Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

murdy zere pootjes; groeipijn?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

koentje

murdy zere pootjes; groeipijn?

Ongelezen bericht door koentje »

In de vakantie zijn we met Murdy naar de dierenarts gegaan omdat hij ineens mank liep met zijn linkervoorpootje. Hij dacht dat het of groeipijn, of overbelasting kon zijn maar kon dit niet met zekerheid zeggen. Hij gaf metacam mee; pijnstiller voor honden en ontsteklingsremmend geloof ik: kuur afmaken. Dat leek te helpen; het leek zelfs helemaal over. :D
Nu bijna een week nadat de metacam is gestopt moeten we toch weer constateren dat Murdy pijn heeft. :(: Het is dus eigenlijk teruggekomen nadat de metacam gestopt is. De eerste keer hadden we het idee dat het duidelijk in het linkervoorpootje zat, momenteel zien we niet zo duidelijk waar het zit: alleen dat hij moeilijk opstaat. Het is ook weer hetzelfde: heeft hij een tijdje stil gelegen dan is het erger. Een startprobleem zeg maar. Eenmaal in beweging trekt het weg. Dat is ook direct de valkuil, want hij is zo enthousiast en lijkt geen rem te hebben met spelen. Maar nu is hij zelfs ook een beetje slomer dan normaal.

We gaan dus maandag even naar de dierenarts. Het zou gewoon groeipijn kunnen zijn: met name omdat het nu minder duidelijk van een plek komt. Dat is dan vervelend maar niet ernstig...

In conclaaf met anderen heb ik al wel begrepen dat we toch nog te veel wandelen, misschien is het geforceerd. En omdat hij zo hard groeit: Murdy is de laatste weken van een gemiddelde grootte naar bovengemiddeld gewicht gegroeid, is de kans dat het groeipijn is misschien groter. We gaan dus wel iets minder voeren. Naar hoor, als je hondje iets heeft. Het houdt ons veel bezig. Hij kan het niet vertellen he! :(
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: murdy zere pootjes; groeipijn?

Ongelezen bericht door renee-uk »

groeipijn is te zien op rontgenfoto's, misschien een idee om die foto's te laten maken dan weet je wat meer
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik zou ook foto`s laten maken, als het groeipijn is of iets anders met de botjes, dat kun je dat zien, en zo niet dan heb je al heel wat uitgesloten :ok:
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Altijd naar als ze iets mankeren!
Beterschap voor hem en hopelijk valt het mee!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
saskia en sjaak
Zeer actief
Mijn ras(sen): klikobakkie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door saskia en sjaak »

sterkte ermee.
Afbeelding
koentje

renee-uk schreef:groeipijn is te zien op rontgenfoto's, misschien een idee om die foto's te laten maken dan weet je wat meer
Volgens onze dierenarts is groeipijn ook met een foto niet goed vast te stellen.
Ze heeft wel groeipijn geconstateerd; omdat het afwisselend in het ene of andere pootje zit. Murdy heeft nu pilletjes en het gaat erg goed! :cheer: (ramidyl). Na een week gaan we die afbouwen, kijken wat er gebeurt!
Laatst gewijzigd door koentje op 10 sep 2011 12:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Hoelang wandel je dan nu? en wat voer je?
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

koentje schreef:
renee-uk schreef:groeipijn is te zien op rontgenfoto's, misschien een idee om die foto's te laten maken dan weet je wat meer
Volgens onze dierenarts is groeipijn ook met een foto niet goed vast te stellen.
Ze heeft wel groeipijn geconstateerd; omdat het afwisselend in het ene of andere pootje zit. Murdy heeft nu pilletjes en het gaat erg goed! :cheer: (ramidyl). Na een week gaan we die afbouwen, kijken wat er gebeurt!
Ik hoop dat het met Murdy beter gaat na zijn kuur!! :lief:

Zijn groeipijnen niet meer voor de grote honden ivb met het te hard groeien of bepaalde voeding??
Persoonlijk heb ik het nog niet bij de kleinere rassen gehoord?? :U:
doesje
Zeer actief

Ongelezen bericht door doesje »

1 van mijn schapendoezen heeft ook groeipijnen gehad..dit was zeer duidelijk te zien op een foto.
ik moest toen(7 jaar geleden) een tijdje seniorenvoer geven en als de pijn te veel was een pijnstiller. uitlaten moest een tijdje aan de lijn.
groetjes wendy, tjaboo, jip en djaff
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

doesje schreef:1 van mijn schapendoezen heeft ook groeipijnen gehad..dit was zeer duidelijk te zien op een foto.
ik moest toen(7 jaar geleden) een tijdje seniorenvoer geven en als de pijn te veel was een pijnstiller. uitlaten moest een tijdje aan de lijn.
Ha, dus wel bij de wat kleinere, foto gaat toch over de groeischijven? :blont:
Het interesseert me omdat ik me bij het lezen van de topic, me afvroeg of een kleintje als Ollie dat ook zou kunnen krijgen.
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Minder eten geven is waarschijnlijk niet de oplossing maar als je nu een voer geeft met een hoog calcium en fosfor gehalte kan het helpen om over te stappen naar een voer waarbij dat iets lager ligt zoals bijvoorbeeld is sommige senioren voeders of Hills en Eukanuba large breed.
Groeipijn is deels ook erfelijk bepaald en niet altijd is voeding of belasting qua wandelen de boosdoener.
Sandra
Afbeelding
koentje

We doen nu 10-15 minuten wandelingetjes aan de lijn. Ik voer nu in de avond eenderde carnibest en in de ochtend een handje puppenbrokjes. Eerst kreeg hij 2 keer carnibest dus tweederde kilo per dag. :O:
Lilith; een soft coated wheaten is een middelgroot ras, hoor. Maar evengoed komt groeipijn bij dit soort niet veel voor. Maar ik denk dat het ermee te maken had dat hij ineens even explosief hard groeide.
Over een daar dagen gaan we alweer voorzichtig afbouwen en kijken hoe het gaat. Het gaat nu heel goed; ik ben blij dat ik mijn vrolijke hondje weer terugheb! :love:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”