Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
zucht klitten in zn staart...
Moderator: moderatorteam
-
yvonne dl
- Zeer actief
Re: zucht klitten in zn staart...
dat serum van de action hoeft neem ik aan niet uitgespoeld te worden na het wassen/?
dus op nat haar aanbrengen?
dus op nat haar aanbrengen?
Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Hoeft niet uitgespoeld te worden en kan op droog haar worden aangebracht.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
En mocht de nood erg groot zijn, kan je ook gewoon een beetje wasverzachter pakken (ja serieus heb het op mijn eigen haren ooit geprobeert:D)

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik ga nog steeds voor de maizena. Is stukken goedkoper en heb je toch altijd al in huis....

- irish26
- Actief
- Mijn ras(sen): dwergpoedel
chinese naakthond
miss een andere tip van mij.. wat ik het fijnste vind werken...
pak een lege spuitfles (of een plantenspuit) doe er een flinke hoeveelheid cremespoeling in.. en een beetje warm water erbij.
spuit heel de staart onder met de spray.. even in laten trekken..
dan pak je een goede borstel.. een klittenbostel of een borstel met lange pinnen.
en ga dan voorzichtig kammen.. dan heb je als het goed is al een groot deel eruit... mocht dat niet lukken kun je ook met een schaar de klit 'doormidden' snijden/knippen. en dan weer borstelen.
en dan goed wassen.
pak een lege spuitfles (of een plantenspuit) doe er een flinke hoeveelheid cremespoeling in.. en een beetje warm water erbij.
spuit heel de staart onder met de spray.. even in laten trekken..
dan pak je een goede borstel.. een klittenbostel of een borstel met lange pinnen.
en ga dan voorzichtig kammen.. dan heb je als het goed is al een groot deel eruit... mocht dat niet lukken kun je ook met een schaar de klit 'doormidden' snijden/knippen. en dan weer borstelen.
en dan goed wassen.
- gyanty
- Zeer actief
Denk dat er hier vaker geen maizena in huis is dan wasverzachter! Ruikt nog lekker ook hahalieke schreef:Ik ga nog steeds voor de maizena. Is stukken goedkoper en heb je toch altijd al in huis....

- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Tjonge, hoe maak je dan je papjes over de bloemkool heen?gyanty schreef:Denk dat er hier vaker geen maizena in huis is dan wasverzachter! Ruikt nog lekker ook hahalieke schreef:Ik ga nog steeds voor de maizena. Is stukken goedkoper en heb je toch altijd al in huis....

- gyanty
- Zeer actief
Behalve dat ik niet zo van sausjes ben, doe ik gewoon melk met bloem en niet maizenalieke schreef:Tjonge, hoe maak je dan je papjes over de bloemkool heen?gyanty schreef:Denk dat er hier vaker geen maizena in huis is dan wasverzachter! Ruikt nog lekker ook hahalieke schreef:Ik ga nog steeds voor de maizena. Is stukken goedkoper en heb je toch altijd al in huis....

- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Tja, dat heb je met dat jonge grut, hè? Die weten gewoon niet hoe ze op de ouderwetse manier papjes moeten maken....Die jeugd van tegenwoordiggyanty schreef:Behalve dat ik niet zo van sausjes ben, doe ik gewoon melk met bloem en niet maizena

- gyanty
- Zeer actief
Uuuhm melk met bloem heb ik gewoon zo van mijn vader geleerd en lijkt mij ook een ouderwets recept.....(daar mij vader over de 60 jaar is) en dan met nootmuskaat erover....lieke schreef:Tja, dat heb je met dat jonge grut, hè? Die weten gewoon niet hoe ze op de ouderwetse manier papjes moeten maken....Die jeugd van tegenwoordiggyanty schreef:Behalve dat ik niet zo van sausjes ben, doe ik gewoon melk met bloem en niet maizena!

- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
tja, ik heb tropenjaren achter de rug. Die tellen dubbel. Ik loop dus eigenlijk al tegen de 80. Jouw vader is voor mij dan ook een jonkie.gyanty schreef:Uuuhm melk met bloem heb ik gewoon zo van mijn vader geleerd en lijkt mij ook een ouderwets recept.....(daar mij vader over de 60 jaar is) en dan met nootmuskaat erover....lieke schreef:Tja, dat heb je met dat jonge grut, hè? Die weten gewoon niet hoe ze op de ouderwetse manier papjes moeten maken....Die jeugd van tegenwoordiggyanty schreef:Behalve dat ik niet zo van sausjes ben, doe ik gewoon melk met bloem en niet maizena!