Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe erg vind jij het...
Moderator: moderatorteam
- Diaantje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennen
- Aantal honden: 1
Re: Hoe erg vind jij het...
Hier worden ze niet geknipt
Dus veel eraan verprutsen kan ik niet. Soms komt het wel eens voor dat ze een hotspot hebben en rondlopen met een kale plek maar dat boeit me niet. Het is voor hun eigen bestwil en wat andere daarvan vinden kan me bar weinig schelen.

♥ Tessa ♥ 3-03-2008 - 10-11-2011 †
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik las het en dacht eigenlijk, ach ik hoef mijn honden niet in model te knippen of naar een hondenkapper te brengen.
Tot ik me besefte dat ik heel wat opmerkingen naar mijn kop heb gekregen toen ik Finn zijn staart had geknipt
Las ooit ergens dat als het puntje van de staart op de grond zou hangen dat dat irritant zou zijn voor de hond en dat ze dan de staarten omhoog zouden worden gehouden door de honden ipv lekker te laten hangen
Puntjes knippen was dus heel gewoon. Ok. Ik nam zijn grote volle staart tussen mijn vingers en roetsjjjj.
en toen had hij een blokstaart. Horizontaal recht afgeknipt die zwarte pluim op het eind van zijn staart, het zag er niet uit
en ik kreeg écht waar behoorlijk wat commentaar en vragen over wat er met zijn mooie pluimstaart was gebeurd
Ik knip die staarten nooit meer in ieder geval. 
Tot ik me besefte dat ik heel wat opmerkingen naar mijn kop heb gekregen toen ik Finn zijn staart had geknipt

Las ooit ergens dat als het puntje van de staart op de grond zou hangen dat dat irritant zou zijn voor de hond en dat ze dan de staarten omhoog zouden worden gehouden door de honden ipv lekker te laten hangen

- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Als het maar lekker in zijn vel zit, is het belangrijkste
Otto heeft een (gedeeltelijke?) plukvacht maar is de laatste keer geschoren ipv geplukt. Is op zich niet heel erg maar dat ging niet in overleg. Volgende maand zien we weer een (nieuwe) trimster en dan hoop ik toch op een advies dat hemzelf het meeste recht doet. Ik heb duizendmaal liever dat hij zich fijn voelt met een scheerbeurt dan dat een plukbeurt een lijdensweg voor hem zou zijn (stil moeten blijven liggen - dit is waar mijn twijfel ligt). Trimsters die hem tot dusver hebben gezien hebben zich er nooit volledig over uitgelaten en ik heb de 'fout' gemaakt om er niet de hele tijd bij te blijven. Toch merk ik, als ik hem borstel of kam of zijn oren pluk of de huidplooi boven zijn staart pluk, dat hij het okee vindt: hij blijft gewoon liggen. Zou ik hem zelf (kunnen) doen, wat ik graag zou willen, dan doe ik dat net zo lief in een paar sessies. Dan ziet het er maar een beetje half gedaan uit, dat is maar een paar dagen.

Otto heeft een (gedeeltelijke?) plukvacht maar is de laatste keer geschoren ipv geplukt. Is op zich niet heel erg maar dat ging niet in overleg. Volgende maand zien we weer een (nieuwe) trimster en dan hoop ik toch op een advies dat hemzelf het meeste recht doet. Ik heb duizendmaal liever dat hij zich fijn voelt met een scheerbeurt dan dat een plukbeurt een lijdensweg voor hem zou zijn (stil moeten blijven liggen - dit is waar mijn twijfel ligt). Trimsters die hem tot dusver hebben gezien hebben zich er nooit volledig over uitgelaten en ik heb de 'fout' gemaakt om er niet de hele tijd bij te blijven. Toch merk ik, als ik hem borstel of kam of zijn oren pluk of de huidplooi boven zijn staart pluk, dat hij het okee vindt: hij blijft gewoon liggen. Zou ik hem zelf (kunnen) doen, wat ik graag zou willen, dan doe ik dat net zo lief in een paar sessies. Dan ziet het er maar een beetje half gedaan uit, dat is maar een paar dagen.

Groetjes,
Sandra
-
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Bijna alle soorten rassen of rasmixen zijn geweldig :)
- Aantal honden: 6
Vreselijk ....als ze er juist TE perfect volgens model en ras moeten uitzien!
Meesten hebben hier korte en gladde vacht, dus weinig onderhoud.
Maar de kleinste hier (poeh(tje), is als rare mix van rassen een ramp qua onderhoud en trimmen en bijhouden!
Gelukkig heeft ze geen huidproblemen zoals jeuk, maar haar vacht moet eigenlijk wel steeds en lokaal zeker vrij kort geschoren worden helaas..
Vanuit de haarwortel/zakje komen er steeds 23 soorten aan haar naar boven, 1stijle, 1 poedeldwarrel/krul en een vreemde donshaar.
Deze 3 samen maken er zodra haar haar rond 1 cm lang is al een enorme klit van en gaat vervilten
We hebben alles hier wel aan kammen, borstels, scharen, tangetjes, tondeuses, opzetstukken, antiklitzooi, maar ze moet om de paar weken weer een echte trimbeurt pfff.
Volgens mij zit er in haar bloed iets als Pokon, zo snel groeit alles weer aan
Onze Golden is intussen meer een "opa" en hoeft alleen steeds goed geborsteld te worden, soms paar klitten knippen we wel weg.
Maar als we dit 'volgens' boekje en richtlijnen ras doen, issie erna net onze queen Beatrix die nog zonder haarlak haar coupe heeft

Meesten hebben hier korte en gladde vacht, dus weinig onderhoud.
Maar de kleinste hier (poeh(tje), is als rare mix van rassen een ramp qua onderhoud en trimmen en bijhouden!
Gelukkig heeft ze geen huidproblemen zoals jeuk, maar haar vacht moet eigenlijk wel steeds en lokaal zeker vrij kort geschoren worden helaas..
Vanuit de haarwortel/zakje komen er steeds 23 soorten aan haar naar boven, 1stijle, 1 poedeldwarrel/krul en een vreemde donshaar.
Deze 3 samen maken er zodra haar haar rond 1 cm lang is al een enorme klit van en gaat vervilten

We hebben alles hier wel aan kammen, borstels, scharen, tangetjes, tondeuses, opzetstukken, antiklitzooi, maar ze moet om de paar weken weer een echte trimbeurt pfff.
Volgens mij zit er in haar bloed iets als Pokon, zo snel groeit alles weer aan

Onze Golden is intussen meer een "opa" en hoeft alleen steeds goed geborsteld te worden, soms paar klitten knippen we wel weg.
Maar als we dit 'volgens' boekje en richtlijnen ras doen, issie erna net onze queen Beatrix die nog zonder haarlak haar coupe heeft

- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
gelukkig is het maar haar en groeit het vanzelf weer aan. ik kan mij er ook niet erg druk om maken. mijn llhasa scheer ik helemaal kort net als mijn krullende maltezerkruisingen. mijn tollers daartegen hou ik netjes bij, geen wafeltjes.
ellen
ellen
- ArCee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Deed mijn vrouw ook eens, vlak voor ik met mijn broer een week naar Turkije ging.christina schreef:Ik bewerk mijn partner zelf met de tondeusestandje 1; bij mijn hond is dat niet nodig.
Eerst King geschoren, ik zeg voor de gein, doe mij ook maar

Trekt ze zo dat ding over m'n ei heen

Ja, toen moest alles eraf, alles iets van 2 a 3 mm.
Voor de 1e keer van mijn leven mijn hoofdhuid verbrand daar in Turkije.

Moest ik verplicht een pet op, of mijn hele kanis in de zonnebrand smeren, lekker dan

Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
ehh nou ja dat hangt er wel een beetje vanaf.
Kaiyou had ook een plek op zijn staart en heb zijn haren daar gewoon vanaf geschoren omdat het dan beter schoon te houden was.
Ik zou echter nooit die hele hond kaalscheren omdat het handig is.
Kvind zijn wolletje wel goed zo.
Kaiyou had ook een plek op zijn staart en heb zijn haren daar gewoon vanaf geschoren omdat het dan beter schoon te houden was.
Ik zou echter nooit die hele hond kaalscheren omdat het handig is.

- Joepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff
Maakt mij niets uit.
Mijn vorige hond was een Clumber Spaniel en die hebben witte vrij lange haren.
Die van mij vond het heerlijk om zich als een varken te gedragen dus lekker in de meest smerige sloten te springen.
Daarom haalde ik lekker de tondeuse over hem heen
Mijn vorige hond was een Clumber Spaniel en die hebben witte vrij lange haren.
Die van mij vond het heerlijk om zich als een varken te gedragen dus lekker in de meest smerige sloten te springen.
Daarom haalde ik lekker de tondeuse over hem heen

- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
- Aantal honden: 3
Het interesseert me geen bal of ze er netjes gecoifeerd bij lopen, als ze er zelf maar geen last van hebben
Boyke pluk ik zelf (en Sidey dadelijk ook als ze zover is), maar het duurt meestal een paar dagen voor ik alles eraf heb, dan krijg je dit effect...

Ik begin volgende keer achteraan, is weer eens wat anders

Ik begin volgende keer achteraan, is weer eens wat anders

- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Ik ben nogal gemakkelijk. Branco is korthaar en vergt amper onderhoud, die vind het vooral lekker als ik de losse haren met mijn vingertoppen eruit 'hark' en meer hoeft ook niet.
(Die valt meer op door zijn zwabbergang na de verlamming)
Rhodi heeft een wat bewerkelijker vacht en die word gewoon geborsteld als ik zie dat het nodig is; dat zie je aan de plukjes die eruit beginnen te steken, of wanneer hij zelf wat meer begint te plukken of krabben. De vacht moet uiteraard geen irritatie zijn voor de hond, dus geen gekke klitten, jeukerig of irritatie aan de huid. Maar zolang de hond geen last heeft, vind ik het best.
Met een hond met trimvacht zou ik het zelf willen leren doen en ach, als dat een paar keer mislukt, geeft niks hoor. Lopen we lekker een tijdje voor gek met z'n tweetjes...

Rhodi heeft een wat bewerkelijker vacht en die word gewoon geborsteld als ik zie dat het nodig is; dat zie je aan de plukjes die eruit beginnen te steken, of wanneer hij zelf wat meer begint te plukken of krabben. De vacht moet uiteraard geen irritatie zijn voor de hond, dus geen gekke klitten, jeukerig of irritatie aan de huid. Maar zolang de hond geen last heeft, vind ik het best.
Met een hond met trimvacht zou ik het zelf willen leren doen en ach, als dat een paar keer mislukt, geeft niks hoor. Lopen we lekker een tijdje voor gek met z'n tweetjes...

- christina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.
ArCee schreef:Deed mijn vrouw ook eens, vlak voor ik met mijn broer een week naar Turkije ging.christina schreef:Ik bewerk mijn partner zelf met de tondeusestandje 1; bij mijn hond is dat niet nodig.
Eerst King geschoren, ik zeg voor de gein, doe mij ook maar![]()
Trekt ze zo dat ding over m'n ei heen
Ja, toen moest alles eraf, alles iets van 2 a 3 mm.
Voor de 1e keer van mijn leven mijn hoofdhuid verbrand daar in Turkije.
Moest ik verplicht een pet op, of mijn hele kanis in de zonnebrand smeren, lekker dan
Je hebt in ieder geval nog een redelijk weelderige bos. Die van mij is al vroeg kalend en dan is standje kort toch het mooist.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
liever een verknipt kapsel, dan al die showmodelletjes die niks zien, door het haar voor de ogen.
als kind/jong volwassene scheerde ik onze dwergpoedel ook wel eens. en ook 1 keer de haren vanuit de nek naar de kop te ver afgeschoren. en toen waren die Rappertjes met Blockhead model (popmuziek) erg in. en daar had het kapsel wel wat van weg. dus verknipt? nee, juist hardstikke ``in``dat ,model
ach het is zo weer aangegroeid.
als kind/jong volwassene scheerde ik onze dwergpoedel ook wel eens. en ook 1 keer de haren vanuit de nek naar de kop te ver afgeschoren. en toen waren die Rappertjes met Blockhead model (popmuziek) erg in. en daar had het kapsel wel wat van weg. dus verknipt? nee, juist hardstikke ``in``dat ,model

ach het is zo weer aangegroeid.
- Abby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
De eerste keer heb ik Abby zelf geplukt, maar dat was met mijn duimen echt niet te doen. Dus volgende keer naar de trimster (ik doe dat trouwens zo'n 2x per jaar, omdat in de zomer ze t anders stikheet heeft en in de winter alle sneeuw in dr vacht blijft klitten). Toen ze terug kwam, was ze zoooo mooi! Half jaar later weer daarheen, vol goede moed. T was verdorie net een mini-bouvier!
Trimster zei ook dat ze t afgeraffeld had, want ze had iets met dr arm waardoor ze een paar weken later ook gestopt is.
Liep ik dus wel mooi met een hond met vierkant hoofd.
De keer daarna had ik nog geen nieuwe trimster gevonden en bedacht ik dat de vacht sinds de castratie erg moeilijk plukt, dus besloot ik de tondeuse er overheen te trekken.
Doen we noooooit meer! Zag er niet uit! Dus voortaan maar weer naar de nieuw gevonden trimster. Is niet perfect, maar wel lekker kort. 

Trimster zei ook dat ze t afgeraffeld had, want ze had iets met dr arm waardoor ze een paar weken later ook gestopt is.
Liep ik dus wel mooi met een hond met vierkant hoofd.

De keer daarna had ik nog geen nieuwe trimster gevonden en bedacht ik dat de vacht sinds de castratie erg moeilijk plukt, dus besloot ik de tondeuse er overheen te trekken.

- *Eva*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb bij het oor van Sasha wel eens per ongeluk de gewone schaar gepakt in plaats van de uitdunschaar, dus toen zat er een hele rare hap haar uit zn oor.
Kan me niet zo heel veel schelen, het groeit toch wel weer.

Ik knip Sasha zijn haar ook op zn rug, en dat hoort natuurlijk totaal niet bij een toller, maar hij heeft zo'n erge castraten vacht, van die hele lange plukken op zn rug, dat ziet er ook niet uit.

Ik knip Sasha zijn haar ook op zn rug, en dat hoort natuurlijk totaal niet bij een toller, maar hij heeft zo'n erge castraten vacht, van die hele lange plukken op zn rug, dat ziet er ook niet uit.
Groetjes Eva
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Je moet het ook mooi knippenblondie schreef:Ik las het en dacht eigenlijk, ach ik hoef mijn honden niet in model te knippen of naar een hondenkapper te brengen.
Tot ik me besefte dat ik heel wat opmerkingen naar mijn kop heb gekregen toen ik Finn zijn staart had geknipt![]()
Las ooit ergens dat als het puntje van de staart op de grond zou hangen dat dat irritant zou zijn voor de hond en dat ze dan de staarten omhoog zouden worden gehouden door de honden ipv lekker te laten hangenPuntjes knippen was dus heel gewoon. Ok. Ik nam zijn grote volle staart tussen mijn vingers en roetsjjjj.
en toen had hij een blokstaart. Horizontaal recht afgeknipt die zwarte pluim op het eind van zijn staart, het zag er niet uit
en ik kreeg écht waar behoorlijk wat commentaar en vragen over wat er met zijn mooie pluimstaart was gebeurd
Ik knip die staarten nooit meer in ieder geval.

ik kan er reuze van genieten als ze strak getrimt van de salon komen, maar wanneer ze met woelig verwaaihaar de bosjes uit komen rennen vind ik ze nóg leuker.
- Lisette1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
- Aantal honden: 3
Nou... ik heb er een trauma aan overgehouden...
Vlak voor de doedag heb ik Bumba gruwelijk verknipt en ik kon wel janken!
Ik zou wel even zijn oogjes haarvrij maken.... ik had zo geknipt dat het wel leek of hij een haarband in had
Aangezien ik Bumba z'n vacht helemaal lang wil laten knip ik wel zelf de pootjes bij en de haren die voor zn ogen gaan hangen (wat voorlopig niet zal gebeuren) mag de trimster knippen.
Ik kan nu nog boos op mezelf worden
Ik zou wel even zijn oogjes haarvrij maken.... ik had zo geknipt dat het wel leek of hij een haarband in had

Aangezien ik Bumba z'n vacht helemaal lang wil laten knip ik wel zelf de pootjes bij en de haren die voor zn ogen gaan hangen (wat voorlopig niet zal gebeuren) mag de trimster knippen.
Ik kan nu nog boos op mezelf worden

Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
-
- Zeer actief
haha ik kom niet meer bij.
Ik was een keer noa aan het knippen,maar ze vond het niet zo fijn,dus ik dacht;ik ga morgen verder.
Was ze smiddags ontsnapt,en gelukkig naar het asiel gebracht.
Waar die mevr die haar had gevonden had gezegd:
Ik heb een poedel gevonden.. zo zielig,ze is blind en zwaar verwaarloost.
Die mevr van het asiel had gezegd;nou blind is waar maar verwaarloosd niet hoor.
ze is gewoon erg oud..
Ohh wat erg he?
gelukkig kon ik haar van het asiel.
Maar ik schaamde me dood.
Wimpie heeft lang wit haar,met knopen,klitten,enz.
Die heb ik pas geschoren,maar ik heb nu 2 scheeraparaten die er gewoon niet door heen gaan.
Allebei honden apparaten hoor..
ik ben dus gaan knippen.
heb ik wel eens verteld hier.
maar als ik ga knippen kan ik niet stoppen en het lijkt of de ratten er aan gevreten hebben.
Tja... ieder zijn vak.
ik kan het dus echt niet hoor,ook kuiven knip ik gewoon recht dat het gewoon downy,s lijken.
balou is een cocker en die heeft steeds dat ze heel haar kont onderpist,dat maak ik kort,maar die kan je wel gewoon kammen.
de rest valt wel mee.
zijn ook langharig,maar die hebben haar waar je zo door heen gaat,en klitjes daar pak ik de schaar voor en hup wegzijn ze.
Edwin is een podenco wil ook gekamt worden,hij is kaal op zij rug,dus die verzorg ik met een zacht doekje zodat hij ook het idee heeft dat hij lekker opgetut word

Ik was een keer noa aan het knippen,maar ze vond het niet zo fijn,dus ik dacht;ik ga morgen verder.
Was ze smiddags ontsnapt,en gelukkig naar het asiel gebracht.

Waar die mevr die haar had gevonden had gezegd:
Ik heb een poedel gevonden.. zo zielig,ze is blind en zwaar verwaarloost.

Die mevr van het asiel had gezegd;nou blind is waar maar verwaarloosd niet hoor.
ze is gewoon erg oud..
Ohh wat erg he?
gelukkig kon ik haar van het asiel.
Maar ik schaamde me dood.
Wimpie heeft lang wit haar,met knopen,klitten,enz.
Die heb ik pas geschoren,maar ik heb nu 2 scheeraparaten die er gewoon niet door heen gaan.
Allebei honden apparaten hoor..
ik ben dus gaan knippen.
heb ik wel eens verteld hier.
maar als ik ga knippen kan ik niet stoppen en het lijkt of de ratten er aan gevreten hebben.
Tja... ieder zijn vak.
ik kan het dus echt niet hoor,ook kuiven knip ik gewoon recht dat het gewoon downy,s lijken.
balou is een cocker en die heeft steeds dat ze heel haar kont onderpist,dat maak ik kort,maar die kan je wel gewoon kammen.
de rest valt wel mee.
zijn ook langharig,maar die hebben haar waar je zo door heen gaat,en klitjes daar pak ik de schaar voor en hup wegzijn ze.
Edwin is een podenco wil ook gekamt worden,hij is kaal op zij rug,dus die verzorg ik met een zacht doekje zodat hij ook het idee heeft dat hij lekker opgetut word

Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier
Hahaha prachtigLisette1985 schreef:Nou... ik heb er een trauma aan overgehouden...
Ik zou wel even zijn oogjes haarvrij maken.... ik had zo geknipt dat het wel leek of hij een haarband in had![]()

Opzich zit ik er niet mee als m'n hond niet meteen heel netjes is, maar in jouw geval zou ik ook wel balen haha!
Ik vind het reuze leuk om Leroy lekker te knippen, ben ook altijd wel trots (en opgelucht) als hij weer netjes is. Stiekem is ie soms wel een beetje m'n barbie

Hij is op dit moment nog niet klaar voor een foto

Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.