Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Herplaatser uit het buitenland: waarom?
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Bull terrier
- Aantal honden: 2
Re: Herplaatser uit het buitenland: waarom?
Maar waar ik moeite mee heb zijn mensen die honden uit het buitenland willen redden omdat daar niemand ze wil hebben omdat ze oud vals ziek blind en dat soort problemen hebben.
Dus dan krijgen ze een spuitje nu zitten ze in nederland in de opvang er is nog steeds niemand die ze wil hebben maar ze krijgen geen spuitje wat is er dan bereikt.
Dus dan krijgen ze een spuitje nu zitten ze in nederland in de opvang er is nog steeds niemand die ze wil hebben maar ze krijgen geen spuitje wat is er dan bereikt.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Precies! Stomme herplaatsers, moeten maar gewoon hun hele leven bij hun eerste baas blijven.spike&kyra schreef:Mensen kunnen soms zo slecht lezen he.
Er staat duidelijk herplaatser toch en die heb ik niet he ik heb ze gewoon van pup af aan.
Een hond neem je niet voor even, maar voor zijn hele leven!!!!!!!!

- Rami
- Zeer actief
Je raaskalt maar wat. Daar steek ik geen energie meer in.spike&kyra schreef:Maar waar ik moeite mee heb zijn mensen die honden uit het buitenland willen redden omdat daar niemand ze wil hebben omdat ze oud vals ziek blind en dat soort problemen hebben.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Staat wel een beetje lijnrecht tegenover je eerste berichtje hèspike&kyra schreef:Maar waar ik moeite mee heb zijn mensen die honden uit het buitenland willen redden omdat daar niemand ze wil hebben omdat ze oud vals ziek blind en dat soort problemen hebben.

opfrissertje:
spike&kyra schreef:Er zijn in nederland herplaatsers genoeg laat ze die honden lekker in hun eigen land een nieuwe baas geven.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- kipo
- Zeer actief
en als iedereen dat nu eens zou doen, hoefde deze discussie helemaal niet gevoerd te worden, dan waren er nl geen herplaatsers, niet in eigen land en niet in het buitenland.spike&kyra schreef:Mensen kunnen soms zo slecht lezen he.
Er staat duidelijk herplaatser toch en die heb ik niet he ik heb ze gewoon van pup af aan.
Ik vind het massaal verplaatsen van honden uit zuid en oost europa nog steeds geen oplossing voor de situatie in die landen, daarvoor zie ik meer heil in castratie programma's en voorlichting, maar zolang mensen bewust kiezen voor een hond die bij hen past en die niet uit winstbejag wordt verkocht, maakt het mij niet uit waar die hond vandaan komt. Ik vind het alleen wel jammer, dat het voor een leek vaak moeillijk is om te weten waar je goed aan doet, broodfokkers zijn niet altijd direkt te herkennen voor een leek en bij de stichtingen die honden uit het buitenland halen, zitten er ook die aan een verkapte vorm van handel doen en waarbij het welzijn van de hond en de juiste match maken met een eigenaar niet erg hoog in het vaandel staan.
Ja, en weer gaan zitten bluffen dat JIJ een hond uit het buitenland gered hebt en weer gezeik over je heen krijgen waarom het niet uit Nederland wassnuffel11 schreef:doggielover schreef:Joh ècht???? Ik ben van plan ze toch zeker binnenkort het huis uit te gooien hoor, mijn buitenlanders blijven hier heus niet voor het levensnuffel11 schreef:Wat zit er voor verschil in dan, als je nou een pup uit het buitenland haalt of een volwassen hond? Feit blijft toch het zelfde???spike&kyra schreef:Mensen kunnen soms zo slecht lezen he.
En ook mijn herplaatste volwassen honden blijven voor heel zijn leven!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1![]()
![]()
![]()
Mijn stamboomhond en NEDERLANDSE asielhond wèl overigens
Hm, tis wel een optie he.. kan ik wel weer als ik hun eruit geknikkerd heb weer nieuwe aanschaffen uit het buitenland... is wel een overpeinzing waard

En nou stop ik ermee, ben ook ff melig en wordt er een beetje onpasselijk van. Ik neem de hond die IK wil, waar hij ook vandaan komt, fokker, asiel of buitenland en de rest is me worst!
- ArCee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Ik weet niet op welke site jij leest?spike&kyra schreef:Maar waar ik moeite mee heb zijn mensen die honden uit het buitenland willen redden omdat daar niemand ze wil hebben omdat ze oud vals ziek blind en dat soort problemen hebben.
www.oude_honden_ter_adoptie.nl, of zo?

Er staan honden van 3 maanden tot 13 jaar op, en alles er tussenin.
Dat is dus echt niet ziek, zwak en misselijk!!

Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
- Rami
- Zeer actief
Is ook zo! Maar, bij een goede stichting zijn de jaarverslagen (ook financiële) na te zien. Vraag er gerust naar. Bij sommige stichtingen vind je die ook op hun website.kipo schreef:en als iedereen dat nu eens zou doen, hoefde deze discussie helemaal niet gevoerd te worden, dan waren er nl geen herplaatsers, niet in eigen land en niet in het buitenland.spike&kyra schreef:Mensen kunnen soms zo slecht lezen he.
Ik vind het massaal verplaatsen van honden uit zuid en oost europa nog steeds geen oplossing voor de situatie in die landen, daarvoor zie ik meer heil in castratie programma's en voorlichting, maar zolang mensen bewust kiezen voor een hond die bij hen past en die niet uit winstbejag wordt verkocht, maakt het mij niet uit waar die hond vandaan komt. Ik vind het alleen wel jammer, dat het voor een leek vaak moeillijk is om te weten waar je goed aan doet, broodfokkers zijn niet altijd direkt te herkennen voor een leek en bij de stichtingen die honden uit het buitenland halen, zitten er ook die aan een verkapte vorm van handel doen en waarbij het welzijn van de hond en de juiste match maken met een eigenaar niet erg hoog in het vaandel staan.

Laatst gewijzigd door Rami op 25 aug 2011 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- ArCee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
[/quote] Ja, en weer gaan zitten bluffen dat JIJ een hond uit het buitenland gered hebt en weer gezeik over je heen krijgen waarom het niet uit Nederland was
OF je neemt eens een keer een hond uit een Nederlands asiel, dat kan natuurlijk ook
En nou stop ik ermee, ben ook ff melig en wordt er een beetje onpasselijk van. Ik neem de hond die IK wil, waar hij ook vandaan komt, fokker, asiel of buitenland en de rest is me worst![/quote]
Ha lekker, worst. Lever, osseworst of metworst??

En nou stop ik ermee, ben ook ff melig en wordt er een beetje onpasselijk van. Ik neem de hond die IK wil, waar hij ook vandaan komt, fokker, asiel of buitenland en de rest is me worst![/quote]

Laatst gewijzigd door ArCee op 25 aug 2011 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
-
- Zeer actief
spike&kyra schreef:Maar waar ik moeite mee heb zijn mensen die honden uit het buitenland willen redden omdat daar niemand ze wil hebben omdat ze oud vals ziek blind en dat soort problemen hebben.
Moeite nog wel... waarom, het kost jou niet je tijd, geld en moeite om voor z'n hond te zorgen... Ik heb 2 ex-broodfok honden in huis, 1 leeft er gelukkig nog (de ander heeft 4 maanden van haar 6 jaar eenzame opsluiting) in vrijheid mogen leven, gras mogen voelen, liefde mogen ontvangen en ga zo maar door.... Hebben die honden geen kans en recht na vele jaren ellende op een heerlijk warm mandje en een goed leven nog?? Oh wacht ff.. nee dat mag niet, want bijna al die honden zijn ziek, hebben een zeer slecht gebit, niet gesosialiceerd (jaja staat er fout) en zo nog veel meer van die ellende.. waarom zou je nog zo'n hond een kans geven.. gewoon schep op hun kop en we zijn er vanaf...
Mn andere 2 hondjes komen weg uit een zwaar verwaarloost huis waar het vuil tot aan het plafon was en hun lichamelijk verwaarloost waren... zijn bij die mensen weg gehaald en zijn in de opvang gekomen.. ook hun maar een spuit??
Wat een rare redenatie hou jij er op na... dierenliefde houdt niet op bij mij bij de grens hoor!!
- renee-uk
- Zeer actief
Nou daar heb je dus het internet voor tegenwoordig, echt een geweldige uitvinding hoorkipo schreef: en als iedereen dat nu eens zou doen, hoefde deze discussie helemaal niet gevoerd te worden, dan waren er nl geen herplaatsers, niet in eigen land en niet in het buitenland.

Met één klik heb je alle informatie over stichtingen en fokkers!
Niemand hoeft hedentendage nog bij een waardeloze stichting of bij de broodfok een hond weg te halen

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Ja, en weer gaan zitten bluffen dat JIJ een hond uit het buitenland gered hebt en weer gezeik over je heen krijgen waarom het niet uit Nederland wasArCee schreef:

Liefst nog een andere

-
- Zeer actief
Precies, ik neem ook een hond daar vandaan waar IK dat wil, in dit geval was het gewoon over de grens, maar had ook zomaar uit Nederland kennen zijn... alleen vond ik daar niet de honden van mn "dromen" zeg maar ff heel klef....doggielover schreef:
Ja, en weer gaan zitten bluffen dat JIJ een hond uit het buitenland gered hebt en weer gezeik over je heen krijgen waarom het niet uit Nederland wasOF je neemt eens een keer een hond uit een Nederlands asiel, dat kan natuurlijk ook
![]()
![]()
En nou stop ik ermee, ben ook ff melig en wordt er een beetje onpasselijk van. Ik neem de hond die IK wil, waar hij ook vandaan komt, fokker, asiel of buitenland en de rest is me worst!
Ik wordt hier niet melig van hoor.. ik wordt hier eigenlijk alleen maar wat triestig van, dat mensen niet verder kijken dan alleen hun eigen vreemde redenatie.. maar goed, dat mag en kan uiteraard....
- yuki
- Zeer actief
Hoe mot dat dan met diegene die nooit een baas hadden, op straat geboren?Rami schreef:Precies! Stomme herplaatsers, moeten maar gewoon hun hele leven bij hun eerste baas blijven.spike&kyra schreef:Mensen kunnen soms zo slecht lezen he.
Een hond neem je niet voor even, maar voor zijn hele leven!!!!!!!!![]()
![]()

Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Even tussendoor; ik heb helemaal geen gedoe gehad met adoptieJoy C schreef:Mij maakt het ook niet uit. Ik bepaal zelf wel waar ik een hond haal, maar dit zal voor mij zeer waarschijnijk wel NL zijn. Ik heb geen zin in al dat gedoe rond adoptie van een buitenlandse hond.

En Napoleon uit Portugal, gebeld, aangemeld en een week later in huis

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- kipo
- Zeer actief
ik weet het, maar blijkbaar is dat voor veel mensen niet zo vanzelfsprekend, of misschien wel niet belangrijkrenee-uk schreef:Nou daar heb je dus het internet voor tegenwoordig, echt een geweldige uitvinding hoorkipo schreef: en als iedereen dat nu eens zou doen, hoefde deze discussie helemaal niet gevoerd te worden, dan waren er nl geen herplaatsers, niet in eigen land en niet in het buitenland.
Met één klik heb je alle informatie over stichtingen en fokkers!
Niemand hoeft hedentendage nog bij een waardeloze stichting of bij de broodfok een hond weg te halen

-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Bull terrier
Dat is geen herplaatser maar een plaatser dan zeker.yuki schreef:Hoe mot dat dan met diegene die nooit een baas hadden, op straat geboren?Rami schreef:Precies! Stomme herplaatsers, moeten maar gewoon hun hele leven bij hun eerste baas blijven.spike&kyra schreef:Mensen kunnen soms zo slecht lezen he.
![]()

- renee-uk
- Zeer actief
nee dat komt altijd pas als ze het hondje dat vandaag gehaald is maar gisteren al in huis had moeten zijn daadwerkelijk in hun bezit hebben en het duidelijk is dat het niet bij een DA bezoek zal blijven.kipo schreef: ik weet het, maar blijkbaar is dat voor veel mensen niet zo vanzelfsprekend, of misschien wel niet belangrijk
Dán kan er opeens wel op het i-net gezocht worden

- Rami
- Zeer actief
Nog stommer! Welke hond laat zich nou op straat zetten en krijgt nog puppen ook!yuki schreef:Hoe mot dat dan met diegene die nooit een baas hadden, op straat geboren?Rami schreef:Precies! Stomme herplaatsers, moeten maar gewoon hun hele leven bij hun eerste baas blijven.spike&kyra schreef:Mensen kunnen soms zo slecht lezen he.
![]()

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
-
- Zeer actief
Ik wil best nog een buitenlander, maar dat is niet omdat ik persé een zieltje wil redden..
Mijn dieren of onze dieren zijn altijd afhankelijk van hoe goed de baas ervoor zorgt, ook voor het zieltje.
Ik zou net zo goed voor een herplaatser of asielhondje gaan of zoals Ollie een pretnest.
Waarom; ik hoef geen stamboom, zelfs niet een spec. ras wel een bepaald type hond..
En dan liefst zo gezond mogelijk, lekker egocentrisch dus
.
Krijg ik een "buitenlander" zit er voor mij geen stempeltje zielig, arm hondje op het is dan een lekker beest dat er mag zijn.
Niets minder of meerwaardigs aan

Mijn dieren of onze dieren zijn altijd afhankelijk van hoe goed de baas ervoor zorgt, ook voor het zieltje.

Ik zou net zo goed voor een herplaatser of asielhondje gaan of zoals Ollie een pretnest.
Waarom; ik hoef geen stamboom, zelfs niet een spec. ras wel een bepaald type hond..
En dan liefst zo gezond mogelijk, lekker egocentrisch dus

Krijg ik een "buitenlander" zit er voor mij geen stempeltje zielig, arm hondje op het is dan een lekker beest dat er mag zijn.
Niets minder of meerwaardigs aan

Heb het nog nooit gedaan op dit forum met niemand en het is zeker niet omdat ik je "niet aankan" maar je levert ECHT geen bijdrage met je korte-zinnetjes-antwoorden ga je nu in de negeer zetten, want ik ben echt klaar met jou! Veel forum-plezier nog, mij zul je niet meer zien reageren op wat je ook maar schrijft.spike&kyra schreef:Dat is geen herplaatser maar een plaatser dan zeker.yuki schreef:Hoe mot dat dan met diegene die nooit een baas hadden, op straat geboren?Rami schreef:Precies! Stomme herplaatsers, moeten maar gewoon hun hele leven bij hun eerste baas blijven.spike&kyra schreef:Mensen kunnen soms zo slecht lezen he.
![]()
- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
Zolang er stichtingen blijven bestaan die zich inzetten voor deze honden, worden er zoveel mogelijk gecastreerd en weer uitgezet op sommige plaatsen om het door fokken op straat te voorkomen
ik ga altijd uit op gevoel, zo zag ik Browny op een paar foto's tussen tientallen andere honden en liet mijn gevoel spreken, eigenlijk was bij hem mijn eerste gevoel het sterkst dat hij wellicht de perfecte hond voor mij zou zijn.. toch nog verder gekeken en nog een paar alternatieven laten spreken, maar nee ik bleef bij Browny. en de andere waren echt ook super leuk! de beschrijving heb ik het laatst naar gekeken en info opgevraagd en hoewel deze niet helemaal perfect was (wat achteraf niet echt klopte, want hij bleek veeeeel liever te zijn) ben ik op mijn gevoel af gegaan en hem deze kans gegeven om een goed leven te krijgen
nou geen seconde spijt gehad!!! ik heb het echt getroffen met hem
Chiko zag ik bij de stichting die ik ook als vrijwilliger help, samen met meerdere pups.. en was meteen BINGO! exact hetzelfde gevoel als bij Browny en wat blijkt! ze lijken in gedrag ook nog op elkaar
super getroffen met deze knapperd, hoe hij zich hier aanpast lijkt het wel alsof ik een volwassen herplaatser heb
bijna 4 maanden en super gehoorzaam, kent merendeel van de commando's en is helemaal zindelijk houd zich aan de regeltjes en gaat dus gewoon met de groters de 4 uitlaat rondes mee

ik ga altijd uit op gevoel, zo zag ik Browny op een paar foto's tussen tientallen andere honden en liet mijn gevoel spreken, eigenlijk was bij hem mijn eerste gevoel het sterkst dat hij wellicht de perfecte hond voor mij zou zijn.. toch nog verder gekeken en nog een paar alternatieven laten spreken, maar nee ik bleef bij Browny. en de andere waren echt ook super leuk! de beschrijving heb ik het laatst naar gekeken en info opgevraagd en hoewel deze niet helemaal perfect was (wat achteraf niet echt klopte, want hij bleek veeeeel liever te zijn) ben ik op mijn gevoel af gegaan en hem deze kans gegeven om een goed leven te krijgen

Chiko zag ik bij de stichting die ik ook als vrijwilliger help, samen met meerdere pups.. en was meteen BINGO! exact hetzelfde gevoel als bij Browny en wat blijkt! ze lijken in gedrag ook nog op elkaar

super getroffen met deze knapperd, hoe hij zich hier aanpast lijkt het wel alsof ik een volwassen herplaatser heb

bijna 4 maanden en super gehoorzaam, kent merendeel van de commando's en is helemaal zindelijk houd zich aan de regeltjes en gaat dus gewoon met de groters de 4 uitlaat rondes mee

- Joy C
- Zeer actief
Laten we het dan maar angst voor het onbekende noemen.cloris schreef:Even tussendoor; ik heb helemaal geen gedoe gehad met adoptieJoy C schreef:Mij maakt het ook niet uit. Ik bepaal zelf wel waar ik een hond haal, maar dit zal voor mij zeer waarschijnijk wel NL zijn. Ik heb geen zin in al dat gedoe rond adoptie van een buitenlandse hond.ik had Chira uit Duitsland (herplaatser met boom uit asiel
)
En Napoleon uit Portugal,gebeld, aangemeld en een week later in huis
![]()
![]()

Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

- Hanneke2
- Zeer actief
Als jij vooral slechte ervaringen heb met buitenlanders kan ik me je insteek prima voorstellen. Maar wat Yuki zegt herken ik ook. Eigenlijk is mijn Lilo de asociaalste buitenlander die ik ken en zo asociaal is ze nou ook weer niet.massam schreef:yuki schreef: Jee die ervaring heb ik nou juist helemaal niet eerlijk gezegd. Integendeel eigenlijk.......
Heb aardig wat bekenden en fam. met een buitenlandertje die juist erg sociaal zijn in contact met mensen en andere honden, zelfs katten. Toeval wellicht? Of misschien omdat deze wel allemaal bij een goed aangeschreven stichting vandaan komen? Waar me wel zo'n voorselectie maakt op basis van gedrag? Ik heb ook gehoord dat de honden in buitenland overleven op sociaal gedrag. Een bijtend ettertje wordt meteen doodgetrapt in dat soort landen.....
zoals ik al tegen rami zeg: het maakt mij niet uit waardoor het komt en of het toeval is. het is mijn ervaring en daardoor kies ik er niet voor![]()

Ik ken er ook best veel, en kom ook regelmatig 'nieuwe' tegen. Van het weekend een hele grote reu, leek wel een soort kruising podenco/duitse dog ofzo, poepie van een hond, tikje onderdanig, maar heel vriendelijk en vrolijk. En vanochtend een herplaats-herplaatsertje van 11, had bij hele rotte bazen gezeten (die hem volgens mij zelf hadden meegenomen ofzo) en was nou terecht gekomen bij een leuk stel met een kindje. Het was een gezellig klein terrier-achtig ding, en mijn honden reageerden binnen een minuut alsof hij er altijd al bij had gehoord.
En dat soort ervaringen heb ik eigenlijk vrijwel altijd met buitenlandse honden. Jij zit natuurlijk in een andere invalshoek, ik zie de honden die lekker aan het wandelen zijn en jij ziet ze elders, maar ik ken er zo ontzettend veel, echt van zelf meegenomen, en van Prinsenbeek en (gelukkig) vooral van de goeie stichtingen, en ik ben 1 x een extreme bangerd tegengekomen (die terug is gegaan naar de stichting volgens mij), en verder tsja, weglopers, in de zin van jagen. Niet altijd wordt goed aangegeven dat er podenco of windhond in zo'n mix zit, en daar willen nieuwe bazen zich nog wel eens vergissen. Verlatingsangst en daarmee samenhangend slopen, dat is ook iets wat ik wel af en toe hoor, maar wat ook voorkomen kan worden door goeie plaatsing.
Maar heel ernstige gedragsproblemen als hond- of mensagressie, nou, ik eet mijn hoed op als uit statistieken niet zou blijken dat dat er relatief veel minder bijtincidenten plaatsvinden met buitenlandertjes dan met 'inheemse' honden.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Hanneke2
- Zeer actief
En weer on-topic: als ik tijd en geld had zou ik deze dus zo bestellen, heb het helemaal te pakken van dit hondje. Er zijn ook hele akelige foto's van, want hij lag helemaal open en was broodjemager toen hij doodsbang (met een vangkooi) is gevangen, maar inmiddels is hij helemaal lief en leuk en optimistisch, heerlijk lief bekkie:
http://www.youtube.com/watch?v=HFkgzC7r ... r_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=HFkgzC7r ... r_embedded
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik bof ook met mijn herplaatsers door de jaren heen. Herplaatsers uit Nederland en uit het buitenland. Op één na, waren het allemaal hartstikke leuke, sociale honden die zich (ondanks hun soms akelig verleden) in no time aanpasten aan het leven in huis.
De ene uitzondering was een herplaatser van een Nederlandse fokker en ik heb nog nooit zo'n enorm bánge hond meegemaakt. Totaal niet gesocialiseerd en uiteindelijk is ze altijd een moeilijke hond gebleven in die zin dat ze altijd bang is gebleven voor mensen, andere honden, verkeer en onverwachte geluiden. Weliswaar later iets minder dan in het begin maar ik heb die angst er nooit uitgekregen.
De ene uitzondering was een herplaatser van een Nederlandse fokker en ik heb nog nooit zo'n enorm bánge hond meegemaakt. Totaal niet gesocialiseerd en uiteindelijk is ze altijd een moeilijke hond gebleven in die zin dat ze altijd bang is gebleven voor mensen, andere honden, verkeer en onverwachte geluiden. Weliswaar later iets minder dan in het begin maar ik heb die angst er nooit uitgekregen.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik nietAmy schreef:Ik ben Nicole he, niet Raïssa die geen oordeel had, ik heb er wel degelijk een oordeel over![]()
En er is NIETS mis mee, goed juist! Maar daarom snap ik niet waarom Maylala valt over het zinnetje:
"Dus zij heeft ook voor een 'buitenlander' gekozen. Waarom? Omdat ze op dat pupje viel.. Sja."
Dat is wat iedereen hier zit te verkondigen

ik heb er 1 die ik juist niet wilde ( zei was al lang volwassen toen ze kwam) .. maar die toch kwam.... ik viel niet voor jack russel pup maar die viel op mij... en Bowie was niet uitgezocht omdat ik voor haar viel ( ben niet van de pups) maar watvoor karakter juist bij de andere 2 honden paste.
En ik heb niet het idee dat ik me voor iemand moet verantwoorden, ik betaal alle honden zelf, zorg er zelf voor dus aan wie zou ik in godsnaam verantwoording af moeten leggen

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Aan het HFjacq1970 schreef:Ik niet
![]()
ik heb er 1 die ik juist niet wilde ( zei was al lang volwassen toen ze kwam) .. maar die toch kwam.... ik viel niet voor jack russel pup maar die viel op mij... en Bowie was niet uitgezocht omdat ik voor haar viel ( ben niet van de pups) maar watvoor karakter juist bij de andere 2 honden paste.
En ik heb niet het idee dat ik me voor iemand moet verantwoorden, ik betaal alle honden zelf, zorg er zelf voor dus aan wie zou ik in godsnaam verantwoording af moeten leggen

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Hele diepgewortelde angst is nagenoeg onmogelijk om er uit te krijgen.lieke schreef:Ik bof ook met mijn herplaatsers door de jaren heen. Herplaatsers uit Nederland en uit het buitenland. Op één na, waren het allemaal hartstikke leuke, sociale honden die zich (ondanks hun soms akelig verleden) in no time aanpasten aan het leven in huis.
Ik ken een paar buitenlandertjes, hier in de buurt.
Ongeveer de helft is hartstikke leuk, sociaal, zacht en gezellig.
Zoals mensen die onomwonden vóór zijn altijd zeggen dat ze zijn.
De andere helft is doodsbang. En wat mij betreft meer gebaat bij een roze spuit dan bij een 'warm mandje'.
Je zal je leven maar in doodsangst moeten doorbrengen

Ik vind dat zó ontzettend zielig, mijn hart breekt dan gewoon.
Ik heb het gevoel dat de hondjes die van goede stichtingen komen (veel) minder problemen hebben. Ik neem aan door een grondige voorselectie.
Als er dan ook nog gewerkt wordt in het land van herkomst, dan heb ik er geen problemen mee.
Maar die stichtingen schieten als paddestoelen uit de grond, en ze zijn lang niet allemaal bonafide.
Als je (voornamelijk) hondjes van goede stichtingen ziet, dan kan ik me helemaal voorstellen dat je 100% vóór bent.
Als je (voornamelijk) hondjes van malafide stichtingen ziet, dan kan ik me voorstellen dat je tegen bent.
Ik zie beide. En ik ben niet tegen, maar wel terughoudend.
Overigens heb ik altijd herplaatsers gehad, uit Nederlandse asielen. Op een pup na die uit een oepsnestje kwam.
De huidige hond is mijn eerste stamboompup. Wel uit het buitenland, dat dan weer wel

And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far