Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nat oogje, dierenarts of niet?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Nat oogje, dierenarts of niet?

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Hoi,
Lizzie heeft een nat oogje. Het is niet vies (daarmee bedoel ik groen) en oogje is ook niet rood. Ik ben zelf nogal geneigd om meteen naar de da te gaan, maar vaak is dat niet nodig en kost het me dan toch weer 35 euro. Dus nu twijfel ik. ik heb het oogje wel even afgedaan met afgekoeld gekookt water, en haar haartjes weggeveegd die dicht bij het oog zaten. vanmorgen was er trouwens niets aan de hand, toen was haar oog schoon.
Wat zouden jullie doen, nog even afwachten of toch maar gaan?
Afbeelding
Judith
Zeer actief

Re: Nat oogje, dierenarts of niet?

Ongelezen bericht door Judith »

Diesel heeft ook last van prutjes in de ooghoeken. Bij Diesel is het vaak omdat hij veel in het zand heeft gespeeld.
Het is eigenlijk een soort slaapprut wat wij ook in ons ogen hebben.
Ik heb voor Diesel gewoon zelf een tube oogzalf gehaald bij de da (dus zonder consult). Dat smeer ik alleen in zijn ogen als zijn oogleden rood zijn.

Zijn haar binnenste oogleden heel erg rood? En is het 1 oog of allebei?
Afbeelding
Maaike
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maaike »

Als het alleen maar nat is geweest, en het oog ziet er niet rood uit of het nat is niet gelig, groen of wat dan ook, kun je het even aankijken. Droogmaken kan al voldoende zijn. Water koken en af laten koelen heeft geen meerwaarde; tegen de tijd dat het water is afgekoeld zitten er al weer bacteriën in. Of je moet het netjes in een steriele pot laten afkoelen, maar dat betwijfel ik :wink: . Gewoon kraanwater werkt prima.
Groetjes van mij en een poot van Casper
Afbeelding
**Ella**
Miezemuis
Zeer actief

Nee niks is rood. het is ook niet vies, dus geen prutjes, het is helder vocht, maar dan wel heel veel. De helft van haar snuit is nat.
Afbeelding
Judith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Judith »

Miezemuis schreef:Nee niks is rood. het is ook niet vies, dus geen prutjes, het is helder vocht, maar dan wel heel veel. De helft van haar snuit is nat.
Mmm dat klinkt toch anders.
Dat ken ik niet, wel dat er een soort traanstreepje staat of een prutje in de ooghoek.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja, als ik voor natte ogen naar de DA zou gaan dan kon ik daar mijn tent wel opslaan :mrgreen: .
even aankijken zou ik zeggen als het voor jouw hondje iets buiten normaal`s is - verder geen rarigheid lekker zo laten :wink:
m@r@
Actief

Ongelezen bericht door m@r@ »

Ik zou als je zeker weet dat Lizzie er niets in gekregen heeft nog even wachten.

Chloe had daar ook 'last' van, vooral als het waaide en haar snuit beharing wat langer was.
De huid rond haar ogen was wat 'slapper' wat zodat er makkelijk vocht uit liep zeg maar.
Nu is 17 maanden en alles is strak gegroeit nu heeft ze er geen last meer van.
Miezemuis
Zeer actief

m@r@ schreef:Ik zou als je zeker weet dat Lizzie er niets in gekregen heeft nog even wachten.

Chloe had daar ook 'last' van, vooral als het waaide en haar snuit beharing wat langer was.
De huid rond haar ogen was wat 'slapper' wat zodat er makkelijk vocht uit liep zeg maar.
Nu is 17 maanden en alles is strak gegroeit nu heeft ze er geen last meer van.
Ik weet niet zeker of ze er iets in gehad heeft. ik heb mijn man gebeld, die heeft haar vanmorgen uitgelaten en die zei dat hij dacht van niet. Vanmorgen had ze iig geen nat oog. Ik heb haar in de bench gedaan toen ik de kinderen naar school bracht, en toen ik terug kwam was haar oog zo nat.
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Dan zou ik voor de zekerheid toch even langs gaan. Dat is wel heel erg nat in korte tijd...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Miezemuis
Zeer actief

mmm ik vind hier net een kleffe groene klodder op de vloer. Na eraan gesnuffeld te hebben is het een super menthol tumtummetje (uit Italie) waar opgekauwd is. Lizzie heeft die ws gevonden in de voorraad kast en ik denk zomaar eens dat dat is gaan prikken toen ze dat at.....
Afbeelding
Tinker
Actief
Mijn ras(sen): Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Tinker »

Je kan het oogje eerst een paar keer per dag schoonmaken met een watje met kamillethee. Uit eigen ervaring (ik heb een paar jaar geleden zelf veel last van mijn ogen gehad) weet ik dat dat heel verkoelend en zacht aan voelt bij geïrriteerde en ontstoken ogen. Als het echt erger gaat worden zou je nog een homeopatische druppel kunnen gebruiken: Oculoheel. Dat heb ik bij mijn hond gebruikt toen ze steeds rode oogjes had (bleek een allergie te zijn voor graspollen, is ze gelukkig nu grotendeels overheen gegroeid). Bij een echte flinke oogontsteking kan je beter langs de dierenarts gaan, ook om te controleren of het oogbindvlies niet beschadigt is. Dat doet de dierenarts met een fluorescerend druppeltje in het oog wat blijft zitten op een eventuele beschadiging.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

toots heeft wel vaker een nat oogje , is een chihuahua en die hebben dat zoizo regelmatig ;)
wij doen er nooit iets aan tot nu toe.

als het alleen nat vocht is zonder prut . dan zal het idd een traan oogje zijn . Ik ben minder dan van het schoonpoetsen met met een watje o.i.d dan kan er juist vuil in het oogje komen .
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”