In Heerhugowaard hebben wij aan de ene kant geen klagen. In ieder geval 3 losloop plekken, namelijk het Wearderhout, een stuk aangelegt bos, het Rosarium, een park met een paar losloop velden erin, en het Park van Luna waar ook losloop gebieden in zitten.
Verder wel wat plekken erbij waar honden aangelijnt mogen worden uitgelaten, maar wel met een opruimplicht.
Ik ben door ONZE BOA'S al een paar keer aangesproken omdat ik mijn vorige honden altijd los had lopen met een rondje om Het Eiland. Dat is een wijkje omgeven door water, met 3 bruggen de wijk in. Daarom heen een brede groenstrook.
Afijn, er staat om dat hele eiland welgeteld 1 bord met de tekst:
Losloop gebied / Opruimplicht.
Nergens een bord met einde losloopgebied of wat dan ook. Op de plaats waar ik dan met mijn honden liep was dat bord natuurlijk nooit te zien, laat staan te lezen, die stond iets van 800 meter verder, en dan ook nog om de hoek, onmogelijk te zien. Dus, elke dag de discussie, je moet ze aanlijnen.
Ik: Waar staat dat?
Zij: Daar staat een bord, en het 2e bord met einde losloopgebied staat daar.
Ik: Ten eerste, ik kan vanaf hier geen enkel bord zien staan, laat staan lezen. Ten tweede, er is nergens een einde losloop gebied bord te bekennen.
Zij: Dat is er wel, en als je op de site van de gemeente kijkt staat waar je wel en niet mag lopen etc.
Ik: Luister, als de gemeenste iets van mij wil, moeten zij zorgen dat
IK ervan op de hoogte ben. Als ik naar Amsterdam ga, dan lees ik ook gewoon dat ik op de A9 120 km/pu mag. Dat hoef ik niet op een site op te zoeken. Dus, als de gemeente mij iets duidelijk wil maken, dan moeten
ZIJ er zorg voor dragen dat ik kan zien wat de regels zijn op de plek waar ik loop. Punt uit, en als je mij nu dus wil bekeuren, dan zie ik je wel in Alkmaar (rechtbank).
Afijn, na deze discussie een stuk of 8 keer gevoert te hebben kwamen zij erachter (we waren bijna een jaar verder) dat er inderdaad geen bord was met een einde losloopgebied.

Ook, omdat vele mensen dit als verdediging aanvoerde, ik niet alleen, deze strook word door niets of niemand gebruikt voor wat dan ook. Niet om te spelen, niet om te vissen, helemaal niets. Dus, iemand hier willen bekeuren omdat er een hond word uit gelaten is puur mierenneuken en geld willen binnen halen, niets meer, niets minder.

Uiteindelijk is het een uitlaat gebied geworden, wel aangelijnt, met opruimplicht.
Ik kom de boa's wederom tegen, ff babbelen en ik zeg: Mooi dat het een uitgaansplek geworden is, maar als ik die keutel opruim, wat dan daarna? Mag ik hem in de sloot gooien en verwacht je nu echt dat elk normaal denken mens een ronde gaat lopen met een zakje met een hoop stront in zijn handen, of dat ik dat in mijn jaszak stop?
Binnen een maand stonden er hier en daar afvalbakken. Goed bezig zeg ik