Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
rood en bultjes onder lippen
Moderator: moderatorteam
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
- Aantal honden: 1
rood en bultjes onder lippen
Ik heb een langharige hond dus lastig te zien, als ik de haren wat uiteen leg zie ik dat het vlak onder zijn lip knalrood is met wat bultjes. Hij heeft ook erg rode liezen, vlekkerig. En een wondje wat knalrood is geworden.
Dat gebeurt toch alleen bij een bacteriele infectie lijkt me.
Het rottige is dat de dierenartsen niet weten wat die rode plekken veroorzaakt en ik alleen symptoombestrijding heb gehad, van cortisone tot antibiotica. Het ging een tijd goed en nu is het weer mis.
Weet iemand wat dit kan zijn?
Het lijkt me zo akelig voor hem, terwijl hij verder wel happy is. Maar ja je weet nooit echt hoe hij zich voelt...
Hij likt er tussendoor aan.Heb er nu zalf opgesmeerd. Ligt op zijn rug op de bank dus heb het helemaal goed kunnen bestuderen.
Weet iemand een site met foto's van huidinfecties bij honden, ik kan het niet vinden.
Dat gebeurt toch alleen bij een bacteriele infectie lijkt me.
Het rottige is dat de dierenartsen niet weten wat die rode plekken veroorzaakt en ik alleen symptoombestrijding heb gehad, van cortisone tot antibiotica. Het ging een tijd goed en nu is het weer mis.
Weet iemand wat dit kan zijn?
Het lijkt me zo akelig voor hem, terwijl hij verder wel happy is. Maar ja je weet nooit echt hoe hij zich voelt...
Hij likt er tussendoor aan.Heb er nu zalf opgesmeerd. Ligt op zijn rug op de bank dus heb het helemaal goed kunnen bestuderen.
Weet iemand een site met foto's van huidinfecties bij honden, ik kan het niet vinden.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
AnneMarie
- Zeer actief
Re: rood en bultjes onder lippen
Ik ga hem weer een tijd op alleen glutenvrij vlees zetten. Het ging een tijd goed met de brok die hij nu heeft. Was wat aangekomen, sperciebonen erbij gegeven. Schijnt dat ze daar niet allergisch op kunnen reageren maar ik ga daar nu aan twijfelen.
Net een boel verse bonen ingevroren
Ik heb bij NIB een test gedaan en daar kwam gevogelte en granen uit dus dat laat ik staan.
Net een boel verse bonen ingevroren
Ik heb bij NIB een test gedaan en daar kwam gevogelte en granen uit dus dat laat ik staan.
- dancingdaydream
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell
Hmm, de hond van een vriendin had ditzelfde, ook bek en liezen, en die bleek een fikse herpes infectie te hebben. Ik zou kijken of de DA een huidschraapseltje kan maken ervan!

- CKS
- Zeer actief
Eet hij uit een plastic bak? Dan vervangen door roestvrijstalen bakken. Dit klinkt als een typische allergie voor de voerbak namelijk
Kees
Kees
- dancingdaydream
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell
maar als het alleen voerbak allergie was (heeft onze kater ook), dan zou het toch niet in de liezen moeten zitten?

- CKS
- Zeer actief
Er kan iets anders zijn dat de liezen irriteert. Een allergie komt meestal niet alleendancingdaydream schreef:maar als het alleen voerbak allergie was (heeft onze kater ook), dan zou het toch niet in de liezen moeten zitten?
Kees
-
AnneMarie
- Zeer actief
Hij heeft een stalen bak maar gisteren wel een yoghurt bekertje *dus plastic* leeggegeten.Casey schreef:Eet hij uit een plastic bak? Dan vervangen door roestvrijstalen bakken. Dit klinkt als een typische allergie voor de voerbak namelijk![]()
Kees
En gedronken uit een plastic bak op een terras.
Dank! Ik ga daar aan denken. Helemaal geweldig deze tip, geen plastic meer hier.
Die liezen dat moet wat anders zijn. Af en toe is het heel erg, dan weer een periode minder. Ook in de winter is het erg geweest dus ik kan daarmee bloeiend gras ed uitsluiten.
Testen schijnt erg moeilijk te zijn.
Vanmorgen was het wat minder heb er bepanthen zalf opgesmeerd.
Als ik hem drainage geef van de Groene Os wordt het erger, nu met Hokamix Forte (proefpot ontvangen) ook. Ben daar maar even mee gestopt. Het moet ontgiften, misschien beginverergering of hij kan niet tegen die kruiden.
Ging een tijd goed maar allergieen stapelen zich natuurlijk...
Nu krijgt ie een aantal dagen alleen maar smuldier glutenvrij vlees.
Ik zou het graag helemaal goed uitzoeken maar krijg niet zoveel vertrouwen in de mogelijkheden en onderzoeken of heeft iemand daar een ander idee /ervaring over?
Het is ook niet dat ie kaal wordt, de rest van zijn vacht is prachtig vol glanzend.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Bowie van mij heeft ook kip en granen/gluten allergie en die had hele kapotte liezen, haar flanken waren ook op den duur helemaal kaal, het is zelfs zo beschadigt dat er op bepaalde plekken geen vacht meer terug komt.
Zoek een goed voer zonder kip en gluten, ook je snacks vervangen... na een week of 2/3 ga je het merken... zorg dat je eerst een maand of wat de kip en granen helemaal uitsluit dus niets erbij geven... en dan eens verder kijekn of er nog wat extra speelt.
Zoek een goed voer zonder kip en gluten, ook je snacks vervangen... na een week of 2/3 ga je het merken... zorg dat je eerst een maand of wat de kip en granen helemaal uitsluit dus niets erbij geven... en dan eens verder kijekn of er nog wat extra speelt.
-
Melanie 74
Mijn hond kreeg uitslag van de homeopathische druppels met alcohol
Sindsdien neem ik korreltjes en is het vanzelf weggegaan.
Sindsdien neem ik korreltjes en is het vanzelf weggegaan.
-
AnneMarie
- Zeer actief
Het is al een stuk minder, gelukkig afgezwakt, het was een stevige opleving.
Ik ga zeker letten op voeding, stalen bakken en als ik een supplement geef, of dat reactie geeft.
Dank voor de reacties en tips
Ik ga zeker letten op voeding, stalen bakken en als ik een supplement geef, of dat reactie geeft.
Dank voor de reacties en tips