Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe kan ik hiet het bestte mee omgaan....

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Hoe kan ik hiet het bestte mee omgaan....

Ongelezen bericht door renee-uk »

Toch is dat best wel goed hoor dat snuffelen
Ze ontdekt een hoop buitenwereld zo door haar neusje, maar blijkbaar is oost west thuis best toch nog op haar van toepassing ;)

Wat sneu eigenlijk dat dat beestje zo weinig heeft meegemaakt in haar eerste 10 maanden :(

Je kunt natuurlijk ook situaties creëren waarin je kunt belonen, denk dat dat best wel belangrijk is.
Hoeft niet altijd een lekkertje te zijn, een aai over dr bol is ook prima!
Laatst gewijzigd door renee-uk op 25 aug 2011 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
vivke1965
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel (knuffelbuffels)

Ongelezen bericht door vivke1965 »

Volhouden hoor !! komt helemaal goed... :E:
Groetjes, Viv

Afbeelding
"Once you have a poodle everything else is a dog"
"Foefertje...always on my mind"
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

renee-uk schreef:Toch is dat best wel goed hoor dat snuffelen
Ze ontdekt een hoop buitenwereld zo door haar neusje, maar blijkbaar is oost west thuis best toch nog op haar van toepassing ;)

Wat sneu eigenlijk dat dat beestje zo weinig heeft meegemaakt in haar eerste 10 maanden :(

Je kunt natuurlijk ook situaties creëren waarin je kunt belonen, denk dat dat best wel belangrijk is.
Hoeft niet altijd een lekkertje te zijn, een aai over dr bol is ook prima!
Dat denk ik ook. :ok:
Zo lang de stress en angst maar binnen de perken blijft.
Dus zo lang je je hondje nog kunt bereiken.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond

Ongelezen bericht door Gon »

renee-uk schreef: Wat sneu eigenlijk dat dat beestje zo weinig heeft meegemaakt in haar eerste 10 maanden :(
Ja, dat vindt ik ook heel erg jammer, maar ze kan nu de schade in halen..... :mrgreen:
renee-uk schreef:Je kunt natuurlijk ook situaties creëren waarin je kunt belonen, denk dat dat best wel belangrijk is.
Ja, dat doe ik ook wel, en een aai ook wel, maar nu eerst wel heel veel met lekkers.....

Ja, we komen er wel met zijn tweetjes!!!
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...
Afbeelding
Gon
Zeer actief

ranetje schreef:Zo lang de stress en angst maar binnen de perken blijft.
Ik ben nu ook bezig, haar te laten zitten en wachten aan de kant van de weg in de berm, ( met lekkers in mijn hand) zodra er een auto aan komt, en wij aan de kant van de weg lopen....Dat gaat goed ( soms ik op mijn hurken bij haar), zolang het niet een grote tractor is, of een vrachtwagen,want dan is er weer een schrikreactie bij haar, maar daarna is het wel weer goed, en heb ik haar aandacht weer ( met lekkers uiteraard)
De enigste momenten dat ze echt niet bereikbaar is, is met het snuffelen, dan sta ik soms wel een tijd voordat ik haar aandacht weer heb......
Zo ben ik wat met haar bezig....
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Gon schreef:
ranetje schreef:Zo lang de stress en angst maar binnen de perken blijft.
Ik ben nu ook bezig, haar te laten zitten en wachten aan de kant van de weg in de berm, ( met lekkers in mijn hand) zodra er een auto aan komt, en wij aan de kant van de weg lopen....Dat gaat goed ( soms ik op mijn hurken bij haar), zolang het niet een grote tractor is, of een vrachtwagen,want dan is er weer een schrikreactie bij haar, maar daarna is het wel weer goed, en heb ik haar aandacht weer ( met lekkers uiteraard)
Dat is een mooie vooruitgang :ok:
Gon schreef:De enigste momenten dat ze echt niet bereikbaar is, is met het snuffelen, dan sta ik soms wel een tijd voordat ik haar aandacht weer heb......
Zo ben ik wat met haar bezig....
Laten snuffelen en haar alles met de neus laten ontdekken is prima.
In zo'n geval zou ik ook niet proberen om haar aandacht te vangen.
Als je je daarvoor moet gaan uitsloven vind ik dat wat te ver gaan :wink:

Maar als ze heeft gesnuffeld zou ik haar wel weer een stukje verder meenemen.
Liefst niet door mee te sleuren, maar soms kan een heel licht rukje aan de riem helpen om wat meer aandacht op jou te krijgen.
Zodra ze dan naar je kijkt kan je dat weer belonen (prijzend woord of aai kan ook een beloning zijn).
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Gon
Zeer actief

Nee, haar mee trekken doe ik niet, maar een heel licht rukje aan de riem, doe ik soms wel, na een 'ga je mee??" anders is ze alweer afgeleid, en als ze dan komt is het belonen, en een stukje mee lopen ( maar dat laatste lukt ook niet altijd, want dan ruikt ze opeens weer iets)
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Gon schreef:Nee, haar mee trekken doe ik niet, maar een heel licht rukje aan de riem, doe ik soms wel, na een 'ga je mee??" anders is ze alweer afgeleid, en als ze dan komt is het belonen, en een stukje mee lopen ( maar dat laatste lukt ook niet altijd, want dan ruikt ze opeens weer iets)
:ok:
Als ze mee komt misschien even samen een sprintje nemen zodat ze voorbij het geurtje is dat 5 cm verder ligt?
Ik heb aardig beeld (en herkenning) bij je beschrijving geloof ik :wink:
Afbeelding
Gon
Zeer actief

Geen idee of dat bij haar lukt, maar het valt te proberen.... :wink:
Afbeelding
Gon
Zeer actief

ranetje schreef:Als ze mee komt misschien even samen een sprintje nemen zodat ze voorbij het geurtje is dat 5 cm verder ligt?
Dat heb ik geprobeerd, met een boel gejubel, maar ik sprintte wel ik mijn eentje :mrgreen: , ze liep iets harder achter mij aan...... :lol1:

Ze begint iets meer mee te lopen, zo tussen door....Maar er zijn ook momenten dat ik het gevoel hem niet meer thuis te komen..... :wink:

Begin van de avond wil ze bijna niet lopen, dan is ze schijnbaar moe..... :denken: Maar ja, ik wil haar toch wel even uit laten.....Dus dan sjokken we maar totdat ze haar behoefte gedaan heeft, en sjokken we weer terug

Voor het slapen gaan, loop ik even naar het gras bij de vaart, hier aan het eind van de straat, daar plast ze :engel: , en we gaan weer terug..... :cheer:

Maar ik maak af en toe mee, dat ze begint te grommen naar iemand, en dat kan naar een volwassene zijn, maar ook wel naar een kind die gewoon aan de kant6 van de weg staat of loopt...

Ik zeg nee en loop door, en ze is dan ook wel gelijk stil, maar dan denk ik wel eens doe ik het goed zo, of kan ik beter anders handelen??
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Gon schreef:
ranetje schreef:Als ze mee komt misschien even samen een sprintje nemen zodat ze voorbij het geurtje is dat 5 cm verder ligt?
Dat heb ik geprobeerd, met een boel gejubel, maar ik sprintte wel ik mijn eentje :mrgreen: , ze liep iets harder achter mij aan...... :lol1:

Ze begint iets meer mee te lopen, zo tussen door....Maar er zijn ook momenten dat ik het gevoel hem niet meer thuis te komen..... :wink:

Begin van de avond wil ze bijna niet lopen, dan is ze schijnbaar moe..... :denken: Maar ja, ik wil haar toch wel even uit laten.....Dus dan sjokken we maar totdat ze haar behoefte gedaan heeft, en sjokken we weer terug

Voor het slapen gaan, loop ik even naar het gras bij de vaart, hier aan het eind van de straat, daar plast ze :engel: , en we gaan weer terug..... :cheer:

Maar ik maak af en toe mee, dat ze begint te grommen naar iemand, en dat kan naar een volwassene zijn, maar ook wel naar een kind die gewoon aan de kant6 van de weg staat of loopt...

Ik zeg nee en loop door, en ze is dan ook wel gelijk stil, maar dan denk ik wel eens doe ik het goed zo, of kan ik beter anders handelen??
Nee zeggen en doorlopen lijkt me prima.
Aangezien ze dan kennelijk direct stil is kan je dat belonen.
Een "goed zo" of "braaf" of iets lekkers.
Kijk maar wat het beste werkt.

Waarom is ze aan het begin van de avond moe?
Misschien moet je haar ook nog even door een DA laten nakijke of ze helemaal in orde is?
Afbeelding
Gon
Zeer actief

ranetje schreef: Waarom is ze aan het begin van de avond moe?
Misschien moet je haar ook nog even door een DA laten nakijke of ze helemaal in orde is?
Ik heb het idee, dat ze gewoon snel moe is van de indrukken om haar heen.....
De ene keer loopt ze redelijk mee, en de andere keer is ze haast niet voor uit te branden ( en soms snuffeld ze alleen maar) . Maar ik heb het idee, dat er soms zoveel indrukken op haar af komen, dat dat gewoon heel vermoeiend is......
Mocht ik het uiteindelijk toch niet helemaal vertrouwen, ga ik uiteraard wel naar de DA...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”