Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Boenga mijn pup heeft een ontstoken oog. kan ik dat net zoals bij mensen met uitgekookt en afgekoeld water schoonmaken?
Het oog is rood en af en toe komt en groene pus uit zeg maar.
Alvast bedankt.
Groetjes Chantal en een Poot van Boenga mijn zwemheld
Ik ga ook niet door het oog, maar gewoon daarmee het troep weghalen bij zijn oog. Als het erger word dan ga ik zeker ook naar de DA.
Het is nu zo dat er af en toe wat troep uit komt en niet dat als ik het heb weggehaald dat het er gelijk al weer zit.
Milo had het afgelopen dinsdag wij zijn direct naar de dierenarts gegaan omdat er echt een heel groot ei op haar oog kwam.
Het was of een allergische reactie of een ontstoken oog doordat er een takje ofzo in gekomen is. Bij de DA kreeg ik een zalfje wat ik er 3 x per dag in moet smeren en gister was het al direct over dus het hielp wel goed.
Oke dan begin ik daar mee met het uitspoelen. waar doen jullie dat dan mee? Van die ronde make up pads? of met keukenrol?
Als het maandag niet minder of weg is ga ik langs de DA. Probeer dit in iedergeval over het weekend heen te tillen.
Of het moet zo ernstig worden dan ga ik natuurlijk in het weekend nog heen.
even naar de DA om te laten checken. De oorzaak van een onstoken oog, kan nogal erg uiteenlopend zijn. ( denk bv aan beschadiging van het hoornvlies door een scherp voorwerp enz..)
Voor een gewone ontsteking, zal een oogzalfje snel verbetering brengen.
Een echt ontstoken oog (ontsteking is o.a. roodheid, zwelling, warm aanvoelen, pus) krijg je echt niet weggespoeld met water hoor. En vanzelf over gaan zal het ook niet doen. Kun je beter nu nog naar de da dan in het weekend (scheelt je kosten van weekend consult)