Hij schreeuwt wel tegen ze, maar dat wordt gevoegelijk genegeerd.
Als hij andere honden tegenkomt roept hij altijd op lage toon terwijl hij zich naar de hond vooroverbuigt: "ZOOO, JOCHIE!".
Veel honden zijn dan ook nogal bang van hem.
Ik heb eens geprobeerd om het gesprek met hem aan te knopen omdat ik hem wou vragen dat niet meer te doen (mijn vorige hond werd er nogal pissig van). Eerst maar eens een vriendelijke opmerking over het weer geprobeerd.
"Mooi weer hè, lekker zo dat zonnetje"
"WAT?"
"MOOI WEER"
"WAT?"
Ik, schreeuwend op de toppen van mijn longen: "MOOI! WEER!" *wijst naar zon*
"OH JA".
Ik heb het ter plekke maar opgegeven en ontwijk de man nu zoveel mogelijk. Is niet altijd even goed mogelijk omdat hij ook op het losloopgebied hier komt én vaak bij het hondenzwemstrand.
Ik merk dat ik hem zowel met meewarigheid als irritatie beschouw.
Meewarigheid omdat echt elke hondenbezitter gruwelijk de pest aan hem heeft, en irritatie omdat zijn honden mijn honden regelmatig lastigvallen en ik dan weer moet ingrijpen. De laatste tijd herkent dat husseltje me, dus op Skadi wordt er niet meer gereden, dat is winst.
Overigens, opmerking terzijde: De eerste en enige keer dat ik Skadi heb zien uitvallen was naar dat husseltje. Ze wist niet zo goed wat ze nou aan dat rijden moest doen, maar vond het duidelijk niet leuk. Toen ik er, me breedmakend, met een boel bombarie op af ging en het mormel wegstuurde keek ze nogal opgelucht. Toen hij het daarna nog een keer probeerde snauwde ze. Gemeend. Toen was het afgelopen met dat gezeik en ging hij andere honden (waaronder pups