Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

puppybrokken

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Re: puppybrokken

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik zou geen brok voeren alleen zodat de pups daaraan wennen :wink: dat kunnen ze ook prima bij de nieuwe baasjes, en wat als hun een ander merk voeren? Dan moeten ze weer daaraan wennen. Gewoon doen wat jijzelf het beste vind :ok:
Wie weet gaan de nieuwe eigenaren zelf vers voeren als ze zien dat de pup dat veel lekkerder vind dan brokken.
Saskia241
Zeer actief

Ongelezen bericht door Saskia241 »

De fokker van Oscar voert brok.
Dat maakt hem nog geen slechte fokker.

Dat ik liever vers geef omdat het beter is heeft daar niks mee te maken.
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Vraag voor de versvoerders en adviseerders. Stel je hebt je pups verkocht en na een paar weken belt een van de eigenaren op omdat ze het vers voeren toch niet zo zien zitten (om wat voor reden dan ook) en vragen je om advies welke goede brok ze dan moeten kopen. JIJ bent 100% voor vers, maar wat doe je met de vraag van die pupkoper? Daar ben ik nu heel benieuwd naar. Ze volgen dus niet jouw advies, maar daar laat je ze toch niet om vallen? Wat doe je in zo'n geval? Weet je wat de beste brok is voor jouw ras, of ga jij je daarin verdiepen voor de pupkoper?
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Inge O schreef:
Shima schreef: Weet je wat de beste brok is voor jouw ras,
ik denk in ieder geval dat er net zo min een 'beste brok voor een bepaald ras' is als dat er een 'beste vers- of barfsamenstelling' zou zijn voor een bepaald ras. ingrediënten zijn goed voor honden of ze zijn het niet :wink: .
Precies. Ik zou wel aan de mensen die brok willen gaan voeren een lijstje mee geven met merken met een groot aandeel vlees, zodat ze uiteindelijk niet op de frolic, pedegree en bonzo uit gaan komen.
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Ik speen puppen af op KVV en strooi soms wat brokjes in de puppyren. Als de puppen weggaan, nemen mensen meestal 2 dozen KVV mee. Dus de eerste weken wordt zowiezo hetzelfde gevoerd.

Wanneer ze hier voor het eerst komen kennismaken, dan vertel ik al veel over KVV of brokken. Ik wil graag dat wanneer de pups weggaan, dat ze eerstvoorlopig op KVV blijven. Zelf voer ik mijn honden deels KVV, deels brok. En wanneer mensen mij bellen dat ze liever brok willen voeren, zal ik de brok aanbevelen waarmee ik goede ervaring heb.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Inge O schreef:
Rosita Compagner schreef:Net zoals je niet moeilijk doet als Eukanuba-fokker om die zak brok mee te geven (pardon, verkopen), zo geven wij vers mee.
wat een rotopmerking - dus iedereen die zijn puppen op brok heeft afgespeend verkoopt een portie puppenbrok en iedereen die op vers afspeent geeft vers mee?
Eukanuba-fokker :pffff:
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

hier kregen de pups, 70% kvv en 30% brok
onze volwassen honden eten ook zo ongeveer, "zomer" maanden (maanden dat het normaal echt echt warm) is krijgen ze hier brok (Cavom), de rest van het jaar KVV
Guapa wilde met haar nest alleen geen KVV, maar wel de puppy en gewone variant van Cavom, toen de pups op 2,5 weken jonge leeftijd ineens in Guapa der pot doken (halfzusje van mijn vriend had de pot op de grond gezet ipv in de standaard) ben ik beginnen bij voeren, eerst kvv en daarna ook brokken

wij adviseren de pupkopers KVV en Cavom, die Cavom is puur omdat dat bij al onze honden heel goed "werkt" hier zijn al heel veel soorten brok gepasseerd, maar elke keer veel stinkende poep of zelfs plat en bij Cavom hebben ze dat niet
de pupkopers hebben ook KVV en cavom puppybrok mee gekregen, wij hebben ze wel aangeraden om na een maand of 5 over te stappen naar de volwassen variant van brok
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”