Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

'Doe es effe normaal'

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Re: 'Doe es effe normaal'

Ongelezen bericht door cloris »

Wanneer Napoleon zijn longen eruit staat te brullen voor het raam als er weer een haas zo brutaal is om voorbij te hupsen roep ik ook vaak; EUH doe eens normaal en als hij daarna nog zenuwachtig heen en weer loopt te stieren door de kamer vraag ik of hij deze eeuw nog van plan is zijn Keizerlijke billen op de bank te plaatsen omdat ik gek word van hem :lol1: Woordelijk zal hij me niet begrijpen maar hij heeft wel een idee wat ik op dat moment verwacht :lol1:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Als ik naar bed ga, gaat Loddie mee. ik moest dan staan en dan sprong ze zo dat haar voorpootjes in mijn armen waren en dan kon ik haar op bed tillen.
Maar ja, mijn sta functie is weg dus dat moest anders.
Nu doen we het zo:

Als ik klaar ben in de douche roep ik : Loddie Taxiiii en rij naar de bank. Loddie gaat dan met haar voorpoten op de leuning van de bank staan(de taxi staanplaats) en ik parkeer netjes daarnaast. Loddie stapt dan op schoot en ik rij naar het bed waar Loddie dan op overstapt. :pffff:
Afbeelding
Yaika
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Yaika »

Ik zeg ook heel vaak tegen de jongens..

Als ik je moet komen halen, is het minder leuk he! :zweep:

Of ik tel inderdaad hardop tot 3..

Nuuustklaar word hier ook heel vaak gebruikt..

En ipv nee. heel vaak NIET!

Dan gaat diesel lopen drammen.. en dan zeg ik meteen .. Diesel .. nee.. nee.. NIET!
Weg is tie! :E:
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Shibby schreef:
Dalisa schreef:'ik breng je zo terug naar het asiel hoor!'
Dat zeggen we hier tegen die Dikke ook en blij kijken dat ie dan kan :LOL:

Nee, met zo iets ergs heb ik ze nog nooit gedreigd. Da's wel heel erg, hoor :ugh: .

(Ik heb in het verleden wel mijn eigen zoon gedreigd dat ik hem zou inruilen voor een lief meisje of hem alsnog te vondeling zou leggen :oeps: )
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

lieke schreef: (Ik heb in het verleden wel mijn eigen zoon gedreigd dat ik hem zou inruilen voor een lief meisje of hem alsnog te vondeling zou leggen :oeps: )
LIEKE! :O:
Je openbaringen op dit forum worden per keer erger! :LOL:
lieke
Zeer actief
Contacteer:

_Leonie schreef:
lieke schreef: (Ik heb in het verleden wel mijn eigen zoon gedreigd dat ik hem zou inruilen voor een lief meisje of hem alsnog te vondeling zou leggen :oeps: )

Maak je geen zorgen, op mijn verzuchting dat ik hem zou inruilen voor een lief meisje, antwoordde hij 'nou, dan ga ik naar het asiel en ruil jou in voor een leuke hond!.' :LOL:
Ik geloof dus niet dat ik hem een trauma heb bezorgd met mijn dreigement. Ik heb eerder een trauma omdat mijn zoon een asielhond prefereert boven zijn bloedeigen moeder.
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
lieke schreef: Ik heb eerder een trauma omdat mijn zoon een asielhond prefereert boven zijn bloedeigen moeder.
Even een ouwe teef inruilen ;-) (waarbij de hond uiteraard de teef is hè, haast ik mij te zeggen) :schrik:
:tong:
Afbeelding
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger

Ongelezen bericht door Abby »

Ik merkte vandaag dat ik vloek als ik boos op 1 van de honden ben! :80: Ik vloek niet! Maar dan dus wel. Ik voelde me al niet zo tof, weinig slaap gehad deze week en nouja, gewoon,m vanalles te doen dus even geen zin in gezeik van Yolah tegen de schuttinghond.

We gingen er langs en ik zag die rugharen alweer opstaan. Meestal is een simpel NEE dan genoeg om normaal weer verder te lopen, nu dus niet en mevrouw schuifelde sneaky in de richting van de schutting, ondertussen oren naar voren stekend enz enz. Waarna ik in viswijf-modus schoot:" YOLAH! Heb je nou godverdomme OREN of niet? Gebruik die dingen toch es een keer!" :gvd: Waarna ik ineens een 'calm submissive' hondje naast me had drentelen.
zo. :zweep: :pffff:

Oja, en ik kan het ook als Abby weer eens (door mijn eigen onoplettendheid) een bek vol kattestront staat weg te werken. :gvd: :boos: :S: Dan komen er meestal woorden bovendrijven als 'vieze ranzige kutjoekel' 'achterlijke straathond' en 'jij godvergeten vreetmokkel!' :mann:
Ik ben heel charmant als ik boos ben. not. :piew:
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Inge O schreef:
lieke schreef:
_Leonie schreef:

Maak je geen zorgen, op mijn verzuchting dat ik hem zou inruilen voor een lief meisje, antwoordde hij 'nou, dan ga ik naar het asiel en ruil jou in voor een leuke hond!.' :LOL:
Ik geloof dus niet dat ik hem een trauma heb bezorgd met mijn dreigement. Ik heb eerder een trauma omdat mijn zoon een asielhond prefereert boven zijn bloedeigen moeder.
een zoon van zijn moeder :ok: :mrgreen: .
Zoiets dacht ik ook, zo moeder zo zoon :engel:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Femmel
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Yep "Doe es effe normaal", "Gedraag je", "Waag het!", "Denk er om", maken allemaal deel uit van de dagelijkse communicatie met Ginger. :mrgreen:
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.

Ongelezen bericht door ArCee »

[Sandra] schreef:Wat ik baasjes vaak tegen hun hond hoor zeggen, vooral als de hond uitvalt of als hij druk doet: 'Doe toch es effe normaal.'

Maar een hond weet toch niet wat 'normaal' is?

Zeg je het ooit tegen je hond? Ik kan me niet heugen dat ik het ooit tegen mijn hond heb gezegd.
Duidelijk voorbeeld van het "vermenselijken"van een hond lijkt mij? :W:
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Femmel
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Ach, zolang honden ons niet verstaan kan het ook geen vermenselijking zijn. Het gaat immers niet om wát je zegt maar om hoe je het zegt, toch?
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
kimmeke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute

Ongelezen bericht door kimmeke »

Je wil trouwens niet weten wat ik hier nog allemaal naar Sanka dr oren gooi :schrik: Hier ook regelmatig het dreigement 'ik hang je aan een boom he! keus genoeg hoor! :pffff: ' , mn nieuwe overbuur bekeek me wel even raar toen hij dat de voorbije week hoorde... :F:
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Afbeelding

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

blondie schreef:
Dalisa schreef:'ik breng je zo terug naar het asiel hoor!'
Ik "dreig" ook altijd dat ik ze terug breng waar ze vandaan kwamen :LOL:

En ook wel de achternamen gebruiken afgekort dan... Bluf Burger! Hoe rap ze dan weer bij de les is hahaha (is slechts mijn intonatie uiteraard op dat moment waarop ze reageert, maar het blijft grappig :o )

Haha, ja dat doe ik ook 'kijk uit hoor, want ik breng je naar het asiel!' :S:
En de achternamen, of in dit geval bij Puchu zijn 'rasnaam'.... als ik boos op hem ben (of uitermate streng/boos) dan zeg ik 'PELUD!!!!'
en óf hij het weet dan :hmmm: haha.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Femmel schreef:Yep "Doe es effe normaal", "Gedraag je", "Waag het!", "Denk er om", maken allemaal deel uit van de dagelijkse communicatie met Ginger. :mrgreen:
Hahah, ja die ook inderdaad. "Dacht het niet he!?" doet het hier ook altijd goed :mrgreen:
Afbeelding
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Haha, herkenbaar hoor!

Hier ook heel veel; doe eens normaal/doe niet zo raar en heel vaak; doe niet zo stoer! (als ze in eens gaat grommen/blaffen naar iets of iemand, terwijl het een schijterd eerste klas is).

Als ze niet wil komen; Hey Luna, wat denk je ervan?
Of dingen zoals; waag het eens!/heb het hart (in je donder)/gaan we nu potverdrie luisteren!/Ben je nou helemaal gek geworden?
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

als ultiem dreigement voor niet hierkomen zei ik altijd: "als ik je moet komen halen....." Heeft eigenlijk nooit niet gewerkt :mrgreen:
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

ArCee schreef:
[Sandra] schreef:Wat ik baasjes vaak tegen hun hond hoor zeggen, vooral als de hond uitvalt of als hij druk doet: 'Doe toch es effe normaal.'

Maar een hond weet toch niet wat 'normaal' is?

Zeg je het ooit tegen je hond? Ik kan me niet heugen dat ik het ooit tegen mijn hond heb gezegd.
Duidelijk voorbeeld van het "vermenselijken"van een hond lijkt mij? :W:
Heb je gelezen wat ze hier verder allemaal uitkramen? :LOL:

Maar ik lul ook wat af hoor. Dan gaan we eerst even dit doen, dan moet ik even dat doen en dan gaan we even kijken of je vriendinnetje er is.
Kwispelkwispelkwispel.

Of als het tijdens het uitlaten aan het tijdrekken is: Kunnen we even doorlopen?
En inderdaad: Kunnen we vandaag nog even doorlopen?

Hee, dikke deur.
Kwispelkwispelkwispel.

Maar om hem te stoppen met overenthousiast gedrag (positief of negatief) gebruik ik het woordje 'normaal' niet. Hee, kappen! Of: Otto is klaar, nu.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Yaika
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel

Ongelezen bericht door Yaika »

kipo schreef:als ultiem dreigement voor niet hierkomen zei ik altijd: "als ik je moet komen halen....." Heeft eigenlijk nooit niet gewerkt :mrgreen:

Same here! :mrgreen:
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Yaika schreef:
kipo schreef:als ultiem dreigement voor niet hierkomen zei ik altijd: "als ik je moet komen halen....." Heeft eigenlijk nooit niet gewerkt :mrgreen:

Ik heb mezelf er wel eens op betrapt dat ik, net als bij mijn zoon vroeger, ik zei 'ik tel tot 3.... ÉÉN!! (eerste vinger omhoog), TWÉÉ!!! (2e vinger omhoog)...' even wachten en dan dreigend 'DRRR...' en dan houden ze subiet op. Werkte bij zoonlief trouwens ook. :LOL:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik kom eigenlijk nooit verder als HEEE Mafkees, en wat hij dan ook doet, het is eigenlijk altijd over :mann:
is meestal het signaal dat ik ermee aan ben :hmmm:
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Hier een heel scala aan dingen die ik tegen ze roep.

Als ze in de houding springen om overduidelijk iets stouts te doen: "denk erom, haal het niet in je hoofd".
Als ze niet komen: "als ik je moet komen halen, dan weet je het wel".
Of ik gebruik mijn achternaam achter hun eigen naam of de kennelnaam.
Potverdorie, dat is als ze in huis echt niet luisteren, zeker Chester weet dan genoeg en stopt direct met het ongewenste gedrag.
Als Chester loopt te mopperen en blaffen en niet wil stoppen: "moet je in de gang".

Doe normaal roep ik eigenlijk ook heel vaak.

Geloof dat ik een heel scala heb aan dit soort uitspraken waar ze geen bal van begrijpen.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
tamara-71
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Kruising herder-collie

Ongelezen bericht door tamara-71 »

Hier ook een hoop gelul. En hij luistert nog ook! Meestal....

"Paco ga eens aan de kant."
"Nee, niet die kant, de andere kant" :wink:
"Paco ga je mee ......?
En dan afhankelijk van wat ik zeg (met de auto, naar oma, naar Cootje, poepen/plassen), loopt hij naar de auto, naar oma, naar Cootje, het poep- en plasrondje.
"Wil je zwemmen? Ga maar vooruit dan! " (Hup daar gaat hij naar het zwemplekje)
" Wil je nog een keer?" (zwemmen, achter de stok aan etc). En dan laat hij zijn stok los.
Het commando 'los' is een geval van jammer, dat werkt averechts.
Hierkomen is ook een vrij lang commando bij ons: "Pakiepakiepaak, kom eens hier!"
Meekomen is geheel onverwacht het commando 'Doei' geworden of 'nou doei he'
(ontstaan uit mijn vele kletspartijen met andere hondenbezitters onderweg).
Nog een gevleugelde hier: "niet blaffen met je bek vol". Die vinden de kinderen erg leuk.
En: "eerst je bak leeg eten, dan krijg je een toetje." (als hij weer eens voor de snoepkast zit)

Doe effe normaal gebruik ik eigenlijk alleen ter geruststelling van de angstige voorbijganger als hij weer eens loopt te blaffen: "doe effe normaal, die meneer gelooft echt niet dat je een gevaarlijke hond bent. Doe maar gewoon lief, dan aait hij je wel. " Helpt niets, hij loopt 100 mensen straal voorbij om tegen een bang iemand te gaan blaffen. En dan precies aan de andere kant blijven staan zodat ik er niet bij kan en als een debiel rondjes loop om de betreffende persoon :boos: (Doet ie anders nooit hoor! :oeps: )

groetjes van Tamara en Paco
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

lieke schreef:
Yaika schreef:

Ik heb mezelf er wel eens op betrapt dat ik, net als bij mijn zoon vroeger, ik zei 'ik tel tot 3.... ÉÉN!! (eerste vinger omhoog), TWÉÉ!!! (2e vinger omhoog)...' even wachten en dan dreigend 'DRRR...' en dan houden ze subiet op. Werkte bij zoonlief trouwens ook. :LOL:
vooral als ik om de bal vraag, wil tante tut nog wel eens doen alsof haar neus bloedt en dan tel ik terug, dus 3, 2.... 1 is (vrijwel) nooit nodig en die ene keer dat dat wel nodig is, gaat 1 gepaard met een indringende blik en zware grom vlak boven de booswicht. Mijn moeder wist dit min of meer, dus die riep Kita, die niet kwam (want bij oma hoeft dat niet...) en mijn moeder roept 1. Had ze toch in no time een heel braaf timide hondje naast zich (en ze snapte er niets van :oohja: )
:LOL:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”