Ik zag er laatst een hondje op staan, en ik ben meteen verliefd
Ik wou even een mail sturen om wat dingen te vragen,
zijn er nog dingen die belangrijk zijn om te vragen over een hond uit bulgarije ?
Moderator: moderatorteam
Ik kan me hier helemaal in vinden.yvonne dl schreef:Bij vragen zoals ;is de hond gehoorzaam?
is de hond zindelijk,kan de hond alleen blijven/
daar kunnen ze echt geen antwoord op geven en een hond die uit het buitenland komt kent echt geen commando,s.
tenminste niet die ik had.
dat zal je allemaal zelf moeten leren.
En bij 9 van de 10 is er ook geen voorgeschiedenis.
je moet wel vragen of de hond gesteriliseerd is .zo niet komen er voor jou nog kosten bij en inderdaad een paspoort met de inentingen erin en de bloedtesten die gedaan worden.
Als die gedaan worden.
Het maakt me eigenlijk niet zo uit of de hond al dingen kent of niet, dat kan ik hem/haar zelf wel leren.yvonne dl schreef:Bij vragen zoals ;is de hond gehoorzaam?
is de hond zindelijk,kan de hond alleen blijven/
daar kunnen ze echt geen antwoord op geven en een hond die uit het buitenland komt kent echt geen commando,s.
tenminste niet die ik had.
dat zal je allemaal zelf moeten leren.
En bij 9 van de 10 is er ook geen voorgeschiedenis.
je moet wel vragen of de hond gesteriliseerd is .zo niet komen er voor jou nog kosten bij en inderdaad een paspoort met de inentingen erin en de bloedtesten die gedaan worden.
Als die gedaan worden.
doggielover schreef:Geen ervaring mee, het ziet er op het eerste oog goed uit en ze werken ook met pleeggezinnen in Nederland zag ik. Misschien kun je eens op het buitenlandse hondenforum informeren of er ervaringen zijn? Daar weten ze misschien wat meer. Volgens mij komen er geen MZ ziektes voor, maar zijn er wel besmette teken en komt er hartworm voor, dus ik zou sowieso vragen of de honden getest zijn. Veel succes in ieder geval met de beslissing! Leuk!
Bedankt, er zitten een hoop hele goede vragen bij en ook nog wat dingen waar ik zelf niet zo gauw aan had gedachtArCee schreef:Hoi.
Ik ben ook bezig om misschien een hond uit Bulgarije te adopteren, alleen via een andere stichting namelijk Sofia dogresceu.
Of er echt bijzondere dingen zijn waar je op moet letten, geen idee. Ik weet dat hartworm iets vaker voorkomt bij buitenlandse honden, zeker uit landen met erg warme zomers.
Wat IK persoonlijk wel erg belangrijk vind is dat zij je netjes te woord staan en antwoord geven op al je vragen.
-Verder dat je er alles aan doet om de voorgeschiedenis van de hond boven tafel te krijgen, waarom, wanneer etc zit de hond bij jullie?
-Is de hond gehoorzaam en luisterd hij/zij naar commando's, dat houd in dat men echt bezig, en hopelijk begaan is geweest met de hond.
-Daar bovenop, in welke taal en hoe klinken die dan qua commando's?
Gewoon alles vragen en blijven vragen wat je kunt bedenken, en eigenlijk pas ja of nee zeggen als al je vragen beantwoord zijn.
Je kunt immers alleen maar daar op afgaan.
-Vraag hen desnoods een fimpje te maken van de hond zodat je hem even gewoon bezig kunt zien![]()
-Heeft deze stichting een Nederlandse contactpersoon?
-Heeft de stichting opvangadressen in Nederland waar de hond heen kan, via je contactpersoon, als het achteraf niet blijkt te lukken, en vraag wat er dan daarna gebeurd? Gewoon je geld weg, of misschien in samenspraak met hen een ander hond proberen?
-Moet je een adoptie contract tekenen? Zo ja, lees dit aandachtig om niet achter nare kleine lettertjes te komen.
-Zit er een paspoort en gezondheidsverklaring bij de hond?
Erg veel om rekening mee te houden omdat je feitelijk niets zelf kunt doen of bekijken/oordelen.
Het is in ieder geval al fijn te horen dat er niet zoveel ziektes heersen,SannePP schreef:RSDR is een nette stichting volgens mij.
Wat betreft Bulgaarse honden: gelukkig heersen er in Bulgarije weinig ziektes. Het enige dat sinds kort wel eens voor komt is hartworm, maar niet vaker dan hier in Nederland geloof ik. Ik ben zelf vrijwilliger voor een andere stichting (Animal Rescue Sofia, dus ook Bulgarije) en mijn ervaring met Bulgaarse honden is dat ze een heel open karakter hebben. Er zijn weinig honden die echt bang of schrikkerig zijn. Heel veel honden hebben juist een positieve houding naar mensen. Meer dan bijvoorbeeld de honden uit Kreta die ik opgevangen heb.
Je mag er van uit gaan dat de honden de nodige entingen hebben gehad (cocktail en rabies), een paspoort meekrijgen en een gezondheidsverklaring van een erkende dierenarts. Dat is bij ons tenminste wel altijd zo!
Verder: veel honden zijn niet zindelijk en kennen uiteraard geen Nederlandse commandos (als ze nog niet in NL zijn), dus je krijgt een soort van pup in huis, maar dan eentje die razend snel leert en zich vaak razend snel aanpast aan zijn nieuwe omgeving.
Spannend!!!!Simba's pride schreef:Het is in ieder geval al fijn te horen dat er niet zoveel ziektes heersen,SannePP schreef:RSDR is een nette stichting volgens mij.
Wat betreft Bulgaarse honden: gelukkig heersen er in Bulgarije weinig ziektes. Het enige dat sinds kort wel eens voor komt is hartworm, maar niet vaker dan hier in Nederland geloof ik. Ik ben zelf vrijwilliger voor een andere stichting (Animal Rescue Sofia, dus ook Bulgarije) en mijn ervaring met Bulgaarse honden is dat ze een heel open karakter hebben. Er zijn weinig honden die echt bang of schrikkerig zijn. Heel veel honden hebben juist een positieve houding naar mensen. Meer dan bijvoorbeeld de honden uit Kreta die ik opgevangen heb.
Je mag er van uit gaan dat de honden de nodige entingen hebben gehad (cocktail en rabies), een paspoort meekrijgen en een gezondheidsverklaring van een erkende dierenarts. Dat is bij ons tenminste wel altijd zo!
Verder: veel honden zijn niet zindelijk en kennen uiteraard geen Nederlandse commandos (als ze nog niet in NL zijn), dus je krijgt een soort van pup in huis, maar dan eentje die razend snel leert en zich vaak razend snel aanpast aan zijn nieuwe omgeving.
Ik ga wel vragen of ze gekeken hebben voor hartworm! en uiteraard de andere nodige inentingen.
Verder denk ik maar gewoon, als ik niks verwacht dan kan het alleen maar positief zijn![]()
ohoho ik kan echt nergens anders meer aan denken( terwijl de mensen nog niet eens terug hebben gemaild hahah ) Beetje dom mischien krijgt deze hond wel een ander fijn thuis.
Maar als het zo moet zijn dan komt het vast wel goed
Ja joh, dat mag wel! Je hebt toch de bronvermelding al gemeldSimba's pride schreef:Mag ik die foto's wel zomaar plaatsen dan haha?
vast wel toch (A) ? ter bevordering van adoptie?

SannePP schreef:Ohhh ze is prachtig!!!![]()
![]()
![]()
Een fluffy herderachtige!!