Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Heb je een andere band met een herplaatser?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

britty
Zeer actief
Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
Aantal honden: 1

Heb je een andere band met een herplaatser?

Ongelezen bericht door britty »

Dat vraag ik me al een tijdje af.. Wij hebben honden altijd van pup af aan gehad, maar hierna komt ern een herplaatser.
Nu vraag ik me dus aff of je met een pup een andere band opbouwt dan met een hond die al een verleden heeft.
Of maakt dat helemaal niets uit?
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
Barnsley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Heb je een andere band met een herplaatser?

Ongelezen bericht door Barnsley »

Voor mij maakt het niks uit.
Wel wordt de volgende weer een pup.
Maar das meer omdat ik de moederhond zo geweldig vind dat ik daar een pup van wil ;)
Afbeelding
Pool
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Pool »

Ik heb beiden gehad. De band die je hebt met je hond ligt volgens mij aan het individu. Met de ene hond heb je een heel andere band dan met de ander. Dat kan in beiden gevallen. Heb nu twee herplaatsers en ik houd en niet meer of minder van omdat ze herplaatsers zijn. Houd van mijn honden omdat ik ze twee heerlijke honden vind. Maar dat heb ik ook met honden gehad die ik als pup kreeg. Voor mij geen verschil in band.
[img][img] <b>Vóór</b>
Afbeelding
In vrijheid verbonden
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

soms wel soms niet...

ik heb veel herplaatsers en zo komen er honden waarbij het niet anders voelt als of het hond is die je vanaf pup al hebt,en soms zijn er honden die net niet over die grens gaan :)
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Lastige vraag, mijn honden waren bijna allemaal herplaatsers, 2 honden maar als pup gekregen.
Met de herplaatsers kost het vaak wat meer moeite om ze weer op jouw pad te krijgen, je moet wel investeren, dat zorgt wel voor een band. Maar dan moet je er wel voor gaan, wel voor vallen.
Met een van de honden die als pup is gekomen heb ik de minste band van alle honden tot nu toe.
Maar dat zal echt niet helemaal te wijten zijn aan het feit dat zij als pup hier kwam. Wel dat ze heel anders is geworden dan ik verwacht had.
Dus een combi van klik/verwachting?
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

De band die ik heb met een hond is niet afhankelijk van of de hond vanaf pup af aan hier is maar aan de "klik" die er wel of niet is. Wij hebben onder andere een reu gehad die op 5 jarige leeftijd bij ons is komen wonen. Vanaf het moment dat hij er was, hadden wij iets samen. En dat is niet meer weg gegaan. Tot aan zijn dood waren wij maatjes. De andere honden die wij toen hadden vond ik ook hartstikke lief hoor, echt wel. We hadden toen nog een reu en 3 teven. Maar hij was iets speciaals voor mij.

En heb ik ook reu waar ik "de klik" mee heb. En die is bij ons thuis geboren. Met hem heb ik hetzelfde als ik had met de andere reu. Het nest bestond uit 2 reuen en 3 teven. Met hem had ik gelijk het gevoel van ja, dat is hem. We begrijpen elkaar helemaal en hij is echt mijn hond.

2 totaal verschillende situaties maar wel hetzelfde uitgepakt.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

Mijn 'once in a lifetime' hond, waar ik een hele speciale band mee had, zes poten op één buik, blind vertrouwen over en weer....was een herplaatser.
Voor de band maakt het niks uit, is mijn ervaring.

Ik merk nu dat het fijn is om een hond te hebben die van pup af aan nooit iets traumatisch heeft meegemaakt.
Die 100% open en vrij is. Niet 'fucked up in da head', zeg maar.
Maar verder...neh. Geen verschil.
Het enige wat voor mij persoonlijk een verschil is, is dat dit de laatste pup is die er komt.
Ik ben niet zo'n puppenmens, heb ik gemerkt.
Soms zijn ze heel cute, hoor. Maar ik kan meer met volwassen honden, hoe fucked up ze ook zijn.

Het ligt ook aan de combinatie persoonlijkheid van de hond en je eigen persoonlijkheid.
Met de één heb je een enorme klik, met de ander niet.
Dat is trouwens bij volwassen honden wel beter in te schatten, denk ik.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

toen wij kozen voor Luca (volwassen uit het asiel) moest ik hier wel aan denken. of ik me dan minder zou hechten, of dat er ``iets``zou zijn waardoor het minder ``eigen``voelt.
dat is in de eerste weekjes soms wel zo. dat is meer omdat je een pup vaak al uitzoekt, en die je nog niet mee mag nemen. dus leef je er meer naartoe. als je naar het asiel gaat, wil het asiel (in ons geval dan) dat je een hond naar keuze meteen meeneemt. goed in ons geval haalde we haar twee dagen later op, en hebben wel elke dag gewandelt met haar en Buster.

maar dat gevoel gaat heel snel weg, je hecht je er net zo makkelijk aan. Dus een herplaatser is ons heel goed bevallen en heb er een heel goede band/klik mee. maakt niks uit of je een pup neemt of een herplaatser, in mijn geval. :ok:

ik denk dat het toch wel afhankelijk is van het individu hond en individu van jezelf. of het klikt. maar ik denk niet dat de leeftijd van een hond daar veel mee te maken heeft.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik heb en een herplaatser en een hond die als pup kwam thuis. En ja, de band met de herplaatser heeft (vooral bij mijn vriend) wat langer nodig gehad om te groeien. Maar ze zijn me alle twee nu even lief. En alle 2 totaal verschillend :F:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Het hangt heel erg af van de hond in kwestie zelf. Ik heb mijn mijn herplaatsers een hele speciale band maar dat kwam/komt natuurlijk ook omdát ik ze heb uitgekozen omdat ik die klik had. Het fijne van herplaatsers is dat het karakter al gevormd is en je precies weet wat je er aan hebt. Met pups is het maar afwachten wat het wordt.
Met Lyndie die ik als pup heb gekocht, heb ik die klik ook, daar kan ik mee lezen en schrijven. Met Cody, ook als pup gekomen, is het altijd een moeizaam geworstel geweest. Tot op de dag van vandaag.
Komt trouwens ook bij dat ik ook geen puppenmens ben. Ik heb eerlijk gezegd het geduld niet om zo'n hummel elk uur naar buiten te gooien, op te voeden, die piranha-tandjes uit te peuteren, etc. En net als ze een beetje hond worden en luisteren, begint het gezeur rond de 7-8 maanden weer opnieuw. Ik vind ze schattig, maar wel bij een ander.
Geef mij maar een kant-en-klare-hond, dan weet ik meteen wat voor vlees ik in de kuip heb.

Ik hoor trouwens mensen wel eens zeggen dat je een pup naar je hand kunt zetten. Ik heb daar met al mijn herplaatsers nooit een probleem gehad. Ze voegden zich zonder morren naar de huisregels en ik had er geen kind aan.
Nou heb ik ook bijzonder weinig (huis-)regels, dat dan weer wel. :mrgreen:
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

britty schreef:Dat vraag ik me al een tijdje af.. Wij hebben honden altijd van pup af aan gehad, maar hierna komt ern een herplaatser.
Nu vraag ik me dus aff of je met een pup een andere band opbouwt dan met een hond die al een verleden heeft.
Of maakt dat helemaal niets uit?
Nee, voor mij maakt het niet uit. Ik heb nu 2 honden waarvan de één bij mij kwam toen ze 7,5 weken oud was en de ander was 4 jaar. De band die ik nu met ze heb en zij met mij is hetzelfde. Nou moet ik wel zeggen dat ik met de pup veel makkelijker en sneller een band kreeg dan met de volwassen hond. Dat laatste duurde wel even, hoewel zij mij wel meteen uitkoos als steun en toeverlaat :wink: De herplaatser hebben we nu 3 maanden en inmiddels is ze helemaal eigen :I:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Het duurt bij mij wat langer. Poezeke is in mijn handen geboren en daar was ik vanaf de eerste seconde knettergek op :I:
Charlie vond ik als herplaats pup (dat kan natuurlijk ook nog) 3 x niks; hoe ouder ze werd hoe leuker.
Ben gewoon niet zo van de pups...
Met Pluisje moest het echt groeien, maar inmiddels is dat wederzijdse vertrouwen groter als met Charlie.
Hij steunt echt op mij :I:
Hopelijk mag hij dat nog even blijven doen.
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Jace en Meagan heb ik allebei gekregen, toen ze 8 weken waren.
Judy woont sinds april bij ons.
En ze hoort echt helemaal bij onze familie, ze is zo eigen en gewoon niet meer te missen.
Misschien komt dat ook, omdat ze een nestzusje is van mijn Meagan :19:
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik denk dat je met iedere hond wel een andere band hebt :wink:
Als je doelt op 'meer of minder gek op', dan kan ik zeggen dat het bij mij totaal geen verschil maakt.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Nee, niet in de zin van het is een herplaatser dus......
Ik heb met al m'n honden een andere unieke band, omdat het allemaal unieke persoonlijkheden zijn :mrgreen:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Jeffy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door Jeffy »

Kilian was mijn enige eigen hond tot nu toe. We hebben thuis wel honden gehad, ook een pup maar dat was (is) niet mijn hond.
Kilian was een herplaatser uit het asiel. Het was liefde op het eerste gezicht. Ik ging met een vriendin in het asiel kijken wat er allemaal te zien was. Absoluut geen intenties om een hond mee te nemen, maar ja, toen zag ik Kilian in zijn hok. Ik ging naar hem toe, hij legde zijn poot in mijn hand en ik heb tien minuten met zijn poot in mijn hand en tranen in mijn ogen bij hem gezeten. Na wat beloftes thuis (woonde nog bij mijn ouders) mocht ik hem ophalen.
Ik zeg altijd dat hij mijn grote liefde was, onder de honden dan :mrgreen: Ik weet dus uit ervaring dat die band heel goed kan zijn met een herplaatser. Hoe dat met een pup zal zijn moeten we maar zien als het zover is. :D
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Nou ik heb met de honden die ik van pup af aan heb toch wel een andere band.
Ik kan het niet precies omschrijven hoe dat dan voelt hoor maar voor mij is het wel anders.
Al had ik met Kimba wel echt een goede band en die kwam pas met een jaar of 8 a 9 bij ons wonen.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Maakt voor mij echt niet uit. Je bouwt met beiden een band op is mijn ervaring.
Karine
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruizing Boomer/Golden Retriever, Golden Retriever

Ongelezen bericht door Karine »

Hier drie honden gehad die we als pup kregen, waarvan er nu nog een leeft. Daarnaast loopt hier ook een herplaatser en voor mij maakt het wat betreft de band die je met je hond hebt niet uit. Het is meer dat je klik hebt met je hond. Montie (herplaatser) kon ik echt heel snel lezen en ik heb een super hondje aan hem.
Groetjes Karine, poot van Montie en Kaya

Afbeelding
Zeeuwse labjes
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retrievers

Ongelezen bericht door Zeeuwse labjes »

Mijn ervaring nu met 4 honden, allevier labradors, is dat je sowieso met elke hond een andere band hebt, ongeacht of ze als pup of als volwassen hond erbij zijn gekomen.

Ik heb nu 2 als pup en 2 als herplaatser gehad en met allemaal toch een andere band. Hoewel bij Saar (herplaatser) en Bailiff (pup) de klik er niet onmiddellijk was en de band wat langzamer is gegroeid. Maar daarna was/is die wel heel erg hecht geworden.

Bij Ixor (herplaatser) was het liefde op het eerste gezicht, van beide kanten overigens en dat is altijd zo gebleven.
Sofie heb ik geboren zien worden en al gevolgd vanaf dat eerste moment. Met zo'n 3 weken was duidelijk dat ik voor haar en zij voor mij koos. Ze had nog 2 zussen, maar er was geen twijfel mogelijk welke pup het zou worden :wink:
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Ik heb 2 Griekse schonen; eentje vanaf toen ze 3 maanden oud was bij ons en eentje van een jaar die wij voor de stichting hebben opgevangen. Omdat er niemand voor haar kwam, hebben wij haar maar gehouden.
Ze zijn ons allebei even lief met de ene heb je dit meer en met de andere dat, maar over het algemeen zijn het allebei lieve meiden :I:

groetjes, Ingrid
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
britty
Zeer actief
Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog

Ongelezen bericht door britty »

Hmm, het blijkt dus in de meeste gevallen niks uit te maken.Ik vroeg het me gewoon af :wink:
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Ik hou van allebei evenveel, en de band is misschien anders maar dat komt omdat de karakters zo verschillend zijn. Sjon is heel arrogant, weet niet beter dan dat hij verwend en beschermd wordt door mama en heeft echt zo'n "Dit ben ik, love it or leave it"-attitude. Roos weet hoe hard het leven kan zijn en is zó dankbaar en heeft zo'n intense will to please naar ons toe, en hangt zo erg naar mij voor bescherming op onzekere momenten, dat dat automatisch de band heel anders maakt.
Maar ik ben voor de volle 1000% verzot op allebei en zou geen seconde meer zonder beide kunnen. Ze vullen elkaar ook prachtig aan en passen beide op hun eigen manier perfect bij mij.

Kan me ook erg vinden in wat Lieke zegt, een herplaatser zoek je uit op de al aanwezige klik, op een pup kan je net zo verliefd worden, maar daarvan is het nog maar afwachten wat voor hond je eraan gaat hebben. Dat "What you see is what you get" van een herplaatser bevalt mij persoonlijk wel, maar het opvoeden van een pup en het samen de wereld ontdekken en zien opgroeien van zo'n hummeltje vind ik heel speciaal. Hoewel ik met Roos ook de wereld heb ontdekt, haar heb laten zien dat ze vertrouwen in mij kan hebben, dat er geen enge dingen meer gaan gebeuren en dat iedereen het beste met haar voor heeft of anders met mij aan de stok krijgt, en dat is ook een prachtig proces geweest. Het voelen groeien van de band, het vertrouwen, de liefde.... Dat is gewoon geweldig. Al met al kan ik echt niet kiezen of ik een voorkeur voor kant-en-klare-alleen-nog-liefde-toevoegen volwassen hond of een puppedingetje heb. Het ligt denk ik ook aan de situatie waarin ik zit op het moment dat het diertje bij ons in huis komt.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

dat ligt volgens mij aan de hond en niet de leeftijd waarop hij komt. ik heb met mijn 2 honden die ik vanaf pup heb allebei een heel andere relatie
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Bas werd in onze schoot geworpen. Het was nou niet de droom hond die ik voor ogen had, maar wat had ik een band met die hond. We kregen hem van mijn opa toen die 3 jaar was. Niet een makkelijke hond, zeker niet als eerste hond. Ik heb veel geleerd en veel fouten gemaakt.
Kay kwam hier als pup en zeker in het begin (Bas was eigenlijk nog niet zo lang overleden) heb ik toch wel wat moeite gehad om te beseffen dat dit mijn nieuwe hondjes was. Kay was overigens ook al 11 weken, maar kwam wel bij de fokker weg. Ik vind het moeilijk om te zeggen hoe de band in vergelijking tot Bas was. Kay is nu op weg richting de 3. Maar Kay is zo heel veel anders en zo veel makkelijker dan onze Bas. Je zou denken dat is toch juist mooi? Is het ook, maar ik denk ook wel eens dat Bas zijn karakter mij verplichte tot die sterke band. En ik vraag me wel eens af of de band tussen Kay en mij wel die zelfde waarde heeft of zal krijgen. Dat is iets wat de tijd zal moeten leren. Met Bas heb ik immers dik 12 jaar omgegaan, die tijd mag Kay ook minimaal hebben.
We hebben ook nog herplaatser Winnie gehad, die met 9 jaar bij ons kwam en pas overleed op 16 jarige leeftijd. Dus toch nog 7 jaar genoten van deze prachtige hond. Met Winnie had ik niet zo sterke band als Bas en dat heeft niets te maken dat ze veel later kwam. Mijn moeder had de klik met deze hond wel helemaal.
Afbeelding
Linx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Crested
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linx »

Ik zie Linx een beetje als herplaatser, hoewel hij 'pas' 6 maanden was toen hij hier kwam, en ik moet toch zeggen dat het voor mij
heel anders is dan de honden die hier allemaal van pup af aan zijn geweest.. Het kost me sowieso bij alle honden, ook pups, even
tijd om een band ermee te krijgen (maar neem eigenlijk aan dat dat voor iedereen zo is), maar met Linx is dat nooit zo geworden
als met de anderen. Ik vind hem lief en hij krijgt gewoon wat de roedel ook krijgt aan aandacht en ik zou hem niet meer kunnen
missen, maar toch is het anders.. Maar denk eigenlijk dat dit ook erg aan de hond zal liggen. Linx is een heel zelfstandige hond
die eigenlijk niet echt van knuffelen houdt en waar je absoluut niet mee werken kunt.. Hij 'hobbelt' dus maar een beetje mee..
:I: Luca, Amy*, Sora, Linx*, Lea, Jayden, Hayley, Killian*, Mason en Hype :I:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

het is anders en het voelt anders, maar meer of minder band kan ik niet zeggen.
Ook mijn once in a lifetime hond was een herplaatser, een oudere herplaatser zelfs: Jouster was 3,5 jaar toen hij bij me kwam en de band die wij samen hadden heb ik met geen enkele andere hond gehad ondanks dat ik er best al wat honden versleten heb vanaf mijn 11e tot nu.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

Het ligt denk ik ook meer aan "" de klik " en wat je elkaar te bieden hebt of er een goede band ontstaat.
Leeftijd staat daar los van is mijn ervaring.

Buck is echt mijn hond, helemaal eigen, met hem kan ik lezen en schrijven :I: . Hij is hier komen wonen toen hij 1,5 jaar oud was. Het duurde ongeveer 6 weken tot de vertrouwensband ontwikkeld was.
Dolly was 7 jaar toen ze hier kwam wonen, ook zij voelt helemaal eigen, bij haar duurde het achteraf ongeveer 3 tot 6 maanden maanden voor ze helemaal zo vertrouwd voelde.
Sybil is hier vanaf pup, ook met haar kan ik ook lezen en schrijven maar het is best een moeilijk hondje, met haar heb ik een klik omdat ik wel van honden hou met een uitdaging hou en niet omdat ze hier vanaf pup af aan is.
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Lille kwam uit de lucht vallen, qua karakter toch echt nog niet gevormd met 9.5 mnd.
Ze is mijn allessie...:love:
Ollie lijkt op haar en is de makkelijkste pup aller tijden, ze zijn behoorlijk gelijk.
Dus 2 allessies wat wil een mens nog meer.....
Ik heb meer herplaatsers of asielhonden gehad eigenlijk waren die allemaal leuker dan pups.
Geen puppemens hier......ik kijk ze grooot!!!!
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

voor mij is het wel anders,ik heb met Demi,onze herplaatser eigenlijk bijna geen band,vind haar ook niet leuk,te eigenwijs enz dus nee ik heb niet echt iets met haar.
Als ze wat mankeert of er gebeurd iets met haar ben ik wel begaan met haar en bezorgd hoor maar ik voel niks als ik aan haar denk terwijl dat met Harley(gekomen als pup) heel anders is,dan krijg ik een lach op mijn gezicht,dat is gewoon mijn allesje.
Maar ik heb geen idee of dat ligt aan het feit dat ze herplaatser is of niet,geen idee.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”