Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tijdelijke oppas of iemand die de hond uitlaat..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Re: Tijdelijke oppas of iemand die de hond uitlaat..

Ongelezen bericht door Mekkie »

Ik vind 5 euro per wandeling best redelijk hoor.
Hoop dat je iemand vind.
Afbeelding
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

renee-uk schreef:Nou ik zou herplaatsen zeker niet uitsluiten
het gaat wel om een jonge dh, waar je ongelofelijk veel aan verpesten kunt.
En wat als het beest slechte heupen blijkt te hebben, niet iets dat je maar zo uit kunt sluiten bij dat ras helaas :(
Previcox kost je ongeveer 50 euro in de maand, is dat wel op te brengen dan?
Ik zou het ook niet uitsluiten, maar ik vind dat deze mensen wel de kans moeten hebben om eventuele tijdelijke problemen te overkomen, als zij in de toekomst wel weer in alles kunnen voorzien. Wellicht hebben zij geld opzij gezet voor noodgevallen, maar is een HUS net teveel? Ik kan niet in hun portemonnee kijken, noch weet ik hun situatie. Als dit een situatie is waar je vantevoren van weet dat die er komt, of die er voor de komende jaren is, dan is herplaatsen zeker een serieuze optie. Als het van tijdelijke aard is, kunnen ze met een tijdelijke, goedkope (maar wel met een capabel persoon) oplossing misschien toch goed voor hun hond zorgen én hoeven ze hem niet kwijt.

Suzanne, dan zijn we het dus eens :ok:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

luna2906 schreef:
En wat als het beest slechte heupen blijkt te hebben, niet iets dat je maar zo uit kunt sluiten bij dat ras helaas :(
Ik zou het ook niet uitsluiten, maar ik vind dat deze mensen wel de kans moeten hebben om eventuele tijdelijke problemen te overkomen, als zij in de toekomst wel weer in alles kunnen voorzien. Wellicht hebben zij geld opzij gezet voor noodgevallen, maar is een HUS net teveel? Ik kan niet in hun portemonnee kijken, noch weet ik hun situatie. Als dit een situatie is waar je vantevoren van weet dat die er komt, of die er voor de komende jaren is, dan is herplaatsen zeker een serieuze optie. Als het van tijdelijke aard is, kunnen ze met een tijdelijke, goedkope (maar wel met een capabel persoon) oplossing misschien toch goed voor hun hond zorgen én hoeven ze hem niet kwijt.

Oh dat ben ik ook wel met je eens hoor, maar als het een blijvende oplossing wordt lijkt het mij niet de beste. Een dh is natuurlijk wel een erg baasgerichte hond en die doe je niet echt erg veel plezier met wisselende -kontakten zou ik haast schrijven :D- maar ik bedoel natuurlijk baasjes.
Verder moet iedereen uiteraard gewoon zelf weten wat ie doet en hoop ik van harte dat ze een oplossing vinden als dit een tijdelijk probleem is.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

renee-uk schreef:
luna2906 schreef:

Oh dat ben ik ook wel met je eens hoor, maar als het een blijvende oplossing wordt lijkt het mij niet de beste. Een dh is natuurlijk wel een erg baasgerichte hond en die doe je niet echt erg veel plezier met wisselende -kontakten zou ik haast schrijven :D- maar ik bedoel natuurlijk baasjes.
Verder moet iedereen uiteraard gewoon zelf weten wat ie doet en hoop ik van harte dat ze een oplossing vinden als dit een tijdelijk probleem is.
Dat ben ik helemaal met je eens! :mrgreen: Een dh is nou niet een hond om maar wat mee aan te klooien.. Maar ik ga er zomaar vanuit dat ze dat door hebben en daar rekening mee houden.
Cookie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Hussel en teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Cookie »

Hondenuitlaatdienst :D
baxaro
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door baxaro »

We hebben iemand gevonden, iemand in de buurt, een man van 68 jaar en met pensioen heeft pas zijn duiste herder in moeten laten slapen en het verdriet is nog te groot om weer aan een hond te beginnen..

Hij is vanmiddag al mee geweest op wandeling met me nichtje en daarna koffie gedronken, en morgen hebben ze weer afgesproken dat hij mee gaat op wandeling,het ging vanmiddag harstike leuk.

De rest van de week gaat hij ook nog mee met mijn zoon met het uitlaten zodat hij de hond goed leert kennen en wij hem ook en kunnen zien hoe hij er mee omgaat..

De man Gerrit wilde er ook geen geld voor, hij was juist harstike blij ermee, want hij voelde zich echt eenzaam zei hij en miste zijn hond echt, maar dat komt wel goed, uiteindelijk als alles goed ga lopen dan leren we hem ook wel kennen en weten we hem wel ergens een plezier mee te gaan doen..

Ook vroeg hij nog als de periode voorbij was dat als ze niemand meer nodig hadden of hij dan aan de kant geschoven werd of hij dan toch nog wel met de hond mog blijven wandelen, omdat hij zich toch ook ga hechten mischien, nu dat leek ons geen probleem..

Ik hou jullie op de hoogte hoe het verder gaat, wij zijn al heel blij in iedergeval..
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Klinkt goed, ik hoop dat het allemaal zo uitpakt als jullie willen :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Fijn :ok:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Xtine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Xtine »

Leuk dat je iemand gevonden hebt.
Handle every stressful situation like a dog.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”