Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hardloper lastig gevallen door hond
Moderator: moderatorteam
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Hardloper lastig gevallen door hond
Vast een boef, kutherders ook altijd 
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
zag het hier in de krant idd! dat er dan ook nog bij moet dat het geen losloopgebied is, alsof het anders prima was. Twee keer door dezelfde hond, van mij had ie m een rotschop mogen geven. Had ik denk ik wel gedaan.. Nou ja, niet dat ik ooit ga hardlopen in t bos haha
-
blondie
- Zeer actief
Op de bouvigne dreef? Dat was mijn clou eigenlijk. Maar langharig en eerlijk gezegd was mijn ingeving briard, of gewoon echt een schapendoesNanna schreef:Ik zat ook al te peinzenblondie schreef:Vast een boef, kutherders ook altijdIk kwam uit op een Briard
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik dacht ook aan een briard. Kiyoshi begint ook al te likkebaarden als hij een jogger ziet maar dat komt eerder omdat hij dan weet dat ik hem roep en hij een koekje krijgt 
-
sbientje
- Zeer actief
- Contacteer:
op de hondenkennis van de gemiddelde mens/politieagent moet je ook niet afgaan hoor, het kan nog alles blijken te zijn met uitzondering van een naakthond gok ikblondie schreef:Op de bouvigne dreef? Dat was mijn clou eigenlijk. Maar langharig en eerlijk gezegd was mijn ingeving briard, of gewoon echt een schapendoesNanna schreef:Ik zat ook al te peinzenblondie schreef:Vast een boef, kutherders ook altijdIk kwam uit op een Briard
-
blondie
- Zeer actief
Schapendoes is toch niet zo groot dat je het woord k*tjoekel kan gebruikenNanna schreef:Nee, stel je vóór dat je je k*tjoekel ook maar een strobreed in de weg zou leggenHij had natuurlijk al een moeilijke jeugd te verwerken gehad
- dagmar88
- Zeer actief
Nou, ja... Sommige hardlopers komen nog net niet vanuit het niets in je nek gesprongen en voelen zich al aangevallen wanneer een hond er van 5 meter afstand eens een blik op werpt.
Ik weet dus niet zo goed hoe serieus ik dat soort dingen moet nemen
-
blondie
- Zeer actief
Nou in dat geval is die hardloper vast aangevallen door een donkerbruine langhaar wawa gezien de geringe verwondingen en had die trimmer gewoon zelf een angst voor honden en een trauma uit zijn jeugdjaren waardoor alles groter en erger leekNanna schreef:Hier in Brabant is álles een joekelblondie schreef: Schapendoes is toch niet zo groot dat je het woord k*tjoekel kan gebruikenHet is ook geen woord dat de grootte van de hond aangeeft want ook een teckel kan een k*tjoekel zijn
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
ik had hem denk in zijn nekvel gegrepen .
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Plumeau
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie
De melding dat de baas niks deed vind ik schokkender dan de aanval zonder verwondingen.dagmar88 schreef:Nou, ja... Sommige hardlopers komen nog net niet vanuit het niets in je nek gesprongen en voelen zich al aangevallen wanneer een hond er van 5 meter afstand eens een blik op werpt.
Ik vind het niet meer dan normaal dat we even onze honden bij ons roepen als er iemand langs wil, losloop gebied of niet! En voor de honden kan het ook geen kwaad om regelmatig even bij het baasje te moeten komen en na een 'goed zo' weer lekker verder te mogen snuffelen en spelen. Ik merk dat hardlopers het vaak ook wel prettig vinden dat ik mijn tackelaars even aan de kant haal als ze er langs willen
-
blondie
- Zeer actief
Ik zeg altijd tegen trimmers en hardlopers dat ze heel hard door moeten rennen dan beloof ik ze dat ze een voorsprong hebben voor ik mijn honden vrij spel geefdagmar88 schreef:Nou, ja... Sommige hardlopers komen nog net niet vanuit het niets in je nek gesprongen en voelen zich al aangevallen wanneer een hond er van 5 meter afstand eens een blik op werpt.
Kul natuurlijk. Ik kijk de mensen aan, zie ik ze inhouden of een scheef oog op de honden werpen dan roep ik ze even of doe iets anders waardoor ze merken dat de honden niet achter ze aan zullen gaan. Reageren ze niet of nauwelijks op de honden dan doe ik niets want mijn honden hebben niet de neiging om achter hardlopers aan te gaan.
-
Brigitte
- Zeer actief
Was het geen Pitbull Incognito volgens hun.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
een bearded? da's ook een kutherder toch?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Daantjeln4
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
Mijn vader is de afgelopen 4 maanden 2 x gebeten tijdens het mountainbiken.....
Eigenaren riepen beide keren: had je niet even kunnen stoppen, of had je niet even kunnen roepen dat je eraan kwam ( toen hij een bocht om ging )
en....dat doet hij anders noooit....
Wel 2 x naar het ziekenhuis gemoeten om zijn been te laten hechten...
Eigenaren riepen beide keren: had je niet even kunnen stoppen, of had je niet even kunnen roepen dat je eraan kwam ( toen hij een bocht om ging )
Groetjes Danielle & High Five Tease en Ferro
In Loving Memory: Kira 14-10-1999 - 13-12-2010

In Loving Memory: Kira 14-10-1999 - 13-12-2010

-
blondie
- Zeer actief
wat voor honden waren het?Daantjeln4 schreef:Mijn vader is de afgelopen 4 maanden 2 x gebeten tijdens het mountainbiken.....
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Daarom baal ik er zo van dat ze hier een hondenlosloopgebied hebben waar mountainbike routes doorheen lopen. Die komen in volle vaart een heuvel overzetten en mijn honden lopen te snuffelenDaantjeln4 schreef:Mijn vader is de afgelopen 4 maanden 2 x gebeten tijdens het mountainbiken.....
Gewoon niet slim van de gemeente.
Gelukkig bijten de mijne niet, maar zo'n fietser zal vallen of tegen mijn hond aanrijden
En de groeten van de mannen 

- saskia en sjaak
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klikobakkie
geen bel op de fiets zeker???Daantjeln4 schreef:Mijn vader is de afgelopen 4 maanden 2 x gebeten tijdens het mountainbiken.....
de 1e zool die mijn hond aanrijd, omdat hij z.n. op een mountainbike zonder waarschuwing de bocht om komt zeilen. bijt ik persoonlijk zelf in zijn benen.
en dat doe ik anders ook nooit.

- dagmar88
- Zeer actief
Er zijn zo veel mensen met verschillende doeleinden in recreatie gebied.Daantjeln4 schreef:Mijn vader is de afgelopen 4 maanden 2 x gebeten tijdens het mountainbiken.....
En ik houd er graag rekening mee, maar moet wel de kans krijgen.
Voor een bocht kun je even inhouden en melden dat je er aan komt.
Dat is veel effectiever dan met je ogen rollen
Wat als daar een peuter aan de hand om het hoekje had gelopen?
- Hanneke2
- Zeer actief
Wat jij zegt hoor.dagmar88 schreef:Nou, ja... Sommige hardlopers komen nog net niet vanuit het niets in je nek gesprongen en voelen zich al aangevallen wanneer een hond er van 5 meter afstand eens een blik op werpt.
Mijn honden hebben helemaal niks met joggers, en nog heb ik wel eens een aanvaring omdat ik (in het loslooppark!) teveel van het pad in beslag neem of omdat ik ze niet aanlijn
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
blondie
- Zeer actief
Ik wilde wat anders tikken, maar bij nader inzien heb je wel gelijk. Bij een onoverzichtelijke bocht met de auto houd ik ook in ook al houd ik best van tempo. En bij onoverzichtelijke bochten heb ik eigenlijk ook mijn honden wel bij/naast me want ik weet niet wat er om de bocht heen kan komen.dagmar88 schreef:Er zijn zo veel mensen met verschillende doeleinden in recreatie gebied.Daantjeln4 schreef:Mijn vader is de afgelopen 4 maanden 2 x gebeten tijdens het mountainbiken.....
En ik houd er graag rekening mee, maar moet wel de kans krijgen.
Voor een bocht kun je even inhouden en melden dat je er aan komt.
Dat is veel effectiever dan met je ogen rollen![]()
Wat als daar een peuter aan de hand om het hoekje had gelopen?
Maar wel weet ik dat mijn honden niet achter joggers en fietsers aangaan. In een gebied waar je elkaar dus treft en je weet dat je hond erachteraan gaat dien je daarop te reageren, al lijn je maar aan op onoverzichtelijke stukken.
Je moet toch niet willen dat door je eigen honds toedoen iemand naar een ziekenhuis moet om zijn wonden te laten behandelen.
- dagmar88
- Zeer actief
Pluis was bang van hardlopers en daar heb ik mee geoefend met een vrij grote hardloop club.
De enige keren dat ik Charlie moet roepen is wanneer mensen haar van kort bij strak aan staren en spastische bewegingen gaan maken.
Dan zou ze best eens willen kijken wat die hopsende meneer nou toch voor gezelligs aan het doen is
Waar ik voorheen woonde kon Charlie uiteindelijk niet eens meer los omdat mensen vonden dat ze het alleenrecht hadden op dat kleine stukje grond.
Tot vishaken in stukken fricadel stoppen omdat de honden de vissen weg jaagden
Dan is de lol er snel af.
-
sbientje
- Zeer actief
- Contacteer:
nou goed, rekening houden met elkaar is 1 ding, maar ik vind het ook niet normaal dat een hond zomaar ineens in je kuiten hangt hoor..
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Neuh, dat is ook niet normaal. Aan de andere kant: Dat geschreeuw omdat je niet snel genoeg, als een soort obsessief onderdanige chinees acheruitlopend, aan de kant schuifelt omdat de Fietsgod er aan komt vind ik ook altijd wel grenzen aan een bepaalde vorm van grootheidswaanzin.
Als je denkt dat je een soort superstatus kunt ontlenen aan het hebben van een fiets brandt er ook niet meer dan 15 Watt daarboven natuurlijk.
Als je denkt dat je een soort superstatus kunt ontlenen aan het hebben van een fiets brandt er ook niet meer dan 15 Watt daarboven natuurlijk.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Jaap*
- Zeer actief
Oh, het gaat over hardlopers zie ik

- Jaap*
- Zeer actief
Lees voor "fiets" "gympies" 
-
sbientje
- Zeer actief
- Contacteer:
en niet zomaar hardlopers, nee! Bredase! dat zijn de ergsteJaap* schreef:Oh, het gaat over hardlopers zie ik![]()
-
blondie
- Zeer actief
Jaap* schreef:Neuh, dat is ook niet normaal. Aan de andere kant: Dat geschreeuw omdat je niet snel genoeg, als een soort obsessief onderdanige chinees acheruitlopend, aan de kant schuifelt omdat de Fietsgod er aan komt vind ik ook altijd wel grenzen aan een bepaalde vorm van grootheidswaanzin.
En zelfs hier waar ik woon hoor ik de wielrenners elkaar waarschuwen, hond, fietser etc. communiceren doet wonderen
Als ik hond hoor bleeren roep ik naast of AAAAAAF al naar gelang ze lopen
Edit, verdorie Jaap. laat ik me meeslepen in jouw gelul over fietsers. Het ging om trimmers en hardlopers
-
linlin
laatst had ik er eentje die vond dat het niet 'normaal' was dat ik mijn mormel, dat overigens helemaal niet geinteresseerd was in de hardlopert, los liep.Jaap* schreef:Oh, het gaat over hardlopers zie ik![]()
tsja. ik voegde daar gevoeglijk aan toe dat het wellicht ook niet 'normaal' was dat er iemand een potje ging lopen rennen in de regen met een fluoriserend vessie om.
maar dat had ik verkeerd begrepen. nu mag ik ook tegenwoordig in het kader van het onderhouden van de goddelijkheid van mijn lichaam ook een potje fietsen en rennen, maar ik stop braaf bij honden. ik ben namelijk degene die vrij belachelijk bezig is dus ik heb geen voorrang.
een mooie smoes, ook, om eens een kwartiertje te gaan staan slaplullen met de bazen.
- ArCee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Natuurlijk mogen honden dit NIET zomaar doen, maar laten we eerlijk zijn, sommige zoeken het wel bewust op ook hoor, lijkt soms wel?
In HHWaard hebben we het Rosarium, park met trimparcours. Denk je dat daar iemand loopt, tuurlijk niet.
Daar tegenover, Wearder Hout, waar ze allemaal rennen en als ze 30 meter voor zich een hond zien beginnen ze al te schreeuwen: "Houd die hond bij je"!
Als je er iets over zegt krijg je steevast een antwoord als: "Ik mag hier ook lopen".
Dan denk ik dus geregeld:
"Waarom nou"?
Dat wat er voor jullie is, aan trimparcours word genegeert (ondankbare honden), dat wat er voor ons als hondenliefhebbers is word, min of meer, misbruikt om honden in een kwaad daglicht te zetten
Nu zijn de hardlopers wel zo wijs dat ze wel weten tegen wie ze hun waffel open trekken, echte helden dus, NOT!
In dat Trimpark heb je dus ook een paar hondenvelden. Niets mis mee, gras word mooi laag gehouden, veel bomen en struiken en in de herfst/winter prettiger lopen door mooiere en betere paden.
In de zomer echter, word het een iets ander verhaal. Dan komen de picknickers af en toe het park bezoeken.
Geen probleem mee, maar waarom dan uitgesproken op het stuk gras zitten (lekker tussen de hondendrollen) wat is aangewezen als honden uitlaat veld?
Van de 8 velden, of zo, zitten er 2 hondenvelden bij, en die moeten ze juist hebben?
Eigenwijze %"#&$.
Is dat uitdagen, pesten, provoceren of gewoon dom bezig?
Ik heb daar King en Hayleigh regelmatig (expres) los laten lopen, dwars door en over het picknick laken heen. Kwamen ze er mooi bijstaan met een blik van: "Heeeeeeee, hebben jullie lekkers? Wij zij lief hoor"
Ja, ik ben bij tijd en wijle een etterbak, ik weet het
Natuurlijk quasi nonchalant die honden terug roepen, kom hier, foei (met een aai over de bolletjes)
Vooral mensen van Turkse en Marrokaanse komaf vinden het leuk als er 2 honden door het vreten lopen, te dichtbij komen, en vooral als er een Rottweiler bij loopt. Dan komen de beloofde maagden opeens heel dichtbij denken ze
Rottweiler staat gelijk aan hap, = auw= vals= is ik ga dood
Je kunt dan wel mooi met ze praten trouwens, want als je een Rotje bij je hebt zullen ze je niets doen, veel te bang dat de hond ze grijpt. Goed joh!!!!
In ieder geval moet in dit soort situaties begrip van 2 kanten komen vind ik.
Eigenaren moeten de hond bij zich houden als zij weten dat deze achter trimmers aangaat.
Trimmers moeten eens goed nadenken of een plek in een losloop gebied wel de beste en veiligste plek is om te gaan rennen?? Zeker als er genoeg alternatieven zijn
In HHWaard hebben we het Rosarium, park met trimparcours. Denk je dat daar iemand loopt, tuurlijk niet.
Daar tegenover, Wearder Hout, waar ze allemaal rennen en als ze 30 meter voor zich een hond zien beginnen ze al te schreeuwen: "Houd die hond bij je"!
Als je er iets over zegt krijg je steevast een antwoord als: "Ik mag hier ook lopen".
Dan denk ik dus geregeld:
"Waarom nou"?
Dat wat er voor jullie is, aan trimparcours word genegeert (ondankbare honden), dat wat er voor ons als hondenliefhebbers is word, min of meer, misbruikt om honden in een kwaad daglicht te zetten
Nu zijn de hardlopers wel zo wijs dat ze wel weten tegen wie ze hun waffel open trekken, echte helden dus, NOT!
In dat Trimpark heb je dus ook een paar hondenvelden. Niets mis mee, gras word mooi laag gehouden, veel bomen en struiken en in de herfst/winter prettiger lopen door mooiere en betere paden.
In de zomer echter, word het een iets ander verhaal. Dan komen de picknickers af en toe het park bezoeken.
Geen probleem mee, maar waarom dan uitgesproken op het stuk gras zitten (lekker tussen de hondendrollen) wat is aangewezen als honden uitlaat veld?
Van de 8 velden, of zo, zitten er 2 hondenvelden bij, en die moeten ze juist hebben?
Eigenwijze %"#&$.
Is dat uitdagen, pesten, provoceren of gewoon dom bezig?
Ik heb daar King en Hayleigh regelmatig (expres) los laten lopen, dwars door en over het picknick laken heen. Kwamen ze er mooi bijstaan met een blik van: "Heeeeeeee, hebben jullie lekkers? Wij zij lief hoor"
Ja, ik ben bij tijd en wijle een etterbak, ik weet het
Natuurlijk quasi nonchalant die honden terug roepen, kom hier, foei (met een aai over de bolletjes)
Vooral mensen van Turkse en Marrokaanse komaf vinden het leuk als er 2 honden door het vreten lopen, te dichtbij komen, en vooral als er een Rottweiler bij loopt. Dan komen de beloofde maagden opeens heel dichtbij denken ze
Rottweiler staat gelijk aan hap, = auw= vals= is ik ga dood
Je kunt dan wel mooi met ze praten trouwens, want als je een Rotje bij je hebt zullen ze je niets doen, veel te bang dat de hond ze grijpt. Goed joh!!!!
In ieder geval moet in dit soort situaties begrip van 2 kanten komen vind ik.
Eigenaren moeten de hond bij zich houden als zij weten dat deze achter trimmers aangaat.
Trimmers moeten eens goed nadenken of een plek in een losloop gebied wel de beste en veiligste plek is om te gaan rennen?? Zeker als er genoeg alternatieven zijn
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
-
amber81
Ik ben toevallig aan het oefenen weer met Gigi wat betreft hardlopers en fietsers. Ze rent namelijk mee op, omdat ze gewend is mee te mogen met....hardlopen en fietsen
Ze snapt alleen niet dat niet iedereen dat leuk vind. Vaak schrikken mensen toch en je bent als eigenaar toch verantwoordelijk voor je dier. Andersom neem ik ook geen risico dat ze getrapt wordt oid. Want ook dat gebeurt vaak; mensen die schreeuwen of een schopje geven op voorhand, fietsers (gewone en wielrenners, heb je momenteel veel) die over hondenpoten rijden, omdat ze geen geduld hebben. Dat komt aangescheurd en wil meteen dat je je hond aangelijnd en wel in de berm hebt, omdat ze niet af willen remmen. Tja....je bent met ze allen verkeer, denk ik dan maar.
Het gebeurd echter ook wel dat mensen, fietsende kinderen, het juist wel grappig vinden en vragen of ze een stukje met haar mogen en dat vind ik ook best prima hoor. Toch, dat oefenen zet ik door en ze weet inmiddels dat als ik opzij en wachten roep, ze in de kant moet gaan staan. Heeeel soms, draait ze met een enorme boog om om naar me toe te lopen. Dus het gaat weleens zo dat ze dan toch niet helemaal lekker staat voor zo iemand. Er zijn dan mensen die wel geduld hebben en mensen die kwaad kijken. En je hebt mafferds die beginnen te krijsen dat je je hond moet opvoeden en schijnbewegingen gaan maken. En pootrijders. En dan heeft Gigi eigenlijk nog helemaal niets gedaan en zijn mijn reacties...wisselend. Ik heb een keer meegemaakt dat iemand zei dat Gigi haar aanviel. Nou heb ik mijn bril niet vaak op, maar ik zag duidelijk dat gigi op een meter afstand mee op liep, meer niet. Toen ze geen puppylook meer had, vond men het niet meer leuk, schijnbaar. En die heeft ze gehad tot ze anderhalf was. En eens een mevrouw die dwars door een groep losse honden, waaronder die van mij, heen scheurde en krijste dat ze het niet normaal vond dat er honden op de wereld rondliepen en dat ze het zat was en ze allemaal dood zou willen rijden. 'Mevrouw, ze mogen hier lopen, ze doen niets, iedereen let op, je kan ook gewoon passeren'. Kon haar niet zoveel schelen. Ik denk dan toch: dan moet je hier maar niet gaan fietsen, fietspaden zat waar geen uitlaatroutes of losloopgebieden zijn. Dat moeilijke gedoe altijd.
Het gebeurd echter ook wel dat mensen, fietsende kinderen, het juist wel grappig vinden en vragen of ze een stukje met haar mogen en dat vind ik ook best prima hoor. Toch, dat oefenen zet ik door en ze weet inmiddels dat als ik opzij en wachten roep, ze in de kant moet gaan staan. Heeeel soms, draait ze met een enorme boog om om naar me toe te lopen. Dus het gaat weleens zo dat ze dan toch niet helemaal lekker staat voor zo iemand. Er zijn dan mensen die wel geduld hebben en mensen die kwaad kijken. En je hebt mafferds die beginnen te krijsen dat je je hond moet opvoeden en schijnbewegingen gaan maken. En pootrijders. En dan heeft Gigi eigenlijk nog helemaal niets gedaan en zijn mijn reacties...wisselend. Ik heb een keer meegemaakt dat iemand zei dat Gigi haar aanviel. Nou heb ik mijn bril niet vaak op, maar ik zag duidelijk dat gigi op een meter afstand mee op liep, meer niet. Toen ze geen puppylook meer had, vond men het niet meer leuk, schijnbaar. En die heeft ze gehad tot ze anderhalf was. En eens een mevrouw die dwars door een groep losse honden, waaronder die van mij, heen scheurde en krijste dat ze het niet normaal vond dat er honden op de wereld rondliepen en dat ze het zat was en ze allemaal dood zou willen rijden. 'Mevrouw, ze mogen hier lopen, ze doen niets, iedereen let op, je kan ook gewoon passeren'. Kon haar niet zoveel schelen. Ik denk dan toch: dan moet je hier maar niet gaan fietsen, fietspaden zat waar geen uitlaatroutes of losloopgebieden zijn. Dat moeilijke gedoe altijd.