Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Honden (2 t/m 6 jaar) gezocht voor onderzoek
Moderator: moderatorteam
- Moniek B.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Honden (2 t/m 6 jaar) gezocht voor onderzoek
Voor de postgraduaat-opleiding Toegepast Diergedrag in Sint-Niklaas (België) doe ik samen met een aantal klasgenoten een pilot voor een wetenschappelijk onderzoek dat te maken heeft met prikkelperceptie honden. Ik kan hier niet teveel over de inhoud van het onderzoek vertellen, onder meer omdat dat de uitkomsten kan beinvloeden.
Voor dit onderzoek zijn we op zoek naar een aantal eigenaren dat met hun honden vrijwillig mee willen werken aan deze pilot-studie. Vanzelfsprekend wordt je hond niet blootgesteld aan pijn en er zal niets invasiefs gebeuren.
De honden moeten tussen de twee en zes jaar oud zijn en er mag geen verdenking zijn op oog/gezichtsproblemen. Verder is elke hond welkom. De pilot-studie wordt op 30 september vanaf de middag gehouden in Hamme, in België.
Helaas kunnen we potentiele deelnemers niet meer bieden dan een kleine attentie (waar je hond ook blij mee zal zijn).
Als je interesse hebt, dan kun je mailen met onderzoek.honden@gmail.com en je krijgt zo snel mogelijk antwoord.
ps: ik ben zelf vanaf morgen op vakantie en kan dus vragen niet via het forum beantwoorden. Als er vragen zijn, wil je ze dan stellen op bovenstaand mailadres? Klasgenoten van mij zullen dan antwoord geven...
Voor dit onderzoek zijn we op zoek naar een aantal eigenaren dat met hun honden vrijwillig mee willen werken aan deze pilot-studie. Vanzelfsprekend wordt je hond niet blootgesteld aan pijn en er zal niets invasiefs gebeuren.
De honden moeten tussen de twee en zes jaar oud zijn en er mag geen verdenking zijn op oog/gezichtsproblemen. Verder is elke hond welkom. De pilot-studie wordt op 30 september vanaf de middag gehouden in Hamme, in België.
Helaas kunnen we potentiele deelnemers niet meer bieden dan een kleine attentie (waar je hond ook blij mee zal zijn).
Als je interesse hebt, dan kun je mailen met onderzoek.honden@gmail.com en je krijgt zo snel mogelijk antwoord.
ps: ik ben zelf vanaf morgen op vakantie en kan dus vragen niet via het forum beantwoorden. Als er vragen zijn, wil je ze dan stellen op bovenstaand mailadres? Klasgenoten van mij zullen dan antwoord geven...
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Re: Honden (2 t/m 6 jaar) gezocht voor onderzoek
Ik wil graag meer weten over het onderzoek, wat dan getest gaat worden; ik vind "prikkelperceptie" een te vaag woord; ik snap niet wat daarmee wordt bedoeld.
Wat moet de hond doen of kunnen en wat gaat jullie met de hond doen, welke testen worden gedaan?
Zonder die informatie kan ik natuurlijk niet beslissen of ik er eventueel aan mee wil doen.
Suzanne
Wat moet de hond doen of kunnen en wat gaat jullie met de hond doen, welke testen worden gedaan?
Zonder die informatie kan ik natuurlijk niet beslissen of ik er eventueel aan mee wil doen.
Suzanne
- daywalker
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
- Aantal honden: 4
sluit ik me bij aan, redelijk vaag is het op deze manierSuzanne123 schreef:Ik wil graag meer weten over het onderzoek, wat dan getest gaat worden; ik vind "prikkelperceptie" een te vaag woord; ik snap niet wat daarmee wordt bedoeld.
Suzanne
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Je kunt de baasjes natuurlijk prima informeren; die zullen dat niet doorvertellen aan de hond, waardoor de kans op "beinvloeden van resultaten" door mij als nihil worden beschouwd.
Suzanne
Suzanne
-
chrico
- Zeer actief
Het is een opleiding wat trainen en behandelen van honden met probleemgedrag inhoud. Daarbij denk ik als moniek garant staat dat er niets geks gebeurd dat je er van uit mag gaan.
Misschien wil zij niet teveel vertellen omdat mensen zich dan gaan opgeven als zij weten dat hun hond juist goed of slecht reageert op het aangeboden onderzoek.
Misschien wil zij niet teveel vertellen omdat mensen zich dan gaan opgeven als zij weten dat hun hond juist goed of slecht reageert op het aangeboden onderzoek.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Dat kan, dat iemand garant staat, maar IK wil eerst weten wat er gaat gebeuren. Als ik weet of zou vermoeden dat mijn honden in paniek gaan raken of het heel vervelend vinden ga ik het ze natuurlijk niet aandoen.
Aan een onbekend (voor mij) experiment ga ik NIET meedoen!
Suzanne
Aan een onbekend (voor mij) experiment ga ik NIET meedoen!
Suzanne
-
chrico
- Zeer actief
Daar kan ik mij wel iets bij voorstellen hoor, als ik twijfels zou hebben zou ik mijn honden er ook niet aan bloot stellen 
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Hm.. het is niet meteen dat ik twijfel aan de integriteit, maar gewoon het feit dat ik eerst wil weten wat iemand met mijn honden gaat doen; is dat op een behandeltafel, gaan ze met licht in zijn ogen schijnen, gaan ze 'm bang maken of geluid maken...?chrico schreef:Daar kan ik mij wel iets bij voorstellen hoor, als ik twijfels zou hebben zou ik mijn honden er ook niet aan bloot stellen
Is het op een veld, is dat omheind?
Mag ik erbij zijn? (zo niet; gaat het hele feest zowiezo niet door)
Als ik dat soort dingen niet weet (en dus echt precies weet wat iemand gaat doen (en waarom)) dan weet ik ook niet hoe mijn honden daarop reageren. En dus weet ik niet of ik ze daaraan wil blootstellen. Als mijn honden bang worden naar mijn inschatting omdat ze hem gaan "prikkelen" met geluid dan doe ik ze dat niet aan!
Vandaar dus dat ik eerst (veel) meer wil weten over zo'n experiment!
Suzanne
- Moniek B.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Suzanne, ik snap je vragen. Die zou ik ook hebben
Stuur als je wilt even een mailtje naar het genoemde adres, dan krijg je antwoorden op je vragen. We willen alleen in deze fase niet precies op internet hebben staan wat de testen zijn en hoe die uitgevoerd worden.
Ik kan voor iedereen die meeleest en nog twijfelt garanderen dat het geen "rare" testen zijn, dat je hond er niet onder lijdt en dat je hond niet iets moet ondergaan wat voor de gemiddelde hond een probleem zou kunnen opleveren.
Wil je dus details weten, mail gerust vrijblijvend. Als je dan beslist om niet mee te doen, is dat vanzelfsprekend helemaal prima!
Nu ga ik op vakantie, beetje onhandige timing maar dat is niet anders. Als je vragen hebt; de mailbox is geduldig en gretig
Ik kan voor iedereen die meeleest en nog twijfelt garanderen dat het geen "rare" testen zijn, dat je hond er niet onder lijdt en dat je hond niet iets moet ondergaan wat voor de gemiddelde hond een probleem zou kunnen opleveren.
Wil je dus details weten, mail gerust vrijblijvend. Als je dan beslist om niet mee te doen, is dat vanzelfsprekend helemaal prima!
Nu ga ik op vakantie, beetje onhandige timing maar dat is niet anders. Als je vragen hebt; de mailbox is geduldig en gretig