Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het zit zo: de buren hebben een paar katten, die gewoon buiten komen. Eentje is oud en blind, die zien we nooit, de andere springt alleen op de tussenmuur, op de aabouw en wipt zo af en toe wel eens bij mijn oudste dochter in de slaapkamer binnen. Dochter vindt dat wel gezellig
Poes nr 3 liet zich tot voor kort nooit zien. Nu is ze al een paar keer ons gazon opgelopen, maar steeds weggejaagd door onze honden. Tot laatst.. poes lag op ons grasveld, ik zelf had ze nog niet eens gezen. In eens ziet Djerbo poes, rent er op af, poes heeft het bijna te laat in de gaten en kon nog net op tijd bovenop de muur springen..
Pff, moet er niet aan denken dat onze hond dat beest te pakken krijgt zeg..
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
Ze hebben hun tuin zo goed mogelijk afgezet, maat een kat springt gemakkelijk over een schutting van 1.80 m. om vervolgens in het paadje achterom naar onze poort te wandelen waar ze ook vrij makkelijk overheen en onderdoor kunnen
Het zijn buitenkatten die ze niet zo ineens binnen kunnen houden..
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
Hier besloot ook de buuf om haar binnenkatten de vrijheid te geven, en Baco ging af en toe door het lint, mn hele tussenhekje aan diggelen en een hele opgewonden hond, maar nu snappen de katten dat het geen goed idee is om over de schutting te komen, dus ze weten het snel genoeg.
billy schreef:Hier besloot ook de buuf om haar binnenkatten de vrijheid te geven, en Baco ging af en toe door het lint, mn hele tussenhekje aan diggelen en een hele opgewonden hond, maar nu snappen de katten dat het geen goed idee is om over de schutting te komen, dus ze weten het snel genoeg.
De meeste katten zijn niet helemaal gek inderdaad.
nou binnen katten die in een keer buiten komen, missen vaak een stukje straat slimheid, en wij hebben er hier 3 lopen.( zaten tot voor kort met hun baasjes in een appartementje in Adam, nooit buiten geweest daar)
wat een stel oenen zijn dat , hopelijk wordt het snel beter met ze
Gelukkig heb ik geen hond die er heel fel op is
kijk maar uit dat de hond geen pak slaag krijgt van de kat
serieus, als die kat een hond achter zich aangedenderd krijgt , zal die kat zich waarschijnlijk niet meer op voor haar gevaarlijk terrein begeven denk ik.
Verantwoordelijkheid van je buurvrouw, anders dooie kat.
Hier lopen er ook een aantal, laatst zat ik rustig op mn bank, zie ik 2 honden langs stuiven met een kat ervoor, die zat mooi in de boom. Ik ben met ze gaan wandelen en toen was het beestje weg, maar ze leren het wel daardoor.
Wat als ze hem te pakken hadden gehad? Tja ik heb liever niet dat ze die ervaring opdoen en ik zie het zelf liever niet, dan moeten ze de leefruimte van katten ook maar beperken tot eigen tuin.
Bij mijn ouders kwamen er ook steeds buurkatten bij de vogels, even stroomdraadje spannen en het is weer een tijdje over.
billy schreef:Hier besloot ook de buuf om haar binnenkatten de vrijheid te geven, en Baco ging af en toe door het lint, mn hele tussenhekje aan diggelen en een hele opgewonden hond, maar nu snappen de katten dat het geen goed idee is om over de schutting te komen, dus ze weten het snel genoeg.
Hè wat zijn we het weer eens
Tijdens onze vakantie heeft buurkat Poeske zich ons erf zo'n beetje toegeigend. Nu kennen wij Poeske wel redelijk, maar tot mijn verrassing kwam hij zomaar naar binnen lopen toen we terug waren van vakantie
Hij mocht van Felix blijkbaar best even rondkijken, maar hij mocht niét, ik herhaal niét, in de woonkamer komen
Tot op heden zit Poeske gewoon weer op z'n vaste plekje 'buiten de hekken'. Dat lijkt hem al met al toch verstandiger blijkbaar
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen. Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Joenino schreef:Wij hebben een poesrijke buurt en de meeste weten wel dat als de deur open staat je niet in onze tuin moet komen
Ik blijf het toch wel apart vinden dat er veel mensen het altijd maar over poezen hebben.
Een poes is een vrouwtjeskat, net zoals een teef een vrouwtjeshond.
We zeggen toch ook niet teef tegen elke hond die we zien? Zo van: bij ons wonen veel teven in de straat (en dan honden bedoelen).
Het zijn katten en honden, poezen en teven, katers en reuen.
Bij ons komen vrijwel nooit katten in de tuin, ze worden nml met huid en haar opgevreten.
Er is er 1x eentje door de tuin gerend en die heeft het geweten ook, die komt hier nooit meer. De honden renden in volle vaart er achteraan en het scheelde maar een haartje.
Laatst gewijzigd door Mojuan op 29 aug 2011 12:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Ja de vader van mijn 1e hond sprong/klom ook over een hek van 1.80 met gemak, hoe kan je dan zeggen dat het goed is afgezet voor een kat? Goeiemogge!!!
Netje erover, schuin kantje maken of je kat aan een touwtje
Wij hebben 1 debiele kat, die kan wel naar buiten in de tuin onder toezicht
En als er 1 word dood gebeten is het toch echt de schuld van de katteneigenaar, moet je maar een GOED verblijf bouwen
~reinforcement builds behavior~ ~You can not influence someone while you are judging them~
britty schreef:Ze hebben hun tuin zo goed mogelijk afgezet, maat een kat springt gemakkelijk over een schutting van 1.80 m. om vervolgens in het paadje achterom naar onze poort te wandelen waar ze ook vrij makkelijk overheen en onderdoor kunnen
Het zijn buitenkatten die ze niet zo ineens binnen kunnen houden..
Mensen met vogeltjes hebben daarom meestal ook een bovenkant op de volière.
Dat gekanniet altijd.
Ik wil het toch niet meemaken dat mijn monsters een van hun katten te pakken krijgt..
Ook al weet ik dat het in feite niet mijn schuld is, zou me er toch goed lullig onder voelen..
Je kan het altijd eens melden bij je buren. Als je niks zegt, weten ze het ook niet, kunnen ze er ook niet eventueel naar handelen. Onze jongste probeer ik ook zo veel mogelijk in de tuin te houden, maar ontsnapt me nog wel eens (gelukkig heb ik hem meestal snel weer). Onze oudste blijft gelukkig steeds meer zelf in de tuin, nu de tuin wat meer spannenheid erin heeft.
britty schreef:Buren weten het, maar kunnen het beeset " nou eenmaal niet binnen houden"..
Tja, dan houdt het op. Wie zijn kat laat rondzwerven loopt het risico dat poes niet meer thuis komt. Als het jouw hond niet is dan is het wel een auto.
blijft natuurlijk niet leuk om mee te maken dat jouw hond een ander beest wat aan doet. Dat snap ik Maar als poes een beetje slim is laat die zich niet meer zien. Katten weten heel snel in welke tuin een hond woont Bij ons stikt het van de boerderij poezen maar je moet niet denken dat die zich op ons erf laten zien
Ik heb de kat van mijn zusje te logeren en Frenk poept 7 kleuren voor dat beest. En zodra dat beest dat in de gaten had begon hij een soort sardonisch genoegen uit te stralen. Hij zei nog net geen 'gnagnagna' of wreef zich in de pootjes.
Ik heb zo'n oetlul van een hond
britty schreef:Het zit zo: de buren hebben een paar katten, die gewoon buiten komen. Eentje is oud en blind, die zien we nooit, de andere springt alleen op de tussenmuur, op de aabouw en wipt zo af en toe wel eens bij mijn oudste dochter in de slaapkamer binnen. Dochter vindt dat wel gezellig
Poes nr 3 liet zich tot voor kort nooit zien. Nu is ze al een paar keer ons gazon opgelopen, maar steeds weggejaagd door onze honden. Tot laatst.. poes lag op ons grasveld, ik zelf had ze nog niet eens gezen. In eens ziet Djerbo poes, rent er op af, poes heeft het bijna te laat in de gaten en kon nog net op tijd bovenop de muur springen..
Pff, moet er niet aan denken dat onze hond dat beest te pakken krijgt zeg..
Wat als hij de kat te pakken had gekregen. Tja, lullig voor de buren, zielig voor de kat, klote voor jullie, maar jee dat weet je als je katten hebt en die je buiten laat hoor.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Het klinkt lullig, maar jij bent verantwoordelijk als de hond een kat pakt in de hond zijn eigen tuin. Het is vernieling van een ander zijn goed.
onze honden hebben ook bijna een kat in onze tuin gehad en we kregen politie aan de deur die kwam vertellen dat wij verantwoordelijk zijn.
Paulala schreef:
Ik blijf het toch wel apart vinden dat er veel mensen het altijd maar over poezen hebben.
We zeggen toch ook niet teef tegen elke hond die we zien? Zo van: bij ons wonen veel teven in de straat (en dan honden bedoelen).
Ah, en die gevlekte dingen in de wei noem jij natuurlijk altijd runderen ?
Kan me voorstellen dat het gewoon geen fijn idee is! Ik wil ook niet dat mijn honden andermans kat verscheuren hoor!!!
Hier weten ook bijna alle buurtkatten (dat zijn er nogal wat!) dat ze maar beter niet in onze tuin moeten komen, maar laatst was er 1 zo dom om toch een poging te wagen. De honden zaten buiten omdat we net gedweild hadden en die kat dacht: gezellig, even kennismaken! Pfff... Er vlogen ineens 2 hysterisch blaffende honden op hem af!! Beest kon net op tijd weg wezen. Maar is hard leers, want van de week toen ik thuis kwam, lag hij prinsheerlijk in mijn onkruid te slapen! De honden zagen hem niet liggen gelukkig, liepen zo langs hem heen, en hij bleef gewoon liggen. Ik denk dat hij honden gewend is...?
Paulala schreef:
Ah, en die gevlekte dingen in de wei noem jij natuurlijk altijd runderen ?
In de meeste wei(land)en staan gewoon koeien hoor.
De enkele keer dat ik een stier zie, dan noem ik die ook stier.
En ja, ik noem het beest als dier gewoon rund idd.
loony schreef:Het klinkt lullig, maar jij bent verantwoordelijk als de hond een kat pakt in de hond zijn eigen tuin. Het is vernieling van een ander zijn goed.
onze honden hebben ook bijna een kat in onze tuin gehad en we kregen politie aan de deur die kwam vertellen dat wij verantwoordelijk zijn.
Ik vraag me of dat een interpretatie van wet is, of dat daadwerkelijk ook zo berecht zou worden...... Politie zegt wel eens wat meer
Tja, als je buren er van weten en geen actie ondernemen, dan kan jij er natuurlijk niets aan doen als het een keer fout gaat. Leuk zal het niet zijn, dus hopen maar dat die kat zijn lesje heeft geleerd.
Ik heb hier trouwens schrikdraad op de schuttingen om mijn eigen katten in de tuin te houden. Kost wat, maar dan heb je ook wat
Toen wij nog melkvee hadden,is ons door de verzekering vertelt dat als er iemand (ook ongenodigd)heerlijk tussen onze koeien in het weiland ging lopen,en om wat voor een reden dan ook gewond zou raken.....dat wij dan verantwoordelijk waren......dus zou met katten van een ander die in jou tuin verwond of gedood worden hetzelfde zijn denk ik dan.
Wel een hele rare regel vind ik......!
Ik weet ook niet beter dan dat je toch verantwoordelijk bent als je honden een (vreemde) kat doodbijten of verwonden. Ik moet zeggen, Kazan joeg ze altijd weg zonder kabaal en er op af rennen, het gebeurde ook zelden eigenlijk dat er een kat het waagde zodra de hond in aantocht was te blijven zitten. De meiden maken verschrikkelijke herrie en maken schijnbewegingen, waar zo'n kat dan doodsbang van wordt. Ik kan daar niet meer mee zitten. Heb daar lang rekening mee gehouden, maar na de zoveelste meppartij van een kat in de struiken, tussen het hek ed. was ik er klaar mee. Als men zijn kat niet binnen houdt, is dat dus niet mijn probleem, ik heb er zes en daar heeft niemand last van, die komen niet buiten. Mijn honden die halen op hun snuit hebben en bij hun ogen, daar ben ik dus niet van gecharmeerd en de laatste keer dat er een in de tuin zat, hebben de meiden die kat flink angst aangejaagd. Die kat zat ook dag en nacht bij ons, in de schuur, op de vensterbank naar binnen staren naar onze katten, die helemaal debiel en agressief werden, naar de konijnen te hengelen, sliep onder hun hokken en ging in stiekumme hoekjes zitten waar dat kreng uithaalde naar de honden etc. Die laatste keer dat die kat hier was, zag ik dat beest niet eens, de meiden schieten er naartoe, beginnen als idioten te blaffen en gillen en draaiden rondjes om dat beest, dus weg kon die niet. Ik geloof niet dat mijn honden een kat dood zouden bijten, maar je kunt nooit weten. Honden naar binnen, kat over het hek gegooid en ben naar de eigenaren gestapt; als ik dat loeder nog 1x in mijn tuin heb, breng ik het naar het asiel. (jamaarjamaar wij kunnen daar toch ook niets aan doen?! Ik vind van wel dus, het zijn dezelfde mensen wiens hondje ontsnapte om de konijnen van de buren te vermoorden, konden ze ook niets aan doen natuurlijk) Moet ik zeggen na het laatste voorval ik het kreng niet meer in mijn tuin heb gehad.
Nu heeft een van mijn buurvrouwen er last van: dat kreng loopt gewoon naar binnen en haar eigen katten zijn doodsbang van dat beest en veroeren zich niet. Ik vind dat niet normaal hoor. Zo'n brutaal ding, hou lekker bij je, denk ik dan. Dat doen er ook genoeg hier in de buurt. Wat dat betreft ga ik mee met de meesten hier en al helemaal nanna: jammer maar helaas als zo'n kat dan schade oploopt. Ik kan er niet meer mee zitten. En wat de wet betreft en de mensen die dat uitleggen naar hun zin: honden en katten moeten perse als levende wezens gezien worden, maar als er zoiets gebeurd is het ineens andermans goed. Beetje maf is dat wel.
tollerlover schreef:je buren kunnen op hun schutting schrikdraad spannen. dan gaan ze de tuin niet uit.
een schutting van 1,80 is peanuts voor katten.
ellen
Voor de meeste katten dan, mijn poes heeft niet vooraan gestaan bij het uitdelen van intelligentie en springt niet over een hekje van 60 cm hoog. Zij komt dus ook alleen bij de buren in de tuin als het hekje scheef staat. Ze snapt ook niet dat ze onder de poort door kan als ze eenmaal voorbij het hekje van 60 cm is.
Hier ook een zeeeer brutale buurkat. Penny lust hem rauw. Ze is nooit fel op katten maar dit exemplaar komt constant op haar terrein en ze moet er niks van hebben. Hoop ook dat het goed blijft gaan.