Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
druppels uit zijn piep...
Moderator: moderatorteam
- cynnie
- Actief
- Mijn ras(sen): amerikaans stafford
- Aantal honden: 2
druppels uit zijn piep...
mijn hond van nu bijna 10 maanden verliest vaak druppels uit zijn piep.. weet iemand wat dit is? of hoor dit zo bij de leeftijd?
of moet die dan toch geholpen worden?
of moet die dan toch geholpen worden?
facebook: cynthia staffpit
-
S@ndr@
- Zeer actief
Re: druppels uit zijn piep...
tja, af en toe een groene druppel is niet niet zo gek voor een reu hoor, ik doe er niets aan.( ik ben nogal lui)
is het heel veel of vaak dan kun je een voorhuid cleaner aanschaffen en de zooi eens goed schoonmaken
is het heel veel of vaak dan kun je een voorhuid cleaner aanschaffen en de zooi eens goed schoonmaken
-
blondie
- Zeer actief
Groengeel?
kamille thee trekken en als het lauw is die thee even zijn pipie schoonmaken en even de schacht/velletje omhoog trekken om nog schoner te maken
Pipie zo weer schoon. Plus dat ze zelf piepie gaan likken om het verder schoon te houden.
Fijn he zo'n reu
kamille thee trekken en als het lauw is die thee even zijn pipie schoonmaken en even de schacht/velletje omhoog trekken om nog schoner te maken
Pipie zo weer schoon. Plus dat ze zelf piepie gaan likken om het verder schoon te houden.
Fijn he zo'n reu
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
Ik kan mijn oplossing er wel tegenaan gooien maar dan ligt het hele forum weer in een deuk.

-
blondie
- Zeer actief
Vertel.bram en thijs schreef:Ik kan mijn oplossing er wel tegenaan gooien maar dan ligt het hele forum weer in een deuk.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
niet met voorhuidcleaner doen hoor, dat is hartstikke scherp
spoelen met afgekoelde kamillethee helpt ook.
thee opzuigen in een spuit zonder naald, voorhuid een beetje naar voren trekken zodat het een soort tuitje wordt en daar de kamillethee in spuiten.
Eventueel herhalen.
Leg er wel iets onder want de kamillethee loopt er ook weer uit
thee opzuigen in een spuit zonder naald, voorhuid een beetje naar voren trekken zodat het een soort tuitje wordt en daar de kamillethee in spuiten.
Eventueel herhalen.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- CharlesvdBerkt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
- Aantal honden: 3
renee-uk schreef: Leg er wel iets onder want de kamillethee loopt er ook weer uit
Goh ....
- dagmar88
- Zeer actief
zo deden wij het ook, maar wel even op het balkonrenee-uk schreef:niet met voorhuidcleaner doen hoor, dat is hartstikke scherp
Eventueel herhalen.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Piepie? 
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
blondie
- Zeer actief
Piemel dan, Penis, pielemuis geef het een naam je begreep best wat ik bedoeldeJaap* schreef:Piepie?
- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
Jaap* schreef:Piepie?
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Pikkie :')
Maargoed, heel gebruikelijk bij een reu dus, de mijne heeft het vooral als ie gespannen is, en voor de rest houdt ie zichzelf gelukkig goed schoon
Maargoed, heel gebruikelijk bij een reu dus, de mijne heeft het vooral als ie gespannen is, en voor de rest houdt ie zichzelf gelukkig goed schoon
- Diaantje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennen
Wie A zegt moet ook B zeggen!bram en thijs schreef:Ik kan mijn oplossing er wel tegenaan gooien maar dan ligt het hele forum weer in een deuk.
Laatst gewijzigd door Diaantje op 03 sep 2011 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.

♥ Tessa ♥ 3-03-2008 - 10-11-2011 †
-
blondie
- Zeer actief
Dus bij schoonmaken met bijvoorbeeld een doekje nat gemaakt met afgekoelde kamille thee aftrekselEllen. schreef:Jaap* schreef:Piepie?Dat dacht ik ook.. gewoon een penis.
-
Wilm@
Bij de apotheek haal je een vrij groot stampertje. Die spuit heet dus, stampertje.
Bij de drogist haal je Betandine Scrub. Nee, in die scrub zitten geen korreltjes of iets dergelijks. Die Betandine is gewoon iets dikker dan de normale Betandine.
*Gewoon lauw water uit de kraan nemen en daarmee vul je een (plastic) schoongemaakt bakje. 1 eetlepel Betandine erbij en dit door elkaar mengen. Achterkant van je stampertje plaats je nu en je zuigt die substantie op. Nu spoel je je hond, buiten, en dit doe je minstens 3 keer per dag. Na een paar dagen doe je het 2 keer per dag en zo ga je naar 1 keer per dag. Controleer altijd of het druppelen toeneemt of niet.
Bij toename druppelen ga ik altijd naar de DA.
*Aantal ml water dient dus iets minder te zijn aan het aantal ml wat je stampertje aangeeft. Anders word je mengsel te dun, te waterig en het mist zijn doel. De toegevoegde Betandine is dan te weinig.
Bij de drogist haal je Betandine Scrub. Nee, in die scrub zitten geen korreltjes of iets dergelijks. Die Betandine is gewoon iets dikker dan de normale Betandine.
*Gewoon lauw water uit de kraan nemen en daarmee vul je een (plastic) schoongemaakt bakje. 1 eetlepel Betandine erbij en dit door elkaar mengen. Achterkant van je stampertje plaats je nu en je zuigt die substantie op. Nu spoel je je hond, buiten, en dit doe je minstens 3 keer per dag. Na een paar dagen doe je het 2 keer per dag en zo ga je naar 1 keer per dag. Controleer altijd of het druppelen toeneemt of niet.
Bij toename druppelen ga ik altijd naar de DA.
*Aantal ml water dient dus iets minder te zijn aan het aantal ml wat je stampertje aangeeft. Anders word je mengsel te dun, te waterig en het mist zijn doel. De toegevoegde Betandine is dan te weinig.
- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
En ik had het niet eens over jouw post maar van TSblondie schreef:Dus bij schoonmaken met bijvoorbeeld een doekje nat gemaakt met afgekoelde kamille thee aftrekselEllen. schreef:Jaap* schreef:Piepie?Dat dacht ik ook.. gewoon een penis.
schuif je even de voorhuid van de piemel van de hond omhoog zodat je het roze gedeelte ziet, alles goed soppen en schoonmaken spuitjes doe ik zelf niet aan overigens. Vervolgens laat je het velletje terug over de penis glijden terwijl de hond je aankijkt
WAT DOE JIJ NOU
om zich vervolgens zelf tot zijn edele delen te richten om het nog eens grondig zelf te inspecteren en verder af te likken. Zo.
-
blondie
- Zeer actief
OhwEllen. schreef:En ik had het niet eens over jouw post maar van TS
-
blondie
- Zeer actief
Ja kom op met jouw oplossing Bram en Thijs!Diaantje schreef:Wie A zegt moet ook B zeggen!bram en thijs schreef:Ik kan mijn oplossing er wel tegenaan gooien maar dan ligt het hele forum weer in een deuk.
- grover
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is echt zooooo bekend he :')blondie schreef: Dus bij schoonmaken met bijvoorbeeld een doekje nat gemaakt met afgekoelde kamille thee aftrekselschuif je even de voorhuid van de piemel van de hond omhoog zodat je het roze gedeelte ziet, alles goed soppen en schoonmaken spuitjes doe ik zelf niet aan overigens. Vervolgens laat je het velletje terug over de penis glijden terwijl de hond je aankijkt
WAT DOE JIJ NOU
om zich vervolgens zelf tot zijn edele delen te richten om het nog eens grondig zelf te inspecteren en verder af te likken. Zo.
- grover
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is echt zooooo bekend he :')blondie schreef: Dus bij schoonmaken met bijvoorbeeld een doekje nat gemaakt met afgekoelde kamille thee aftrekselschuif je even de voorhuid van de piemel van de hond omhoog zodat je het roze gedeelte ziet, alles goed soppen en schoonmaken spuitjes doe ik zelf niet aan overigens. Vervolgens laat je het velletje terug over de penis glijden terwijl de hond je aankijkt
WAT DOE JIJ NOU
-
blondie
- Zeer actief
Eh nou.. toen ik op een ander forum eens zocht naar dit gebeuren, eerste hond is hij van mijgrover schreef:Dat is echt zooooo bekend he :')blondie schreef: Dus bij schoonmaken met bijvoorbeeld een doekje nat gemaakt met afgekoelde kamille thee aftrekselschuif je even de voorhuid van de piemel van de hond omhoog zodat je het roze gedeelte ziet, alles goed soppen en schoonmaken spuitjes doe ik zelf niet aan overigens. Vervolgens laat je het velletje terug over de penis glijden terwijl de hond je aankijkt
WAT DOE JIJ NOU
Laten we eerlijk zijn. Normaliter gaan mensen heel raar denken als je vertelt dat je de piemel van je hond af en toe schoon maakt
- grover
- Zeer actief
- Contacteer:
Mensen kijken je idd best raar aan als je zegt dat ook het schoonmaken van je reu z'n pikkie erbij hoort
Moet ook wel eerlijk zeggen dat ik, voor ik mijn reu had, ook nooit stilgestaan had bij het feit dat z'n zaakie ook wel eens reiniging blieft
Moet ook wel eerlijk zeggen dat ik, voor ik mijn reu had, ook nooit stilgestaan had bij het feit dat z'n zaakie ook wel eens reiniging blieft
- renee-uk
- Zeer actief
ik doe dat niet met een doekje hoor, hij vindt het zo al leuk genoeg 

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
blondie
- Zeer actief
renee-uk schreef:ik doe dat niet met een doekje hoor, hij vindt het zo al leuk genoeg
- Rikoy
- Zeer actief
blondie schreef:renee-uk schreef:ik doe dat niet met een doekje hoor, hij vindt het zo al leuk genoegIk durf het bijna niet te vragen maar hoe maak jij zijn piemel schoon dan zonder doekje?
renee-uk schreef:niet met voorhuidcleaner doen hoor, dat is hartstikke scherp
Eventueel herhalen.

- Rikoy
- Zeer actief
Ik heb er één die z'n snikkel zelf schoon houdt.
Hij heeft geen last van voorhuidontsteking.
Onze vorige reuen hadden er wel last van, die reinigde ik ook met afgekoelde kamillethee.
Ik gebruikte een plastic knijpflesje daarvoor.
Hij heeft geen last van voorhuidontsteking.
Onze vorige reuen hadden er wel last van, die reinigde ik ook met afgekoelde kamillethee.
Ik gebruikte een plastic knijpflesje daarvoor.

-
blondie
- Zeer actief
Kijk weer een verbastering, Piepie is zo gek nog nieRikoy schreef:Ik heb er één die z'n snikkel zelf schoon houdt.
- Rikoy
- Zeer actief
blondie schreef:Kijk weer een verbastering, Piepie is zo gek nog nieRikoy schreef:Ik heb er één die z'n snikkel zelf schoon houdt.
Ik heb er nog wel een paar hoor.

- renee-uk
- Zeer actief
Jan had het nogal eens als jonge hond maar nu eigenlijk nauwelijks meer.
En als het een enkele keer nog eens voorkomt is ie er met en keer spoelen ook zo weer vanaf en heeft ie weer een mooie schone pielemoos
En als het een enkele keer nog eens voorkomt is ie er met en keer spoelen ook zo weer vanaf en heeft ie weer een mooie schone pielemoos

- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
Wij hanteerden het commando: " lik pik".Rikoy schreef:Ik heb er één die z'n snikkel zelf schoon houdt.
Het is nu heel zelden nog nodig, hooguit bij een erg leuke loopse teef maar Thijs kent 'm nog steeds