Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

husky x malamout X berner sennen

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: husky x malamout X berner sennen

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Zou dit wel serieus zijn?

Zelfs de meest simpele pretnestfokker denkt toch wel na over wat er voor pups uit zouden komen voor er per ongeluk iets gebeurt met een willekeurige reu?

En dan die kruising, stamboomloze berner x poolhondmix,... :80:

Ik geloof het allemaal niet zo.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Googlen op het mailadres levert op dat het geen troll is. Tenzij het twitteraccount ook trollerig is...;-)

Ik hoopte eigenlijk even dat het een troll was.
Diaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennen
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Diaantje »

''Senna is vandaag gedekt door Duvel hopenlijk is het raak en kunnen we binnenkort leuke aparte pups verwachten. @ home sweet home''

:hmmm: Het was niet de bedoeling?

''ze hebben de smaak te pakken (l) vanmiddag was het weer raak!! @ home sweet home''

Nee joh, lijkt alleen maar zo ;)
Nog 1tje:

''ssenna is geslachtsrijp en duvel geniet ervan! en wij staan er bij en kijken erna.... @ home sweet home''

:LOL:
Laatst gewijzigd door Diaantje op 06 sep 2011 00:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Tessa 3-03-2008 - 10-11-2011 †
Hanneke2
Zeer actief

Cleva schreef:
ingevh schreef:Hallo,

Onze Senna heeft vorige week gestoeid met haar vriendje Met als gevolg het verliefde stel nam het ervan,

Nu heb ik nog nooit n nestje gehad dus ik vraag me af wanneer ik kan zien of ze drachtig is.
En ook ben ik benieuwd of iemand enig idee heeft hoe deze mix eruit kan zien.

zelf loopt onze fantasie aardig op hol.

Berner sennen met spitse oren, husky met sennen kleuren krulstaart.

Wat verwachten jullie van deze mix?

Ik verwacht gezellige flaporen, blesjes en hele moeilijke vachten.

Wel een leuk karakter, denk ik.
Echt? Ik zie dat niet. Ik vind Berners best aardige honden, maar vaak erg dwingend in aandacht vragen en met een flink eigenwijze kop erop, en ik vind husky's en aanverwanten hartstikke mooi, maar wat ik ervan zie, niet erg hondsociaal en toch wel heel pittig. Zelfs in het beste geval lijkt het me een combi waarbij je wel heel sterk in je schoenen moet staan als baas, letterlijk en figuurlijk.

Misschien ben ik heel pessimistisch hoor, maar ik zou een nest asielhonden verwachten.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

ingevh schreef:we wilde het niet. we hebben het gewoon niet tegengehouden.

zoals ik eerder al zei het is met haar speelvriendje gebeurd terwijl ze in het bos waren aan het spelen wat ze altijd doen.
Je twitter zegt anders "Als het na vandaag nou niet raak is vreet ik over 9 weken n bezemsteel op!!"
Op de vraag of je zwanger probeert te worden "hahaha nee mijn hond!!"

Succes ermee ik hoop dat het een gezonde zwangerschap wordt met een goede bevalling en gezonde pups die bij goede eigenaren terecht komen.
Hanneke2
Zeer actief

DebbieZ schreef:Googlen op het mailadres levert op dat het geen troll is. Tenzij het twitteraccount ook trollerig is...;-)

Ik hoopte eigenlijk even dat het een troll was.
Ik ook. :(
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Hanneke2 schreef:
Cleva schreef:

Onze Senna heeft vorige week gestoeid met haar vriendje Met als gevolg het verliefde stel nam het ervan,

Nu heb ik nog nooit n nestje gehad dus ik vraag me af wanneer ik kan zien of ze drachtig is.

Echt? Ik zie dat niet. Ik vind Berners best aardige honden, maar vaak erg dwingend in aandacht vragen en met een flink eigenwijze kop erop, en ik vind husky's en aanverwanten hartstikke mooi, maar wat ik ervan zie, niet erg hondsociaal en toch wel heel pittig. Zelfs in het beste geval lijkt het me een combi waarbij je wel heel sterk in je schoenen moet staan als baas, letterlijk en figuurlijk.

Misschien ben ik heel pessimistisch hoor, maar ik zou een nest asielhonden verwachten.

mm, je weet het niet he, een mal kan best lastig zijn, niet bij uitstek een makkelijk sociale hond, een hus en een berner vind ik dan wel weer meevallen, maar goed, hoeveel ze van wat mee krijgen? dat blijft afwachten, ik maak me meer "zorgen" om de gezondheid, zeker als Ma een volle berner is...
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Even een vraag deels gelinkt aan dit topic en deels dus gewoon een vraag. In de dekrijpe periode als je meerdere keren laat dekken op verschillende dagen. Is dan de kans niet groot dat er op de verschillende dagen ook daadwerkelijk gedekt wordt, en dat je dus kans hebt op hele grote nesten waar als er 3 dagen tussen zit bijvoorbeeld de oudste pups het moeilijk kunnen krijgen als de bevalling in wordt gezet omdat zij al wat dagen groter zijn en vaak wat verder in de baarmoeder zitten? Of is dat onzin?
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

blondie schreef:Even een vraag deels gelinkt aan dit topic en deels dus gewoon een vraag. In de dekrijpe periode als je meerdere keren laat dekken op verschillende dagen. Is dan de kans niet groot dat er op de verschillende dagen ook daadwerkelijk gedekt wordt, en dat je dus kans hebt op hele grote nesten waar als er 3 dagen tussen zit bijvoorbeeld de oudste pups het moeilijk kunnen krijgen als de bevalling in wordt gezet omdat zij al wat dagen groter zijn en vaak wat verder in de baarmoeder zitten? Of is dat onzin?
er zijn wat meerdere verhalen over, ik geloof er niet zo in, mijn teven worden eigenlijk altijd een keer of 4 gedekt, in een week tijd ong. nog nooit heb ik echt afwijkende geboorte gewichten gehad, of duidelijk verschil in ontwikkeling van een pup.
Diaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennen

Ongelezen bericht door Diaantje »

yamie schreef:dat blijft afwachten, ik maak me meer "zorgen" om de gezondheid, zeker als Ma een volle berner is...
Zo op die foto op Twitter te zien wel. Een beetje jammer van het gedraai van TS :19: Kom er dan gewoon eerlijk voor uit als dit nestje gepland was.

Edit: Toevoeging
Laatst gewijzigd door Diaantje op 06 sep 2011 00:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Tessa 3-03-2008 - 10-11-2011 †
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

beetje de vermoorde onschuld uithangen, bah
Hanneke2
Zeer actief

yamie schreef: mm, je weet het niet he, een mal kan best lastig zijn, niet bij uitstek een makkelijk sociale hond, een hus en een berner vind ik dan wel weer meevallen, maar goed, hoeveel ze van wat mee krijgen? dat blijft afwachten, ik maak me meer "zorgen" om de gezondheid, zeker als Ma een volle berner is...
Ik ken maar 1 husky en een huskykruising in mijn omgeving, en dat zijn precies twee honden waar ik voor omloop (die ene loopt alleen maar te gillen naar alles wat hond is en die ander valt zelfs uit naar Jack als Jack gewoon langs loopt), dus ik ben geen expert. :roll:

Wat betreft die gezondheid, denk ik dat het slechtste scenario is dat je een stel honden fokt dat zo ongeveer leeft om te lopen, en stijf staat van de orthopedische ellende. En dat is wel een heel triest idee.
kimmeke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute

Ongelezen bericht door kimmeke »

Had dan toch op zn minst de moeite gedaan om een fatsoenlijkere reu te vinden zoals bv een boomloze berner he :roll: Gooi maar wat kruisingen bijeen en hopen dat je alles kwijt raakt? Goed bezig!
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Afbeelding

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
Hanneke2
Zeer actief

kimmeke schreef:Had dan toch op zn minst de moeite gedaan om een fatsoenlijkere reu te vinden zoals bv een boomloze berner he :roll: Gooi maar wat kruisingen bijeen en hopen dat je alles kwijt raakt? Goed bezig!
Ik denk wel dat ze alles kwijt raakt, het worden schattige brutale pluizebollepups, daar trappen mensen wel in.

Maar als dat eenmaal 35, 40 kilo weegt en uitvalt naar andere honden of echt niet uit te laten is door de kindjes omdat het ze over straat sleurt, dan wordt het massaal in het asiel gepleurd. En dan zijn ze zo leuk niet meer en is het maar de vraag of er een baas voor komt.

Leuk, dat vooruitzicht van een heel nest puppen dat ongeveer gedoemd is om achter tralies te belanden. Sorry hoor, maar dan heb je toch geen werkende hersencellen als je daarvoor je bloedeigen hond door dat hele gedoe van zwanger en bevallen en alle risico's vandien forceert.
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Hanneke2 schreef:
kimmeke schreef:Had dan toch op zn minst de moeite gedaan om een fatsoenlijkere reu te vinden zoals bv een boomloze berner he :roll: Gooi maar wat kruisingen bijeen en hopen dat je alles kwijt raakt? Goed bezig!
Ik denk wel dat ze alles kwijt raakt, het worden schattige brutale pluizebollepups, daar trappen mensen wel in.

Maar als dat eenmaal 35, 40 kilo weegt en uitvalt naar andere honden of echt niet uit te laten is door de kindjes omdat het ze over straat sleurt, dan wordt het massaal in het asiel gepleurd. En dan zijn ze zo leuk niet meer en is het maar de vraag of er een baas voor komt.

Leuk, dat vooruitzicht van een heel nest puppen dat ongeveer gedoemd is om achter tralies te belanden. Sorry hoor, maar dan heb je toch geen werkende hersencellen als je daarvoor je bloedeigen hond door dat hele gedoe van zwanger en bevallen en alle risico's vandien forceert.
Hoef ik het niet meer te schrijven.
Het worden wel leuke pups. En ja op marktplaats verkoopt het plaatje niet het praatje.
Afbeelding
gevni havanezers
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

onze Amy is 4x gedekt en het geboortegewicht van alle 5 de puppies lag bijelkaar. Op de echo (dag 28 na de eerste dekking) was volgens de da te zien dat de vruchtjes 25 dagen oud waren. De bevallingsdatum was ook dag 63 van de 3de dekking
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Amy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Crested (+Kruising), Middenslag Poedel, Mechelse Herder

Ongelezen bericht door Amy »

Nou gefeliciteerd met je geplande oepsnestje.. Of wat voor onzin je ook aan het praten bent :oohja:
Ik hoop dat je spaarpot groot genoeg is voor een eventuele keizersnede en dat je tijd genoeg hebt om
je toekomstige pups elke 2uur te voeden.. Want ja, er kunnen veel dingen mis gaan!!
Pups dood, moeder dood en ga zo maar door :E:
Afbeelding
~reinforcement builds behavior~
~You can not influence someone while you are judging them~
Sarah5
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle

Ongelezen bericht door Sarah5 »

Amy schreef:Nou gefeliciteerd met je geplande oepsnestje.. Of wat voor onzin je ook aan het praten bent :oohja:
Ik hoop dat je spaarpot groot genoeg is voor een eventuele keizersnede en dat je tijd genoeg hebt om
je toekomstige pups elke 2uur te voeden.. Want ja, er kunnen veel dingen mis gaan!!
Pups dood, moeder dood en ga zo maar door :E:
Je reactie in combinatie met je onderschrift spreekt elkaar nogal tegen;
~You can not influence someone while you are judging them~
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ach, als de pups onhandelbaar of rete-ongezond blijken en in het asiel terecht komen of afgespoten moeten worden, heeft TS iig de "leuke" ervaring van een nestje en d'r geld binnen....
Daar is het toch allemaal om begonnen?
Ikke, ikke, ikke en de honden kunnen.....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door daywalker »

tja, heeft het nog zin dat fokkers hun stinkende best doen om een ras in ere te houden?
Enfin, als de pups van de zorgvuldig uitgekozen combinatie er zijn, kan je ze nog altijd op MP te scharrel zetten. :piew: :piew:
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

daywalker schreef:tja, heeft het nog zin dat fokkers hun stinkende best doen om een ras in ere te houden?
Enfin, als de pups van de zorgvuldig uitgekozen combinatie er zijn, kan je ze nog altijd op MP te scharrel zetten. :piew: :piew:
:pffff: Ik vind niets mis met MP.

2 van mijn drie honden hebben er op gestaan, wie weet nummer 4 ook.
Het is maar een medium, dat gebruikt of misbruikt kan worden :U:

En natuurlijk heeft dat wel zin, al vind ik dat het aantal rassen dat écht naar eer en geweten wordt gefokt zo langzamerhand steeds kleiner worden.
De3staffies
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire terrier

Ongelezen bericht door De3staffies »

Ik snap de drang om dit soort nestjes te willen gewoon niet, kom je nooit op mp? Daar staan allemaal puppies op, en vaak zie je ze terug als herplaatser.
Ik heb ooit eens een keer een echt oeps nest gehad, mijn reu was 8 maand en mijn teef toen bijna 3 jaar. Ik had ze dag en nacht gescheiden en werd gek van het kabaal wat ze maakten als ze naar elkaar toe wouden. Angel heeft de deur van de slaapkamer open gemaakt en Buddy heeft zijn kans gezien toen. Ik heb toen zo gehuild, was compleet in paniek en heb de fokker gebeld en de da. Met zijn allen hebben we besloten om het nest te laten komen, met als resultaat 8 puppies. En een schuld om de stambomen te kunnen betalen...
En dan moet je nog eens de pups goed opvoeden en komen er ook nog eens kosten bij, 1 ziek.. Allemaal ziek!! De stres waar komen ze terecht? :ugh: Nee het lijkt allemaal leuk en prachtig, dat is het ook wel maar mensen onderschatten het!
Nu heb ik Floor, en ik laat haar mooi steriliseren... Ik ben geen fokker, en ben van mening dat mensen het fokken aan de echte kenners over moeten laten...

Nee serieus, ik vind dit een hele domme keuze die jullie gemaakt hebben..
Afbeelding

Twinkeltje bedankt!!!
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Waarom worden de dode moeders en puppen er niet bijgehaald als argument om niet te fokken als het gaat om een stamboom/getest nest.??????
Op zich zit ik er ook nog niet zo mee hoor.
Er zijn zat mensen die voor een leuke bastaard of mix gaan .
Alleen de onnozelheid en de onverschilligheid waarmee TS het aangeeft ,daar kan ik mij wel aan storen.
zeg dan gewoon dat je graag een nest wilt fokken ,maar niet dat onbesliste geleuter.

Ach en MP daar is niets mis mee .
Groot bereik en gratis adverteren. :19:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Hanneke2 schreef:
Cleva schreef:

Toch is het maar net wat voor ervaringen je hebt met honden. Ik ken eigenlijk alleen maar aardige Berners (sommigen wat lomp in hun enthousiasme) en husky's vind ik vaak heel duidelijk in hun omgang met andere honden, ze leven ook graag met meerdere honden samen.
Qua karakter zie ik op voorhand niet hele grote problemen bij zo'n nestje als dit. Niet dat ik het vermeerderen van honden aanmoedig, integendeel, er zijn er immers al zo veel baasloze honden.
Afbeelding
DebbieZ
Zeer actief

Mij boeit het ook niet zo of het nou ras is of stamboom of mix, maar zoiets doen met complete onwetendheid, nonchalance en zonder enige vorm van voorbereiding, overweging en helemaal niet gestoord door enige kennis van zaken. Wie heeft daar nou behoefte aan. Iedereen kan in het bos gaan staan en naar humping dogs gaan kijken, daar zit de moeilijkheidsgraad niet. In zoiets verantwoord doen wel en daar faalt TS machtig in. Die heeft nog nooit van het woord 'verantwoord' gehoord.

Tja, daar breekt mijn klomp, ga in hemelsnaam breien als hobby. Of ga iets anders leuks in het bos doen als je je verveelt.
bouvierpoedel
Zeer actief

Inge O schreef:
bouvierpoedel schreef:Waarom worden de dode moeders en puppen er niet bijgehaald als argument om niet te fokken als het gaat om een stamboom/getest nest.??????
snap ik ook niet. dan zou je iedereen die fokt op als een dierenbeul moeten zien want die riskeren allemaal het leven van hun teef en pups.
En dat ook nog verschillende malen per teef en het kreng wil maar niet dood. :S:
.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Inge O schreef: een beetje zoals met eieren van vogels : die worden ook met dagen tussentijd gelegd maar ondertussen nog niet bebroed, pas na het laatste ei gaan ze broeden en schiet het spul aan de groei.
weet niet hoe dat bij andere eieren is, maar bij de uilen komen ze ook de dagen na elkaar pas uit en zit er dus in 1 groep jongen zoals bv bij de kerkuilen (6-9 eieren niet abnormaal) ook een verschil van 6-9 dagen in leeftijd...
bouvierpoedel
Zeer actief

DebbieZ schreef:Mij boeit het ook niet zo of het nou ras is of stamboom of mix, maar zoiets doen met complete onwetendheid, nonchalance en zonder enige vorm van voorbereiding, overweging en helemaal niet gestoord door enige kennis van zaken. Wie heeft daar nou behoefte aan. Iedereen kan in het bos gaan staan en naar humping dogs gaan kijken, daar zit de moeilijkheidsgraad niet. In zoiets verantwoord doen wel en daar faalt TS machtig in. Die heeft nog nooit van het woord 'verantwoord' gehoord.

Tja, daar breekt mijn klomp, ga in hemelsnaam breien als hobby. Of ga iets anders leuks in het bos doen als je je verveelt.
Je bedoeld breien terwijl je hond naait.
Soort van dezelfde hobby delen. :mann:
DebbieZ
Zeer actief

Qua karakter, uiterlijk en gezondheid die eruit komt is het een volkomen gok, denk ik. Ik hoop dat TS een beetje kan socialiseren en de pups bekend kan en wil maken met de wereld. Dat is natuurlijk ook wel even belangrijk voor het gedrag later.
De3staffies
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire terrier

Ongelezen bericht door De3staffies »

bouvierpoedel schreef:Waarom worden de dode moeders en puppen er niet bijgehaald als argument om niet te fokken als het gaat om een stamboom/getest nest.??????
Op zich zit ik er ook nog niet zo mee hoor.
Er zijn zat mensen die voor een leuke bastaard of mix gaan .
Alleen de onnozelheid en de onverschilligheid waarmee TS het aangeeft ,daar kan ik mij wel aan storen.
zeg dan gewoon dat je graag een nest wilt fokken ,maar niet dat onbesliste geleuter.

Ach en MP daar is niets mis mee .
Groot bereik en gratis adverteren. :19:
Ik vind gewoon dat mensen zoals de TS het vaak allemaal veelste luchtig zien, o leuk puppies... Nou zo is het niet!! Als je er geen verstand van hebt (zoals ik in die tijd) Kan het moeilijk en frustrerend zijn, TS gaat er met zoveel blijheid in dat het wel eens teleurstellend kan zijn ook voor haar. En nee Mp is niks mis mee, maar ik vind dat het veel word misbruikt! Wil je je hond kwijt, even foto maken en plaatsen op mp!!
Afbeelding

Twinkeltje bedankt!!!
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”