Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
'Doe es effe normaal'
Moderator: moderatorteam
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Aantal honden: 1
'Doe es effe normaal'
Wat ik baasjes vaak tegen hun hond hoor zeggen, vooral als de hond uitvalt of als hij druk doet: 'Doe toch es effe normaal.'
Maar een hond weet toch niet wat 'normaal' is?
Zeg je het ooit tegen je hond? Ik kan me niet heugen dat ik het ooit tegen mijn hond heb gezegd.
Maar een hond weet toch niet wat 'normaal' is?
Zeg je het ooit tegen je hond? Ik kan me niet heugen dat ik het ooit tegen mijn hond heb gezegd.

Groetjes,
Sandra
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Re: 'Doe es effe normaal'
oja hoor, niet zozeer omdat ik denk of vind dat ze dat moeten snappen, of dat het wellicht voor hun gewoon normaal is, IK vind het op dat moment niet handig en dan floep ik er zeker wel eens een " schei uit doe nooooormaaaal " uit 
- shibashira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 x Shiba & 1 x Akita
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
zelfde als mensen zeggen tegen hun hond "ga eens mooi zitten"... 
Sandra & Shira, Taro, Nikki, Kaya

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Ik zeg het ook wel eens, ik zal wel meer dingen zeggen die ze niet begrijpen 

- Joepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff
-
abmiS
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
haha xD ja dat zeg ik ook wel hoor !
Voor zij die aan me twijfelen. Twijfel je meer aan mij dan mij, ik betwijfel het.
Eigenlijk weet ik niet wat ik moet op de wereld, maar ik ben er en ik zit alleen te twijfelen.
Voor alle mensen die twijfelen, kom je daarmee verder, nee ik betwijfel het.
Eigenlijk weet niemand wat je moet op de wereld, maar je bent er en je moet niet zoveel twijfelen.
- fresku
Eigenlijk weet ik niet wat ik moet op de wereld, maar ik ben er en ik zit alleen te twijfelen.
Voor alle mensen die twijfelen, kom je daarmee verder, nee ik betwijfel het.
Eigenlijk weet niemand wat je moet op de wereld, maar je bent er en je moet niet zoveel twijfelen.
- fresku
-
yvonne dl
- Zeer actief
haha ja zeg ik ook hoor,doe niet zo achterlijk,het is de buurman maar.
En ga eens mooi zitten ook.. ik heb kleine sophie en die gaat rechtop zitten met haar ieninieni lijfje als ik zeg:circus hondje??
Heb ik niet geleerd hoor,ohhhh erg he??
meer smilys kon ik niet vinden.
En ga eens mooi zitten ook.. ik heb kleine sophie en die gaat rechtop zitten met haar ieninieni lijfje als ik zeg:circus hondje??
Heb ik niet geleerd hoor,ohhhh erg he??
meer smilys kon ik niet vinden.
Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
- Barnsley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retrievers
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
- Rebble
- Zeer actief
Ik doe het ook als ze onverwacht iets debiels doet (ineens uitvallen als ik het totaal niet verwacht bijv.) en dan roep ik er ook nog even achterlijk beest achteraan 

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Rebble schreef:Ik doe het ook als ze onverwacht iets debiels doet (ineens uitvallen als ik het totaal niet verwacht bijv.) en dan roep ik er ook nog even achterlijk beest achteraan
hahaha ja : "doe normaal !!!! .......................................debiel
maar dan schrik ik bv ook gewoon
- Meta
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): rottweiler x husky
greyhound x flatcoated retriever - Aantal honden: 2
Ja, zoiets zeg ik ook vaak, "doe 'es normaal", of "ga 'es mooi zit" (niet eens goed nederlands), moet je m'n vriend horen, wat die er allemaal wel niet uitkraamt tegen die beesten.
Groetjes, Meta.

- dagmar88
- Zeer actief
ik plak er zelfs nog Prinses Hondje achtershibashira schreef:zelfde als mensen zeggen tegen hun hond "ga eens mooi zitten"...
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Oh, dat zeg ik ook allemaal. Ik had een tijdje geleden ook dat Roos tekeer ging tegen een fietser die mij gedag zei op het moment dat ik net tegen Roos zei "Hou toch eens een keer je waffel joh, bolle aso.". Dat was ook even een momentje dat ik me bedacht dat ik het beter maar gewoon op "zit" had kunnen houden. 
- Diaantje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennen
Oh je wil niet weten wat ik allemaal tegen de honden zeg. ''Max wat doe je nou? Loop eens even door joh die boom staat er morgen ook nog wel!'' ''Tessa ga eens aan de kant met die dikke reet''
''Zeg mafklapper, wacht eens even!''
En ja, ik weet dat ze niet begrijpen wat ik zeg hahaha.

♥ Tessa ♥ 3-03-2008 - 10-11-2011 †
- Saskia241
- Zeer actief
Ja, maar ik zeg wel meer tegen Oscar. 
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik heb ook hele conversaties met ze. 'Doe eens normaal', 'doe eens lief', 'wees niet zo dom, sukkel', 'hou je nog een beetje van vrouwtje?', 'lust je ook wat lekkers?' en daarnaast natuurlijk ook diepgaande, inhoudelijke gesprekken over de stand van zaken in de wereld, politiek, de omhoog vliegende inflatie en beurscrises. Vooral het laatste heeft hun grote belangstelling omdat dit natuurlijk direct verband houdt met de hoeveelheid lekkers die vrouwtje nog kan betalen.
Het verschil met jullie veel dommere honden is dat zij mij uitermate goed begrijpen en zelfs met intelligente oplossingen komen voor alle kommer en kwel in de wereld.
Het verschil met jullie veel dommere honden is dat zij mij uitermate goed begrijpen en zelfs met intelligente oplossingen komen voor alle kommer en kwel in de wereld.

- [Sandra]
- Zeer actief
Ogot.
Het ligt aan mij
Het ging me er meer om dat een hond zo'n abstract begrip niet kent, als in: je kunt een hond leren zitten, zelfs leren mooi zitten, en dat doe je door een handeling te koppelen aan het commandowoord en dan kent hij het woord in een bepaalde betekenis, gekoppeld aan die-en-die handeling. 'Normaal' valt daar volgens mij niet binnen - of je moet je hond op een of andere manier hebben aangeleerd dat 'normaal' betekent dat hij stopt met uitvallen of drukdoen en naast je komt zitten.
Maar volgens mij geldt dat voor de meeste honden niet terwijl het toch vaak wordt gebruikt als een soort aansporing/vermaning.
Verder put ik uit een groeiend arsenaal aan creatieve koosnaampjes en andere ingewikkelde woorden. Hoor
Het ligt aan mij
Het ging me er meer om dat een hond zo'n abstract begrip niet kent, als in: je kunt een hond leren zitten, zelfs leren mooi zitten, en dat doe je door een handeling te koppelen aan het commandowoord en dan kent hij het woord in een bepaalde betekenis, gekoppeld aan die-en-die handeling. 'Normaal' valt daar volgens mij niet binnen - of je moet je hond op een of andere manier hebben aangeleerd dat 'normaal' betekent dat hij stopt met uitvallen of drukdoen en naast je komt zitten.
Maar volgens mij geldt dat voor de meeste honden niet terwijl het toch vaak wordt gebruikt als een soort aansporing/vermaning.
Verder put ik uit een groeiend arsenaal aan creatieve koosnaampjes en andere ingewikkelde woorden. Hoor

Groetjes,
Sandra
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik lul de hele dag door tegen ze en vertrouw erop dat ze ALLES begrijpen 

-
blondie
- Zeer actief
Dit dusyamie schreef:Rebble schreef:Ik doe het ook als ze onverwacht iets debiels doet (ineens uitvallen als ik het totaal niet verwacht bijv.) en dan roep ik er ook nog even achterlijk beest achteraan
hahaha ja : "doe normaal !!!! .......................................debiel"
maar dan schrik ik bv ook gewoon
En dan zijn ze ineens braaf
-
nomo
- Zeer actief
Oh ja, doe eens normaal roep ik ook wel eens! Meestal met een Muppet! erachteraan. Ook het 'toe nou even Muppet' zeg ik regelmatig. Toen er op de hondenschool een hond genaamd Muppet in de les kwam bleek Morris ook prima naar de naam Muppet te luisteren 
- dancingdaydream
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell
Hier wordt er ook af en aan gepraat tegen de beesten hoor. *ga nou een aan de kant met die kont van je, stinkchihuahua" gooi ik er ook nog wel eens uit, als ze me van de bank af probeert te douwen als ze aan het kangen is. Of hele verhalen tegen haar ophangen, en dan halverwegen *jij hebt lekker toch geen flaaaauw idee van wat ik allemaal loop te vertellen*, maar dan zeg ik alles op een vrolijke toon en dan wordt ze helemaal blij en druk.
Doe es normaal ofzo gooi ik er ook nog wel eens uit, als ze als een idioot aan het rondrennen is met een speeltje in dr bek, achter de katten aan. En dan mij met zo'n blik aankijken *de katten willen niet met me speeeeeeelen!*
Doe es normaal ofzo gooi ik er ook nog wel eens uit, als ze als een idioot aan het rondrennen is met een speeltje in dr bek, achter de katten aan. En dan mij met zo'n blik aankijken *de katten willen niet met me speeeeeeelen!*

-
chrico
- Zeer actief
Hahah hier zeg ik dat ook, doe normaal gek, het is maar ............... enz
De woorden zullen ze vast niet begrijpen maar wel dat je iets wil van ze. Of zij dat ook willen moet even over nagedacht worden en doen ze op dat moment normaal
De woorden zullen ze vast niet begrijpen maar wel dat je iets wil van ze. Of zij dat ook willen moet even over nagedacht worden en doen ze op dat moment normaal
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
- kipo
- Zeer actief
Natuurlijk begrijpen mijn honden alles wat ik zeg, ze verkiezen het alleen om mij dat niet (altijd) te laten weten.
"Doe normaal" is hier niet abnormaal, vooral als Pol als een duracell-konijntje met een te strak opgedraaide veer uit alle macht probeert om verder te komen dan de riem lang is...
Trouwens, Kita luistert beter naar "kita-kom-eens-hier" (als zangerig riedeltje) dan naar "kita! hier!" en als ze eens niet luisteren zeg ik niet: "nee, herhaling commando" maar "watblief?" Snappen ze prima.
Trouwens, Kita luistert beter naar "kita-kom-eens-hier" (als zangerig riedeltje) dan naar "kita! hier!" en als ze eens niet luisteren zeg ik niet: "nee, herhaling commando" maar "watblief?" Snappen ze prima.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Natuurlijk weten ze wel wat het betekent.
Want ik zeg het altijd als ik een bepaalde handeling verwacht en dus snappen ze wat ik bedoel. Ze zullen er wellicht niet inhoudelijk een boom over kunnen opzetten, maar ze snappen precies wat ik van ze verwacht. En daar gaat het maar om
Want ik zeg het altijd als ik een bepaalde handeling verwacht en dus snappen ze wat ik bedoel. Ze zullen er wellicht niet inhoudelijk een boom over kunnen opzetten, maar ze snappen precies wat ik van ze verwacht. En daar gaat het maar om
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Precies wat Marjoleine zegt.
Ik zei het laatst ook...of brulde het eigenlijk, omdat die witte 20 meter voor me uit liep.
"Doe eens normaal, trut".
Waarop witte, zeer tot mijn verbijstering, lief en ja...normaal....deed
Ik zei het laatst ook...of brulde het eigenlijk, omdat die witte 20 meter voor me uit liep.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- [Sandra]
- Zeer actief
Maar dan is het le ton qui fait la musique, zeg maar. Het hoort een brul en of het woordje normaal daarin wordt gebruikt doet niet terzake.Miranda schreef:Precies wat Marjoleine zegt.

Groetjes,
Sandra
-
Lillith
- Zeer actief
Doe normaal tuttebol is een geliefde kreet hier voor Ollie, Oliebol natuurlijk....
Ik doe het ook wel eens expres als er 1 of andere klier voorbij loopt, kijkt Lille stralend achterom
Ik doe het ook wel eens expres als er 1 of andere klier voorbij loopt, kijkt Lille stralend achterom
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Vraag ik me op deze late vrijdagavond toch even af waar jouw honden dan wél inhoudelijk een boom over opzettenMarjoleine schreef:Natuurlijk weten ze wel wat het betekent.
en dan nu ontopic, ik zeg het heel vaak. Ik praat sowieso veel tegen die hond. Maar als ie als een debiel staat te blaffen omdat er toevallig een meneer door de straat loopt die er een beetje luguber uitziet (Ollie neemt zijn taak als waakhond zéér serieus
Maar zo heb ik wel meer frases "doe es nie zo achterlijk" "ben je helemaal belatafeld" enzo.. Ollie heet ook afwisselend Ollie, Olle, Bolle, Ollekebolleke, ventje, pik, bink(ie), muppet, mooieman :') etc etc etc...