Ik heb een paar weken geleden via SOS-strays een klein ex-zwervertje genaamd Mila geadopteerd.
Ze is nu een paar weken bij ons en het gaat super! Ze kent al een aantal commando's en vind het ook leuk om nieuwe dingen te leren.
Ze is behoorlijk schrikkerig buiten, maar ook dit gaat al een stuk beter.
Als ik kijk hoe ze in een paar weken vooruit gegaan is weet ik zeker dat we er wel gaan komen samen.
Er is alleen 1 klein probleempje.
Ze plast een aantal keer per dag nog binnen en ik heb niet het idee dat het met zindelijkheid te maken heeft.
Ze snapt prima dat ze buiten moet plassen en doet het ook netjes buiten allemaal.
Alleen als het slecht weer is of 's avonds laat als de tuindeuren dicht zitten gebeurt het nogal eens dat ze een of twee plasjes binnen doet.
Ik heb het idee dat dit haar dan overvalt, ze loopt rustig rond en gaat van het een op het andere moment zitten plassen.
Daarna gaat ze er van staan drinken, wat ik ook erg vreemd vind!
Ook doet ze als ze de mogelijkheid heeft om naar buiten te gaan erg veel plasjes, naar mijn idee minstens 20 keer per dag terwijl ze niet extreem veel drinkt.
Ik ga volgende week sowieso met haar naar de dierenarts om bloed te laten prikken, ik wil dit even nagekeken hebben!
Maar iemand misschien al een idee in welke richting ik zou moeten zoeken?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
plasje
Moderator: moderatorteam
- Argos
- Actief
- Mijn ras(sen): Kuvasz
-
lets have fun
Re: plasje
Hoe oud is je hondje? Voor een pup is het normaal om heel vaak te plassen en om af en toe nog ongelukjes te hebben.Argos schreef:Ik heb een paar weken geleden via SOS-strays een klein ex-zwervertje genaamd Mila geadopteerd.
Ze is nu een paar weken bij ons en het gaat super! Ze kent al een aantal commando's en vind het ook leuk om nieuwe dingen te leren.
Ze is behoorlijk schrikkerig buiten, maar ook dit gaat al een stuk beter.
Als ik kijk hoe ze in een paar weken vooruit gegaan is weet ik zeker dat we er wel gaan komen samen.
Er is alleen 1 klein probleempje.
Ze plast een aantal keer per dag nog binnen en ik heb niet het idee dat het met zindelijkheid te maken heeft.
Ze snapt prima dat ze buiten moet plassen en doet het ook netjes buiten allemaal.
Alleen als het slecht weer is of 's avonds laat als de tuindeuren dicht zitten gebeurt het nogal eens dat ze een of twee plasjes binnen doet.
Ik heb het idee dat dit haar dan overvalt, ze loopt rustig rond en gaat van het een op het andere moment zitten plassen.
Daarna gaat ze er van staan drinken, wat ik ook erg vreemd vind!
Ook doet ze als ze de mogelijkheid heeft om naar buiten te gaan erg veel plasjes, naar mijn idee minstens 20 keer per dag terwijl ze niet extreem veel drinkt.
Ik ga volgende week sowieso met haar naar de dierenarts om bloed te laten prikken, ik wil dit even nagekeken hebben!
Maar iemand misschien al een idee in welke richting ik zou moeten zoeken?
Als je hond volwassen is zou je aan een blaasontsteking kunnen denken. Bovendien kan ik mij voorstellen dat een volwassen zwerfhond ook nog regelmatig ongelukjes heeft bij de zindelijkheids training. Misschien lijkt het dan alsof het hem overvalt maar het kan net zo goed zijn dat hij het op dat moment even vergeten is.
De plas oplikken vind ik niet vreemd hoor. Honden willen graag hun nest schoon houden en gaan dan vaak over tot opeten en oplikken van ontlasting en plas. Mijn Floor deed dat ook soms toen zij nog wel eens een ongelukje had.
- Argos
- Actief
Ze is geschat op ongeveer 2 jaar. Zeker weten ze het niet omdat ze van de straat komt, maar ze heeft al een mooi grijs snoetje, dus het zou zo kunnen.
Een blaasontsteking verwacht ik niet dat het is. Toen we haar een paar weken geleden haalden dachten ze dat het een blaasontsteking was en heeft ze hiervoor ook een kuur gehad. Hier werd het niet beter van.
Wat ik ook vreemd vind is dat ze ook binnen plast als ze net uit geweest is. Dan heeft ze al een aantal plasjes gedaan en dan komt ze binnen, riem af en even een aai en dan hooguit vijf minuten later ligt er soms al een plasje.
Ik hoop dat het met zindelijkheid te maken heeft, want dan is het makkelijk op te lossen, maar ik heb er gewoon een vreemd onderbuik gevoel bij.
Ook heeft ze op haar buik en aan de binnenkant van haar achterpootjes bijna geen haar, echt een zacht puppenbuikje nog. Dit is ook iets wat ik nog wat vreemd vind en na wil laten kijken.
Ik ga dus sowieso even met haar naar de dierenarts om haar na te laten kijken. Argos moet toch voor de enting dus dan kan ze meteen mee.
Een blaasontsteking verwacht ik niet dat het is. Toen we haar een paar weken geleden haalden dachten ze dat het een blaasontsteking was en heeft ze hiervoor ook een kuur gehad. Hier werd het niet beter van.
Wat ik ook vreemd vind is dat ze ook binnen plast als ze net uit geweest is. Dan heeft ze al een aantal plasjes gedaan en dan komt ze binnen, riem af en even een aai en dan hooguit vijf minuten later ligt er soms al een plasje.
Ik hoop dat het met zindelijkheid te maken heeft, want dan is het makkelijk op te lossen, maar ik heb er gewoon een vreemd onderbuik gevoel bij.
Ook heeft ze op haar buik en aan de binnenkant van haar achterpootjes bijna geen haar, echt een zacht puppenbuikje nog. Dit is ook iets wat ik nog wat vreemd vind en na wil laten kijken.
Ik ga dus sowieso even met haar naar de dierenarts om haar na te laten kijken. Argos moet toch voor de enting dus dan kan ze meteen mee.
-
lets have fun
Stress? Onderdanigheidsplasjes?
Ik hoop dat het niks ergs is.
Goed van je dat je even naar de dierenarts gaat
Ik hoop dat het niks ergs is.
Goed van je dat je even naar de dierenarts gaat
- Argos
- Actief
stress en onderdanigheid lijkt me ook uitgesloten.
Ze is in de stad en met vreemde mensen erg onzeker, maar in huis is het een dominant krengetje vanaf het moment dat ze gewend is haha.
Van stress is totaal niks te merken in vertrouwde omgevingen.
Onderdanig is ze ook niet echt, ze weet wat ze wil en weet ook precies hoe ze dat krijgen moet haha.
Ze is in de stad en met vreemde mensen erg onzeker, maar in huis is het een dominant krengetje vanaf het moment dat ze gewend is haha.
Van stress is totaal niks te merken in vertrouwde omgevingen.
Onderdanig is ze ook niet echt, ze weet wat ze wil en weet ook precies hoe ze dat krijgen moet haha.