Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Progesteron
Moderator: moderatorteam
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
Progesteron
Iemand ervaring met een veel latere dekking dan eigenlijk zou moeten volgens progesteron waarde. Ik kom al jaren in Sleeuwijk, ben er super tevreden over, heb eigenlijk nog nooit een lege teef gehad en test altijd progesteron en doe dan meestal maar 1 dekking wat altijd succes heeft.
Maar nu het volgende: teef is op zaterdag loops geworden, maandag voor de 1e keer wezen bloedprikken (dus dag 10). Teef stond sinds zondagavond. Volgens inwendig onderzoek zou het zeker nog een week moeten duren, prog stond op 3.03.
Voor teef 1e nestje, reu is zeer ervaren. Woensdag opnieuw prog gaan testen, inwendig onderzoek zei nog niet dekrijp maar stand was nu 12 oftewel binnen 12 uur dekken. Teef stond als een huis, reu geen enkele interesse behalve wat likken. Dagen erna zelfde verhaal, teef staat als een huis, probeert de reu te verleiden maar die toont geen sjoeger. Zaterdagavond springt de reu opeens wel en het leidt tot een dekking + koppeling van zo'n 20 minuten. Dagen erna wil de teef nog steeds, maar reu niet echt meer. Oftewel teef heeft ruim 1 week gestaan, en is uiteindelijk ruim 3 dagen na het optimale tijdstip gedekt.
Ja ik weet het, ik moet vertrouwen op reu en teef en ze zullen het vast zelf wel beter weten, maar vind het fijn om berichten te horen van mensen met dezelfde ervaring (dus dekking dagen later dan prog.test zei) daar dit namelijk de laatste kans is voor dit nest wat een droomcombinatie is voor mij en vele anderen.
Maar nu het volgende: teef is op zaterdag loops geworden, maandag voor de 1e keer wezen bloedprikken (dus dag 10). Teef stond sinds zondagavond. Volgens inwendig onderzoek zou het zeker nog een week moeten duren, prog stond op 3.03.
Voor teef 1e nestje, reu is zeer ervaren. Woensdag opnieuw prog gaan testen, inwendig onderzoek zei nog niet dekrijp maar stand was nu 12 oftewel binnen 12 uur dekken. Teef stond als een huis, reu geen enkele interesse behalve wat likken. Dagen erna zelfde verhaal, teef staat als een huis, probeert de reu te verleiden maar die toont geen sjoeger. Zaterdagavond springt de reu opeens wel en het leidt tot een dekking + koppeling van zo'n 20 minuten. Dagen erna wil de teef nog steeds, maar reu niet echt meer. Oftewel teef heeft ruim 1 week gestaan, en is uiteindelijk ruim 3 dagen na het optimale tijdstip gedekt.
Ja ik weet het, ik moet vertrouwen op reu en teef en ze zullen het vast zelf wel beter weten, maar vind het fijn om berichten te horen van mensen met dezelfde ervaring (dus dekking dagen later dan prog.test zei) daar dit namelijk de laatste kans is voor dit nest wat een droomcombinatie is voor mij en vele anderen.
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Re: Progesteron
Ik heb 1x in Sleeuwijk laten testen en toen was de waarde direct de eerste keer al over de 15 en ben ik gelijk naar de reu doorgereden, helaas kwam het toen niet tot tpeen dekking (onervaren reu en waarschojnlijk ook gewoon echt te laat)
afgelopen dekking stond Nozem ook al heel hoog bij de eerst keer testen, 12,3 en ben ik dezelfde dag geweest voor een dekking, zonder resultaat. 2 dagen later nog een keer geweest voor een dekking en die ging wel goed en was met koppeling. Hieruit is het nest geboren wat nu net vertrokken is naar de nieuwe eigenaren.
afgelopen dekking stond Nozem ook al heel hoog bij de eerst keer testen, 12,3 en ben ik dezelfde dag geweest voor een dekking, zonder resultaat. 2 dagen later nog een keer geweest voor een dekking en die ging wel goed en was met koppeling. Hieruit is het nest geboren wat nu net vertrokken is naar de nieuwe eigenaren.
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
kijk, dat klinkt al goed..... Dit is zo moeilijk vanwege bepaalde omstandigheden, kan daar nog niet over praten omdat het teveel pijn doet, maar ik zou helemaal kapot zijn als dit nest er niet zou komen....LongFields schreef:Ik heb 1x in Sleeuwijk laten testen en toen was de waarde direct de eerste keer al over de 15 en ben ik gelijk naar de reu doorgereden, helaas kwam het toen niet tot tpeen dekking (onervaren reu en waarschojnlijk ook gewoon echt te laat)
Danielle Boshouwers
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ik heb trouwens zowat patent op dekkingen ver buiten het boekje hoor. Heb Nozem ook een keer 3 dagen vroeger laten dekken dan het dekadvies aangaf en daar zijn ook gewoon pups van gekomen.
Hetzelfde met een dekking van nauwelijks een minuut, zonder koppeling.
Dus ok hoop dat joj die mazzel ook gaat krijgen want ik begrijp dat het nest wat hopelijk uit deze dekking zal voortvloeien heel belangrijk voor je is.
-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Mijn teef had tijdens haar eerste dekking al op dag 4 een progesteron van 8.6, van binnen nog niet zover en ze ging ook niet staan. We zijn iedere dag naar de reu gegaan. Ze wilde zich niet laten dekken. 5 dagen later werd ze opeens aardig maar toen wilde de reu niet. Uiteindelijk is ze pas een dag later gedekt en twee dagen later nog eens. Resultaat 8 pups.
Tweede keer: op dag 3 een progesteron van 9.4, de reu in huis gehaald en pas 6 dagen later was er een dekking. Resultaat 6 pups.
Een teef van een kennis, 7 dagen na een hoge geteste waarde gedekt, resultaat 5 pups.
Komt vast goed, teef en reu weten het meestal beter
Tweede keer: op dag 3 een progesteron van 9.4, de reu in huis gehaald en pas 6 dagen later was er een dekking. Resultaat 6 pups.
Een teef van een kennis, 7 dagen na een hoge geteste waarde gedekt, resultaat 5 pups.
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
jij maakt al voorzichtig blij.....kitty schreef:Mijn teef had tijdens haar eerste dekking al op dag 4 een progesteron van 8.6, van binnen nog niet zover en ze ging ook niet staan. We zijn iedere dag naar de reu gegaan. Ze wilde zich niet laten dekken. 5 dagen later werd ze opeens aardig maar toen wilde de reu niet. Uiteindelijk is ze pas een dag later gedekt en twee dagen later nog eens. Resultaat 8 pups.
Danielle Boshouwers
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
ik heb ook nog nooit lege teven gehad en test geen progesteron, ook houdt ik het bij 1 of 2 dekkingen, afhankelijk van wat de honden zelf willen.
nu Smitthy dmv KI is bevrucht heb ik wel prog meoten testen uiteraard. De KI vond plaats bij een heel hoog testosteron, als ik haar natuurlijk had laten dekken dan had ik naar haar gekeken en was ik 3 dagen eerder gegaan maar voor KI met bevroren zaad zou dat te vroeg zijn geweest.
nu Smitthy dmv KI is bevrucht heb ik wel prog meoten testen uiteraard. De KI vond plaats bij een heel hoog testosteron, als ik haar natuurlijk had laten dekken dan had ik naar haar gekeken en was ik 3 dagen eerder gegaan maar voor KI met bevroren zaad zou dat te vroeg zijn geweest.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-
Angelique.
andersom wel, Cita liet zich al dekken terwijl prog zei dat het nog geen tijd was 
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Contacteer:
Ik heb het gehad met progestereon in Sleeuwijk én inwendig onderzoek dat alles er op wees dat het moment er was voor KI (met ingevroren sperma, en dat moet iets later dan een natuurlijke dekking); het was dag 15 van de loopsheid en de keren ervoor stond de teef als een huis op dag 17 en later, dus ik vreesde dat het ondanks progesteron toch te vroeg zou zijn. Vertrouwde uiteraard op de uitslagen maar 2 dagen later teef zo gek als een deur en iedereen wilde en mocht haar dekken, maar helaas sprema op.........resultaat geen pupjes! Een jaar later natuurlijk gedekt en ook weer 17 en 19de dag dus ik denk dat de progesteron niet bij iedere hond heilig is !
Sandra

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Je bedoelde denk ik iets anders dan je hier hebt opgeschreven?Podenji schreef:ik heb ook nog nooit lege teven gehad en test geen progesteron, ook houdt ik het bij 1 of 2 dekkingen, afhankelijk van wat de honden zelf willen.
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Contacteer:
Jij bent wel erg wakker hoor !!LongFields schreef:Je bedoelde denk ik iets anders dan je hier hebt opgeschreven?Podenji schreef:ik heb ook nog nooit lege teven gehad en test geen progesteron, ook houdt ik het bij 1 of 2 dekkingen, afhankelijk van wat de honden zelf willen.
Sandra

- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
whahahahhaaha ehm jaLongFields schreef:Je bedoelde denk ik iets anders dan je hier hebt opgeschreven?Podenji schreef:ik heb ook nog nooit lege teven gehad en test geen progesteron, ook houdt ik het bij 1 of 2 dekkingen, afhankelijk van wat de honden zelf willen.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Xena was volgens de progesterontest op dinsdag er helemaal klaar voor... maar madam vond het helemaal niks en is uiteindelijk pas donderdagavond gedekt... resultaat 6 kerngezonde pups.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Tika
- geregistreerd lid
Wij doen ook altijd de immulite test (van Sleeuwijk)... Als de teef tussen 8 en 10 staat dek ik binnen 12 uur, meestal maar 1 dekking.
Ik denk dat het ook van hond tot hond verschillend is, mijn vriendin haar teef was bij 3 gedekt en een andere keer zat ze een halve dag na dekking op 25 en was beiden keren drachtig..
Maar als ze woensdag op 12 zat en pas zaterdag gedekt is, ik weet niet...de eisprong is dan net geweest! Ben wel heel benieuwd! ...SUCCES...
Ik denk dat het ook van hond tot hond verschillend is, mijn vriendin haar teef was bij 3 gedekt en een andere keer zat ze een halve dag na dekking op 25 en was beiden keren drachtig..
Maar als ze woensdag op 12 zat en pas zaterdag gedekt is, ik weet niet...de eisprong is dan net geweest! Ben wel heel benieuwd! ...SUCCES...
- Xtine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Progesteron 12 betekent ovulatie,
maar eicellen zijn pas vruchtbaar twee dagen na ovulatie.
Handle every stressful situation like a dog.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
Gaat helaas ook niet op. Amai is twee jaar terug gedekt met een progesteron waarde van 8. Resultaat 6 puppen.Xtine schreef:Progesteron 12 betekent ovulatie,
Nu is ze weer gedekt maar nu met een progesteron van 12. De dag erna nogmaals laten testen en toen zat de progesteron boven de 20. Ik ben benieuwd. As maandag een echo.
Ook hebben we hier een teef gehad die gedekt moest worden door onze Faust. Zonder progesteron test trouwens. Teef kwam op 14e dag. Geen interesse. 16e dag geen interesse. en dat ging maar door. Eigenaresse had het opgegeven en wij dachten ook dat het niet meer zou lukken. belt ze opeens de twintigste dag dat een terrier continu probeerde haar te dekken en dat ze keurig bleef staan. Ze kwam hier en nog voor de teef de deur binnenwas zat Faust er al boven op. 20 minuten gekoppeld gezeten en ze kreeg op de 62e dag 9 puppen.
-
Tika
- geregistreerd lid
Klopt! Zo heb ik ook altijd de berekening gedaan en altijd geslaagde dekkingen. Maar ik weet dat bijvoorbeeld Maarten Kappen een andere test heeft, met andere waardes...Inge O schreef:Xtine schreef:Progesteron 12 betekent ovulatie,
maar eicellen zijn pas vruchtbaar twee dagen na ovulatie.![]()
met welke test dan?
met de test die ik ken is 5 à 6 = ovulatie : http://www.dierenkliniek-sleeuwijk.nl/d ... .asp?id=12
- Xtine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Dianavdberkt schreef:Gaat helaas ook niet op. Amai is twee jaar terug gedekt met een progesteron waarde van 8. Resultaat 6 puppen.Xtine schreef:Progesteron 12 betekent ovulatie,
Nu is ze weer gedekt maar nu met een progesteron van 12. De dag erna nogmaals laten testen en toen zat de progesteron boven de 20. Ik ben benieuwd. As maandag een echo.
Ook hebben we hier een teef gehad die gedekt moest worden door onze Faust. Zonder progesteron test trouwens. Teef kwam op 14e dag. Geen interesse. 16e dag geen interesse. en dat ging maar door. Eigenaresse had het opgegeven en wij dachten ook dat het niet meer zou lukken. belt ze opeens de twintigste dag dat een terrier continu probeerde haar te dekken en dat ze keurig bleef staan. Ze kwam hier en nog voor de teef de deur binnenwas zat Faust er al boven op. 20 minuten gekoppeld gezeten en ze kreeg op de 62e dag 9 puppen.
Sperma van een reu "kan" 5 dagen goed blijven in de teef.
Niet elke reu uiteraard, maar het kan.
Dekking bij progesteron 8,
kan best volgende dag 12 zijn geweest,
dus vruchtbaarste moment 48 uur later.
Valt dus binnen die 5 dagen en daarom dekking gelukt.
Handle every stressful situation like a dog.
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
zie nieuw topic: wonderen bestaan
voor het vervolg op dit topic!
voor het vervolg op dit topic!