Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik snap dit niet?
Moderator: moderatorteam
-
Brigitte11
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Siem een blonde Labrador reu
- Aantal honden: 1
Ik snap dit niet?
Siem wil alleen plassen in de tuin en met uitlaten niet
poepen doet hij wel is met uitlaten maar ook 7 van de 10 keer inde tuin?
Weten jullie hoe dat komt?
Hij doet het al vanaf we hem gehaald hebben!
De eerste dag makkten we ons echt zorgen Vanaf de tweede dag deed hij het pas in de tuin?
Ik vind hett zo apart Weten jullie wat het is?
Groetjes,
De eerste dag makkten we ons echt zorgen Vanaf de tweede dag deed hij het pas in de tuin?
Groetjes,

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Re: Ik snap dit niet?
ik denk dat het meerdere redenen kan hebben .
ik zou mij geen zorgen maken omdat hij zijn behoefde wel doet alleen in de tuin.
mischien durft hij het gewoon niet .
wat je zou kunnen proberen is gewoon hem even niet meer in de tuin laten en alleeen maar buiten wandelen met hem . om hem zo over zijn angst heen te krijgen . als die het wel buiten ook heeft gedaan dan wel weer in de tuin en belonen met iets lekkers evt.
ik zou mij geen zorgen maken omdat hij zijn behoefde wel doet alleen in de tuin.
mischien durft hij het gewoon niet .
wat je zou kunnen proberen is gewoon hem even niet meer in de tuin laten en alleeen maar buiten wandelen met hem . om hem zo over zijn angst heen te krijgen . als die het wel buiten ook heeft gedaan dan wel weer in de tuin en belonen met iets lekkers evt.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
Lillith
- Zeer actief
Het is voor zijn idee veel veiliger om het thuis (tuin) te doen.
Gewoon doorgaan met een loopje maken en beide, ook de plasjes in de tuin belonen.
Ollie heeft het allebei gedaan, maar die was buiten niet onzeker (Lillith), in de tuin en aan de lijn.
Hij doet nu zeker al een maand absoluut niets in de tuin van zelvus...
Gewoon doorgaan met een loopje maken en beide, ook de plasjes in de tuin belonen.
Ollie heeft het allebei gedaan, maar die was buiten niet onzeker (Lillith), in de tuin en aan de lijn.
Hij doet nu zeker al een maand absoluut niets in de tuin van zelvus...
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Gewoonte geworden.
Uitlaten en niet meer in de tuin laten voorlopig om zijn gedrag te doorbreken.
Als je het prima vind gewoon houden zo.
Ook zijn prettige kanten natuurlijk.
Uitlaten en niet meer in de tuin laten voorlopig om zijn gedrag te doorbreken.
Als je het prima vind gewoon houden zo.
Ook zijn prettige kanten natuurlijk.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Als ik het goed heb uitgerekend is hij nu 18 weken.
En je hebt hem opgehaald toen hij 13 weken was?
Ik gok zo dat hij toen je hem ophaalde nog nooit buiten een tuin zijn behoefte had gedaan.
Zou het helpen door hem idd meteen mee op wandeling te nemen als je buiten komt en heel rustig af te wachten tot hij buiten de tuin plast?
En dat dan uitgebreid belonen.
Niet (meer) uitgebreid belonen als hij in de tuin plast.
Soms helpt het om wat van zijn plas op te vangen en ergens buiten het eigen terrein op een grasveldje te druppelen.
Dan is zijn geur er al
Je kunt ook gewoon nog wat geduld oefenen.
Als hij ouder wordt gaat hij misschien gewoon vanzelf wel buiten de eigen tuin plassen.
En je hebt hem opgehaald toen hij 13 weken was?
Ik gok zo dat hij toen je hem ophaalde nog nooit buiten een tuin zijn behoefte had gedaan.
Zou het helpen door hem idd meteen mee op wandeling te nemen als je buiten komt en heel rustig af te wachten tot hij buiten de tuin plast?
En dat dan uitgebreid belonen.
Niet (meer) uitgebreid belonen als hij in de tuin plast.
Soms helpt het om wat van zijn plas op te vangen en ergens buiten het eigen terrein op een grasveldje te druppelen.
Dan is zijn geur er al
Je kunt ook gewoon nog wat geduld oefenen.
Als hij ouder wordt gaat hij misschien gewoon vanzelf wel buiten de eigen tuin plassen.
Laatst gewijzigd door ranetje op 03 sep 2011 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Brigitte11
- Zeer actief
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Oh is het nog maar een pup.??
Dan moet het kwartje nog vallen.
Gewoon de tijd het werk laten doen.
Dan moet het kwartje nog vallen.
Gewoon de tijd het werk laten doen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
amber81
Gigi van ons doet dat ook; ik kan met haar de hele dag buiten zijn, bij thuiskomst wil ze naar de tuin: kakken.
Nou is Gigi hier geboren, dus dat zou het kunnen zijn. Soms kakt ze tijdens de ronden buiten ook wel buiten hoor, maar meestal in de tuin. Ik kan er niet mee zitten eigenlijk, ik ruim het wel op hoor.
Nou is Gigi hier geboren, dus dat zou het kunnen zijn. Soms kakt ze tijdens de ronden buiten ook wel buiten hoor, maar meestal in de tuin. Ik kan er niet mee zitten eigenlijk, ik ruim het wel op hoor.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Ja, hij is zindelijk. Misschien niet op de plaats die jij wenst, maar hij is wel jouw hond en niet die van de buurt dus ik zou het mooi zo laten.Brigitte11 schreef:Siem wil alleen plassen in de tuin en met uitlaten niet
Groetjes,
- ranetje
- Zeer actief
Het is een pup.Rosita Compagner schreef:Ja, hij is zindelijk. Misschien niet op de plaats die jij wenst, maar hij is wel jouw hond en niet die van de buurt dus ik zou het mooi zo laten.Brigitte11 schreef:Siem wil alleen plassen in de tuin en met uitlaten niet
Groetjes,
En het is helemaal niet zo gemakkelijk als het zo zou blijven (zal waarschijnlijk ook niet gebeuren).
Wat doe je dan als je een paar dagen met die hond op pad bent?
Je kunt in je buurt en waar dan ook, toch ook gewoon de troep opruimen
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Als het zo zou blijven krijg je inderdaad een probleem als je een hele dag of langer weggaat.ranetje schreef:Het is een pup.Rosita Compagner schreef: Ja, hij is zindelijk. Misschien niet op de plaats die jij wenst, maar hij is wel jouw hond en niet die van de buurt dus ik zou het mooi zo laten.
En het is helemaal niet zo gemakkelijk als het zo zou blijven (zal waarschijnlijk ook niet gebeuren).
Heb dat zelf meegemaakt met mijn witte teef indertijd, die cold turkey van dit probleem af was door het zo lang op te houden tot het niet meer ging en ze in de auto op weg naar huis een heel meer plaste
Ik zou het niet dwingen TS, dwang helpt nooit naar mijn idee en teveel nadruk is ook niet echt goed bij dit soort dingen, maar ik zou hem wel wat verder en wat langer van huis meenemen zodat het plassen op een andere plek een beetje spelenderwijs vanzelf gaat.
En je hebt een reu, dat scheelt ook.
Markeren zal straks belangrijker worden dan het alleen maar in de tuin willen plassen gok ik

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- daywalker
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
- Aantal honden: 4
Op een gegeven moment, zal ze gaan plassen tijdens het uitlaten hoor en dat is de moment om haar uitbundig te prijzen. Vanaf die moment is het probleem snel opgelost.
Komt helemaal goed
geef het maar wat tijd, ik heb met mijn kleinste die periode ook meegemaakt. Ze moeten eerst vertrouwen krijgen in de grote buitenwereld en niet alleen in hun vertrouwd tuintje.
Komt helemaal goed
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk dat hij niet ontploft hoor, als je een paar dagen weg bent. Dat is een beetje hetzelfde excuus als wat gebruikt wordt als je vers voert 'wat als je een paar dagen weg bent'. Voor die paar dagen bedenk je maar een oplossing, die 360 dagen dat je thuis bent heeft de buurt er geen last van. Daar is heel wat voor te zeggen.ranetje schreef:Het is een pup.Rosita Compagner schreef:Ja, hij is zindelijk. Misschien niet op de plaats die jij wenst, maar hij is wel jouw hond en niet die van de buurt dus ik zou het mooi zo laten.Brigitte11 schreef:Siem wil alleen plassen in de tuin en met uitlaten niet
Groetjes,
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Finn was alleen gewend om in struikgewas te poepen. Daar waar hij opgegroeid was is hem dat aangeleerd. Op vakantie op vlak terrein of ergens waar geen struiken waren ging hij echt niet poepen
Kon dus altijd op zoek naar bebossing zodat hij kon ontlasten. Het is nog steeds zo maar tegenwoordig kan hij als het echt niet anders is ook wel poepen zonder bebossing.
Bluf ging wel in de tuin zitten poepen, en dat was juist iets wat ik niet wilde hebben. Zij was gewend op een bepaalde plek in tuin te poepen bij de vorige eigenaar en hier kon ik dat niet hebben, ook bepaalde stukken gemeente tuin. Waar de honden vanuit mijn tuin destijds zo in konden lopen.
De eerste paar keren dat ze ging zitten zonder morren opgeruimt. Maar ook ik merkte dat ze dus tijdens uitlaten niet poepte maar zodra we in de tuin waren dat ze wilde gaan ontlasten. Ik heb haar toen scherp in de gaten gehouden en bij de voortekenen van een drol gaan leggen riep ik NEEE, lijnde aan en ging rap naar buiten naar het stuk waar ze mocht poepen. Onder het mom van toe maar "poepen piesen" en heel erg belonen als ze dat dan ook daar deed. Zo ging viel het kwartje bij haar dat er niet in de tuin gepoept mocht worden. Ook wilde ze op de stoep poepen. En goed ik had een volwassen hond, en ook volop gelegenheid om te poepen op groenstroken, dus toen ze na al de groenstroken gepasseerd te zijn ging poepen op straat ben ik wel boos geworden. Poepen op groen was hoezee en goedzo meid! Poepen in de tuin of op de stoep was
Nogmaals, geen pup had ik. Maar belonen waar het goed is en voorkomen dat ze poepen waar het niet goed is en er wel voor zorgen dat je op dat moment heel snel ergens heen gaat waar het wel mag zodat je dat kunt belonen. Zo heb ik het gedaan en dat kwartje is gevallen, vrij rap.
Bluf ging wel in de tuin zitten poepen, en dat was juist iets wat ik niet wilde hebben. Zij was gewend op een bepaalde plek in tuin te poepen bij de vorige eigenaar en hier kon ik dat niet hebben, ook bepaalde stukken gemeente tuin. Waar de honden vanuit mijn tuin destijds zo in konden lopen.
De eerste paar keren dat ze ging zitten zonder morren opgeruimt. Maar ook ik merkte dat ze dus tijdens uitlaten niet poepte maar zodra we in de tuin waren dat ze wilde gaan ontlasten. Ik heb haar toen scherp in de gaten gehouden en bij de voortekenen van een drol gaan leggen riep ik NEEE, lijnde aan en ging rap naar buiten naar het stuk waar ze mocht poepen. Onder het mom van toe maar "poepen piesen" en heel erg belonen als ze dat dan ook daar deed. Zo ging viel het kwartje bij haar dat er niet in de tuin gepoept mocht worden. Ook wilde ze op de stoep poepen. En goed ik had een volwassen hond, en ook volop gelegenheid om te poepen op groenstroken, dus toen ze na al de groenstroken gepasseerd te zijn ging poepen op straat ben ik wel boos geworden. Poepen op groen was hoezee en goedzo meid! Poepen in de tuin of op de stoep was
- ranetje
- Zeer actief
Rosita Compagner schreef:Ik denk dat hij niet ontploft hoor, als je een paar dagen weg bent. Dat is een beetje hetzelfde excuus als wat gebruikt wordt als je vers voert 'wat als je een paar dagen weg bent'. Voor die paar dagen bedenk je maar een oplossing, die 360 dagen dat je thuis bent heeft de buurt er geen last van. Daar is heel wat voor te zeggen.rsanetje schreef:Je kunt in je buurt en waar dan ook, toch ook gewoon de troep opruimen
Er zijn andere oplossingen
Het zou leuk zijn als iedereen daar eens aan mee zou werken.
Bovendien gaat die PUP vanzelf elders poepen en plassen.
Dat is doorgaans namelijk het geval, tenzij je hem dat zou verbieden (en je in die opzet slaagt).
Het is nu nog te spannend of te interessant buiten het eigen terrein.
Als hij daar aan gewend is, komt hij niet meer pas op het idee dat hij wat moet als hij weer in de tuin is.
De vergelijking met vers voer voeren heeft volgens mij iets gemeen met de vergelijking van appels en peren.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
Daarom is en blijft hondenpoep klacht nummer 1 zeker? Dat gebeurt gewoon niet. Dus voor je eigen rommel in je eigen tuin zorgen. Wandelen buiten en poepen in de tuin. Maak je een mooie zandbak voor en je hebt er alleen zelf last van.ranetje schreef:Je kunt in je buurt en waar dan ook, toch ook gewoon de troep opruimen
- ranetje
- Zeer actief
En omdat het klacht nummer 1 is ook maar niet meer de suggestie doen? 
- Linx
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chinese Crested
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever - Aantal honden: 7
- Contacteer:
Oh, nu je het zo zegt.. Ik heb Jayden eigenlijk ook nog helemaal niet in het bos zien ontlasten.. Lea al wel.. Typisch!
Had er niet eens zo over nagedacht eigenlijk, kan me herinneren dat Amy en Sora als pups ook lang in de tuin wilden
om te ontlasten en in het bos/op wandeling veel te druk waren met alle indrukken dat er hooguit een plasje af kon..
Op wandeling mogen onze honden alleen ontlasten en plassen op het uitlaatveld waar de gemeente zelf om de zoveel
tijd opruimt. Ik kan dus met zekerheid zeggen dat mensen géén overlast van onze honden hebben gelukkig. Vaak doen
ze het daar trouwens niet eens, ze wachten liever lekker tot in het bos (de volwassenen dan dus), veel lekkerder
ontlasten met mooi uitzicht en zo..
Ik zou me nog niet zoveel zorgen maken denk ik, eventueel proberen zoals blondie hierboven beschrijft alleen dan zonder
het boos worden gezien hij nog jong is..
Had er niet eens zo over nagedacht eigenlijk, kan me herinneren dat Amy en Sora als pups ook lang in de tuin wilden
om te ontlasten en in het bos/op wandeling veel te druk waren met alle indrukken dat er hooguit een plasje af kon..
Op wandeling mogen onze honden alleen ontlasten en plassen op het uitlaatveld waar de gemeente zelf om de zoveel
tijd opruimt. Ik kan dus met zekerheid zeggen dat mensen géén overlast van onze honden hebben gelukkig. Vaak doen
ze het daar trouwens niet eens, ze wachten liever lekker tot in het bos (de volwassenen dan dus), veel lekkerder
ontlasten met mooi uitzicht en zo..
Ik zou me nog niet zoveel zorgen maken denk ik, eventueel proberen zoals blondie hierboven beschrijft alleen dan zonder
het boos worden gezien hij nog jong is..
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
weinig oplossing te bedenken als je hond niet buiten de tuin wil plassen, mijn teef indertijd ontplofte wel bijna.Rosita Compagner schreef: Ik denk dat hij niet ontploft hoor, als je een paar dagen weg bent. Dat is een beetje hetzelfde excuus als wat gebruikt wordt als je vers voert 'wat als je een paar dagen weg bent'. Voor die paar dagen bedenk je maar een oplossing, die 360 dagen dat je thuis bent heeft de buurt er geen last van. Daar is heel wat voor te zeggen.
moet er niet aan denken dat ze dat plas ophouden was blijven doen, dat beest moet zich afschuwelijk hebben gevoeld met die volle blaas
Ze deed het niet voor niks in de auto (omdat we op dat moment niet van de snelweg afkonden) en dat was wel na een hele dag weg, inclusief een urenlange strandwandeling.
Ik was in elk geval erg blij dat het daarna over was.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Brigitte11
- Zeer actief
Ik ga maar steeds langer met hem weg ik hoop dat hij later gewoon met uitlaten plast!
Ik denk ook niet dat die dan ontploft hoor dan moet hij als het goed is gewoon plassen waardan ook!
Ik denk ook niet dat die dan ontploft hoor dan moet hij als het goed is gewoon plassen waardan ook!