Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe lastig zijn jullie...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

lets have fun

Re: Hoe lastig zijn jullie...

Ongelezen bericht door lets have fun »

Djeek schreef:Ik ook niet eigenlijk...
Ik ga naar die dierenarts omdat ik vertrouwen in hun heb.
Dus zal ze gerust achter laten.
Als ze onder narcose moeten blijf ik er idd bij tot ze slapen.
Maar verder, nee ben niet zo moeilijk.
Nee, ben niet zo moeilijk. Durf ze daar gerust achter te laten. Ze zijn ook heel vriendelijke met de dieren, dus waarom niet?
Als ze onder narcose moeten vertrek ik zodra ze slapen.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Nanna schreef:
*Esther schreef:
Nanna schreef:Ik blijf erbij tot ze onder narcose zijn, en dan vertrek ik. Ik hoor dan wel wanneer de handel weer wakker is en opgehaald kan worden.
Neem aan dat je man hetzelfde bij jou doet als je onder zeil moet :ok: :wink:
Nou, eigenlijk wel ;-)
Toen ik mijn keizersnee kreeg was ie er bij het onder narcose gaan trouwens niet eens bij, dat mocht niet. En ik maar wachten in mijn hokje :LOL:
Mijn vader is heel wat keren geopereert. Mijn moeder bleef dan echt niet uren in dat ziekenhuis rond hangen. Die ging lekker naar huis. Wat heeft zo'n man eraan, die merkt daar niks van :wink:
Wij kwamen pas 'savonds met z'n allen op het bezoek uur.
Linx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Crested
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linx »

Toen ik geopereerd werd aan CTS (hele korte operatie) zijn Nicole en mijn moeder wel in het ziekenhuis gebleven (overigens was dat
van mijn moeder niet gepland, die zat daar ineens in het restaurantje met de mededeling dat ze niet in haar dochter gingen snijden
terwijl ze niet in de buurt was lol). Toen ik geopereerd werd aan de hernia is Nicole naar huis gegaan op het moment dat ze me gingen
voorbereiden voor de operatie. Ze is weer gekomen toen ze gebeld werd dat ik wakker was. Als ze al die tijd in het ziekenhuis had
moeten zitten....

Dus inderdaad, ook bij ons, gewoon tot we onder narcose gaan en dan weer ophalen of bezoeken na het ontwaken haha.
:I: Luca, Amy*, Sora, Linx*, Lea, Jayden, Hayley, Killian*, Mason en Hype :I:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Nanna schreef:Ik blijf erbij tot ze onder narcose zijn, en dan vertrek ik. Ik hoor dan wel wanneer de handel weer wakker is en opgehaald kan worden.

hier ook zo. vanochtend moest sam naar de DA voor zijn bloedoor. er waren 3 opties:

1. kijken, niets doen (het werd de dagen ervoor al minder en we zijn bloedoren gewend bij hem) en naar huis
2. kijken, leegzuigen en naar huis (dat hoeft niet verdoofd)
3. kijken, opereren incl narcose etc. daar laten en pascal zou eerder uit zijn werk gaan en sam ophalen op een afgesproken tijd

het is optie 1 geworden gelukkig maar optie 3 vind ik ook geen probleem. ik maak mij natuurlijk zorgen, maar heb vertrouwen in onze DA
Afbeelding
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Tegenwoordig is het wel gebruikelijk dat papa bij de keizersnede aanwezig is, toch?Is ook wel zo leuk voor hem, om zijn spruit geboren te zien worden. Of hij moet t niet aandurven?
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Ik ben echt heel moeilijk, maar het hangt een beetje van de situatie af :)

Als ik Ollie ergens moet onderbrengen omdat we zelf weggaan, ben ik echt ongelofelijk lastig. Ja voor een uurtje niet hoor, dan kan ie bijna overal wel heen, maar als het echt voor een hele dag is of langer, dan zijn er eigenlijk maar 2 mensen die ik 'm toevertrouw, en dat is m'n zusje en z'n fokker. Sorry voor de rest haha, maar ik ben echt een waanzinnige muts wat dat betreft :P

Wat betreft de dierenarts hangt het een beetje van de situatie af. Tis hier nog niet voorgekomen dat ie eventueel zou moeten blijven, maar ik geloof ook dat ik het liever niet zou doen. Ollie is niet zo heel graag alleen en wanneer ie ziek is heb ik denk ik liever dat wannéér de mogelijkheid er is, dat ik gewoon bij 'm blijf. Zodat ie zichzelf niet gaat opwinden over het alleen zijn, zeg maar ;) Gaat het om een ingreep en narcose enzo, hangt het een beetje van de duur van de ingreep af, maar ik geloof dat ik toch ook mooi lekker naar huis zou gaan zodra ie onder zeil is. Hond heeft er toch niks aan als ik mezelf ga zitten opvreten in de wachtkamer ;)
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger

Ongelezen bericht door Abby »

*Esther schreef:Tegenwoordig is het wel gebruikelijk dat papa bij de keizersnede aanwezig is, toch?Is ook wel zo leuk voor hem, om zijn spruit geboren te zien worden. Of hij moet t niet aandurven?
Even helemaal offtopic, maar mijn vriend heeft al aangegeven dat ALS er ooit kinderen komen, hij dat eigenlijk heel erg veel liever niet wil zien. :mrgreen: Dus of het 'zo leuk voor hem' is om met zn snufferd op mijn opengesneden pens te worden gedrukt, om vervolgens te zoen hoe ze daar een kind uitpulken...? Ik denk dat hij wel even koffie gaat halen ofzo. :E:

Maar ontopic, ik kan ook moeilijk de zorg voor mijn eigen beestjes uit handen geven. Kijk, als er iets geopereerd wordt, blijf ik erbij tot het beest onder narcose is, en net zoals Nanna, hoor ik het dan wel wanneer ik de patient kan ophalen. Maar als het niet per se hoeft, geef ik ze niet zomaar mee. Ik ben een tijd geleden met Abby wezen bloedprikken omdat ze erg veel dronk en ik bang was voor suikerziekte. UIt het bloed en de urine kwam niets wereldschokkends. Maaaaar... Het zou misschien eventueel mogelijk kunnen zijn dat ze diabetes nogwattes (mellitus?) had, waardoor de nieren de urine niet goed konden concentreren ofzo. Om dat volledig uit te sluiten, moest ze daar opgenomen worden en 24uur zonder water in een hokje zitten. Nee dus. Doen we mooi niet. Ik heb het nog even aangekeken, haar op de homeopathische pispillen gezet en madame doet het weer prima. :ok:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

In principe blijf ik erbij waar mogelijk.
Vorig jaar heb ik door omstandigheden Kaya 'moeten' achterlaten (liep van alles mis bij de dierenarts en ik moest echt weg, bladiebla).
Dus wat ik nooit eerder heb gedaan, deed ik toen wel: Kaya achterlaten voordat ze onder zeil was.
Nou, dat was dus geen succes :ugh: Het arme kind was zo bang in dat vreemde hok, dat geen dierenarts of assistente haar meer
durfde te benaderen (ze was niet agressief hoor, maar hun waren bang dat zij uit angst zou uithalen).
Dus nu mag ik haar niet eens meer achterlaten :mrgreen: Afspraak is nu dat ik er altijd bij blijf totdat ze onder zeil is.

Puchu is vorig jaar even onder narcose geweest voor zijn oor, dat werd direct gedaan, dus ik hoefde hem niet van te voren af te geven.
Hij is wel gewoon daar wakker geworden en bij hem was niets te merken van angst of onrust. Hij vond het allemaal wel best al die
assistentes :F:
Hem afgeven zodat hij nog uren moet wachten, dat doe ik niet, maar als het echt moet, zou ik hem voor eventjes wel afgeven... ach, volgens mij zit hij er niet zo mee :wink:

Afhankelijk dus van de hond hier, maar als het even kan, dan blijf ik er sowieso wel bij totdat ze onder zeil zijn.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

senna en odin schreef: @ Dagmar: wat is jouw Pluizebol ook een lekker bekkie zeg. Vind er een geweldige kop op zitten :I:
:mrgreen: Het ís ook een lekker beest :I:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik zal wel een hele slechte baas zijn, gezien bijna alle postings hierboven, maar ik geef ze af aan de da, blijf erbij voor de eerste spuit en geef ze een aai over de bol en vertrek.
Ik wacht af tot ik gebeld word en ga ze dan ophalen.
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Ik ben wel lastig met het afgeven, ik wil niet dat ze voor de verdoving in een hokje zitten met extra stress.
Na de verdoving ga ik meestal weg tenzij ik er op kan wachten en dat is tot 2 uur.
Ik heb geen auto en heen en weer kost soms meer tijd dan de operatie zelf, terug neem ik een taxi met het spul.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Nee in die situatie zou ik ook niet gekozen hebben voor daar laten. Maar verder was ik heel makkelijk hoor, ik denk dat het ook wel aan de hond ligt. Maup was gewoon een makkelijk beest. Vond iedereen lief, luisterde goed. Die gaf ik zo aan iemand anders mee, als het noodzakelijk was. Als het neit hoeft, ja dan heb ik mijn hond liever zelf bij de hand :)
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Ik ben niet lastig, maar als Baco iets niet wil gebeurt het niet en als ik erbij ben weet hij dat het moet, ik was erbij met het onder narcose brengen en ook weer voor hij bijkwam, dat ik aankwam zei een nieuwe assistente zal ik hem overnemen, ik zeg als je nog sneller als ik wil buiten staan dan mag dat. :mrgreen:
Afbeelding
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Krijg mij maar eens weg. Dat laat ik niet meer gebeuren.
Ik blijf bij mijn honden en sta er met mijn neus boven op. Zeker bij foto's. Ik ben ooit een keer met een hele zieke hond in Frankrijk bij een Da geweest en daar mochten wij absoluut niet bij de hond blijven toen er bloed afgenomen werd. Daarvoor werd ze meegenomen naar een andere ruimte. Ze kwam helemaal geschrokken terug. Terwijl als ik erbij ben, dan geeft ze bijna haar pootje aan en dan is er niets aan de hand.
Een van mijn honden is gisteren geopereerd en daar ben ik bij gebleven tot ze onder narcose was. En tot de narcose verliep het alles behalve soepel. Ik snap nu dat sommige DA's het liever niet hebben dat je erbij blijft.
Daarna heb ik in de wachtkamer gezeten en mocht ik er snel weer bij gaan zitten omdat ze volledig weer volledig in paniek was. Dit is normaal een hele makkelijke hond bij de DA. Maar ze reageerde heel heftig op de medicatie. Pas toen ik erbij zat werd ze enigszins rustig. Ik heb haar ook snel mee naar huis gekregen omdat ze heftig bleef reageren op alle prikkels van de praktijk.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik zou hetzelfde gehandeld hebben als jij, zou dat ook niet zomaar doen, vind het ook onzin, als het echt echt nodig is dan is het niet anders maar dan nog blijf ik erij....
Afbeelding
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

ik blijf erbij, geef geen van mijn honden uit handen bij een da.

Toen Chad en Tristan geopereerd waren kwam Chad gruwelijk uit de narcose, heel erg huilen, de da was blij dat ik er was. Tristan niet die kwam uit de narcose zoals hij er in ging, al kwispelend
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

hier idem dito. ik vertrouw mijn dierenartsen helemaal met mijn dieren.
het enige wat ik niet leuk vond was vorig jaar toen gilly naar utrecht moest omdat ze met dr bek in een stok was gelopen. ze werd bij mij weggehaald voor pre-anesthetisch onderzoek en ik zag haar zitten in de kamer op tafel met een muilkorf om. terwijl zij dat helemaal niet nodig heeft.
ellen
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik doe het ook niet hoor, ben er zelfs nog het liefst bij tijden en na de ingreep als er wat moet gebeuren :cool2:
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

S@ndr@ schreef:Ik doe het ook niet hoor, ben er zelfs nog het liefst bij tijden en na de ingreep als er wat moet gebeuren :cool2:
wat wil je doen dan? de dierenarts in de weg lopen als het fout gaat?
ellen
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

waarom denk je dat ik in de weg loop :pffff:
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Nee, ik ben niet zo moeilijk.
Ik breng mijn honden rustig heen en ga zelf weer naar huis om ze eind van de dag weer op te halen. Hoef er ook niet zo nodig bij te zijn als ze ontwaken uit hun narcose ofzo. Maar vaak wil het dat ze toch nog wat suf zijn als ik kom en dan ben ik er dus eigenlijk wel bij.

Alleen met Hera ben ik wat moeilijker. Daar wil ik gewoon bij zijn voor ze wakker wordt. Kan dat niet dan zoek ik een andere DA op. Hera is hond agressief en ik ben ook bij een DA als de doods dat ze toch een andere hond te dichtbij laten komen of dat ze even een tel niet opletten.
Hera gaat om die reden altijd voor een operatie naar Zuidhorn waar ze haar goed kennen en waar ze haar in een aparte afgesloten kamer leggen met waarschuwingsbrief op de deur. Maar ik ben ruimschoots op tijd bij haar.

Ik ben juist moeilijk geloof ik met het in bedwang houden van mijn honden. Dat kan ik namelijk heel goed zelf. Een assistente hoeft dus niet te denken dat ze mij weg kan bonjouren omdat ze denken dat ik mijn hond zal laten glippen. Daar heb ik echt een pest hekel aan.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Nanna schreef:
*Esther schreef:Tegenwoordig is het wel gebruikelijk dat papa bij de keizersnede aanwezig is, toch?Is ook wel zo leuk voor hem, om zijn spruit geboren te zien worden. Of hij moet t niet aandurven?
Het was in mijn geval een spoedkeizersnee. De a.s. pappa ook nog eens in steriele kledij hijsen kostte teveel tijd.
Zelfs bij foetale nood krijgen wij pa nog in een scrubsuit of een coverall, daar wringen we ons gewoon voor in bochten.
AfbeeldingAfbeelding
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

bram en thijs schreef:
Nanna schreef:
Het was in mijn geval een spoedkeizersnee. De a.s. pappa ook nog eens in steriele kledij hijsen kostte teveel tijd.
Zelfs bij foetale nood krijgen wij pa nog in een scrubsuit of een coverall, daar wringen we ons gewoon voor in bochten.
Bij mijn spoed ks hadden ze dick (man) ook snel er in gehesen, hij kwam binnen toen ze mij voor de 3 e laag aan snijden waren, hij heeft de geboorte kunnen zien.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Nee, geef de honden niet zonder meer af, zijn het de honden niet voor.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik laat mijn honden achter nadat ze in slaap zijn.
En ik ben er bij voorkeur bij als ze wakker aan het worden zijn.

Ook bij een kliniek waar het niet de gewoonte was ben ik er bij gebleven tot mijn hond sliep.
Als dat niet zou zijn toegestaan was ze weer mee naar huis gegaan.

Een assistente zei dat een hond sneller in slaap was als de baas er niet bij was.
"Want dan hielden de honden zich groot voor de baas". :denken:
Mijn honden gaan lekker liggen op hun mat, kop op mijn been en zijn zo in dromeland.
Volgens mij kan dat niet sneller :U:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Cash
Zeer actief

Ranetje; ik heb dat ook al vaker gehoord maar goed, dan duurt het maar iets langer. Ze nemen er maar de tijd voor hoor.
AfbeeldingAfbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Cash schreef:Ranetje; ik heb dat ook al vaker gehoord maar goed, dan duurt het maar iets langer. Ze nemen er maar de tijd voor hoor.
Ben ik met je eens hoor :ok: en wat ze zegt zal me verder worst wezen :wink:
Daarbij komt dat mijn honden met hun kop op mijn been zo snel slapen dat het volgens mij niet eens sneller kan :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Ik vind mijzelf dermate aangenaam dat ik gewoon bij Barca blijf. Ik krijg ook altijd koffie aangeboden en dat versterkt mijn 'ik blijf' besluit enorm.
Cash
Zeer actief

Nou ja, wat martijn dus eigenlijk zegt.
Ik erger mij ook het meest aan de assistentes dan aan de DA of het feit dat ik mijn hond achterlaat.
Dat betweterige altijd van die assistentes, bah.
En in welke praktijk ik ook kom, ze zijn overal bijna net zo erg.
Ik moet dus ook geen assistente die mij iets denkt te moeten vertellen over het gedrag van mijn hond of die mij dus doodleuk aan de kant denkt te kunnen schuiven om mijn hond in bedwang te houden.
Ik wil het liefst alleen bij haar afrekeningen en meer niet.
AfbeeldingAfbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik zou het wel doen maar alleen omdat 1 van mijn beste vriendinnen ook de dierenartsassistente is en oppas van de honden dus ze kennen haar heel erg goed.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”