Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
s'ochtends of s'avonds?
Moderator: moderatorteam
-
tati
- Actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog en Boerboel
s'ochtends of s'avonds?
Ik wil mijn honden graag s'ochtends brok en s' avonds KVV geven. Of zouden jullie het andersom doen? Wat ligt er nu eigenlijk zwaarder op de maag?
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Re: s'ochtends of s'avonds?
Brok. Beter schijnt het te zijn een paar dagen kvv en een paar dagen brok te geven ivm de vertering. Maar ik heb het ook een tijdje zoals jij gedaan maar al snel de brokken laten vallen omdat ze te dik werden. Ze krijgen nu 1 x per dag rauw. Volgens mij maakt het allemaal geen bal uit maar de kvv goeroe's zullen wel snel reageren hier 

- Rikoy
- Zeer actief
Die gup van ons wilt niet 2 keer per dag eten.
's avonds tegen de klok van 18.00 uur krijgt hij KVV maar ik durf hem niet in 1 keer een hele grote hoeveelheid voeren.
Ik los het op door voordat we gaan slapen brokken op de grond te gooien (hij denkt dat dit snoepjes zijn.)
En 'morgens doe ik dit precies het zelfde, een kleine hoeveelheid brokken strooien.
's avonds tegen de klok van 18.00 uur krijgt hij KVV maar ik durf hem niet in 1 keer een hele grote hoeveelheid voeren.
Ik los het op door voordat we gaan slapen brokken op de grond te gooien (hij denkt dat dit snoepjes zijn.)
En 'morgens doe ik dit precies het zelfde, een kleine hoeveelheid brokken strooien.

-
ignit
- Zeer actief
- Contacteer:
in principe maakt het niet veel uit wanneer je wat voert. kijk naar je hond en doe, wat bij hem het beste valt.tati schreef:Ik wil mijn honden graag s'ochtends brok en s' avonds KVV geven. Of zouden jullie het andersom doen? Wat ligt er nu eigenlijk zwaarder op de maag?
dat je een paar dagen brok en dan een paar dagen vers moet voeren ivm de spijsvertering is een mythe - het klopt niet, is nergens op gebaseerd.
- Charell
- Actief
- Mijn ras(sen): Kyra: American Pitbull x American Bulldog
Dayna: Rottweiler x Rhodesian Ridgeback - Aantal honden: 2
Wij gaven de hond altijd 's morgens brok, 's avonds KVV. Ze had nergens last van zowiezo. Voor ons fijner, want 's morgens de KVV prakken liever niet dan wel, haha!
- S@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nygel, Jago, Raika & Dana
Working Kelpie, Lancashire Heeler & BC. - Locatie: Schermer
Hier krijgen ze 's morgens te eten (eigenlijk omdat we naar 't werk moeten), de rest van de tijd krijgen ze eten na gedane arbeid (uiteraard wel een half uurtje wachten na zware inspanning), dat kan om 16 uur zijn, dat kan om 20/21 uur zijn. Het is maar net hoe de dag verloopt. Ik geloof niet in vaste tijden voeren.
Vergeet ik vlees uit te zetten dan krijgen ze gewoon een schep brok of soms helemaal niets. Overleven ze ook prima hoor.
De enige richtlijn die ik aanhoudt is (bijna dagelijks) kvv en 2 dagen barf.
Edit:
ze zijn prachtig op gewicht, zeker die kleine heeft een sterke aanleg tot dik worden. Ze glimmen en ik krijg complimenten van vreemden dat ze er zo goed uitzien. Dat is mijn richtlijn
Vergeet ik vlees uit te zetten dan krijgen ze gewoon een schep brok of soms helemaal niets. Overleven ze ook prima hoor.
De enige richtlijn die ik aanhoudt is (bijna dagelijks) kvv en 2 dagen barf.
Edit:
ze zijn prachtig op gewicht, zeker die kleine heeft een sterke aanleg tot dik worden. Ze glimmen en ik krijg complimenten van vreemden dat ze er zo goed uitzien. Dat is mijn richtlijn