Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kan dit?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Kan dit?

Ongelezen bericht door moosje »

Shendor staat nu een week op Lotgering en smuldier en zijn vacht lijkt nu al stukken beter, hij verhaart ineens niet meer en voelt veel zachter en minder vettig aan. :scratch: Niet dat dat erg is. :cheer:

Kun je zo snel al verschil zien? Of zal het een andere reden hebben?

Zijn ontlasting is ook al stukken beter. Ik heb gehoord dat veel honden van smuldier aan de diarree raken, maar bij hem is het juist steviger geworden. Voordat hij RC brokken kreeg was zijn ontlasting altijd goed, maar sinds de RC was het vaak veel minder stevig. En nu is het weer prima! :ok:
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
monique16
Zeer actief

Re: Kan dit?

Ongelezen bericht door monique16 »

bij ons ook goede ervaringen met vlees.
idd véél minder verharen en harde keutels (hij had altijd slechte poep ik heb pas geleden nog gevraagd of dit dan wel goed was antwoord hoe harder hoe beter - mits het er wel uit komt dan)
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ik weet dat het kan, maar mijn vraag is eigenlijk, kun je zo snel al verbetering zien? Of verbeeld ik het me?
Afbeelding

grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Nou, zeker qua ontlasting kan ik me dat goed voorstellen hoor.. Al hoor je wel vaak dat ze ontwenningsverschijnselen zouden moeten hebben (soort detoxje) en daar dan van aan de dunne zouden gaan.. Ik heb een paar maanden terug Ollie z'n zusje in huis gehad, zij staat normaal op brokken maar ik heb d'r na 2 dagen gewoon lekker met Ollie mee laten eten, en prompt werden d'r drolletjes steviger en vooral ook mínder. Na een paar dagen róók ze ook anders en ik had ook het idee dat d'r vacht beter werd :j

Misschien verbeeldde ik het me ook, maar naar mijn idee kan het dus :)
dancingdaydream
Zeer actief
Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell

Ongelezen bericht door dancingdaydream »

Ja, dat kan inderdaad dat je zo snel al verschil ziet :) De labrador van een vriendin werd bij de mensen waar ze hem van overgenomen heeft slecht verzorgd, en op aldibrok, huiduitslag(voedselallergie). Zit nu op graanvrij brok en smuldier/versvlees, en die zag er na een week ook al stukken beter uit, er kwam ineens glans op dat dier en vacht is van lichtbruin naar haast zwart diepbruin gegaan!
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Contacteer:

grover schreef:Nou, zeker qua ontlasting kan ik me dat goed voorstellen hoor.. Al hoor je wel vaak dat ze ontwenningsverschijnselen zouden moeten hebben (soort detoxje) en daar dan van aan de dunne zouden gaan.. Ik heb een paar maanden terug Ollie z'n zusje in huis gehad, zij staat normaal op brokken maar ik heb d'r na 2 dagen gewoon lekker met Ollie mee laten eten, en prompt werden d'r drolletjes steviger en vooral ook mínder. Na een paar dagen róók ze ook anders en ik had ook het idee dat d'r vacht beter werd :j

Misschien verbeeldde ik het me ook, maar naar mijn idee kan het dus :)
Ik heb van verschillende mensen gehoord dat hun hond van de smuldier zeker in het begin aan de dunne raakten, maar Shendor heeft hier nog nooit diarree van gehad. Gelukkig maar. :D

Bedankt voor de reacties!
Afbeelding

ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

moosje schreef:Shendor staat nu een week op Lotgering en smuldier en zijn vacht lijkt nu al stukken beter, hij verhaart ineens niet meer en voelt veel zachter en minder vettig aan. :scratch: Niet dat dat erg is. :cheer:

moosje, het kan - en hopelijk heb je een hond die nooit meer terug hoeft te kijken om oude troep op te ruimen.

zie je dat shendor niet lekker in zijn vel zit en grieperig lijkt te zijn, kun je googlen op "problemen met ontgiften" en lezen hoe dat bij mens en dier in zijn werk gaat.
moosje
Zeer actief
Contacteer:

ignit schreef:
moosje schreef:Shendor staat nu een week op Lotgering en smuldier en zijn vacht lijkt nu al stukken beter, hij verhaart ineens niet meer en voelt veel zachter en minder vettig aan. :scratch: Niet dat dat erg is. :cheer:

moosje, het kan - en hopelijk heb je een hond die nooit meer terug hoeft te kijken om oude troep op te ruimen.

zie je dat shendor niet lekker in zijn vel zit en grieperig lijkt te zijn, kun je googlen op "problemen met ontgiften" en lezen hoe dat bij mens en dier in zijn werk gaat.
Hij zit heel lekker in zijn vel momenteel. :cheer:
Maar daar is een ander topic voor: viewtopic.php?f=11&t=223944&p=4951235#p4951235 :wink:
Afbeelding

asja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeauxdog x Rottweiler, Bordeauxdog

Ongelezen bericht door asja »

Ja was bij semmy ook zo, na 2 dagen begon ze al meer te glimmen en had ze niet meer die hondenlucht. Ze heeft wel een poosje wat slappe ontlasting gehad en regelmatig diarree, maar nu na 3 weken wordt dat ook veel beter!
Afbeelding
Xena98
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie, Schotse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Xena98 »

Toen Pipra hier als pupje kwam, heb ik haar na een paar dagen cold turkey op Smuldier gezet. Geen enkel probleem met de ontlasting, integendeel. Haar ontlasting werd eigenlijk vrij meteen veel steviger.
Beide honden zijn onlangs een paar weken met mijn kinderen gaan kamperen en kregen voor het gemak brokken (Euro-Premium) mee. Toen ze terug kwamen, vond ik de vachten doffer en de ontlasting zachter (geen diarree). Na 2 dagen weer op Smuldier en ze glommen als spiegeltjes en de ontlasting was weer ouderwets stevig. Wel handig met opruimen, die stevige ontlasting ... :D De veranderingen, heb ik ervaren, zijn inderdaad heel snel te zien!
Groetjes, Anne, de honden Salina, Pipra en Cayenne, en de katten Joshua en Jamie.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”