Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
lotgering menu
Moderator: moderatorteam
- Mojo2008
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 2
lotgering menu
Voor mensen die lotgering voeren, hoe ziet het weekmenu van jullie honden er dan uit?
Voeren jullie elke dag een ander diersoort en hoeveel verschillende diersoorten per week?
In een ander topic las ik dat je minstens 4 verschillende diersoorten moet voeren om het compleet te maken, klopt dit?
En wie voert er nog groente bij, en wat voor een groente dan?
Alvast bedankt!
Voeren jullie elke dag een ander diersoort en hoeveel verschillende diersoorten per week?
In een ander topic las ik dat je minstens 4 verschillende diersoorten moet voeren om het compleet te maken, klopt dit?
Alvast bedankt!
- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: lotgering menu
ik voer lotgering
maar het meest voer ik pens vlees compleet
en ik probeer 1 x per week iets van vis te geven of vis compleet of zalm koppen
en meestal 1 x per week kip en hart maar dit is iets van de laatste tijd
voor heen alleen pens vlees compleet en ze doen het er goed op
en volgens mij is groente niet echt nodig wat ik wel doe als ik merk dat mijn honden veel gras gaan eten geef ik ze meestal wat gesneden bonen uit blik bij
maar het meest voer ik pens vlees compleet
en ik probeer 1 x per week iets van vis te geven of vis compleet of zalm koppen
en meestal 1 x per week kip en hart maar dit is iets van de laatste tijd
voor heen alleen pens vlees compleet en ze doen het er goed op
en volgens mij is groente niet echt nodig wat ik wel doe als ik merk dat mijn honden veel gras gaan eten geef ik ze meestal wat gesneden bonen uit blik bij

- Mojo2008
- Zeer actief
Mmm, heeft veel gras eten iets met de voeding te maken? Dat doet Mojo namelijk, al van pup af aan.
- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
nee hoeft niet meestal vinden ze het gewoon lekkerMojo2008 schreef:Mmm, heeft veel gras eten iets met de voeding te maken? Dat doet Mojo namelijk, al van pup af aan.
maar hier helpt t wel om sperziebonen bij te geven
is namelijk irritant als je lekker wilt lopen dat ze als een stelletje koeien langs de dijk staan te grazen

- dagmar88
- Zeer actief
Ik ben zeker voor gevarieerd voeren en verschillende diersoorten, maar een menu hoeft echt niet hoorMojo2008 schreef:Voor mensen die lotgering voeren, hoe ziet het weekmenu van jullie honden er dan uit?
Alvast bedankt!
Kijk even hier
http://www.lotgering.nl/Samenstelling.aspx
naar de samenstelling en wanneer je 3 of 4 varianten uit zoekt en steeds wat anders uit de diepvries trekt zit je altijd goed.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Op het moment heb ik vlees totaal, totaal met pens, totaal eend/rund en totaal met vis. Dat geef ik afwisselend.
Verder krijgt ze een keer in de week een lams- of runderpens van 1 kg. Soms krijgt ze ook nog een barfhapje in de vorm van vissekoppen of kippepoten.
Daarnaast geef ik twee à drie keer per week biogarde, een keer per week een ei met bast en al en drie keer per week ongeveer 50 gram groente.
Ik bestel ongeveer eens per twee maanden, en de totaal, de totaal met vis en de totaal met pens zijn standaard.
De vierde diersoort wissel ik meestal af.
Verder krijgt ze een keer in de week een lams- of runderpens van 1 kg. Soms krijgt ze ook nog een barfhapje in de vorm van vissekoppen of kippepoten.
Daarnaast geef ik twee à drie keer per week biogarde, een keer per week een ei met bast en al en drie keer per week ongeveer 50 gram groente.
Ik bestel ongeveer eens per twee maanden, en de totaal, de totaal met vis en de totaal met pens zijn standaard.
De vierde diersoort wissel ik meestal af.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Mojo2008
- Zeer actief
Ok bedankt voor de antwoorden! Ik was inderdaad ook van plan een aantal diersoorten te bestellen en die dan af te wisselen.
Moet alleen even kijken hoe ik dat ga opslaan, 1 krat past wel in de vriezer, 2 misschien ook wel, maar 4 verschillende niet vrees ik. Dan zou ik natuurlijk halve kratten kunnen bestellen, maar die zijn wel ietsje duurder zag ik....
Moet alleen even kijken hoe ik dat ga opslaan, 1 krat past wel in de vriezer, 2 misschien ook wel, maar 4 verschillende niet vrees ik. Dan zou ik natuurlijk halve kratten kunnen bestellen, maar die zijn wel ietsje duurder zag ik....
- HaddockandFriends
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
- Contacteer:
Hier krijgen ze totaalvoer en totaalvoer kip. Beetje afwisselend, af en toe barf ik tussendoor met karkas of pens of nekken.
Maar ze doen het er goed op.
Hier vreten ze ook alle 3 gras.
Maar ze doen het er goed op.
Hier vreten ze ook alle 3 gras.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
hier krijgen ze pens/vlees totaal, totaalvariant en vis-totaal en eens per 2 weken een penslap (wordt straks 1 x per week maar heb niet meer op dit moment)
Eens per week krijgen ze er ook kippennekken bij.
Maar over het algemeen krijgen ze het meeste pens/vlees compleet...
Eens per week krijgen ze er ook kippennekken bij.
Maar over het algemeen krijgen ze het meeste pens/vlees compleet...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- dagmar88
- Zeer actief
Je kunt de eerste keer zo'n proefkrat met allerlei smaken proberen.Mojo2008 schreef:Ok bedankt voor de antwoorden! Ik was inderdaad ook van plan een aantal diersoorten te bestellen en die dan af te wisselen.
En er zijn een hele hoop mensen die graag samen bestellen om de verzendkosten te drukken, dus wie weet dat je hier of op barfplaats iemand kan vinden?
- Mojo2008
- Zeer actief
Bedankt voor de tip, maar ik heb al een keer besteld, samen met een aantal mensen hier in de buurt. Ik heb deze keer alleen maar een krat totaalvoer genomen. Mojo vindt het erg lekker, dus daarom wil ik meer smaken gaan bestellen, zodat ik kan variëren en zodat hij zijn benodigde voedingsstoffen binnenkrijgt.dagmar88 schreef:Je kunt de eerste keer zo'n proefkrat met allerlei smaken proberen.Mojo2008 schreef:Ok bedankt voor de antwoorden! Ik was inderdaad ook van plan een aantal diersoorten te bestellen en die dan af te wisselen.
En er zijn een hele hoop mensen die graag samen bestellen om de verzendkosten te drukken, dus wie weet dat je hier of op barfplaats iemand kan vinden?
- Miranda
- Erelid
Hier passen twee kratten in de vriezer, en als ik dan goed inpak kan er ook nog wat pens etc. bij.Mojo2008 schreef:Ok bedankt voor de antwoorden! Ik was inderdaad ook van plan een aantal diersoorten te bestellen en die dan af te wisselen.
Ik bestel dus vier halve kratten, is inderdaad ietsje duurder, maar niet heel veel, toch?
And few will ever climb
- Mojo2008
- Zeer actief
Nee dat klopt, het is niet veel duurder, ik denk dat ik ook voor 4 halve kratten ga...Miranda schreef:Hier passen twee kratten in de vriezer, en als ik dan goed inpak kan er ook nog wat pens etc. bij.Mojo2008 schreef:Ok bedankt voor de antwoorden! Ik was inderdaad ook van plan een aantal diersoorten te bestellen en die dan af te wisselen.
Ik bestel dus vier halve kratten, is inderdaad ietsje duurder, maar niet heel veel, toch?
-
Pets_Passion
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Contacteer:
Lotgering bevat over het algemeen al diverse diersoorten.
Als je rauw voert is het wel aan te bevelen minstens 4 verschillende diersoorten te voeren, liefst meer.
Omdat lotgering zelf al meerdere soorten doorelkaar heeft zit je al heel snel op gewenste variatie.
Mocht je hond heel veel gras eten, en wellicht ook op stokken kauwen om op te eten dan kan het zijn dat er te weinig vezel in de voeding zit. Teddy heeft meer vezels nodig dan in de gemiddelde KVV zit.
Hij vindt gras ook gewoon lekker, maar als hij vezels te kort komt wordt het echt een koe en gaat ie ook takken opeten.
Ik geef walnoten (in stukjes gebroken) als vezel, en Teddy krijgt ook regelmatig complete prooidieren te eten. Nou snackt ie alleen maar zo af en toe wat gras voor het lekkere.
Als je rauw voert is het wel aan te bevelen minstens 4 verschillende diersoorten te voeren, liefst meer.
Omdat lotgering zelf al meerdere soorten doorelkaar heeft zit je al heel snel op gewenste variatie.
Mocht je hond heel veel gras eten, en wellicht ook op stokken kauwen om op te eten dan kan het zijn dat er te weinig vezel in de voeding zit. Teddy heeft meer vezels nodig dan in de gemiddelde KVV zit.
Hij vindt gras ook gewoon lekker, maar als hij vezels te kort komt wordt het echt een koe en gaat ie ook takken opeten.
Ik geef walnoten (in stukjes gebroken) als vezel, en Teddy krijgt ook regelmatig complete prooidieren te eten. Nou snackt ie alleen maar zo af en toe wat gras voor het lekkere.

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
- Mojo2008
- Zeer actief
Ik denk dat Mojo best veel gras eet. Elke dag wel wat in ieder geval. Is dat veel?Pets_Passion schreef:Lotgering bevat over het algemeen al diverse diersoorten.
Op stokken kauwt hij niet, omdat hij niet met stokken mag spelen van mij. (Is ooit geopereerd moeten worden omdat er een splinter van een stok vastzat in zijn darmen). Mojo heeft tot een paar weken geleden voornamelijk brok gekregen, ik ben pas sinds kort bijna volledig over op kvv. Kan het kwaad dan, dat gras eten, zo vult hij toch zelf het tekort aan vezels aan?
- Miranda
- Erelid
Bij mijn weten zijn walnoten giftig voor honden.Pets_Passion schreef:Ik geef walnoten (in stukjes gebroken) als vezel,
Oa omdat ze een heel hoog fosforgehalte hebben (nier/blaasstenen), maar er was nog iets waardoor het echt heel slecht voor ze is.
Ook vind ik noten sowieso niet heel geschikt als vezels, maar da's weer een andere discussie.
Als je hond meer vezels nodig heeft kun je beter wat zilvervliesrijst of een bruine boterham geven.
And few will ever climb
-
sads
- Actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog
Old English bulldog/American Pitbull - Aantal honden: 3
Die van mij krijgen elke dag 2 rijstwafels of een snee bruinbrood, maar ook zij eten wel eens gras.
Ze eten ook appel, banaan, aardbeien, tomaat, komkommer enz....
Ze eten ook appel, banaan, aardbeien, tomaat, komkommer enz....
GROETJES SAN, DODGE, CHEVY EN BUBBELS
-
Pets_Passion
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Contacteer:
Walnoten (alleen de noot, niet de schil) kan prima voor honden hoor.
Wordt op voernatuurlijk ook als mogelijke vezelbron genoemd.
Rijst/granen e.d. zijn dan weer zaken die ik niet aan een hond geef.
Natuurlijke vezel in de vorm van vacht is natuurlijk altijd het allerbeste.
Teddy krijgt inmiddels 90% van zijn menu prooidieren en dan heeft hij geen extra vezels meer nodig natuurlijk.
Aismee wel, die vind prooien alleen leuk om mee te spelen.
Zij krijgt dagelijks walnoten en doet het daar goed op.
Als het gazon pas gemaaid is krijgt ze ook wel gras trouwens als vezel...
Karen.
Rijst/granen e.d. zijn dan weer zaken die ik niet aan een hond geef.
Natuurlijke vezel in de vorm van vacht is natuurlijk altijd het allerbeste.
Teddy krijgt inmiddels 90% van zijn menu prooidieren en dan heeft hij geen extra vezels meer nodig natuurlijk.
Aismee wel, die vind prooien alleen leuk om mee te spelen.
Zij krijgt dagelijks walnoten en doet het daar goed op.
Als het gazon pas gemaaid is krijgt ze ook wel gras trouwens als vezel...
Karen.

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
- Charell
- Actief
- Mijn ras(sen): Kyra: American Pitbull x American Bulldog
Dayna: Rottweiler x Rhodesian Ridgeback - Aantal honden: 2
Menu toen we alleen Kyra hadden was de 6 soorten van een gecombineerde krat (totaal, kip, vis, pens, lam en paard) binnen 2 weken. Een "worst" verdeelde ik in 2 dagen waarvan 3 maaltijden Lotgering was, 1 maaltijd brok. De zondagen kreeg ze BARF (ook van Lotgering). Dus van alles wat! Nu we een 2e hond hebben (pup) krijgt ze iedere dag een andere smaak (alle 6 van ma t/m za). Zondags krijgt Kyra alsnog BARF, de pup krijgt deze dag 's morgens enkelvoudig pens (van Smuldier) gemengt met vis uit blik en een rauw ei, 's avonds brok, tot haar tandjes verwisseld en gegroeid zijn. Verder voegen wij niks meer toe, ook geen groentes.
Laatst gewijzigd door Charell op 17 sep 2011 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
vis uit blik?? wat moet ik me daarbij voorstellen?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- mim
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel
Als ik vis uit blik geef krijgen ze tonijn of zalm op water van John west. Dat meng ik door de brokjes áls ze eens een keer brokjes krijgen en ze vinden het heerlijk. Koop ik bij AH als het in de aanbieding is.
- Charell
- Actief
- Mijn ras(sen): Kyra: American Pitbull x American Bulldog
Dayna: Rottweiler x Rhodesian Ridgeback - Aantal honden: 2
- Miranda
- Erelid
Dat iets ergens op internet staat, wil natuurlijk niet zeggen dat het ook waar isPets_Passion schreef:Walnoten (alleen de noot, niet de schil) kan prima voor honden hoor.
Met dat hoge fosforgehalte kán je hond er blaasstenen door krijgen.
And few will ever climb