Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat gaat dát snel
Moderator: moderatorteam
-
Ήυs
Wat gaat dát snel
Fodor heeft gisteravond samen met de andere reu waar ik mee liep een konijntje gedood.
Liepen beide aan de lange lijn, ik was met mijn vriendin wat aan het kletsen en lachen.. Zie Fodor snuffelen en *BAM* twee honden veranderde compleet! Ik kon hem aan de lange lijn niet snel binnen halen en toen was het eigenlijk al gebeurt.
Fodor liep enorm trots te paraderen met zíjn prooi. De andere hond is 7 mnd en wist van gekkigheid niet wat er allemaal gebeurde. Maar wel prachtig hoe twee (vrij onbekend van elkaar) honden dan in 1x een team worden.
Knientje was ziek, dus vind het in zo'n geval niet erg. En was wel trots op Fodor. Wat was hij blij zeg! Haha. En wat mooi om dat gedrag dan ineens zó te zien veranderen. Prachtig.
Liepen beide aan de lange lijn, ik was met mijn vriendin wat aan het kletsen en lachen.. Zie Fodor snuffelen en *BAM* twee honden veranderde compleet! Ik kon hem aan de lange lijn niet snel binnen halen en toen was het eigenlijk al gebeurt.
Fodor liep enorm trots te paraderen met zíjn prooi. De andere hond is 7 mnd en wist van gekkigheid niet wat er allemaal gebeurde. Maar wel prachtig hoe twee (vrij onbekend van elkaar) honden dan in 1x een team worden.
Knientje was ziek, dus vind het in zo'n geval niet erg. En was wel trots op Fodor. Wat was hij blij zeg! Haha. En wat mooi om dat gedrag dan ineens zó te zien veranderen. Prachtig.
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Wat gaat dát snel
Alleen had Charlie een levende egel bij zijn reet.
-
Ήυs
Haha, dat is iets minderdagmar88 schreef:Ja, die bam ken ik. God wat gaat dat snel!
Moet nu wel extra alert zijn nu hij succes heeft gehad. Egels vindt Fodor eng
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ik vind het eigenlijk niet iets om trots op te zijn en het is nog verboden ook.
En, nog gevaarlijk als Nijn ziek was.
Suzanne
Suzanne
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
Suzanne123 schreef:Ik vind het eigenlijk niet iets om trots op te zijn en het is nog verboden ook.
Suzanne
als een konijn nergens heen gaat issie ziek en kun je er niets aan doen. mijn honden zouden hem ook kapot bijten.
waarom is dat gevaarlijk? die konijnenziekte die ik niet ga typen omdat ik dan vast verkeerd typ en in een ander heel oud topic terecht kom is niet overdraagbaar op de hunjes

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
het is verboden , om je hond bewust en los te laten jagen, je kunt er weinig aan doen, als de hond aan de lijn, een zwak, ziek konijn te pakken krijgt, daarbij, het zal hoogtws een myxomatose knijn geweest zijn en dat is verder niet gevaarlijk voor je hond..Suzanne123 schreef:Ik vind het eigenlijk niet iets om trots op te zijn en het is nog verboden ook.
Suzanne
-
Ήυs
Ach joh. Het is alleen maar fijn voor het Nijn. Niet zo zeuren hoor. Beter dan langzaam weg rotten.Suzanne123 schreef:Ik vind het eigenlijk niet iets om trots op te zijn en het is nog verboden ook.
Suzanne
En ja ik vond het prachtig om dat oerinstinct te zien van mijn hond en was best trots op hem!
-
Ήυs
Inge O schreef:oh ja, het aantal konijnenziekten dat op honden overdraagbaar is is eindeloosSuzanne123 schreef: En, nog gevaarlijk als Nijn ziek was.
.
Hij was er meer ziek van dat hij zijn prooi daar niet op kon eten
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Ze had hem aan de lijn, wat had ze er nog meer aan kunnen doen???? & ziek, mix wrs, daar krijgt een hond niets van...Suzanne123 schreef:Ik vind het eigenlijk niet iets om trots op te zijn en het is nog verboden ook.
Suzanne
-
Ήυs
Myxomatosemassam schreef:Suzanne123 schreef:Ik vind het eigenlijk niet iets om trots op te zijn en het is nog verboden ook.
Suzanne
als een konijn nergens heen gaat issie ziek en kun je er niets aan doen. mijn honden zouden hem ook kapot bijten.
waarom is dat gevaarlijk? die konijnenziekte die ik niet ga typen omdat ik dan vast verkeerd typ en in een ander heel oud topic terecht kom is niet overdraagbaar op de hunjes
Tja dat had het knientje. En ik ken die ziekte, dan rotten ze letterlijk weg van binnenuit en sterven heel langzaam.
Nou ik ben blij dat Fo hem in 2 sec verlost heeft.
- M@scha
- Zeer actief
Fafo schreef:Myxomatosemassam schreef:Suzanne123 schreef:Ik vind het eigenlijk niet iets om trots op te zijn en het is nog verboden ook.
Suzanne
waarom is dat gevaarlijk? die konijnenziekte die ik niet ga typen omdat ik dan vast verkeerd typ en in een ander heel oud topic terecht kom is niet overdraagbaar op de hunjes![]()
Tja dat had het knientje. En ik ken die ziekte, dan rotten ze letterlijk weg van binnenuit en sterven heel langzaam.
ah goed zo, jij kent het topic dat ik bedoel niet

- Saskia241
- Zeer actief
Fodor, de verlosser.
Beter dan wegrotten inderdaad.
Beter dan wegrotten inderdaad.
-
Ήυs
Ik heb werkelijk géén idee. Wel nieuwsgierig geworden numassam schreef:Fafo schreef:Myxomatosemassam schreef:Suzanne123 schreef:Ik vind het eigenlijk niet iets om trots op te zijn en het is nog verboden ook.
Suzanne
waarom is dat gevaarlijk? die konijnenziekte die ik niet ga typen omdat ik dan vast verkeerd typ en in een ander heel oud topic terecht kom is niet overdraagbaar op de hunjes![]()
- dagmar88
- Zeer actief
Dat van de Goldens?massam schreef:Fafo schreef:Myxomatosemassam schreef:Suzanne123 schreef:Ik vind het eigenlijk niet iets om trots op te zijn en het is nog verboden ook.
Suzanne
-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 2
Ik ben ook wel eens zo'n nijn tegen gekomen. En ik vond het jammer dat Luna het nijntje niet uit zijn/haar lijden heeft verlost, want ik kon het ook niet 

- dagmar88
- Zeer actief
Suzanne123 schreef:Ik vind het eigenlijk niet iets om trots op te zijn en het is nog verboden ook.
Suzanne
- M@scha
- Zeer actief
- M@scha
- Zeer actief
-
Beesteboelmona
- Actief
- Mijn ras(sen): Podenco x Bardino
Auw!dagmar88 schreef:Ja, die bam ken ik. God wat gaat dat snel!
Die loopt nu zeker met een grote boog om egels heen?
- Lucia
- Zeer actief
Tja, je kon er idd verder niet veel aan doen, hij zat aan de lijn, etc.
Maar ik zou er niet trots op zijn, jak, moet er niet aan denken om dat te zien.
Ik kan me daarintegen wel voorstellen dat Fodor supertrots was op zichzelf
Maar ik zou er niet trots op zijn, jak, moet er niet aan denken om dat te zien.
Ik kan me daarintegen wel voorstellen dat Fodor supertrots was op zichzelf
- dagmar88
- Zeer actief
Beesteboelmona schreef:Auw!dagmar88 schreef:Ja, die bam ken ik. God wat gaat dat snel!
Die loopt nu zeker met een grote boog om egels heen?
De egel loopt nu wel om honden heen
-
Beesteboelmona
- Actief
- Mijn ras(sen): Podenco x Bardino
Zo stoere Charlie.dagmar88 schreef:Beesteboelmona schreef:Auw!dagmar88 schreef:Ja, die bam ken ik. God wat gaat dat snel!
Die loopt nu zeker met een grote boog om egels heen?Ben je mal.
Die van mij zou zelfs niet meer naar een egel durven kijken als hem dat zou gebeuren
-
Supernova
- Zeer actief
Die egel zal niet meer lopen hoordagmar88 schreef:Beesteboelmona schreef:Auw!dagmar88 schreef:Ja, die bam ken ik. God wat gaat dat snel!
- Jippie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chinese Naakthond, Peruaanse Naakthond Middenslag, Poedel Middenslag, Podenco.
- Aantal honden: 6
Ach..een ziek konijntje. Dat zou ik niet zo erg vinden.
De ibicenco van een vriendinnetje had een tijdje terug een babyzwijntje te pakken. Dat vond ik wel echt zielig...zo'n lief klein zwijntje. En ook van haar hond had ze niet gedacht dat ze dat zou doen. Maar toch wel dus...echte rover!
De ibicenco van een vriendinnetje had een tijdje terug een babyzwijntje te pakken. Dat vond ik wel echt zielig...zo'n lief klein zwijntje. En ook van haar hond had ze niet gedacht dat ze dat zou doen. Maar toch wel dus...echte rover!

- dagmar88
- Zeer actief
Ik denk het wel, tenzij hij aan de stress dood is gegaan; hij had geen verwondingen en we hebben gewacht tot hij enigszins verdwaasd de bosjes weer in rende.Denise. schreef:Die egel zal niet meer lopen hoordagmar88 schreef:Beesteboelmona schreef:Auw!dagmar88 schreef:Ja, die bam ken ik. God wat gaat dat snel!
-
Supernova
- Zeer actief
Verwondingen bij egels zie je ontzettend slecht, zeker als ze ook nog aan de onderkant verwond zijn. Helaas zijn hondenbeten 1 van de grootste oorzaken waardoor egels dood gaan. Ik heb een tijd op de egelopvang gewerkt en egels die gebeten worden door honden gaan meestal zonder medische zorg dood helaasdagmar88 schreef: Ik denk het wel, tenzij hij aan de stress dood is gegaan; hij had geen verwondingen en we hebben gewacht tot hij enigszins verdwaasd de bosjes weer in rende.
'los' oefenen had toch effect.
En ik gok maar zo dat Charlie niet echt zachtjes bijt
- dagmar88
- Zeer actief
Charlie bijt niet, ze breekt nekkenDenise. schreef:Verwondingen bij egels zie je ontzettend slecht, zeker als ze ook nog aan de onderkant verwond zijn. Helaas zijn hondenbeten 1 van de grootste oorzaken waardoor egels dood gaan. Ik heb een tijd op de egelopvang gewerkt en egels die gebeten worden door honden gaan meestal zonder medische zorg dood helaasdagmar88 schreef: Ik denk het wel, tenzij hij aan de stress dood is gegaan; hij had geen verwondingen en we hebben gewacht tot hij enigszins verdwaasd de bosjes weer in rende.
'los' oefenen had toch effect.
Ontzettend zonde want het zijn echt hele geinige beestjes
En ik gok maar zo dat Charlie niet echt zachtjes bijt
Ze bijt pas wanneer je aan dingen gaat trekken en is nogal onder de indruk van harde stemmen; dus heeft hem meteen uitgespuugd.
Zou het zonde vinden wanneer egelmans dood is gegaan; maar ja, als je hem niet ziet en je hond gewoon aangelijnd hebt valt er weinig anders te doen
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
massam schreef:http://hondenforum.nl/plaza/viewtopic.p ... =meitoxine
Bedankt voor deze link, heb net even alles doorgelezen wat een lol.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Tja, dat doen honden nou eenmaal.. Ushi heeft laatst twee baby Ltd 's vermoord die uit een nest waren gevallen.. Ik laat het haar natuurlijk niet expres doen, maar als het gebeurd, is het zo. Jammer
Hier bij de plas heb ik al drie myxomatose konijnen zien liggen. Zal me niks verbazen als de meiden er deze week nog een paar uit hun lijden verlossen..
Hier bij de plas heb ik al drie myxomatose konijnen zien liggen. Zal me niks verbazen als de meiden er deze week nog een paar uit hun lijden verlossen..

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
haha GMTA ik wilde m ook al zoeken!dagmar88 schreef:Suzanne123 schreef:Ik vind het eigenlijk niet iets om trots op te zijn en het is nog verboden ook.
Suzanne