Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bella is loops

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Bella is loops

Ongelezen bericht door Shima »

MonaToetje schreef:
empyree schreef:Ik vraag me af waarom fokkers zich altijd moeten verdedigen tegenover anderen als ze eens geld aan een nest (kunnen) overhouden?
Iedere hobby kost geld maar zodra je een hobby hebt die geld kan opleveren wordt er ineens met een scheef oog naar de betreffende fokker gekeken.
Persoonlijk vind ik dat je als fokker je verliezen (aankoop van naar later blijkt ongeschikte fokhond) ook mag laten meerekenen in je zogenaamde uiteindelijk `winst` want kennelijk willen sommige mensen niet snappen dat je die hond NIET gebruikt om juist gezonde puppen te kunnen fokken..........
Vaak blijkt dan dat je aan het eind van het verhaal kiet hebt gespeeld en dan ben je als fokker een uiterst tevreden mens want je hebt in elk geval je streven behaald om een fatsoenlijk nest gezonde puppen te fokken ongeacht de prijs van de verkochte pup !

Laat anders degenen die zo hard roepen dat het vast voor de centen is het zelf eens proberen beter te doen ? Als je echt geld wilt verdienen kun je beter bij een baas werken denk ik.

Vroeger met mijn newfies legde ik het als volgt uit, alvorens een nest te kunnen fokken investeer pak em beet 5000 gulden (dekgeld, gezondheidsonderzoeken, showresultaten om aan het fokreglement te voldoen en benodigheden bevalling, vaccinaties/ontworming pups) en als ik geluk heb en alles gaat goed hoop ik na het nest een paar centen over te houden.
Als je mazzel hebt en alles gaat van een leien dakje dan heb je bij 5 of meer pups dus `winst` maar dan heb ik geen tijd gerekend en alle kosten die je extra maakt zoals verwarming, visites en extra wassen draaien maar bij pech eindig in het rood of misschien met een goede pup voor jezelf. Want dat laatste is altijd mijn drijfveer om een nest te fokken een goede pup die als het kan beter is dan haar ouders !
:ok:
Helemaal mee eens! :ok:
Vergeet ook niet de kosten van een eventuele keizersnee of nog erger, het verlies van je teefje.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”