim de tijd heb om aan te lijnen. Ik vertrouw niet op het vermogen van andere weggebruikers om mij die tijd te geven al zou dat wel fijner zijn.
Wielrenners misdragen zich hier in de omgeving bijna 90% van de keren wel, of ik nou met de hond loop, fiets of op mijn paard zit. Wielrenners is dan ook het enige waar mijn paard een hekel aan heeft en op wil springen. (ik heb liever 10 passerende motoren van achter dan wielrenners).
Nou ben ik zelf af en toe wel een takkewijf door fietsers die ik ruim van te voren waarschuw als ik met scooter aankom en die niet aan de kant gaan te laten schrikken en normaal verminder ik altijd vaart bij het passerenn van paarden behalve bij degene die het nodig vinden om te blijven draven of galopperen terwijl ze mij ruim van te voren zien, dan geef ik gas bij en passeer gewoon.
Abby valt wel uit en wordt daarom ook alleen maar losgelaten als ik alles kan overzien en ruim de tijd heb om aan te lijnen. Ik vertrouw niet op het vermogen van andere weggebruikers om mij die tijd te geven al zou dat wel fijner zijn.
- Daantjeln4
- Zeer actief
- Contacteer:
Badu schreef:Hè bahDaantjeln4 schreef:2e x weet ik niet, zwart en harig.
Langharig.....bedoel ik daar mee....

-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Vast een schapendoesDaantjeln4 schreef:Badu schreef:Hè bahDaantjeln4 schreef:2e x weet ik niet, zwart en harig.![]()
Langharig.....bedoel ik daar mee....
- Plumeau
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie
Dat stukje etiquette kregen wij wel mee op de manege. Tegenliggers passeer je in stap en het maakt niet uit of het mensen, paarden of honden zijn. Ik verbaas me er vaak over dat dat gebruik bij veel personen in de vergetelheid geraakt lijkt te zijn. Wat is er mis met gewoon een beetje rekening met elkaar houdenBadu schreef:Wanneer leren fietsers, hardlopers & amazones nou eens, dat ze in de buurt van honden even in sur place of stap moeten
-
amber81
Het probleem ruiters heb ik momenteel ook aan de hand. Dat galoppeert en draaft maar overal, zonder te denken aan de omgeving. Door uitlaatroutes, waar ook wandelpaden, fietspaden en wegen naar kindergelegenheden lopen. Ik krijg het er doodsbenauwd van. En dan al die vreselijke hopen overal. Maar er is ook zo'n groepje dat regelmatig voorbijscheurt met vier paarden over de parkeerplaats voor de deur, waarbij ik altijd denk: je zal maar net de deur uit lopen! Of je kindje speelt daar! Je hond die niettegen paarden kan, ik vind het echt zo onverantwoord gedrag! Ik heb ook gereden, twaalf jaar lang, maar heb mij nooit schuldig gemaakt aan dit soort dingen. Ik zeg weleens wat tegen de ruiters en dat varieert van 'kan dat niet even in stap?' tot 'die stront wordt zeker niet opgeruimd?' Gatver. Meestal zijn het ook brutale tieners, die vinden dat je je smoel moet houden en niet zo moet zeiken. Ik kreeg toch hele andere manieren aangeleerd, toen ik reed.Plumeau schreef:Dat stukje etiquette kregen wij wel mee op de manege. Tegenliggers passeer je in stap en het maakt niet uit of het mensen, paarden of honden zijn. Ik verbaas me er vaak over dat dat gebruik bij veel personen in de vergetelheid geraakt lijkt te zijn. Wat is er mis met gewoon een beetje rekening met elkaar houdenBadu schreef:Wanneer leren fietsers, hardlopers & amazones nou eens, dat ze in de buurt van honden even in sur place of stap moeten
-
blondie
- Zeer actief
Ik had dat pas geleden met een stel pony's en kinderen. Speelde met de honden op het grote veld hierachter en die reageren niet echt op paarden. Bluf kan echter wel snel getriggerd raken als er aktie is, dat weet ik dus houd je daar rekening mee. Maar vanuit het niets hoor ik dus die paarden en gejoel en de kids geven de paarden (4 stuks) de been en die schieten in volle galop voorbij. Gelukkig had ik haar op dat moment voor me staan, want ze schoot direct in de alerte houding, even halsbandje vast en een zit, maar weet niet wat er gebeurd was als zij toevallig net achter een balletje aanging en dat spul racet voorbij
Ik ben altijd wat allert met ruiters en honden. Ook omdat ik zelf wel eens te paard behoorlijk geschrokken ben van een hond die ook uit het niets brizzy kwam schoppen en een paard dat daar erg van over de toeren raakte, fijne buitenrit was dat 
- FullofLove
- Actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Peggy heeft toen ze 4 maanden oud was een gebroken pootje opgelopen door een jogger, kwam ineens om de bocht zeilen. Een ongeluk, kan gebeuren, maar ergste is dat de jogger gewoon daarna doorliep...terwijl Peggy lag te kermen op de grond. Mijn eerste zorg was Peggy, ben met haar meteen naar de spoedkliniek gegaan.
Het grapje is gelukkig uiteindelijk goed afgelopen, maar was een vervelende breuk vlak boven de groeischijf...ze kon dus alleen maar gespalkt worden. En elke week moest het
vervangen worden om haar poot toch de ruimte te geven om te groeien.
De jogger heb ik een later in zijn lurven gegrepen....en al mijn kwaadhuid gespuid...vooral over het doorlopen....terwijl we daar allebei al jaren kwamen, en ik altijd mijn vorige hond bij me liet komen als ie er aan kwam.
En ja, nu zit ik met een hond die niks van joggers moet hebben.............en al helemaal niet van hem...
En verder erger ik me vreselijk aan ruiters die vol galop door de bossen gaan, mountainbikers die te pas en te onpas overal opduiken met een bloedgang, en joggers die er ook maar vanuit gaan omdat zij sneller gaan, jij maar aan de kant moet....
Ik probeer zoveel mogelijk te voorkomen dat zij last zullen hebben van mijn honden....ook uit eigen belang, 1 gebroken poot is wel genoeg.
Maar ze komen soms uit het niets...en denk weleens nu heb ik honden, maar je kan ook kleine kinderen hebben....
Het grapje is gelukkig uiteindelijk goed afgelopen, maar was een vervelende breuk vlak boven de groeischijf...ze kon dus alleen maar gespalkt worden. En elke week moest het
vervangen worden om haar poot toch de ruimte te geven om te groeien.
De jogger heb ik een later in zijn lurven gegrepen....en al mijn kwaadhuid gespuid...vooral over het doorlopen....terwijl we daar allebei al jaren kwamen, en ik altijd mijn vorige hond bij me liet komen als ie er aan kwam.
En ja, nu zit ik met een hond die niks van joggers moet hebben.............en al helemaal niet van hem...
En verder erger ik me vreselijk aan ruiters die vol galop door de bossen gaan, mountainbikers die te pas en te onpas overal opduiken met een bloedgang, en joggers die er ook maar vanuit gaan omdat zij sneller gaan, jij maar aan de kant moet....
Ik probeer zoveel mogelijk te voorkomen dat zij last zullen hebben van mijn honden....ook uit eigen belang, 1 gebroken poot is wel genoeg.
Maar ze komen soms uit het niets...en denk weleens nu heb ik honden, maar je kan ook kleine kinderen hebben....
Groetjes Bibi met Peggy en Suzie

-
loony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik heb geen last van hardlopers en als ik eentje zie roep ik de honden bij me en laats ze wachten, ik wacht even en geef de hardloper voorsprong.
Af en toe moet ik over een stukje fietspad en gaan de honden simpelweg aan de lijn.
Zelfs toen ik liep had ik geen last van honden en stopte er ook nooit voor, het is nu eenmaal aan de eigenaar om de hond onder controle te houden en niet de mijne.
Er fietsen ook mtbers, terwijl het niet mag, maar kom ze niet elke dag tegen en kan dat ene dagje in de week best wel mijn route aanpassen.
Zo heb je hondeneigenaren die vinden dat ze overal alleenrecht zouden moeten hebben, maar ik heb andere dingen om me druk over te maken en op te winden.
Af en toe moet ik over een stukje fietspad en gaan de honden simpelweg aan de lijn.
Zelfs toen ik liep had ik geen last van honden en stopte er ook nooit voor, het is nu eenmaal aan de eigenaar om de hond onder controle te houden en niet de mijne.
Er fietsen ook mtbers, terwijl het niet mag, maar kom ze niet elke dag tegen en kan dat ene dagje in de week best wel mijn route aanpassen.
Zo heb je hondeneigenaren die vinden dat ze overal alleenrecht zouden moeten hebben, maar ik heb andere dingen om me druk over te maken en op te winden.