Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Herplaatser uit het buitenland: waarom?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Re: Herplaatser uit het buitenland: waarom?

Ongelezen bericht door Kit »

Linx schreef:Ik weet zelf nog steeds niet wat ik er nu van vind, honden uit het buitenland halen om ze hier 'een nieuwe kans' te geven, terwijl er hier
ook nog zoveel honden op een nieuwe kans wachten. Ik ben niet perse tegenstander, maar ben ook niet perse voorstander.
Dit jaar oktober ga ik met mijn beste vriendin stage lopen in een asiel op Malta, welke samenwerkt met een asiel hier in NL (en hier dus
ook honden heen stuurt). Daar gaan we ons eindonderzoek over doen waarschijnlijk, en ik ben heel benieuwd of ik dan eindelijk een
stabiele en eerlijke mening erover kan vormen.

In elk geval wilde ik dus zeggen dat diezelfde beste vriendin uit datzelfde NL'se asiel een hond heeft geadopteerd uit datzelfde asiel op
Malta. Dus zij heeft ook voor een 'buitenlander' gekozen. Waarom? Omdat ze op dat pupje viel.. Sja.

Dan weet ik denk ik wel welk asiel :mrgreen: Gisteren weer hondjes van Malta naar hier gekomen. Malta is een vreselijke plek voor honden....
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

Lillith schreef:Lillith had ik zelfs geen foto van gezien...ze komt uit Friesland :wink:

dat is toch ook buitenland :mrgreen:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Maylala schreef:Ik ben verliefd geworden op de foto van Roos. Het verhaaltje erbij maakte het voor mij compleet; zij moest het worden en geen enkele andere hond. Pas daarna kwam ik erachter dat ze een Griekse hond was. Niet dat het mij wat uitmaakt hoor, ik zou het zo nog honderd keer overdoen en ik denk dat ik altijd wel een buitenlandertje zal hebben rondlopen. Wat een intense liefde en dankbaarheid krijg je van die honden, dat is met geen pen te beschrijven. En als je met een beetje een fatsoenlijke stichting in zee gaat (zoals ik met stichting AAI), help je de honden die daar nog zitten er ook nog eens mee. Tien vliegen in 1 klap, dus.

Mensen zeggen vaak dat buitenlandse honden naar NL halen een druppel op een gloeiende plaat is. Maar je zal die druppel maar zijn. Als ik mijn Roosje hier tevreden snurkend met haar volgegeten buikje op de bank zie liggen en eraan denk dat het arme dier ergens in de bosjes geboren is en haar hele puppentijd en eerste levensjaar stenen heeft mogen vangen, geschopt is en uitgehongerd over een eiland is gejaagd breekt mijn hart. Dat verdient geen enkel levend wezen, en ieder dier dat ik van een dergelijk bestaan kan redden, zál ik redden. Wat een ander daarvan vindt zal mij oxideren waar de zon niet schijnt. Want inderdaad; wat doe JIJ met je goedgefokte stamboompup die je recht uit het nest gekregen hebt eigenlijk tegen al het dierenleed in deze wereld? Ga maar eens in Spanje of Griekenland hondjes kijken, en vertel me dan nog eens dat het geen zin heeft om die dieren te helpen.

Maar ik begin me weer op te naaien merk ik, ik word altijd zó pissig van dit soort PVVachtige topics, dus ik ga op het rooie kruisje rechts bovenin klikken. Ajuu!
Bedankt Maylala. Ik ben heel zen vandaag en heb dus helemaal geen zin om me op te winden. (Zen, zin, nou ja! :Q: ). En als iemand mijn mening wil weten over 'waarom een hond uit een buitenlands asiel' dan gebruik je de zoekfunctie maar! :lol1:
En ik heb wel een hond van een foto uitgekozen. Maar ik heb me wel heel uitgebreid geïnformeerd. Niet alleen via de stichting maar ook via de dagelijkse verzorgers van het asiel waar Silka verbleef. Ik vond het verhaal minstens net zo belangrijk als de foto. Overigens zie ik ook voordelen aan het feit dat Silka meteen met ons meeging. Zo hechtte ze zich direct aan ons en niet aan de mensen van het eventuele gastgezin. Voor een gevoelige hond als Silka heel belangrijk.
Afbeelding
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Toen ik destijds op zoek was had ik niet zo fijne ervaringen/contacten met asiels. In mijn omgeving (vrienden en familie) hadden een aantal mensen een hondje uit buitenland via een stichting, vandaar dat ik ook bij bepaalde stichtingen ging kijken. Ik toonde 2 x eerder interesse in een leuk kruisinkje dat mij aansprak van foto en beschrijving en was 2 x net te laat. De 3e keer stond mijn latere hond op de site van AAI en ik viel als een blok voor zijn grote kijkers en ietwat triestige blik......

Een aantal weken later hadden wij hem opgehaald van Schiphol en zat hij achterin de auto terug naar huis. Het was een rare gewaarwording, ik keek om en zag hem achterin zitten en dacht: wat raar , dit is nu MIJN hond. Maar ik ken hem helemaal niet! Hij was niet het type hond die enthousiast kwispelend, een lik gevend op mensen afkwam. Behalve voor het meegenomen lekkers had hij geen interesse, maakte geen contact, precies conform karakter en dat wist ik op zich wel. Maar ondanks dat ik de beslissing voor deze hond te gaan zeer weloverwogen had genomen, dacht ik nog: "oh jee, straks moet ie me niet".

Maar toen hij de eerste avond rustig op zijn kussen lag, ietwat onzeker om zich heen kijkend en ik naast hem ging zitten en zijn gehavende lijf bekeek raakte hij zo mijn hart en kreeg ik tranen in mijn ogen. Ik zei hem dat alles goed kwam vanaf nu. En zo was het ook, we hebben 7 bijzondere jaren samen doorgebracht en ik weet dat hij mijn once-in-a-lifetime hondje is geweest. :I:

Ik word er trouwens niet goed van dat de discussie "eigen honden eerst" zo'n 2 x per jaar terugkeert :roll: en juist vaak door mensen die hun niet al te nederlandse ras lekker bij een fokker weg hebben, of erger nog uit een puppyfarm (en daarmee ook uit het oostblok) :ugh:
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Jaap* schreef:M.b.t. het kiezen vanaf een foto: Ik kan heel goed vallen voor een foto, en mij daar dan ook gewoon aan commiteren. Met alles wat daar potentieel achterweg zou kunnen komen.
De sympathiefactor is dan zo groot dat ik navenant veel accepteer :mrgreen:
Maar omdat de situatie hier zodanig is dat er niet elk uur van de dag iemand thuis is, zou ik nu nooit de verplichting aan kunnen gaan op basis van een foto alleen. Voor mijn gevoel laat ik dan teveel van de hond afhangen of het allemaal een beetje leuk gaat verlopen, en dat wil ik niet.
Waar een hond vandaan komt maakt mij niks uit, en ik begrijp ook niet wat het uit zou kúnnen maken. Wij hebben toevallig wat lijnen op een kaart getekend, en de wereld een beetje verdeeld. Maar dat heeft verder geen enkele betekenis in deze context, en voor een hond al helemaal niet :19:
:ok: Hier 3 'hollandse' mixjes in huis gehaald, Pluisje natuurlijk hier van het forum, Spike van een foto van MP en Charlie door een telefoongesprek.
Met alle drie wist ik gewoon, dit is het, zonder ze ooit gezien te hebben en inderdaad neem je dan al vanwege die sympathie factor al hun makken en nukken op de koop toe.
Gelukkig had ik die luxe, want het zijn drie heel erg fijne honden (geworden). :I:

Met Pluis heb ik geluk gehad; lang gezocht met Charlie's karakter in ogenschouw en er was gewoon geen enkele hond via de asiels of herplaats sites die en aan mijn voorwaarden voldeed, en waar ik iets voor voelde.

Was ik 1 van de drie tegen gekomen op een buitenlandse honden site, dan was ik er even hard voor gevallen.
Ik ga de hond waar ik 's nachts wakker van lig niet voorbij laten schieten omdat hij/zij niet in Nederland woont...
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

ik heb buster ook van een foto gekozen

zo'n lief koppie :I: :I:
en ondanks het hele tegenstrijdige verhaal er toch voor gegaan en nog nooit spijt gehad :wink:
integendeel alleen maar plezier maar hij komt toevallig uit nederland
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Zelf zou ik liever niet een hond uit het buitenland halen, in NL zitten genoeg leuke herplaats Newfoundlanders. Totdat ik een mail kreeg dat Lobbes met spoed een nieuw adres zocht anders werd hij ingeslapen. Met een vage foto erbij. De leeftijd was eigenlijk iets te oud, maar ja, wij zochten op dat moment een hond dus wij zijn er direct naartoe gereden. Weigeren was geen optie, want een gezonde hond inslapen is voor ons niet bespreekbaar. Ik moet zeggen dat het wel een risico vond en vind, want je weet niets over zijn karakter of gedrag. Maar Lobbes woont nu 1,5 maand hier en het bevalt prima. En ik denk dat als de situatie zich weer zo voordoet, dat wij precies hetzelfde zullen doen, ondanks dat ik zelf liever niet een hond uit het buitenland haal. :mrgreen: Ik haal een herplaatser liever via de rasvereniging, dat geeft iets meer zekerheid en zorgvuldigheid dan een asiel.
Linx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Crested
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linx »

Maylala schreef: Dan heb jij jouw honden toch zeker ook wel uit zo'n overvol Nederlands asiel gehaald neem ik aan?
Of "viel" je gewoon op die in een gouden mandje geboren raspup?

Wat een aanvallende reactie, lijkt me niet nodig toch? Ik heb inderdaad geen honden uit het asiel.
:I: Luca, Amy*, Sora, Linx*, Lea, Jayden, Hayley, Killian*, Mason en Hype :I:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Linx schreef:
Maylala schreef: Dan heb jij jouw honden toch zeker ook wel uit zo'n overvol Nederlands asiel gehaald neem ik aan?

Wat een aanvallende reactie, lijkt me niet nodig toch? Ik heb inderdaad geen honden uit het asiel.
Dan vind ik het makkelijk oordelen over een ander.
Linx
Zeer actief
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever
Contacteer:

Ik oordeel toch ook over niemand...??? Ik wéét niet hoe ik erover denk. Ik lees de discussies hier op het forum over het
betreffende onderwerp en kan me in argumenten/berichten van beide kanten goed vinden. Ik schrijf dat ik dus niet goed
weet welk standpunt ik erover in moet nemen.. Hoe oordeel ik daar dan in? Dat doe ik dus juist niet toch?
Rami
Zeer actief

Muk schreef:
Linx schreef:

Ja. En misschien wat onderbouwing. Dat mis ik wel heel erg vaak bij de mensen die vinden dat je geen honden uit een buitenlands asiel zou moeten adopteren.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Rami schreef:
Muk schreef:
Linx schreef:

Ja. En misschien wat onderbouwing. Dat mis ik wel heel erg vaak bij de mensen die vinden dat je geen honden uit een buitenlands asiel zou moeten adopteren.

maar dat zegt ze toch helemaal niet?
Rami
Zeer actief

yamie schreef: maar dat zegt ze toch helemaal niet?
Nee, ik bedoel het ook algemeen. Had wel Muk moeten quoten maar niet Linx. :wink:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Linx schreef:Ik oordeel toch ook over niemand...??? Ik wéét niet hoe ik erover denk. Ik lees de discussies hier op het forum over het
betreffende onderwerp en kan me in argumenten/berichten van beide kanten goed vinden. Ik schrijf dat ik dus niet goed
weet welk standpunt ik erover in moet nemen.. Hoe oordeel ik daar dan in? Dat doe ik dus juist niet toch?
Dit zie ik dus wel als oordeel.

Ik weet zelf nog steeds niet wat ik er nu van vind, honden uit het buitenland halen om ze hier 'een nieuwe kans' te geven, terwijl er hier
ook nog zoveel honden op een nieuwe kans wachten.

Voordat je je zo druk durft te maken om die 'nieuwe kans' voor honden hier, eerst eens even de hand in eigen boezem steken.
Zijn die zogenaamd 'vele' honden die hier zitten te wachten geholpen met de pups die voor jou zijn gefokt?
Linx
Zeer actief
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever
Contacteer:

Ik haal daar alleen een argument erbij wat ik veel langs zie komen in de discussies. Zoals gezegd lees ik die en vind ik dan dat beide
partijen punten aanhalen die ik kan begrijpen. Ja, er zitten veel honden in NL in het asiel, maar ja, er gaan ook veel honden in het
buitenland dood omdat ze daar geen nieuwe plaats kunnen vinden (wat ook mij als dierenliefhebber enorm aan het hart gaat).

Hoewel ik dan geen honden uit het asiel heb betekend het ook niet dat ik niet iets voor ze wil betekenen. Ik heb stages gelopen in
verschillende asielen en ga nu mijn eindonderzoek ook doen over het honden uit het buitenland naar Nederland halen om ze hier
alsnog een kans op een gelukkig leven te geven. Beter nog, ons eindonderzoek zal erover gaan hoe ze de honden in het buitenland
beter kunnen voorbereiden nog, zodat ze hier (nog) makkelijker plaatsbaar zijn.

Again, ik ben geen voorstander en geen tegenstander, op dit moment ben ik neutraal en heb ik geen echte mening erover (en deze
kan ik dan dus ook niet beter onderbouwen dan ik nu heb gedaan).
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik ga ervan uit dat je wel door hebt dat jij nu even lomp reageert als dat je roept over mensen die geen buitenlandertje willen?

dat je even weet dat je zelf ook niet heilig bent.

oh ja. ik wil geen buitenlandse hond. in ieder geval niet uit zuid europa. ik zit te diep in het kynologen/GT wereldje en zie teveel prblemen met deze honden. mijn keus, mijn "probleem". ben ik nu ook een kutwijf?

hoe kun je zo reageren op iemand als je eigenlijk wil reageren op mensen die geen buitenlander willen of daar een andere mening over hebben dan jij? je bent dan zelf net zo veroordelend en denigrerend bezig als waar jijzelf anderen van beschuldigd.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Rami schreef:
Nee, ik bedoel het ook algemeen. Had wel Muk moeten quoten maar niet Linx. :wink:

ook dat wordt niet gelezen want verder dan de eerste regel waarin iemand aangeeft dat waarschijnlijk niet te willen komen mensen niet. dan wordt er al gegild. je wordt meteen voor nazi of kortzichtig aangesproken en er is totaal geen mogelijkheid tot gesprek want je denkt anders en komt aan emoties. jammer dan.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Linx schreef:Ik oordeel toch ook over niemand...??? Ik wéét niet hoe ik erover denk. Ik lees de discussies hier op het forum over het

Ik weet zelf nog steeds niet wat ik er nu van vind, honden uit het buitenland halen om ze hier 'een nieuwe kans' te geven, terwijl er hier

Voordat je je zo druk durft te maken om die 'nieuwe kans' voor honden hier, eerst eens even de hand in eigen boezem steken.
Zijn die zogenaamd 'vele' honden die hier zitten te wachten geholpen met de pups die voor jou zijn gefokt?

ik hoef geen hond te helpen. ik neem een hond omdat ik dat wil. en waar hij dan vandaan komt maakt niet uit (tot op zekere hoogte, zie mijn bericht iets hoger) een hond nemen uit emotie, zielig of als reddingsactie is geen goede reden om een hond te nemen. ook niet als je ze uit het buitenland of het asiel haalt.
Afbeelding
Rami
Zeer actief

massam schreef:

ik ga ervan uit dat je wel door hebt dat jij nu even lomp reageert als dat je roept over mensen die geen buitenlandertje willen?

dat je even weet dat je zelf ook niet heilig bent.

oh ja. ik wil geen buitenlandse hond. in ieder geval niet uit zuid europa. ik zit te diep in het kynologen/GT wereldje en zie teveel prblemen met deze honden. mijn keus, mijn "probleem". ben ik nu ook een kutwijf?

hoe kun je zo reageren op iemand als je eigenlijk wil reageren op mensen die geen buitenlander willen of daar een andere mening over hebben dan jij? je bent dan zelf net zo veroordelend en denigrerend bezig als waar jijzelf anderen van beschuldigd.
Maar er zijn echt genoeg niet-lompe reacties (onderbouwd, uit de praktijk) te vinden hier op het forum. En ik kan me voorstellen dat als er weer zo'n 'anti-honden-uit-het-buiteland' reactie komt, van wie dan ook, dat je het even zat bent. :wink:

Wat bedoel je trouwens met: "ik wil geen buitenlandse hond. in ieder geval niet uit zuid europa. ik zit te diep in het kynologen/GT wereldje en zie teveel prblemen met deze honden". Is een serieuze vraag hoor. Ik zit niet in dat wereldje en heb geen idee waar je op doelt. :oeps:
Afbeelding
Rami
Zeer actief

massam schreef:
Rami schreef:

ook dat wordt niet gelezen want verder dan de eerste regel waarin iemand aangeeft dat waarschijnlijk niet te willen komen mensen niet. dan wordt er al gegild. je wordt meteen voor nazi of kortzichtig aangesproken en er is totaal geen mogelijkheid tot gesprek want je denkt anders en komt aan emoties. jammer dan.
Wat maak je je boos joh. :80: Ik heb nog nooit van mijn leven iemand voor nazi uitgemaakt. Vind het ook jammer dat je dat schrijft onder een quote van mij. :ugh:
Afbeelding
abmiS
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door abmiS »

gg ik zou me er niet zo druk over maken waarom en wanneer en hoe en wat xD
Als iedereen nou gewoon lekker doet wat die wil, en of die hond nou in afghanistan zit of in een huis aan de overkant van de straat... ik zie geen probleem
Voor zij die aan me twijfelen. Twijfel je meer aan mij dan mij, ik betwijfel het.
Eigenlijk weet ik niet wat ik moet op de wereld, maar ik ben er en ik zit alleen te twijfelen.
Voor alle mensen die twijfelen, kom je daarmee verder, nee ik betwijfel het.

Eigenlijk weet niemand wat je moet op de wereld, maar je bent er en je moet niet zoveel twijfelen.

- fresku
M@scha
Zeer actief

Rami schreef: Maar er zijn echt genoeg niet-lompe reacties (onderbouwd, uit de praktijk) te vinden hier op het forum. En ik kan me voorstellen dat als er weer zo'n 'anti-honden-uit-het-buiteland' reactie komt, van wie dan ook, dat je het even zat bent. :wink:

Wat bedoel je trouwens met: "ik wil geen buitenlandse hond. in ieder geval niet uit zuid europa. ik zit te diep in het kynologen/GT wereldje en zie teveel prblemen met deze honden". Is een serieuze vraag hoor. Ik zit niet in dat wereldje en heb geen idee waar je op doelt. :oeps:
ik kan mij dat niet voorstellen. ik reageer al 9 jaar lang bijna dagelijks op vechthond bashen. dat is mijn plicht als eigenaar van een hond waar een vooroordeel aan hangt.

waar ik op doel is dat ik veel teveel honden uit spanje, portugal en o.a. griekenland zie komen die nooit hadden moeten komen. angst, echt blinde paniek, daarbij vaak angstagressie, voernijd, totaal blind voor het idee wat een eigenaar is. het enige wat eigenlijk altijd goed is is met andere honden. ik vind die gedragsproblemen ook logisch als je moet vechten voor je eten en geen mensen kent die wel leuk voor je zijn.

oh en ik sponsor wel buitenlandse activiteiten hoor. ik vind het super dat er daar programma's opgezet worden en honden geholpen worden als ze mishandeld worden en castratieprogramma's enzo. maar ik vind dat als er al honden hierheen komen daar vééél beter op gelet moet worden welke hond wel of niet komt.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Een valide reden om iets wel of niet te doen vind ik prima, maar vaak lijkt het erop dat sommige mensen vinden dat een hond die toevallig in een Nederlands asiel zit (of eigenlijk, het land waarin de discussie zich ook maar afspeelt :wink: ) meer rechten dient te hebben dan een hond die in een "buitenlands" asiel zit.
En daar val ik wel over, want wat voor gedachte zit daar dan precies achter? :19:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Linx schreef:Ik haal daar alleen een argument erbij wat ik veel langs zie komen in de discussies. Zoals gezegd lees ik die en vind ik dan dat beide
partijen punten aanhalen die ik kan begrijpen. Ja, er zitten veel honden in NL in het asiel, maar ja, er gaan ook veel honden in het
buitenland dood omdat ze daar geen nieuwe plaats kunnen vinden (wat ook mij als dierenliefhebber enorm aan het hart gaat).
Er zitten helemaal niet zoveel honden in het asiel in Nederland. En de meeste honden die er zitten, mankeert ook nog van alles aan. Het gaat veelal om bepaalde rassen (mechelaars, labjes, staffachtigen, jr's en mixen daarvan) en dan nog vaak reuen in de puberleeftijd die ook nog een keer totaal verpest zijn door een verkeerde of gebrek aan opvoeding.
Als je iets anders zoekt, dan zoek je je wezenloos of zijn ze al weg voor ze goed en wel op de site staan.

Ik ben trouwens niet voor of tegen buitenlandse honden. Ik heb gewoon een voorkeur voor bepaalde herplaatsers met een bepaald karakter. Als die in een Nederlands asiel zitten, prima. Staan ze op marktplaats, bij (brood)fokkers op de website of bij een stichting die buitenlandse honden bemiddelt, zal me dus helemaal helemaal worst zijn. Ik ga voor een hond, niet voor een afkomst.
Hierbij zij aangetekend dat ik hiermee praat over volwassen herplaatsers, niet over pups.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Rami schreef:
massam schreef:
Rami schreef:

Wat maak je je boos joh. :80: Ik heb nog nooit van mijn leven iemand voor nazi uitgemaakt. Vind het ook jammer dat je dat schrijft onder een quote van mij. :ugh:

dat bedoelde ik algemeen en dat snap jij ook :wink:

ik maak mij daar boos over ja. er mag helemaal niets gezegd worden over honden uit het buitenland. je mag verdorie niet eens hardop zeggen dat je bewust voor een pup met stamboom gaat want dan heb je schijt aan dieren :U: ik snap dat echt niet. een hond is een hond en je neemt degene die jij bij je vindt passen en dan maakt het niet uit waar zo'n hond vandaan komt. fokker, asiel of buitenland.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

massam schreef:
dagmar88 schreef:

ik hoef geen hond te helpen. ik neem een hond omdat ik dat wil. en waar hij dan vandaan komt maakt niet uit (tot op zekere hoogte, zie mijn bericht iets hoger) een hond nemen uit emotie, zielig of als reddingsactie is geen goede reden om een hond te nemen. ook niet als je ze uit het buitenland of het asiel haalt.
Ik vind het allemaal prima, wat mensen ook doen, zolang ze er over nadenken en niet bij één of andere broodfukker vandaag gehaald worden uit financiële overwegingen.
Honden met ernstige gedragsproblemen of aandoeningen waar ze serieus door beperkt worden uit het buitenland halen omdat ze zo zielig zijn hoeft van mij ook niet.
Rami
Zeer actief

massam schreef:
Rami schreef: Maar er zijn echt genoeg niet-lompe reacties (onderbouwd, uit de praktijk) te vinden hier op het forum. En ik kan me voorstellen dat als er weer zo'n 'anti-honden-uit-het-buiteland' reactie komt, van wie dan ook, dat je het even zat bent. :wink:

ik kan mij dat niet voorstellen. ik reageer al 9 jaar lang bijna dagelijks op vechthond bashen. dat is mijn plicht als eigenaar van een hond waar een vooroordeel aan hangt.

waar ik op doel is dat ik veel teveel honden uit spanje, portugal en o.a. griekenland zie komen die nooit hadden moeten komen. angst, echt blinde paniek, daarbij vaak angstagressie, voernijd, totaal blind voor het idee wat een eigenaar is. het enige wat eigenlijk altijd goed is is met andere honden. ik vind die gedragsproblemen ook logisch als je moet vechten voor je eten en geen mensen kent die wel leuk voor je zijn.

oh en ik sponsor wel buitenlandse activiteiten hoor. ik vind het super dat er daar programma's opgezet worden en honden geholpen worden als ze mishandeld worden en castratieprogramma's enzo. maar ik vind dat als er al honden hierheen komen daar vééél beter op gelet moet worden welke hond wel of niet komt.
Oh maar met dat laatste ben ik het helemaal mee een (dat is geen verrassing! :wink: ). En ik zie ook best honden uit het buitenland met problemen. Maar die zie ik ook bij honden uit Nederlandse asiels, of honden (al dan niet rashonden) die als pup bij een baasje zijn gekomen. Zo ver ik weet zijn er geen cijfers bekend dat er bij honden uit het buitenland meer gedragsproblemen voorkomen dan bij 'andere' honden.
Afbeelding
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

massam schreef:

Kiwi haar enige probleem is dat ze vrij angstig is voor andere honden. :lol1: Maar ik had gister bij HSV een keertje les van Gilbert en hij zei dat dat ook wel meeviel. Van Kiwi kun je er wel 10 hebben zei die. Ze is ook heel relaxt en makkelijk. Gisteren kwam er alleen een andere hond aangerend die niet luisterde naar het baasje en dan rent Kiwi dus gillend weg, al blijft ze altijd in mijn zicht, maar het is wel lastig.

Maar ik snap je punt wel. Ik heb 't ook vaak anders gezien. Ik werk in een pension en daar komen ook veel buitenlandse hondjes, veel zijn inderdaad zoals jij ze beschrijft. Maar daar ligt de fout dan toch wel bij de stichting, hele angstige hondjes moeten ze gewoon lekker daar houden.
Boenga
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Boenga is een kruising BernersennenXBordercollie

Ongelezen bericht door Boenga »

Toen ik jonger was zei ik ook altijd als in een hond neem dan is dat een hond die uit het asiel/buitenland komt.Alleen mijn probleem is dat waar ik werk ook kleine kinderen rondlopen. mijn hond gaat mee naar het werk en met een hond uit het asiel/buitenland weet je heel vaak de exacte achtergrond niet en dat vind in gevaarlijk met "kleine" kinderen. Ik heb nu een pup die geboren is op mijn werk, gewoon voor 1x een nestje en dus de kinderen enz allemaal al gewend is. Als ik niet werkte bij kinderen of als mijn hond niet met mij mee zou gaan naar het werk had ik misschien wel een hond uit het asiel/buitenland gehad.
M@scha
Zeer actief

Rami schreef:
massam schreef:

Oh maar met dat laatste ben ik het helemaal mee een (dat is geen verrassing! :wink: ). En ik zie ook best honden uit het buitenland met problemen. Maar die zie ik ook bij honden uit Nederlandse asiels, of honden (al dan niet rashonden) die als pup bij een baasje zijn gekomen. Zo ver ik weet zijn er geen cijfers bekend dat er bij honden uit het buitenland meer gedragsproblemen voorkomen dan bij 'andere' honden.
nederlandse asielhonden hebben ook erg veel problemen. ik heb ook geen statistieken. eerlijk gezegd boeien die mij niet zoveel. iedereen moet doen wat hij wil :wink: alleen zie ik persoonlijk teveel problemen waardoor ik het niet wil.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”